Λιγότερες πτήσεις, περικοπές σε πολλές αεροπορικές εταιρείες. Η πανδημία επηρέασε έντονα τον τομέα των αερομεταφορών.Την ίδια ώρα τα αυστηρά μέτρα που επιβλήθηκαν ειδικά για τα αεροπορικά ταξίδια την περίοδο της πανδημίας οδήγησαν πολλούς επιβάτες – κυρίως υψηλόβαθμα στελέχη εταιρειών – που έπρεπε να ταξιδεύουν συχνά να αναζητήσουν εναλλακτικές. Έτσι από το ξέσπασμα της πανδημίας έχει παρατηρηθεί αύξηση των πτήσεων με ιδιωτικά αεροσκάφη.
Το να μπορείς να επιλέξεις πότε, πώς και με ποιον θέλεις να πετάξεις ήταν κάποια από τα στοιχεία που έδωσαν ώθηση στον τομέα των λίαρ τζετ. Σύμφωνα με εκτιμήσεις ο αριθμός των θέσεων επιβατών μειώθηκε στο μισό το 2020 σε σχέση με τα στοιχεία προ πανδημίας – αυτό αντιστοιχεί σε δυόμισι εκατομμύρια λιγότερες θέσεις. Εταιρείες ιδιωτικών αεροσκαφών έσπευσαν να εκμεταλλευθούν το κενό που προέκυψε στην αγορά.
Η πανδημία ανάγκασε πολλούς να αλλάξουν τρόπο πτήσης
Ο Ντομινίκ Σίλερ, διευθυντής λειτουργικών συστημάτων στην εταιρία Magnum FBO Austria εκτιμά: «Σε καιρούς σαν κι αυτούς ορισμένα δρομολόγια δεν είναι πια διαθέσιμα ή δεν ταιριάζουν με τα προγράμματα στελεχών ή πολιτικών και άλλων αξιωματούχων που πρέπει να ταξιδεύουν συχνά. Επίσης οικογένειες που πάνε διακοπές δεν έχουν άλλον τρόπο πια να φτάσουν στον προορισμό τους»
Ανάλογα με το μέγεθος του αεροσκάφους, το κόστος μιας τέτοιας πτήσης με ιδιωτικό τζετ ζετ ξεκινά από τα 2.500 ευρώ την ώρα. Για παράδειγμα μια τέτοια πτήση τσάρτερ για πέντε άτομα από το Παρίσι μέχρι την Φρανκφούρτη, αλέ ρετούρ, θα κόστιζε περίπου 7.500 ευρώ (για μιάμιση ώρα πτήσης). Εάν ταξίδευαν με μπίζνες κλας, θα πλήρωναν 5.000 ευρώ. Ωστόσο στην τιμή αυτή πρέπει να προστεθεί ο μεγάλος χρόνος αναμονής στο αεροδρόμιο εξαιτίας των μέτρων προστασίας και των ελέγχων για τον κορωνοϊό. Με τις ιδιωτικές πτήσεις υπάρχει εξοικονόμηση χρόνου, ενώ πολλοί επαγγελματίες μπορούν να τις εκμεταλλευτούν και για επαγγελματικές συναντήσεις.
Εκτόξευση της ζήτησης μέσα σε ένα χρόνο
Μόνο μέσα στο Νοέμβριο του 2021 ο αριθμός των ιδιωτικών τζετ που μισθώθηκαν από επιχειρηματίες αυξήθηκε κατά 60% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2020. Παράλληλα όμως αυξήθηκε και η πίεση προς τις εταιρείες λίαρ τζετ να ανταποκριθούν στην αυξημένη ζήτηση.
Όπως παρατηρεί ο Μάνουελ Γκούστερερ, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας OysterJet: «Για την ώρα δυσκολευόμαστε να βρούμε ιδιωτικά τζετ εξαιτίας της πανδημίας. Ως χειριστές αεροσκαφών και ως αεροπορικές εταιρείες με ειδίκευση στις επαγγελματικές πτήσεις, πρέπει να καταλάβουμε ότι η αγορά έχει ελλείψεις: δεν υπάρχουν διαθέσιμα αεροσκάφη ‘second hand’, ενώ οι νέες παραγγελίες χρειάζονται πλέον δύο με τρία χρόνια για να ολοκληρωθούν»
Προς το παρόν η μεγαλύτερη ανάπτυξη στον κλάδο καταγράφεται στις Ηνωμένες Πολιτείες. Η εξάπλωση της μετάλλαξης Όμικρον και στην Ευρώπη ενδέχεται να οδηγήσει και εδώ σε αύξηση της ζήτησης.
Πηγή: DW
Latest News
Από ένα KFC στην αυτοκρατορία των 3 δισ. - Ποιος είναι ο Αυστραλός επιχειρηματίας Τζακ Κάουιν
Σήμερα, ο Τζακ Κάουιν κατέχει το 98% της εταιρείας του, ενώ το υπόλοιπο 2% ανήκει σε ορισμένους από τους αρχικούς επενδυτές και μετόχους του
Οι τρεις αδύναμοι κρίκοι της ευρωοικονομίας το 2025
Θα παλέψουν με την ύφεση τη νέα χρονιά οι μεγαλύτερες οικονομίες της ΕΕ, Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία
Ενοίκια σοκ για τους φοιτητές στο Λονδίνο μετά τις νέες αυξήσεις [γράφημα]
Τι αποκαλύπτει έρευνα για τους φοιτητές στη Βρετανία
Η πλειοψηφία των startups δεν μακροημερεύει - Η ωμή αλήθεια είναι ότι κανείς δεν νοιάζεται
Γιατί αποτυγχάνουν τόσες πολλές startups; Φυσικά, δεν υπάρχει μόνο ένας λόγος
Safran: Με το βλέμμα στις συμβάσεις του αμερικανικού στρατού
Η γαλλική εταιρεία αναμένει αύξηση των πωλήσεων κατά περίπου 10% το 2025, καθώς και τρέχοντα λειτουργικά κέρδη μεταξύ 4,7 και 4,8 δισ. ευρώ σε συγκρίσιμη βάση
Έφοδος τελωνιακών και της ευρωπαικής εισαγγελίας στα γραφεια της Adidas
Tο ένταλμα έρευνας για την Adidas ανέφερε την (ύποπτη) σωρευτική φορολογική ζημία σε περισσότερα από 1,1 δισεκατομμύρια ευρώ
Τιμές-φωτιά οι Χριστουγεννιάτικες αγορές στη Γερμανία
Ο υψηλός πληθωρισμός δεν μπορεί παρά να επηρεάσει και τις Χριστουγεννιάτικες Αγορές στη Γερμανία. Έως 7 ευρώ στοιχίζει το περίφημο «ζεστό κρασί» με μπαχαρικά.
Η αβεβαιότητα της εμπορικής πολιτικής των ΗΠΑ αρχίζει να «δαγκώνει» την Ευρώπη - Τι εκτιμά η Goldman Sachs
H Goldman Sachs επιχειρεί να εξετάσει την επίδραση της αβεβαιότητας της εμπορικής πολιτικής του Ντόναλντ Τραμπ εντός κι εκτός ΗΠΑ
Γιατί η Gen Z δεν μπορεί να στεριώσει σε δουλειά – Ποια προσόντα ψάχνουν οι εργοδότες
Μια πρόσφατη έκθεση διαπίστωσε ότι οι εταιρείες είναι δυσαρεστημένες με τις νέες προσλήψεις της Gen Z και ενδέχεται να αποφύγουν στο μέλλον την πρόσληψη πρόσφατων αποφοίτων.
Κινδυνεύει η τεκίλα απο τους δασμούς του Τραμπ
Οι σχέδιασμοί του Τραμπ θέτουν σε κίνδυνο τις εισαγωγές τεκίλας στις ΗΠΑ , των Diageo, Becle ύψους 3 δισ. δολαρίων