Οι πιέσεις της εφοδιαστικής αλυσίδας έχουν τώρα επεκταθεί από τα λιμάνια και στα αεροδρόμια, με τα κόστη να έχουν φτάσει κι εκεί στα ύψη, καταγράφοντας μάλιστα νέα επίπεδα ρεκόρ.
Πρόκειται για εξέλιξη που αυξάνει τις πιθανότητες για αύξηση των τιμών σε σειρά από καταναλωτικά προϊόντα, για καθυστερήσεις στις παραδόσεις, ή ακόμη και για ελλείψεις σε σειρά τέτοιων προϊόντων.
Πρόκειται για εξέλιξη που επηρεάσει πιο άμεσα καταναλωτές όπως είναι οι πελάτες μεγάλων διαδικτυακών καταστημάτων λιανικής ή εμπορικές και άλλες επιχειρήσεις που συνηθίζουν να ψωνίζουν από το εξωτερικό, καθώς με cargo μεταφέρονται μικρότερα σε μέγεθος, ή πιο ευαίσθητα προϊόντα τα οποία επιπλέον οι πελάτες θέλουν να τα έχουν γρηγορότερα στην πόρτα τους.
Οι αυξήσεις
Οι πιο μεγάλες αυξήσεις καταγράφηκαν από το Χονγκ Κονγκ προς την Ευρώπη και από τη Σαγκάη προς τις ΗΠΑ και τις ΗΠΑ, αλλά και στα υπερατλαντικά δρομολόγια μεταξύ Φρανκφούρτης και Βόρειας Αμερικής, σύμφωνα με στοιχεία από τον δείκτη Baltic Exchange Airfreight και την TAC Freight που επικαλούνται οι Φαινάνσιαλ Τάιμς.
Ειδικότερα, οι τιμές για τις μεταφορές με ειδικά διαμορφωμένα αεροσκάφη cargo από την Κίνα προς την Ευρώπη και τις ΗΠΑ έφτασαν πλέον τα 14 δολάρια ανά κιλό από μόλις 8 δολάρια που ήταν τον Αύγουστο σύμφωνα με στοιχεία των Φαινάνσιαλ Τάιμς. Επίσης οι τιμές από το Χονγκ Κονγκ στην Ευρώπη διαμορφώνονται πλέον πάνω από 8 δολ. το κιλό από περίπου 6 δολ. το κιλό στις αρχές του έτους. Αυτό συνέβη επειδή οι εταιρείες ανά τον κόσμο κάνουν αυτές τις μέρες πραγματικό αγώνα δρόμου για να παραδώσουν στα ράφια ή κάτω από το Χριστουγεννιάτικο δέντρο προϊόντα λόγω των γιορτών.
Διαβάστε επίσης: Tι φταίει για τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα των ΗΠΑ;
Οι τιμές για μεταφορά προϊόντων μεταξύ Φρανκφούρτης και Βόρειας Αμερικής έχουν αυξηθεί από 3,50 δολάρια σε 5,40 δολάρια ανά κιλό από τότε που η κυβέρνηση Μπάιντεν ανακοίνωσε ότι θα ανοίξει ξανά τα σύνορά της σε διεθνείς επισκέπτες, αναφέρεται ακόμη.
Παραδοσιακά το τέταρτο τρίμηνο είναι αυτό με το μεγαλύτερο φόρτο εργασίας για τις μεταφορικές εταιρείες κάθε είδους λόγω των γιορτών, αλλά φέτος η πανδημία έχει πλήξει καίρια όλο τον κλάδο μεγεθύνοντας σημαντικά τις προκλήσεις. Επειδή πολλές εταιρείες βλέπουν μεγάλες καθυστερήσεις στη διακίνηση κοντέινερ μέσω των λιμανιών, έχουν στραφεί και στις αεροπορικές μεταφορές για ορισμένες κατηγορίες προϊόντων. Η μεγάλη αυτή αύξηση στη ζήτηση για cargo προκάλεσε με τι σειρά της ελλείψεις αεροσκαφών με τις τιμές να διπλασιάζονται σχεδόν για ορισμένα δρομολόγια με μεγάλη ζήτηση σύμφωνα με τη βρετανική εφημερίδα.
Οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των διαμεταφορών (logistics) αναζητούν πλέον καινοτόμους τρόπους για να αποφύγουν τα σημεία συμφόρησης των λιμανιών που προκαλούν οι παραδοσιακές μέθοδοι αποστολής. Πολλές αεροπορικές εταιρείες εμπορευματικών μεταφορών λειτουργούν πλέον στο 100% της μεταφορικής αυτής ικανότητάς τους. Η άνοδος της ζήτησης έχει προκαλέσει επίσης αύξηση των ναύλων cargo σε ορισμένες εταιρείες αεροπορικών μεταφορών έως και 10 φορές σε μία εβδομάδα σύμφωνα με το αμερικανικό τηλεοπτικό σταθμό WFMZ.
Η ζήτηση στον κλάδο των αεροπορικών εμπορευματικών μεταφορών είναι ουσιαστικά τόσο μεγάλη, που οι αεροπορικές εταιρείες έχουν τώρα στραφεί στη μετατροπή επιβατικών αεροσκαφών σε cargo για να καλύψουν τις ανάγκες. Ακόμη και τέτοιες κινήσεις όμως δεν είναι αρκετές όπως όλα δείχνουν, καθώς οι τιμές συνεχίζουν να ανεβαίνουν καθώς η ζήτηση παραμένει αυξημένη. Το προηγούμενο ρεκόρ στις τιμές αεροπορικών μεταφορών cargo ήταν 12 δολάρια το κιλό. Οι αεροπορικές μεταφορές ήταν ήδη η πιο ακριβή μορφή μεταφοράς και πριν από την πανδημία, αλλά ο Covid-19 ανέβασε περαιτέρω το κόστος, γεγονός που αντανακλάται πλέον και στην αύξηση των τιμών των καταναλωτικών αγαθών.
Ορισμένες αεροπορικές εταιρείες έχουν στραφεί πλέον αποκλειστικά στις μεταφορές cargo, ενώ παραδοσιακά εξειδικευμένες τέτοιες εταιρείες όπως η FedEx και η DHL έχουν δει κι αυτές τη δραστηριότητά τους να αυξάνεται σημαντικά.
Latest News
Ο Μισέλ Ρουσό , νέος πρόεδρος ανώτατου εκτελεστικού συμβουλίου της Star Alliancεe
Ο Μισελ Ρουσσώ ηγείται της στρατηγικής κατεύθυνσης της Star Alliance, η οποία απαρτίζεται από 25 αεροπορικές εταιρείες - μέλη σε παγκόσμιο επίπεδο.
Στο 2,7% - ως αναμενόταν- ο αμερικανικός πληθωρισμός τον Νοέμβριο
Η αύξηση είναι η μεγαλύτερη των τελευταίων εφτά μηνών - Πώς θα επηρεάσει την απόφαση της Fed
Ανακατεύουν την τράπουλα της ηγεσίας οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες - Οι αλλαγές σε BMW και Mercedes
Οι μεγάλες γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες προχωρούν σε διαρθρωτικές αλλαγές ηγετικών στελεχών για να σώσουν την «παρτίδα»
Reuters: Σχέδια για υποτίμηση του γουάν ενόψει του Trump 2.0
Αποκλειστικό δημοσίευμα του Reuters αναφέρει τα σχέδια της Κίνας για να αντιμετωπίσει τους δασμούς Τραμπ
Ισχυρό ξεκίνημα για την Inditex στην εορταστική περίοδο
Η Inditex φαίνεται πως πηγαίνει καλύτερα μετά τα αποτελέσματα τρίτου τριμήνου τα οποία ήταν κάτω από τις προβλέψεις
Economist: Στην πεντάδα του χρυσού «μεταλλίου» για το 2024 η Ελλάδα [πίνακες]
Η καθιερωμένη ανάλυση του Economist για το ποια οικονομία τα πήγε καλύτερα το έτος που ολοκληρώνεται σε λίγες ημέρες
Reuters: Το κενό ηγεσίας επιδεινώνει την οικονομική δυσπραγία της Ευρώπης
Αν και η Ευρώπη υπερηφανεύεται για την ανοικτή οικονομία της, οι πιο άμεσες προκλήσεις εντοπίζονται στο εμπόριο, αναφέρει το Reuters
Περιστέρια και γεράκια στην ΕΚΤ - Όταν η βασική διαφωνία δεν είναι στα επιτόκια
Την Πέμπτη πραγματοποιείται η τελευταία για φέτος συνεδρίαση της ΕΚΤ - Τα στοιχήματα για τα επιτόκια
Η οικονομική πολιτική του Τραμπ θα φέρει «καταστροφή», προειδοποιεί ο Μπάιντεν
Ο Τζο Μπάιντεν προειδοποίησε εναντίον της εφαρμογής του προγράμματος Project 2025 που φέρεται να ενστερνίζεται ο Ντόναλντ Τραμπ
Είναι ένας ανταγωνιστικός κόσμος - Ποιοι πληρώνονται καλύτερα σήμερα;
Η διεθνής αγορά εργασίας αναγκάζει ορισμένες εταιρείες να πληρώνουν περισσότερα σε... φθηνότερες περιοχές