Το 2020, περίπου το ένα πέμπτο της συνολικής απόδοσης οδικών εμπορευματικών μεταφορών (σε οχηματοχιλιόμετρα) στην ΕΕ πραγματοποιούνταν με άδεια οχήματα, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε η Eurostat.

Το μερίδιο της απόδοσης των άδειων οχημάτων είναι κάπως υψηλότερο για τις εθνικές μεταφορές (24%) από το σύνολο (20%) και είναι σημαντικά υψηλότερο σε σύγκριση με τις διεθνείς μεταφορές (13%).

Για τις συνολικές οδικές εμπορευματικές μεταφορές, η Κύπρος κατέγραψε το υψηλότερο μερίδιο από τα κράτη μέλη για τα οποία υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία (44% των οχηματοχιλιόμετρων ανά άδεια οχήματα). Αυτό πιθανότατα αντανακλά ότι στην πλειονότητα των ταξιδιών μεταφέρονται εμπορεύματα που εισάγονται μέσω λιμένων και σε μεγάλο βαθμό αφορά μονής κατεύθυνσης κυκλοφορία.

Την Κύπρο ακολούθησαν η Αυστρία και η Ιρλανδία (αμφότερες με 34%) και η Ελλάδα η οποία έκλεισε την τετράδα με 31%. Ειδικότερα, στις εθνικές μεταφορές το ποσοστό απόδοσης οδικών εμπορευματικών μεταφορών ήταν 40% και στις διεθνείς μεταφορές πολύ μικρότερο, περίπου 8%.

Στο άλλο άκρο της κλίμακας, το Βέλγιο ανέφερε το χαμηλότερο μερίδιο από τα κράτη μέλη για τα οποία υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία (6%), ακολουθούμενο από τη Δανία (8%).

Όπως παρατηρήθηκε, οι άδειες διαδρομές είναι πιο διαδεδομένες στις εσωτερικές μεταφορές όπου οι διανυόμενες αποστάσεις είναι συνήθως πολύ μικρότερες. Αντίθετα, για τις διεθνείς μεταφορές, όλα τα κράτη μέλη ανέφεραν σημαντικά χαμηλότερα επίπεδα απόδοσης με άδεια οχήματα, με λίγα μόνο κράτη μέλη να καταγράφουν μερίδια το 2020 πάνω από 20%: Λουξεμβούργο (24%), Αυστρία (23%) και Ολλανδία (21%). Αυτό δείχνει την οικονομική σημασία της δυνατότητας να υπάρχουν φορτία και στα ταξίδια επιστροφής στις διεθνείς μεταφορές.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή