«Καθαρός αέρας για την Κρήτη. Η Ελλάδα ποντάρει στην υπεράκτια αιολική ενέργεια» είναι ο τίτλος του δημοσιεύματος στο Δίκτυο των Γερμανών Ανταποκριτών RND, το οποίο αναφέρει πως «ο τελευταίος σταθμός ηλεκτροπαραγωγής με λιγνίτη πρόκειται να τεθεί εκτός λειτουργίας το 2028 και το 2030 τα δύο τρίτα της ηλεκτρικής ενέργειας που καταναλώνεται θα παράγεται από ανανεώσιμες πηγές. Ιδιαίτερο ρόλο μάλιστα θα παίξει η αιολική ενέργεια».
Αναλυτικότερα το δημοσίευμα σημειώνει: «Μια νέα ενεργειακή εποχή θα ξημερώσει σύντομα για την Κρήτη. Η πρόοδος έρχεται με τη μορφή ενός χοντρού ηλεκτρικού καλωδίου μέσω της θάλασσας. Η γραμμή μήκους 400 χλμ θα συνδέει το μεγαλύτερο νησί της Ελλάδας με την Αττική στην ηπειρωτική χώρα. Όταν γίνει η σύνδεση των 995 εκατομμυρίων ευρώ το 2023, οι σταθμοί ηλεκτροπαραγωγής με ντίζελ στο νησί θα μπορούν τελικά να κλείσουν. Το καλώδιο προς την Κρήτη αποτελεί μέρος ενός φιλόδοξου σχεδίου σύνδεσης των ελληνικών νησιών με το ηπειρωτικό ηλεκτρικό δίκτυο. Από τα 110 κατοικημένα νησιά, μέχρι στιγμής μόνο τα 50 συνδέονται με την ηπειρωτική χώρα μέσω καλωδίων ρεύματος. Το έργο προβλέπει την τοποθέτηση υποθαλάσσιων καλωδίων συνολικού μήκους 5.000 χλμ».
Και λίγο παρακάτω σημειώνεται: «Η διακοπή λειτουργίας των σταθμών παραγωγής ενέργειας με ντίζελ δεν θα μειώσει μόνο τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Τεράστια θα είναι και η εξοικονόμηση κόστους. Η παραγωγή μιας μεγαβατώρας ηλεκτρικής ενέργειας στην ηπειρωτική χώρα κοστίζει περίπου 80 ευρώ. Στα Αντικύθηρα κοστίζει 1.297 ευρώ και στο Αγαθονήσι 2.239 ευρώ. Μόνο η σύνδεση της Κρήτης με το δίκτυο θα εξοικονομήσει 400 εκατομμύρια ευρώ ετησίως, σύμφωνα με υπολογισμούς του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας».
Πηγή: DW
Latest News
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος
Πάνω από 35 εκατ. η ενίσχυση δήμων από το ειδικό τέλος ΑΠΕ
Ανάμεσα στις πιο ευνοημένες, περιοχές με σημαντική αιολική ανάπτυξη στη νότια Εύβοια, στη Θράκη, στη Βοιωτία και στην Κρήτη, επισημαίνει η ΕΛΕΤΑΕΝ
Επιδοτήσεις έως 6.000 για αντλίες θερμότητας και έως 1.020 ευρώ για ηλιακούς θερμοσίφωνες
Αναλυτικά ο οδηγός για το πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα για νοικοκυριά»