Σε διπλασιασμό των πωλήσεων των ηλεκτρικών οχημάτων της με μπαταρία ID στην Κίνα στοχεύει φέτος η Volkswagen, αν αυτός ο στόχος ίσως υπονομευτεί από την έλλειψη ημιαγωγών που μαστίζει τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Η σειρά ID, την οποία παράγει η Volkswagen στις κινεζικές κοινοπραξίες της με τη SAIC Motor και τον Όμιλο FAW, είναι η ραχοκοκαλιά των φιλοδοξιών της για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο.

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία πούλησε 70.625 από τα ηλεκτρικά της οχήματα ID στην Κίνα πέρυσι, αποτυγχάνοντας ωστόσο να καλύψει τον στόχο της για πωλήσεις 80.000 έως 100.000 αυτοκινήτων, με την παραγωγή να επηρεάζεται επίσης από περιφερειακές εστίες COVID-19 εκτός από ζητήματα που σχετίζονται με τους ημιαγωγούς.

Ο επικεφαλής της Volkswagen στην Κίνα, Στέφαν Βολενστάιν, δήλωσε σε ενημέρωση στο Πεκίνο ότι η αυτοκινητοβιομηχανία θα ήθελε να διπλασιάσει τους στόχους του αρχικού της σχεδίου, αλλά αυτό «δεν διασφαλίζεται επί του παρόντος από τις προμήθειες ημιαγωγών που βλέπουμε αυτήν τη στιγμή».

Πρόσθεσε, ωστόσο, ότι είναι «αρκετά θετικός ότι θα δούμε διπλασιασμό των πραγματικών πωλήσεων».

Πούλησε 3,3 εκατ. αυτοκίνητα

Ο Όμιλος Volkswagen, ο οποίος εκτός από την δική της ομώνυμη μάρκα αυτοκινήτων κατέχει και άλλες πολύ δημοφιλείς μάρκες όπως η Audi, η Lamborghini και η Porsche, πούλησε 3,3 εκατομμύρια αυτοκίνητα στην Κίνα πέρυσι, ένας αριθμός μειωμένος κατά 14%.

Η εταιρεία στοχεύει να ενισχύσει αυτόν τον αριθμό κατά περίπου 15% ή περίπου 500.000 μονάδες φέτος, αν και είπε ότι αυτό εξαρτάται επίσης από την κατάσταση της προσφοράς μικροτσίπ.

Η έλλειψη μικροτσίπ, που χρησιμοποιούνται σε πλήθος εξαρτημάτων, από αισθητήρες φρένων μέχρι υδραυλικό τιμόνι και συστήματα ψυχαγωγίας, έχει οδηγήσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες σε όλο τον κόσμο να μειώσουν ή να αναστείλουν την παραγωγή, ανεβάζοντας τις τιμές τόσο των νέων όσο και των μεταχειρισμένων οχημάτων εν μέσω ισχυρής ζήτησης από τους καταναλωτές.

Ενώ η αγορά ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας γνωρίζει πολύ ισχυρή ανάπτυξη, οι περισσότερες ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες υστερούν έναντι των Κινέζων ομολόγων τους στο σχεδιασμό έξυπνων αυτοκινήτων που να είναι ελκυστικά.

Κυρίαρχες οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες

Η αγορά κυριαρχείται πλέον από κινεζικές επωνυμίες, με επικεφαλής την BYD και τη Wuling – μέρος του ομίλου GM αλλά τοπική μάρκα. Ενώ η Tesla κατατάσσεται ως Νο. 3, και είναι η μόνη ξένη μάρκα μεταξύ των 10 κορυφαίων.

«Δεν βλέπετε τη Volkswagen. Παίκτες όπως η Volkswagen, η GM και η Toyota έχουν μείνει πολύ πίσω στον αγώνα έξυπνων ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας», δήλωσε ο Μπιλ Ρούσο, επικεφαλής της συμβουλευτικής εταιρείας Automobility στη Σαγκάη.

Περίπου το 15% όλων των επιβατικών αυτοκινήτων που αγοράστηκαν στην Κίνα πέρυσι έως τον Νοέμβριο ήταν είτε ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία είτε ηλεκτρικά υβριδικά plug-in, σύμφωνα με τον Ρούσο. Μόνο τον Νοέμβριο, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων αντιπροσώπευαν το 21% των συνολικών πωλήσεων επιβατικών αυτοκινήτων στην Κίνα.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green