Η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία Tesla και η κινεζική BYD παρέμειναν μακράν οι ηγέτες της αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Κίνας το 2021, ενώ νέοι ανταγωνιστές εμφανίστηκαν έναντι μικρότερων αντιπάλων όπως η Nio, σύμφωνα με της κινεζικής ένωσης επιβατηγών αυτοκινήτων China Passenger Car Association (CPCA).
Το οικονομικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο Hongguang Mini διατήρησε τη σκήπτρα του best-selling αυτοκινήτου καθώς κατάφερε να υπερτριπλασιάσει τις πωλήσεις πέρυσι φτάνοντας τις 395.451 μονάδες, σύμφωνα με τα στοιχεία της κινεζικής ένωσης CPCA.
Ωστόσο, τα ακριβότερα αυτοκίνητα από την Tesla και την BYD κυριάρχησαν στα κορυφαία οχήματα που πωλήθηκαν στην κατηγορία οχημάτων νέας ενέργειας, η οποία περιλαμβάνει ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία και υβριδικά αυτοκίνητα.
Τα 15 κορυφαία αυτοκίνητα
Ακολουθεί η λίστα με τα κορυφαία 15 επιβατικά αυτοκίνητα νέα ενέργειας με τις μεγαλύτερες πωλήσεις, συμπεριλαμβανομένων των SUV, στην Κίνα για το 2021:
1. Hongguan Mini (SAIC-GM-Wuling)
2. Qin (BYD)
3. Model Y (Tesla)
4. Model 3 (Tesla)
5. Han (BYD)
6. Song (BYD)
7. Li One (Li Auto)
8. eQ (Chery)
9. Benben EV (Changan)
10. Aion S (GAC Motor spin-off)
11. Ora Black Cat (Great Wall Motor)
12. P7 (Xpeng)
13. Tang (BYD)
14. Ora Good Cat (Great Wall Motor)
15. Nezha V (Hozon Auto)
Τρία μοντέλα της BYD κατατάχθηκαν μεταξύ των δέκα κορυφαίων, με το σεντάν BYD Qin να φτάνει σε πωλήσεις 187.227 μονάδων — και να ξεπερνά τις πωλήσεις όλων των μοντέλων της Tesla.
Το BYD Qin ακολούθησε από μικρή απόσταση το Model Y της Tesla, το οποίο κυκλοφόρησε στην Κίνα πέρυσι και ανέβηκε στην κορυφή της κατηγορίας νέων ενεργειακών SUV υψηλής τεχνολογίας με 169.853 πωλήσεις το 2021, σύμφωνα με την ένωση.
Το Model 3 της Tesla ακολούθησε στη συνέχεια, με 150.890 πωλήσεις πέρυσι, αυξημένες σχεδόν κατά 10% σε σχέση με το 2020.
Ορισμένοι στην αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας έχουν αμφισβητήσει την ακρίβεια των στοιχείων της ένωσης. Αλλά όπως και να’ χει, αυτοί οι αριθμοί αντικατοπτρίζουν ευρύτερες τάσεις.
Το υβριδικό Li One της Li Auto μπήκε στη λίστα των 10 κορυφαίων 10 επιβατικών αυτοκινήτων νέας ενέργειας, ενώ το σεντάν P7 της Xpeng μπήκε στα κορυφαία 15.
Ένα σχετικά νέο αυτοκίνητο στην αγορά, το φθηνό, πλήρως ηλεκτρικό SUV Nezha V κατέλαβε τη 15η θέση και ώθησε τρία πολύ πιο ακριβά μοντέλα Nio ακόμη χαμηλότερα στην κατάταξη πωλήσεων.
Η Nezha είναι μια μάρκα της start-up Hozon Auto και έκλεισε έναν κύκλο χρηματοδότησης 4 δισεκατομμυρίων γιουάν (625 εκατομμύρια δολάρια) το τέταρτο τρίμηνο. Οι τιμές για το Nezha V ξεκινούν από 62.900 γουάν (9.722 δολάρια) μετά τις επιδοτήσεις. Συγκριτικά, το SUV ES6 της Nio ξεκινά από 346.660 γουάν μετά τις επιδοτήσεις.
