
Ένα βήμα πριν την αποκάλυψη των οικονομικών προσφορών που θα κρίνουν και τον τελικό νικητή βρίσκεται ο διαγωνισμός για το FlyOver της Θεσσαλονίκης. Τα τέσσερα υποψήφια σχήματα φτάνουν ισόπαλα ως το τελικό στάδιο του διαγωνισμού για τη Σύμβαση Δημόσιου – Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) της Νέας Ανατολικής Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης, προϋπολογισμού 373 εκατ. ευρώ.
Το έργο έτρεξε μέχρι σήμερα με πρωτοφανείς για τα ελληνικά δεδομένα ρυθμούς, αν αναλογιστούμε ότι πέρασε από την κρίση της Διυπουργικής Επιτροπής ΣΔΙΤ στις 15 Ιουλίου 2020. Μόλις δύο μήνες αργότερα (11.09.2020) εγκρίθηκε η διενέργεια Διεθνούς ∆ιαγωνισμού με τη διαδικασία του Ανταγωνιστικού Διαλόγου.
Έχοντας λάβει μόλις μία παράταση διαστήματος μικρότερου του ενός μήνα, ο διαγωνισμός άλλαξε πίστα μια ημέρα πριν την αυλαία της προηγούμενης χρονιάς με την κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών από τα τέσσερα συμμετέχοντα σχήματα: ΑΒΑΞ – Μυτιληναίος, INTRAKAT, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Μετά από δύο κύκλους, η πρώτη φάση του ανταγωνιστικού διαλόγου ολοκληρώθηκε χωρίς τις μέχρι σήμερα συνήθεις καθυστερήσεις, γεγονός που αποδίδεται στην καλή προετοιμασία και την επαρκή ωρίμανση του διαγωνισμού. Η ανάδειξη του προσωρινού αναδόχου βρίσκεται προ των πυλών, εφόσον δεν υπάρξουν δικαστικές καθυστερήσεις, ενώ η έναρξη των εργασιών προγραμματίζεται εντός του έτους.
Με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστα Καραμανλή, και τα τέσσερα υποψήφια σχήματα που κατέθεσαν δεσμευτικές προσφορές για το FlyOver, προχωρούν στην επόμενη φάση του διαγωνισμού. Οι φάκελοι Α’ – Δικαιολογητικά Συμμετοχής και Β’ – Τεχνική Προσφορά́ κρίθηκαν ως πλήρεις και παραδεκτοί. Όπως φαίνεται στο κείμενο της απόφασης, οι τέσσερις μνηστήρες κρίθηκαν ισόπαλοι από την Επιτροπή Διενέργειας Διαγωνισμού ως προς την τεχνική τους προσφορά. Άρα τώρα το μόνο βήμα που μένει είναι η αποσφράγιση των οικονομικών φακέλων του διαγωνισμού.
Το έργο της Νέας Ανατολικής Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης αφορά στην κατασκευή μιας Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου, μήκους περίπου 13,5 χιλιομέτρων, τέσσερα εκ των οποίων σε συνεχή γέφυρα, με τέσσερεις λωρίδες, δύο συν λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ), ανά κατεύθυνση.
Το γνωστό πια FlyOver θα είναι ένας σύγχρονος εναέριος αυτοκινητόδρομος, που θα εξασφαλίσει οριστική λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης, θα κάνει τις μετακινήσεις πιο γρήγορες, οικονομικές, αλλά και πιο ασφαλείς.


Latest News

Παρεμβάσεις 775 εκατ. ευρώ για την οδική ασφάλεια
Ομιλία στην Ημερίδα του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης με θέμα: «Βιώσιμες και Ασφαλείς Πόλεις»

Με ταχείς ρυθμούς προχωρούν τα έργα στο Τατόι
Όπως δήλωσε η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Λίνα Μενδώνη τα έργαπροχωρούν σύμφωνα με τα χρονοδιαγράμματα που έχει θέσει το ΥΠΠΟΑ, ώστε το κτήμα να αποδοθεί στην Αττική ως πολιτιστικός πόλος και ως αναπτυξιακός πόρος

Γουδή - Κυψέλη σε 13' με τη Γραμμή 4
Πότε θα λειτουργήσει

Γραμμή 4: Οι μετροπόντικες ξαναβρίσκουν τον δρόμο για την Αθήνα
Προχωρούν οι μελέτες για την επέκταση του μετρό στα δυτικά από Ανθούπολη προς Ίλιον

Smart cities με «εργαλεία» το Ταμείο Ανάκαμψης και τις ΣΔΙΤ
Πολλά από τα έργα που υλοποιούνται στη χώρα, με πιο εμβληματικά τον ΒΟΑΚ και τον αυτοκινητόδρομο Ε65, χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης

Καραμανλής: Χρειάστηκαν 28 χρόνια για να ξεκινήσει η νέα Γραμμή 4 του Μετρό
Η πρώτη επίσκεψη του υπουργού Υποδομών στο εργοτάξιο

Νέο άλμα στις τιμές των υλικών κατασκευής νέων κτηρίων
Μεγάλη άνοδο κατέγραψε η ηλεκτρική ενέργεια κατά 88,8% και το πετρέλαιο κίνησης κατά 36,8%

Στις «ράγες» το έργο του Ελληνικού
Οι επόμενες κινήσεις της Lamda Developement

Οι 4 + 4 κινήσεις για λύση στο κυκλοφοριακό
Το σχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού στο Λεκανοπέδιο της Αττικής

Εγκρίθηκε ο διαγωνισμός για τον Φορέα Λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης
Το Μετρό της Θεσσαλονίκης θα παραδοθεί σε πλήρη λειτουργία στο τέλος του 2023, ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών