ΣΕΟΥΛ—Η τηλεοπτική βιομηχανία της Νότιας Κορέας βιώνει τεράστια επιτυχία μετά το «Squid Game», καθώς η χώρα προσελκύει το ενδιαφέρον των παγκόσμιων υπηρεσιών ροής. Τώρα, θα πρέπει απλώς να συνεχίσει να παράγει περιεχόμενο και για το εξωτερικό.

Το “Squid Game”, το δυστοπικό δράμα που έγινε η σειρά του Netflix με τις περισσότερες προβολές, άγγιξε νέα υψηλά για το περιεχόμενο της Νότιας Κορέας και δημιούργησε νέες προσδοκίες ότι η επιτυχία που σημείωσε η σειρά αυτή μπορεί να επαναληφθεί. Η προσδοκία αυτή έγινε πραγματικότητα, τον προηγούμενο μήνα, όταν το “Hellbound”, σειρά σκοτεινής φαντασίας, έφτασε στην κορυφή των παγκόσμιων chart του Netflix. Τέσσερις από τις έξι πιο δημοφιλείς μη αγγλόφωνες τηλεοπτικές σειρές του Netflix, τις τελευταίες εβδομάδες, προέρχονται από τη Νότια Κορέα.

Οι επιτυχίες αυτές έκαναν τη Νότια Κορέα να θεωρείται η χώρα που παράγει σειρές υψηλής ποιότητας με χαμηλό κόστος παραγωγής, γεγονός που προσελκύει τις επιχειρήσεις streaming. Η Apple TV+ και η Walt Disney, της Disney +, ξεκίνησαν πρόσφατα στη Νότια Κορέα, με φιλόδοξα σχέδια για δημιουργία περιεχομένου στην κορεατική γλώσσα. H ΗΒΟ Max της AT&T ψάχνει για προσωπικό στη χώρα, σύμφωνα με τις αγγελίες για θέσεις εργασίας στο LinkedIn, δείχνοντας, έτσι, ότι ετοιμάζεται να κάνει κι αυτή το ντεμπούτο της στη Νότια Κορέα.

Ωστόσο, η παροχή περιεχομένου σε έναν συνεχώς αυξανόμενο αριθμό πλατφορμών streaming απειλεί να αυξήσει τα κόστη απόκτησης, καθώς οι εταιρείες προσπαθούν να πλειοδοτήσουν η μία την άλλη για την απόκτηση των καλύτερων σειρών. Παράλληλα, όμως, ασκεί και πιέσεις στη βιομηχανία ψυχαγωγίας της Νότιας Κορέας , ώστε να ψάχνει διαρκώς παγκόσμιες επιτυχίες.

«Έχουμε τη δυνατότητα να παράγουμε πολλές σειρές τα δύο επόμενα χρόνια», δήλωσε ο Vivek Couto, CEO της Media Partners Asia, με έδρα τη Σιγκαπούρη, η οποία παρέχει συμβουλές σε εταιρείες media και τηλεπικοινωνιών. «Θα καταφέρουμε, όμως, να διατηρήσουμε την ποιότητα;»

Οι πλατφόρμες streaming βασίζονται αρκετά, πλέον, στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού για την ανάπτυξή τους, με τους θεατές στις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο, την Αυστραλία και την Ευρώπη να έχουν ξεκινήσει να προτιμούν το μη αγγλόφωνο περιεχόμενο.

Σήμερα, υπάρχουν, σε παγκόσμιο επίπεδο, περίπου 1,7 δισ. χρήστες υπηρεσιών συνδρομής βίντεο, από τους 457 εκατ. το 2016, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών, Insider Intelligence. Το 2016, η Ασία είχε περίπου το 30% των συνολικών χρηστών, σε σύγκριση με το 60% σήμερα.

Οι πλατφόρμες streaming, με έδρα τις ΗΠΑ, έχουν επεκτείνει τη λειτουργία τους και σε άλλες χώρες, από τη Λατινική Αμερική έως τη Μέση Ανατολή και την Ευρώπη, αναδεικνύοντας παγκόσμιους αστέρες από τοπικές τηλεοπτικές νουβέλες, σειρές που αφορούν ληστείες και θρίλερ εγκλήματος.

Οι σειρές από τη Νότια Κορέα – οι οποίες είναι διάφορων ειδών, όπως ρομαντικές κομεντί, σειρές zombie και ιστορικά δράματα- προσελκύουν ποικίλο κοινό και φαίνεται ότι μπορούν να αυξήσουν τις εγγραφές στις πλατφόρμες streaming, διατηρώντας το κοινό τους και κάνοντάς το να παρακολουθεί συνεχώς νέο περιεχόμενο, όπως δηλώνουν και στελέχη του κλάδου.

«Θεωρούμε ότι αγορές, όπως αυτή της Κορέας, θα μετατραπούν σύντομα σε παγκόσμιες δυνάμεις περιεχομένου για τη βιομηχανία των μέσων ενημέρωσης και ψυχαγωγίας», δήλωσε ο Luke Kang, πρόεδρος της Walt Disney στην περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού. Τον Οκτώβριο, η Disney+ παρουσίασε 28 νέους τίτλους από την εν λόγω περιοχή, μεταξύ των οποίων και επτά από τη Νότια Κορέα.

Τα κόστη παραγωγής στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού είναι τόσο χαμηλά που, ενδεχομένως, να αντιστοιχούν στο ένα δέκατο του κόστους παραγωγής του Χόλιγουντ, δήλωσε ο Jung Kyung-moon, CEO της JTBC Studios, ενός νοτιοκορεατικού στούντιο  που παρήγαγε τη σειρά «D.P.», στρατιωτικό δράμα, το οποίο συγκαταλέγεται, φέτος, στη λίστα των κορυφαίων 10 σειρών και ταινιών του Netflix. Η JTBC Studios έχει γίνει, επίσης, ιδιαίτερα γνωστή στις ΗΠΑ, αποκτώντας, πρόσφατα, το πλειοψηφικό μερίδιο της Wiip, εταιρείας με έδρα το Λος Άντζελες, η οποία παράγει δραματικές σειρές, όπως η «Mare of Easttown» της HBO.

«Για τις πλατφόρμες streaming, είναι πολύ καλή ευκαιρία να αυξήσουν τα έσοδά τους», είπε ο κ. Jung.

Τα κόστη απόκτησης έχουν ξεκινήσει ήδη να αυξάνονται. Η Studio Dragon, η οποία έχει συνάψει συμφωνίες παραγωγής με τη Netflix και το Apple TV+, δήλωσε ότι η μέση τιμή πώλησης για περιεχόμενο streaming σε παγκόσμιες πλατφόρμες αυξήθηκε κατά 24%, το τρίτο τρίμηνο, σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Δύο από τις σειρές της κατατάχθηκαν, τη φετινή χρονιά, μεταξύ των 10 σειρών με τις περισσότερες προβολές στο Netflix.

Η Studio & New της Next Entertainment World, μία από τις κορυφαίες εταιρείες παραγωγής της Νότιας Κορέας, έχει συνάψει συμφωνία για πενταετή συνεργασία με την Disney+. Η παροχή νέων καναλιών από τις υπηρεσίες streaming, ώστε να προσελκύουν περισσότερους θεατές, θα ενισχύσει τη βιομηχανία και θα αποτελέσει κίνητρο για την παραγωγή περισσότερων εκπομπών υψηλής ποιότητας, δήλωσε ο Jang Kyung-ik, πρόεδρος της Studio & New.

«Το μόνο που χρειαζόμασταν ήταν μια παγκόσμια πλατφόρμα», συνέχισε ο ίδιος. «Νομίζω ότι το περιεχόμενο από την Κορέα δεν θα πάψει εύκολα να είναι δημοφιλές».

Το 2017, περίπου το 15% των 100 πιο δημοφιλών τίτλων ροής στον κόσμο δεν αφορούσαν τις ΗΠΑ, σύμφωνα με την Ampere Analysis, η οποία έχει την αποκλειστική δυνατότητα ως εταιρεία να μετράει τις παγκόσμιες προβολές. Σήμερα, το ποσοστό αυτό έχει αυξηθεί στο 27%.

Οι παγκόσμιες επενδύσεις σε περιεχόμενο streaming αναμένεται να φτάσουν τα 50 δισ. δολάρια, τη φετινή χρονιά, σημειώνοντας, έτσι, αύξηση κατά 20% από το 2020, σύμφωνα με την Ampere Analysis, εταιρεία έρευνας αγοράς.

Η Netflix έχει ξοδέψει περίπου 1,2 δισ. δολάρια για την παραγωγή κορεατικών ταινιών και σειρών από τότε που ξεκίνησε να επενδύει στην αγορά της Νότιας Κορέας, το 2015 – συν μισό δισεκατομμύριο δολάρια, φέτος. Η εταιρεία εκτιμά ότι διαθέτει στην πλατφόρμα της περισσότερες από 130 κορεατικές τηλεοπτικές σειρές και ταινίες.

Ο Don Kang, αντιπρόεδρος της Netflix για περιεχόμενο από τη Νότια Κορέα, εργαζόταν στο παρελθόν σε εταιρεία media, στη Νότια Κορέα, που εξάγει το περιεχόμενο της χώρας. Είπε ότι η επιτυχία του “Squid Game” του άλλαξε τη γνώμη σχετικά με το πόσο δημοφιλής θα μπορούσε να γίνει μία σειρά από τη Νότια Κορέα.

Οι τηλεοπτικές και κινηματογραφικές επιτυχίες της Νότιας Κορέας, τα τελευταία χρόνια, επέτρεψαν στο κορεατικό περιεχόμενο να κερδίσει την εμπιστοσύνη του παγκόσμιου κοινού, δήλωσε ο Yeon Sang-ho, σκηνοθέτης του “Hellbound”.

Ο κ. Yeon είπε ότι ο γρήγορος ρυθμός λήψης αποφάσεων στη Νότια Κορέα τη βοήθησε, επίσης, να παράγει επιτυχίες. Η βιομηχανία ψυχαγωγίας της χώρας μπορεί να δώσει το πράσινο φως για νέα έργα εντός μόλις μίας εβδομάδας, σε σύγκριση με το χρονικό διάστημα που μπορεί να χρειαστούν άλλες χώρες, το οποίο μπορεί να φτάσει και τον μισό χρόνο.

«Έτσι, ανοίγει ο δρόμος να πειραματιστούμε νέο περιεχόμενο και σε άλλα είδη», δήλωσε ο κ. Yeon.

Μεταφράστηκε στα Ελληνικά από τον Οικονομικό Ταχυδρόμο

Πρόσφατα Άρθρα