Ο Τζο Μπάιντεν μπορεί να κοιτάξει στον καθρέφτη για να βρει τις απαντήσεις που αναζητά στα διλήμματα της εφοδιαστικής αλυσίδας. Ο πρόεδρος των ΗΠΑ θέλει να αμβλύνει τα σημεία συμφόρησης, αυτό, όμως, που τον εμποδίζει είναι ορισμένες από τις δικές του πολιτικές. Οι ανταγωνιστικοί στόχοι σημαίνει ότι δεν υπάρχουν γρήγορες λύσεις στην αύξηση των τιμών καταναλωτή.

Η αύξηση της καταναλωτικής ζήτησης μαζί με την επιβράδυνση της παραγωγής και της υλικοτεχνικής υποστήριξης, εξαιτίας του κορωνοϊού, έχουν στερήσει τη δυνατότητα δημιουργίας και διακίνησης αγαθών σε όλο τον κόσμο. Την περασμένη Δευτέρα, ένας αριθμός ρεκόρ 170 πλοίων, τα 114 εκ των οποίων ήταν πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, βρέθηκε σε λιμάνια στο Λος Άντζελες και στο Λονγκ Μπιτς, σύμφωνα με τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό, Marine Exchange of Southern California.

Μερικές απλές αλλαγές θα μπορούσαν να βοηθήσουν. Οι Κινέζοι κατασκευαστές, για παράδειγμα, παράγουν εξοπλισμό για τη μετακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων σε λιμάνια, ενώ, αποτελούν και τον μεγαλύτερο προμηθευτή των Ηνωμένων Πολιτειών. Ωστόσο, η κυβέρνηση Μπάιντεν έχει επιβάλει τιμωρητικούς δασμούς σε τέτοια προϊόντα, στην προσπάθειά της για διεξαγωγή πιο δίκαιου εμπορίου με την Κίνα.

Αυτό προκάλεσε αύξηση των τιμών στα εν λόγω προϊόντα, τα οποία ήταν ήδη σπάνια. Παρόλο που το κλίμα της συνάντησης μεταξύ του Μπάιντεν και του προέδρου της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας, Σι Τζινπίνγκ, το βράδυ της Δευτέρας, ήταν, σε γενικές γραμμές, φιλικό, τα χαμόγελα που είδαμε στα πρόσωπά τους ήταν μόνο για τη φωτογραφία. Ωστόσο, η προεκλογική εκστρατεία του Μπάιντεν βασιζόταν στο να διατηρήσει μία σκληρή στάση απέναντι στην Κίνα και η άρση των δασμών, χωρίς παραχωρήσεις στις κρατικές επιδοτήσεις ή άλλες πρακτικές, θα τον έκανε να φαίνεται αδύναμος.

Η πίεση που ασκείται στον Λευκό Οίκο για τον περιορισμό του κορωνοϊού μπορεί, επίσης, να αποβεί επιζήμια. Οι εταιρείες με τουλάχιστον 100 εργαζομένους, μαζί με ομοσπονδιακούς εργολάβους, πρέπει να εξασφαλίσουν τον πλήρη εμβολιασμό των εργαζομένων τους ή ότι υποβάλλονται σε τακτικά τεστ, μέχρι τον Ιανουάριο. Ωστόσο, οι επιχειρήσεις ήδη δυσκολεύονται να προσλάβουν εργαζομένους. Υπήρξαν 589.000 θέσεις εργασίας στον τομέα των μεταφορών και των αποθηκών, τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με το Τμήμα Εργασίας. Ο υποχρεωτικός εμβολιασμός περιλαμβάνει ευρείες εξαιρέσεις για τους οδηγούς εμπορικών φορτηγών, γεγονός που προκάλεσε ανησυχίες στην Αμερικανική Ένωση Φορτηγών (American Trucking Associations), με αποτέλεσμα να μηνύσουν την κυβέρνηση για την απόφασή της αυτή.

Και τα συνδικάτα δημιουργούν, επίσης, πρόβλημα. Σύμβαση μεταξύ των International Longshore and Warehouse Union, η οποία καλύπτει τους λιμενεργάτες, και της Pacific Maritime Association, η οποία εκπροσωπεί τους φορείς εκμετάλλευσης τερματικών σταθμών, λήγει τον Ιούλιο. Τελευταίες παρόμοιες συζητήσεις, πριν από περίπου έξι χρόνια, οδήγησαν σε στάσεις εργασίας και μήνες διαταραχών, με το εργατικό δυναμικό να έχει αποκτήσει μεγαλύτερη διαπραγματευτική δύναμη, σήμερα.

Ο Μπάιντεν έχει υιοθετήσει μια σιωπηλή προσέγγιση για τη δημιουργία πολιτικών που συνολικά έχουν ως συνέπεια να χειροτερεύουν τα ζητήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας. Σε αντίθεση με τον προκάτοχό του, Ντόναλντ Τραμπ, ο Μπάιντεν δεν απέκτησε καλές σχέσεις με τους επικεφαλής επιχειρήσεων. Αυτός είναι ένας από τους λόγους που η διοίκηση προσπαθεί να καλύψει τη διαφορά περιορίζοντας τα υλικοτεχνικά εμπόδια, με τους Αμερικανούς καταναλωτές να πληρώνουν το τίμημα.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Partners