
Το 2021 ήταν μια δύσκολη χρονιά για την αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία αντιμετώπισε πρωτόγνωρες προκλήσεις. Υπήρξε σημαντική μείωση στις πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων, λόγω της έλλειψης των ημιαγωγών. Ωστόσο, κάποιες συγκεκριμένες χρωματικές αποχρώσεις αναδεικνύονται σταθερές αξίες, διαχρονικές επιλογές και δεν επηρεάστηκαν από το αρνητικό κλίμα.
Διαβάστε επίσης: Δύσκολο το 2022 για την αυτοκινητοβιομηχανία
Τα αχρωματικά χρώματα, δηλαδή το λευκό, το μαύρο, το γκρι και το ασημί, εξακολουθούν να είναι τα δημοφιλέστερα. Διαθέτουν κλασική, διαχρονική ομορφιά και συνδέονται τόσο με το περιβάλλον όσο και με την υψηλή τεχνολογία. Όμως εμφανίζονται νέοι χρωματισμοί που αρχίζουν να κερδίζουν τις εντυπώσεις και τις προτιμήσεις των οδηγών.
Όπως προέβλεψαν οι σχεδιαστές της BASF πριν από χρόνια, το μπλε αρχίζει να κερδίζει έδαφος. Το ίδιο συμβαίνει και με το κόκκινο, που αρχίζει να κερδίζει μερίδιο αγοράς από τα αχρωματικά χρώματα σε πολλά μέρη του κόσμου. Αν και οι αριθμοί είναι μικρότεροι, το πράσινο και το μπεζ εξακολουθούν να εμφανίζονται στα δεδομένα και τα χρώματα δεν είναι στις συνηθισμένες, αναμενόμενες αποχρώσεις
Στην Ευρώπη
Στην Ευρώπη υπάρχει μεγάλη ποικιλία χρωμάτων και αποχρώσεων. Το μπλε, πλην των αχρωματικών επιλογών, αποτελεί τη δημοφιλέστερη χρωματική πρόταση. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν σχεδόν 180 αποχρώσεις του μπλε, από το γαλάζιο του ουρανού μέχρι το σκούρο μπλε της νύχτας, που είναι ελκυστικές φρέσκιες και νεανικές, ενώ εμφανίζονται σε όλους τους τύπους αμαξώματος και σε όλες τις κατηγορίες αυτοκινήτων. Το κόκκινο βρίσκεται στη δεύτερη θέση, μακριά από το μπλε και ακολουθεί ένας μικρός αριθμός αποχρώσεων του πράσινου.
Όσον αφορά στις αχρωματικές επιλογές, το λευκό συνεχίζει να είναι το δημοφιλέστερο, αλλά το γκρι κερδίζει έδαφος. Στο γκρι υπάρχουν αρκετές επιλογές, με διαφορετικά εφέ και συστάσεις που ενισχύουν την παρουσία του. Η γκάμα των 160 αποχρώσεων του γκρι κυμαίνεται από κομψά, σκούρα και αστραφτερά χρώματα μέχρι ανοιχτά και σπορτίφ χρώματα.
Ασία και Ωκεανία
Αν και το λευκό εξακολουθεί να είναι το αγαπημένο χρώμα σε Ασία και Ωκεανία, η δημοφιλία του άρχισε να υποχωρεί. Το μαύρο και το γκρι συνεχίζουν να βελτιώνονται, διατηρώντας την αυξητική τάση της τελευταίας τετραετίας, που αλλάζει την παρουσία λευκών οχημάτων στους δρόμους. Ένα ποσοστό 79% των νέων αυτοκινήτων που παρήχθησαν σε Ασία και Ωκεανία βάφτηκαν αχρωματικά το 2021. Το μπλε ως χρωματική πρόταση, αυξάνεται, αντικατοπτρίζοντας έτσι παγκόσμια δεδομένα από άλλες περιοχές. Πήρε ένα μερίδιο του κόκκινου, το οποίο μειώθηκε. Το καφέ και το χρυσαφί εμφανίζονται σε ικανοποιητικούς αριθμούς, ενώ τα μπεζ, πορτοκαλί, κίτρινο, πράσινο και βιολετί βρίσκονται περίπου στο 1% το καθένα.
Αμερική
Οι χρωματικές προτιμήσεις αλλάζουν ταχύτατα σε ολόκληρη την Αμερική. Το μπλε φαίνεται να ξεπερνιέται, καθώς το μερίδιό του παρουσίασε μείωση κατά 4%, σε σύγκριση με πέρσι, φτάνοντας στα επίπεδα του 2017. Οι αχρωματικές επιλογές, συμπεριλαμβανομένου του λευκού, παρουσίασαν απότομη άνοδο στη Βόρεια Αμερική, ενώ μειώθηκαν σε παγκόσμια κλίμακα, κάτι που δεν συνέβη με το ασημί και το γκρι, που βρίσκονται χαμηλά στις επιλογές. Μεταξύ των χρωματικών επιλογών, το κόκκινο είχε αύξηση της τάξης του 1%. Το κόκκινο και το μπλε αποτελούν σήμερα τις δημοφιλέστερες χρωματικές επιλογές.
Τέλος, στη Νότια Αμερική το μπλε αυξήθηκε κατά 3% το 2021, κερδίζοντας μερίδιο αγοράς από το κόκκινο. Ενώ οι αγοραστές αυτοκινήτων σε αυτήν την περιοχή τείνουν να είναι συντηρητικοί, κάποιες νέες αποχρώσεις αρχίζουν να προσελκύουν τους αγοραστές.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ


Latest News

Η Boeing απειλεί να σταματήσει να κατασκευάζει αεροσκάφη για την Κίνα
Ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας επισκιάζει τα καλύτερα από τα αναμενόμενα οικονομικά αποτελέσματα της Boeing

Άνοδος της μετοχής της Alphabet λόγω της αύξησης των εσόδων το α' τρίμηνο
Η Alphabet είχε έσοδα 90,23 δισ. δολάρια έναντι προβλέψεων για έσοδα 89,12 δισ. δολαρίων, ενώ τα κέρδη ανά μετοχή ανήλθαν στα 2,81 δολάρια έναντι εκτιμήσεων για 2,01 δολάρια

Από «αόρατη» σύζυγος αντιπροέδρου... celebrity - Ποια είναι η δεύτερη κυρία των ΗΠΑ Ούσα Βανς
Ως δεύτερη κυρία, η Ούσα Βανς έχει κρατήσει χαμηλό προφίλ στην Ουάσιγκτον, αλλά έχει σχέδια

Πόσο πιο πλούσιες έγιναν οι 19 πλουσιότερες οικογένειες των ΗΠΑ πέρυσι
Οι πλουσιότεροι από τους πλούσιους στην Αμερική ελέγχουν τον πλούτο του έθνους σε επίπεδα ρεκόρ

100 ημέρες χάους και ελάχιστα αποτελέσματα από το DOGE του Μασκ
Αδηλο το μέλλον του υπουργείου αποτελεσματικότητας μετα την αποχώρηση Μασκ - Η κριτική για έλλειψη διαφάνειας και τα πενιχρά αποτελέσματα

Από τα τρένα στα... τανκς - Η ιστορική στροφή της Γερμανίας που γεννά ευκαιρίες
Τι αναφέρει δημοσίευμα των FT για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει αυτό το διάστημα η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης

Τραμπ: Ο πόλεμος με την Fed και το βαθύ πλήγμα στην αγορά ομολόγων
Στο κάδρο η ανεξαρτησία της Fed που προστίθεται στις ανησυχίες των επενδυτών για το χρέος, τον εμπορικό πόλεμο και τους τριγμούς στο καθεστώς του ασφαλούς καταφυγίου

H μεγάλη αντεπίθεση της Volkswagen στην Κίνα
Τρία καινούργια μοντέλα σχεδιασμένα ειδικά για την κινεζική αγορά παρουσίασε η γερμανική εταιρεία στη Σανγκάη

Η Nestle παγώνει τις τιμές για να μη χάσει καταναλωτές
Οι δασμοί πυροδοτούν σενάρια ύφεσης και πτώσης της κατανάλωσης - Σε άνοδο τα προϊόντα private label
![Φιλίπ Λέιν [ΕΚΤ]: Οι δασμοί Τραμπ είναι απίθανο να οδηγήσουν σε ύφεση την ευρωζώνη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/08/lane-ecb-600x432.jpg)
Λέιν: Οι δασμοί είναι απίθανο να οδηγήσουν σε ύφεση την ευρωζώνη
Ο Φιλίπ Λέιν εμφανίστηκε αισιόδοξος - Τι ανακοίνωσε για τα επιτόκια