Ενταση ανταγωνισμού
Ο ανταγωνισμός στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας πρόκειται να ενταθεί περαιτέρω φέτος, με το Aito M5 που έχει αναπτύξει η Huawei από κοινού με συνεργάτες της να ξεκινά τις παραδόσεις τον επόμενο μήνα και δύο σεντάν Nio να έρχονται αργότερα μέσα στο έτος.
Οι πωλήσεις οχημάτων νέα ενέργειας αυξήθηκαν ραγδαία, ενώ αυτές των επιβατικών αυτοκινήτων συνολικά μειώθηκαν τους τελευταίους μήνες καθώς οι καταναλωτικές δαπάνες της Κίνας μειώθηκαν.
Συνολικά, σχεδόν 3 εκατομμύρια επιβατικά αυτοκίνητα νέας ενέργειας πουλήθηκαν στην Κίνα πέρυσι, αντιπροσωπεύοντας το 14,8% των 20,15 εκατομμυρίων επιβατικών αυτοκινήτων που πωλήθηκαν συνολικά, σύμφωνα με τα στοιχεία της CPCA.
Αυτή η αναλογία πλησιάζει περισσότερο τον στόχο του Πεκίνου τα οχήματα νέας ενέργειας να αποτελούν το 20% των νέων αυτοκινήτων που πωλούνται έως το 2025.
Latest News
Συνεχίστηκε τον Απρίλιο η υπερθέρμανση του πλανήτη
Από τον Ιούνιο του 2023, κάθε μήνα αδιαλείπτως συντρίβεται το ρεκόρ ζέστης
Ανεβάζουν «στροφές» οι ΑΠΕ - Αποτέλεσαν το 30% της ενέργειας που παρήχθη παγκοσμίως το 2023
Το ποσοστό θα ήταν ακόμη μεγαλύτερο εάν δεν υπήρχαν οι ξηρασίες στην Κίνα
ΔΕΗ: «Ψηλώνει» τα EBITDA, επελαύνει στα Βαλκάνια και χτίζει σχέσεις με ΗΠΑ
Κλειδώνει EBITDA στα 1,8 δισ. - Πάνω από τις προβλέψεις για το 2024
Ο Πόρος υποδέχεται τα κεφάλαια των Αράβων της Masdar - Ξεκολλάει το ενεργειακό project
Με νέα ρύθμιση θα επιτραπεί η κατά προτεραιότητα σύνδεση του φωτοβολταϊκού πάρκου της αραβικής Masdar με το ηλεκτρικό σύστημα
Η Amazon εγκαινιάζει τα πρώτα ηλεκτρικά φορτηγά για λιμάνια
Η Amazon θα θέσει σε κίνηση οκτώ από αυτά τα ημιφορτηγά στο λιμενικό συγκρότημα του Λος Άντζελες/Λονγκ Μπιτς,
Mega deal για το... «πρασίνισμα» της Microsoft
Η Stockholm Exergi θα κατασκευάσει το έργο δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα στο εργοστάσιο παραγωγής ενέργειας βιομάζας
Με υβριδικό απαντάει η Lamborghini στην ηλεκτροκίνηση
Το Urus SE θα ανταγωνιστεί την Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid και την Bentley Bentayga Hybrid
Πατάνε γκάζι οι πωλήσεις ηλεκτρικών ΙΧ - Αρκούν οι υποδομές φόρτισης; [γράφημα]
Τι δείχνουν τα στοιχεία Ε.Ε. και κατασκευαστών οχημάτων
Δεν τραβάει… το «Εξοικονομώ – Επιχειρώ» - Τι ρωτούν για το πρόγραμμα οι επιχειρήσεις
Λιγότερο από το 30% του προϋπολογισμού έχει δεσμευθεί
Φορτσάρουν οι αιτήσεις για το «Φωτοβολταϊκά στη στέγη»: Αντίστροφη μέτρηση για την λήξη του προγράμματος
Το ενδιαφέρον κορυφώνεται καθώς όσα νοικοκυριά θελήσουν στο μέλλον να εγκαταστήσουν φωτοβολταϊκό θα πρέπει να εφαρμόσουν το μοντέλο net-billing