Οι πιέσεις της εφοδιαστικής αλυσίδας έχουν τώρα επεκταθεί από τα λιμάνια και στα αεροδρόμια, με τα κόστη να έχουν φτάσει κι εκεί στα ύψη, καταγράφοντας μάλιστα νέα επίπεδα ρεκόρ.
Πρόκειται για εξέλιξη που αυξάνει τις πιθανότητες για αύξηση των τιμών σε σειρά από καταναλωτικά προϊόντα, για καθυστερήσεις στις παραδόσεις, ή ακόμη και για ελλείψεις σε σειρά τέτοιων προϊόντων.
Πρόκειται για εξέλιξη που επηρεάσει πιο άμεσα καταναλωτές όπως είναι οι πελάτες μεγάλων διαδικτυακών καταστημάτων λιανικής ή εμπορικές και άλλες επιχειρήσεις που συνηθίζουν να ψωνίζουν από το εξωτερικό, καθώς με cargo μεταφέρονται μικρότερα σε μέγεθος, ή πιο ευαίσθητα προϊόντα τα οποία επιπλέον οι πελάτες θέλουν να τα έχουν γρηγορότερα στην πόρτα τους.
Οι αυξήσεις
Οι πιο μεγάλες αυξήσεις καταγράφηκαν από το Χονγκ Κονγκ προς την Ευρώπη και από τη Σαγκάη προς τις ΗΠΑ και τις ΗΠΑ, αλλά και στα υπερατλαντικά δρομολόγια μεταξύ Φρανκφούρτης και Βόρειας Αμερικής, σύμφωνα με στοιχεία από τον δείκτη Baltic Exchange Airfreight και την TAC Freight που επικαλούνται οι Φαινάνσιαλ Τάιμς.
Ειδικότερα, οι τιμές για τις μεταφορές με ειδικά διαμορφωμένα αεροσκάφη cargo από την Κίνα προς την Ευρώπη και τις ΗΠΑ έφτασαν πλέον τα 14 δολάρια ανά κιλό από μόλις 8 δολάρια που ήταν τον Αύγουστο σύμφωνα με στοιχεία των Φαινάνσιαλ Τάιμς. Επίσης οι τιμές από το Χονγκ Κονγκ στην Ευρώπη διαμορφώνονται πλέον πάνω από 8 δολ. το κιλό από περίπου 6 δολ. το κιλό στις αρχές του έτους. Αυτό συνέβη επειδή οι εταιρείες ανά τον κόσμο κάνουν αυτές τις μέρες πραγματικό αγώνα δρόμου για να παραδώσουν στα ράφια ή κάτω από το Χριστουγεννιάτικο δέντρο προϊόντα λόγω των γιορτών.
Διαβάστε επίσης: Tι φταίει για τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα των ΗΠΑ;
Οι τιμές για μεταφορά προϊόντων μεταξύ Φρανκφούρτης και Βόρειας Αμερικής έχουν αυξηθεί από 3,50 δολάρια σε 5,40 δολάρια ανά κιλό από τότε που η κυβέρνηση Μπάιντεν ανακοίνωσε ότι θα ανοίξει ξανά τα σύνορά της σε διεθνείς επισκέπτες, αναφέρεται ακόμη.
Παραδοσιακά το τέταρτο τρίμηνο είναι αυτό με το μεγαλύτερο φόρτο εργασίας για τις μεταφορικές εταιρείες κάθε είδους λόγω των γιορτών, αλλά φέτος η πανδημία έχει πλήξει καίρια όλο τον κλάδο μεγεθύνοντας σημαντικά τις προκλήσεις. Επειδή πολλές εταιρείες βλέπουν μεγάλες καθυστερήσεις στη διακίνηση κοντέινερ μέσω των λιμανιών, έχουν στραφεί και στις αεροπορικές μεταφορές για ορισμένες κατηγορίες προϊόντων. Η μεγάλη αυτή αύξηση στη ζήτηση για cargo προκάλεσε με τι σειρά της ελλείψεις αεροσκαφών με τις τιμές να διπλασιάζονται σχεδόν για ορισμένα δρομολόγια με μεγάλη ζήτηση σύμφωνα με τη βρετανική εφημερίδα.
Οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των διαμεταφορών (logistics) αναζητούν πλέον καινοτόμους τρόπους για να αποφύγουν τα σημεία συμφόρησης των λιμανιών που προκαλούν οι παραδοσιακές μέθοδοι αποστολής. Πολλές αεροπορικές εταιρείες εμπορευματικών μεταφορών λειτουργούν πλέον στο 100% της μεταφορικής αυτής ικανότητάς τους. Η άνοδος της ζήτησης έχει προκαλέσει επίσης αύξηση των ναύλων cargo σε ορισμένες εταιρείες αεροπορικών μεταφορών έως και 10 φορές σε μία εβδομάδα σύμφωνα με το αμερικανικό τηλεοπτικό σταθμό WFMZ.
Η ζήτηση στον κλάδο των αεροπορικών εμπορευματικών μεταφορών είναι ουσιαστικά τόσο μεγάλη, που οι αεροπορικές εταιρείες έχουν τώρα στραφεί στη μετατροπή επιβατικών αεροσκαφών σε cargo για να καλύψουν τις ανάγκες. Ακόμη και τέτοιες κινήσεις όμως δεν είναι αρκετές όπως όλα δείχνουν, καθώς οι τιμές συνεχίζουν να ανεβαίνουν καθώς η ζήτηση παραμένει αυξημένη. Το προηγούμενο ρεκόρ στις τιμές αεροπορικών μεταφορών cargo ήταν 12 δολάρια το κιλό. Οι αεροπορικές μεταφορές ήταν ήδη η πιο ακριβή μορφή μεταφοράς και πριν από την πανδημία, αλλά ο Covid-19 ανέβασε περαιτέρω το κόστος, γεγονός που αντανακλάται πλέον και στην αύξηση των τιμών των καταναλωτικών αγαθών.
Ορισμένες αεροπορικές εταιρείες έχουν στραφεί πλέον αποκλειστικά στις μεταφορές cargo, ενώ παραδοσιακά εξειδικευμένες τέτοιες εταιρείες όπως η FedEx και η DHL έχουν δει κι αυτές τη δραστηριότητά τους να αυξάνεται σημαντικά.
Latest News
Εξέπληξε ευχάριστα ο πληθωρισμός στη Γαλλία - Έπεσε κάτω από το 3%
Ενισχύονται οι προσδοκίες για μείωση των επιτοκίων
Τι θα γίνει με τα συντρίμια της γέφυρας στη Βαλτιμόρη - Προβληματισμοί και συνέπειες
«Το πλοίο έχει περίπου το μέγεθος του Πύργου του Άιφελ. Και στην κορυφή του υπάρχει μια ατσάλινη γέφυρα. Φανταστείτε το. Μέχρι πρόσφατα δεν μπορούσα να το φανταστώ», λέει ο κυβερνήτης του Μέριλαντ
Περνούν στην αντεπίθεση τα «περιστέρια» της ΕΚΤ - Το μήνυμα του Βιλερουά
Στο επίκεντρο η οικονομία, καθώς αποκλιμακώνεται ο πληθωρισμός
H ακρίβεια… συρρικνώνει (και) τα πασχαλινά αυγά - Ο ρόλος των τιμών του κακάο
Οι υψηλότερες τιμές για μικρότερες ποσότητες προκαλούν την οργή των πολιτικών και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού
Οι Ρώσοι ολιγάρχες κουνάνε το μαντίλι στο Ντουμπάι - Πού ψάχνουν νέους παράδεισους
Οι ροές ρωσικών χρημάτων στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα - στα οποία ανήκει το Ντουμπάι - δείχνουν σημάδια επιβράδυνσης
HSBC: Ολοκληρώθηκε η πώληση της καναδικής μονάδας στην RBC
Το τίμημα ανήλθε στα 9,96 δισ. δολάρια.
Προς «παγκόσμια συνταξιοδοτική κρίση» – «Τεράστια πίεση» από τη γήρανση του πληθυσμού
Ο διευθύνων σύμβουλος του μεγαλύτερου διαχειριστή περιουσιακών στοιχείων στον κόσμο προειδοποιεί για μια μελλοντική «κρίση συνταξιοδότησης»
«Η Ευρώπη αποσύρεται από την Αφρική προς τέρψη της Ρωσίας»
Η ΕΕ αποσύρει και τα τελευταία της στρατεύματα από την Υποσαχάρια Αφρική αφήνει ελεύθερο το πεδίο στους Ρώσους
Γιατί δεν συμφέρει να νοικιάζεις στο Λονδίνο
Το μηνιαίο κόστος για αγορά κατοικίας στην βρετανική πρωτεύουσα ήταν το υψηλότερο στο Ηνωμένο Βασίλειο, αλλά εξακολουθεί να είναι φθηνότερο από την ενοικίαση ενός αντίστοιχου ακινήτου
H Nike χάνει το... τρένο της καινοτομίας και η JD Sports τις πωλήσεις
H βρετανική λιανική αλυσίδα JD Sports είδε τις πωλήσεις της στο Ηνωμένο Βασίλειο να μειώνονται κατά 3,1% το τελευταίο τρίμηνο του 2023