Υγιής και εύρωστη παραμένει η αγορά των ναυλώσεων containerships, παρά την εξάπλωση της παραλλαγής Όμικρον. Όπως αναφέρουν αναλυτές της Alphaliner, η διόρθωση που παρατηρήθηκε τις προηγούμενες ημέρες στα ναύλα «φρέναρε» και την ίδια στιγμή αυξήθηκε η ζήτηση για μεταφορές κατά τις τελευταίες δύο εβδομάδες, ειδικά στα πλοία μεγέθους μεταξύ 1.700 και 1.900 teu. Αν και η τάση αυτή δεν μεταφράζεται ακόμη σε άνοδο των ναύλων, η Alphaliner εκτιμά ότι μια ανάκαμψη αναμένεται τις επόμενες εβδομάδες, καθώς το έλλειμμα μεταφορικής ικανότητας θα παραμείνει. Μεγάλη ζήτηση παρατηρείται και στα πλοία μεταφορικής ικανότητας μεταξύ 5.500 και 6.000 teu.
H Alphaliner εκτιμά ότι οι ανεξάρτητοι πλοιοκτήτες πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (ναυτιλιακές εταιρείες που ελέγχουν στόλους με containerships που τα ναυλώνουν στις εταιρείες τακτικών γραμμών) θα επιτυγχάνουν ικανοποιητικές επιδόσεις και στο μέλλον, καθώς οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών θα συνεχίσουν να ζητούν πλοία για ναύλωση μέχρι και την κινεζική Πρωτοχρονιά (αρχές Φεβρουαρίου).
«Η αγορά παραμένει ιστορικά ακριβή, με ελάχιστες προοπτικές να αλλάξει σύντομα» υποστήριξε ο Lars Jensen, διευθύνων σύμβουλος της Vespucci Maritime, ενώ σύμφωνα με τη Fearnley Securities νέα lockdowns φαίνονται εξαιρετικά απίθανα. Να σημειωθεί ότι ο δείκτης Freightos Baltic Global υποχώρησε 14% τον Νοέμβριο, στα 9.364 δολάρια για κάθε container 40 ποδιών σε διαδρομές από την Ασία προς τη Βόρεια Αμερική.
Στα δεξαμενόπλοια πάντως η νέα μετάλλαξη Ομικρον θα μπορούσε να κοστίσει στην παγκόσμια αγορά πετρελαίου έως και 2,9 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως (bpd) ζήτησης το πρώτο τρίμηνο του 2022, μειώνοντας τη συνολική αναμενόμενη ζήτηση από 98,6 εκατομμύρια bpd σε 95,7 εκατομμύρια bpd, εάν ενεργοποιήσει περισσότερα lockdowns ή περιορισμούς, αναφέρει εκτίμηση της Rystad Energy.
Εάν η μετάλλαξη εξαπλωθεί γρήγορα, προκαλώντας αύξηση των κρουσμάτων COVID και επαναφορά των lockdowns, η Rystad Energy προβλέπει ότι η ζήτηση πετρελαίου θα μπορούσε να μειωθεί από τα αναμενόμενα 99,1 εκατομμύρια βαρέλια (bpd) την ημέρα σε 97,8 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα μόνο τον Δεκέμβριο του 2021 (πτώση 1,3 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα). Η ζήτηση θα μπορούσε να υποχωρήσει περαιτέρω τον Ιανουάριο του 2022, με πτώση 4,2 εκατ. βαρέλια την ημέρα στα επίπεδα των 94,2 εκατομμυρίων bpd.
O αντίκτυπος
Πάντως δεδομένου ότι οι χώρες και οι κυβερνήσεις μαθαίνουν να ζουν με την Ομικρον ή οι κατασκευαστές εμβολίων προσαρμόζονται για να αντιμετωπίσουν τη μετάλλαξη, ο αντίκτυπος από τη νέα μετάλλαξη θα είναι λιγότερο σοβαρός και για τον λόγο αυτόν η Rystad Energy εκτιμά ότι σε ολόκληρο το 2022 η μέση ζήτηση θα πέσει στα 98 εκατομμύρια bpd. Μια πτώση της ζήτησης θα επηρεάσει αρνητικά το μεταφορικό έργο των δεξαμενοπλοίων, με αποτέλεσμα τη συνεχή πίεση των ναύλων.
Πάντως πριν από την εμφάνιση της μετάλλαξης Ομικρον οι επικεφαλής των ναυτιλιακών εταιρειών με δεξαμενόπλοια εμφανίζονταν αισιόδοξοι ότι ο κλάδος θα ανακάμψει καθώς η ζήτηση αργού πετρελαίου και προϊόντων θα φτάσει σταδιακά στις αρχές του νέου έτους στα προ πανδημίας επίπεδα. Να σημειωθεί ότι η τρέχουσα παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου για οδικές μεταφορές εκτιμάται ότι είναι περίπου στα 44,7 εκατομμύρια bpd και βρίσκεται σχεδόν στα προ πανδημίας επίπεδα, αντιπροσωπεύοντας το 97,4% της ζήτησης την αντίστοιχη εβδομάδα του 2019. Από την άλλη πλευρά, η παγκόσμια ζήτηση αεροπορικών καυσίμων υπολείπεται του 2019 και ανέρχεται σε 5,1 εκατομμύρια bpd, μόλις το 70,4% της αντίστοιχης εβδομάδας του 2019.
Latest News
Στο ΣτΕ προσφεύγουν οι ακτοπλοϊκές για τις άγονες γραμμές - Τι απαντά το υπουργείο Ναυτιλίας
Δύο ακτοπλοϊκές εταιρείες προσέφυγαν στην Εθνική Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ)
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι