
Νέα υποχώρηση κατέγραψε η αξιοπιστία των δρομολογίων των ναυτιλιακών εταιρειών τακτικών γραμμών (liners), σύμφωνα με πρόσφατη ανακοίνωση της δανέζικης εταιρείας αναλύσεων Sea-Intelligence, καθώς τα προβλήματα συμφόρησης παραμένουν στα λιμάνια.
Το Νοέμβριο η αξιοπιστία των δρομολογίων υποχώρησε κατά 0,6% στο 33,6% σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα ενώ σε ετήσια βάση η πτώση ήταν 16,4%, ενώ όπως αναφέρει ο αναλυτής στη διάρκεια της χρονιάς το ποσοστό αξιοπιστίας κυμαίνεται μεταξύ 33%- 40%. Ο μέσος χρόνος καθυστέρησης στα λιμάνια υπολογίστηκε τον Νοέμβριο στις 6,93 ημέρες, ελαφρώς καλύτερα από τις 7,5 ημέρες περίπου που ήταν τον Οκτώβριο. Σύμφωνα πάντα με την Sea-Intelligence το 2020 ο χρόνος καθυστέρησης το 2021 ήταν πάντοτε πάνω από τις 6 ημέρες εκτός απο τον Απρίλιο που έπεσε ελαφρώς κάτω από τις έξι ημέρες, ενώ το 2020 δεν ξεπέρασε ποτέ τις έξι ημέρες. Το 2019 και 2018 κυμαίνονταν από 3,5 μέχρι και τέσσερις ημέρες.
Μaersk η πιο αξιόπιστη
Αναφορικά με την αξιοπιστία της κάθε ναυτιλιακής εταιρείας ξεχωριστά, η Maersk για έναν ακόμη μήνα είναι η πιο αξιόπιστη μεταξύ 14 εταιρειών τακτικών γραμμών με ποσοστό 46,3% και ακολούθησε η Hamburg Sud με 40,4%και η MSC με 32% περίπου, η οποία είναι και η μόνη από τις υπόλοιπες ναυτιλιακές που έχει ποσοστό αξιοπιστίας μεταξύ 30% και 40%, ενώ άλλες πέντε έχουν ποσοστά αξιοπιστίας μεταξύ 20% και 30%. Οι υπόλοιπες έξι liners έχουν χαμηλότερο ποσοστό αξιοπιστίας με την Evergreen να καταγράφει το χαμηλότερο με 11,8%.
Πάντως οι αναλυτές εκτιμούν ότι και το 2022 θα εξακολουθήσουν να καταγράφονται σοβαρές καθυστερήσεις στην εξυπηρέτηση των πλοίων στα λιμάνια.
Το 2022 αναμένουμε ότι τα προβλήματα συμφόρησης στους τερματικούς σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων του Ρότερνταμ θα συνεχιστούν καθώς ο διεθνής στόλος των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και η χωρητικότητα των τερματικών σταθμών δεν αυξάνονται με ρυθμό ανάλογο της ζήτησης, δήλωσε χαρακτηριστικά ο Emile Hoogsteden, εμπορικός διευθυντής στο Port of Rotterdam Authority, με αφορμή την κατάρριψη ενός ρεκόρ στη διακίνηση φορτίων από το Ολλανδικό λιμάνι.
Ειδικότερα το λιμάνι του Ρότερνταμ είναι το πρώτο ευρωπαϊκό που διαχειρίστηκε μέσα σε ένα χρόνο περισσότερα από 15 εκατ. Teu. Την προηγούμενη Τετάρτη το ολλανδικό λιμάνι, το μεγαλύτερο της Ευρώπης, έσπασε το φράγμα των 15 εκατ. «κουτιών» ενώ αναμένεται να καταγράψει άνοδο στη διακίνηση φορτίων κατά 8% περίπου σε σύγκριση με το 2020..


Latest News

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες