Μπρος τις μηχανές για την ανακαίνιση του Ολυμπιακού Αθλητικού Κέντρου Αθηνών (ΟΑΚΑ) βάζει το ΤΑΙΠΕΔ. Η εκτεταμένη επιθεώρηση των μεταλλικών κατασκευών Καλατράβα και των στεγάστρων των εγκαταστάσεων είναι το πρώτο βήμα για την αναβάθμιση ενός από τα πιο εμβληματικά ολυμπιακά έργα. Στο μικροσκόπιο του αναδόχου που θα αναλάβει την επιθεώρηση θα μπουν τα στέγαστρα του Κεντρικού Σταδίου, του Ποδηλατοδρομίου, των δύο εισόδων, του Τείχους των Εθνών και της Αγοράς.
Το έργο της ανακαίνισης του ΟΑΚΑ ανατέθηκε στη νέα Μονάδα Ωρίμανσης Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (PPF) του ΤΑΙΠΕΔ, με την από 27.12.2021 απόφαση της αρμόδιας Κυβερνητικής Επιτροπής Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας. Η ανακαίνιση της μεγαλύτερης αθλητικής εγκατάστασης της χώρας έχει ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, με 43 εκατ. ευρώ, τα οποία θα καλύψουν σε μεγάλο βαθμό τη χρηματοδότηση του έργου.
Στόχος είναι η επισκευή, συντήρηση και βελτίωση της λειτουργικής απόδοσης του ΟΑΚΑ, προκειμένου να παραταθεί η ωφέλιμη ζωή του, να αναβαθμιστούν οι υποδομές του, να μειωθούν τα κόστη λειτουργίας του και να διατίθεται ασφαλές, λειτουργικό, ανταποδοτικό και βιώσιμο για την ενίσχυση του αστικού αθλητισμού και των δράσεων αναψυχής.
Το έργο της επιθεώρησης
Ως προς το έργο της επιθεώρησης, προϋπολογισμού 2.043.113 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), το αντικείμενο του αναδόχου θα αφορά σε επιθεώρηση και εκτενή έλεγχο των μεταλλικών κατασκευών και πολυκαρβονικών των στεγάστρων. Ο ανάδοχος θα έχει στη διάθεσή του 24,5 μήνες, προκειμένου να εντοπίσει τυχόν προβλήματα, που ενδεικτικά μπορεί να αφορούν σε διαβρώσεις, αποφλοιώσεις σε βαφές, προβλήματα σε συγκολλήσεις ή κοχλιώσεις, αναρτήρες, κλπ., σε στοιχεία των μεταλλικών κατασκευών, τα οποία χρήζουν αντιμετώπισης, συντήρησης ή αποκατάστασης, καθώς και σε προβλήματα στα πολυκαρβονικά, στις βάσεις στήριξης αυτών και στα υλικά στεγανοποίησης ή σφράγισης αυτών.
Η επιθεώρηση θα αναδείξει επίσης, αφενός τυχόν απαιτούμενες μελέτες που θα υλοποιηθούν, στο πλαίσιο της παρούσας σύμβασης, και αφετέρου τις ενέργειες συντήρησης, επισκευής και αντικατάστασης που θα πρέπει να πραγματοποιηθούν. Θα συνταχθεί δε και θα παραδοθεί από τον ανάδοχο σχετική Τεχνική Έκθεση ευρημάτων και προτάσεις αποκατάστασης, συντήρησης και επισκευών. Ακόμη, ο ανάδοχος θα αναλάβει την εκπόνηση τευχών της προκήρυξης για την ανάδειξη αναδόχου υλοποίησης των ενεργειών συντήρησης, επισκευής και αντικατάστασης, ενώ θα παρέχει και υποστήριξη στο ΤΑΙΠΕΔ κατά τη φάση της ανάθεσης του έργου.
Ως προθεσμία για την κατάθεση προσφορών έχει ορισθεί η 02/03/2022 στις 17.00, ενώ στις 04.03.2022 προβλέπεται η αποσφράγιση των προσφορών.
Ο συναγερμός από την UEFA και η έλλειψη συντήρησης
Το ΟΑΚΑ «Σπύρος Λούης» είναι ένα από τα πληρέστερα δημόσια ευρωπαϊκά αθλητικά συγκροτήματα. Το Κεντρικό Ολυμπιακό Στάδιο σχεδιάστηκε το 1979 και εγκαινιάστηκε το 1982, για να φιλοξενήσει τα Ευρωπαϊκά Πρωταθλήματα Στίβου, ενώ εν όψει των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας 2004, το Αθλητικό Κέντρο επανασχεδιάστηκε και επεκτάθηκε για να φιλοξενήσει τις απαραίτητες αθλητικές εγκαταστάσεις.
Ο συναγερμός χτύπησε στα τέλη του 2018, όταν αξιωματούχοι της UEFA, κατά τη διάρκεια ποδοσφαιρικού αγώνα παρατήρησαν ταλάντωση στο άνω διάζωμα του σταδίου. Οι αρμόδιοι ενεργοποιήθηκαν άμεσα προκειμένου για πρώτη φορά μετά την παράδοση του έργου για τους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας να γίνει εκτενής έλεγχος των μεγάλων εντυπωσιακών κατασκευών. Η πρώτη αυτοψία μηχανικών δεν έδειξε τότε κάποιο «οφθαλμοφανές» πρόβλημα, σύμφωνα με τις δηλώσεις των αρμοδίων, κι έτσι προχώρησε η απαραίτητη μελέτη στατικότητας.
Προκειμένου να γίνουν τα επιβεβλημένα βήματα και, δεδομένου ότι το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού δεν διαθέτει το απαραίτητο τεχνικό προσωπικό για μια τόσο απαιτητική εμπειρογνωμοσύνη, ζητήθηκε η τεχνική συνδρομή του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Μάλιστα, τον Μάρτιο του 2019, με ΚΥΑ, ανατέθηκαν, ενόψει και της μεταφοράς του στο Υπερταμείο, τα έργα, οι μελέτες και οι συμβάσεις παροχής τεχνικών και λοιπών συναφών επιστημονικών υπηρεσιών για τη συντήρηση, βελτίωση, ανακαίνιση των κατασκευών και εγκαταστάσεων του Ολυμπιακού Αθλητικού Κέντρου Αθηνών ΟΑΚΑ, αρμοδιότητας Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού στη Γενική Γραμματεία Υποδομών του ΥΠΟΜΕ.
Υπενθυμίζεται ότι τα έργα του ΟΑΚΑ είχαν παραληφθεί μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής τους, το 2010. Πριν την παραλαβή δε του έργου εκτελέσθηκε έλεγχος από την εταιρεία «Bung» και τον εξειδικευμένο συνεργάτη της «Germannischer Lloyd», κατά την περίοδο 2007-2008, στο πλαίσιο σύμβασης με την ΕΥΔΕ/ΑΟΕΕ του Υπουργείου Πολιτισμού. Τα ευρήματα τότε της επιθεώρησης περιλαμβάνονται στις σχετικές αναφορές της «Bung» και τα οφειλόμενα στον ανάδοχο προβλήματα, αποκαταστάθηκαν στο πλαίσιο των συμβατικών του υποχρεώσεων.
Έκτοτε βεβαίως έχει παρέλθει ένα μεγάλο χρονικό διάστημα, κατά το οποίο δεν έχουν πραγματοποιηθεί συστηματικές εργασίες επιθεωρήσεων, ελέγχων και συντήρησης. Ως εκ τούτου, η επιθεώρηση, που προκήρυξε το ΤΑΙΠΕΔ, θα εκληφθεί ως αρχικός έλεγχος. Η αξιολόγηση της στατικής επάρκειας θα γίνει υπό το πρίσμα των ενδεχομένων βλαβερών συνεπειών πιθανών φθορών και βλαβών, που έχουν εμφανιστεί κατά τη διάρκεια λειτουργίας του έργου.
Σήμερα, η ανακαίνιση και η αναβάθμισή του θεωρείται απαραίτητη προκειμένου το ΟΑΚΑ και η λειτουργία του να συμβάλλει στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος και να αποτελέσει ένα σύγχρονο αθλητικό πόλο για την προώθηση των αθλημάτων και την αναβάθμιση της αστικής περιοχής όπου είναι τοποθετημένο.
Τα βασικά μέρη του έργου συνολικά είναι τα ακόλουθα:
• Επιθεώρηση και συντήρηση/επισκευή/αντικατάσταση των μεταλλικών κατασκευών και πολυκαρβονικών των στεγάστρων των εγκαταστάσεων
• Συντήρηση, αναβάθμιση και εργασίες που συμβάλλουν στην εξοικονόμηση ενέργειας των σχετικών κτιριακών εγκαταστάσεων και του περιβάλλοντος χώρου
• Μελέτη βιώσιμης ανάπτυξης και αξιοποίησης των υφιστάμενων εγκαταστάσεων
Latest News
Σταϊκούρας: Η Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου είναι σημείο αναφοράς της σύγχρονης Ελλάδας
Στα 20 χρόνια λειτουργίας της γέφυρας έχουν πραγματοποιηθεί 77 εκατ. διελεύσεις οχημάτων
Επανεκκίνηση εργασιών για τον Flyover στη Θεσσαλονίκη – Το ΣτΕ απέρριψε την αίτηση αναστολής
Το ΣτΕ απέρριψε την αίτηση αναστολής των εργασιών που είχε καταθέσει ο Σύνδεσμος Κατοίκων Συνοικισμού Κωνσταντινουπολιτών και άλλοι φορείς
Χρήστος Σταϊκούρας: 15 παρεμβάσεις για τους σιδηροδρόμους
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ενημέρωσε την επιτροπή παραγωγής και εμπορίου της Βουλής
Περιστέρης: Υπό μελέτη η αξιοποίηση του τομέα παραχωρήσων της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Πρόταση στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για τη διεύρυνση του μετοχικού σχήματος της Αττικής Οδού
Άκτωρ, ΑΠΕ και Ρουμανία απογειώνουν την Intrakat- Το guidance Έξαρχου για 2024
Τι είπε ο αντιπρόεδρος και CEO του ομίλου Intrakat για το περιθώριο κερδοφορίας το 2024
Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών: 50 εκατ. ευρώ για την αποκατάσταση ζημιών από τον Daniel
H Μελίνα Τραυλού, πρόεδρος της ΕΕΕ, συμμετείχε στην εκδήλωση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την παρουσίαση του σχεδίου αποκατάστασης ζημιών
Intrakat: Επιστροφή στην κερδοφορία τo 2023 – Ισχυρές επιδόσεις σε όλους τους τομείς
Αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 83% και νέο ιστορικό υψηλό σε ανεκτέλεστο ύψους €4,9 δισ.
Εγκαινιάστηκε το Κέντρο Επεξεργασίας Λυμάτων Κορωπίου – Παιανίας
Το ΚΕΛΚΠ, προϋπολογισμού 106.836.936 Ευρώ (προ ΦΠΑ), κατασκευάστηκε υπό την εποπτεία της Περιφέρειας Αττικής
Εργα 1,4 δισ. για την αποκατάσταση της Θεσσαλίας από τις κακοκαιρίες Daniel - Elias
Τα 900 εκατ. ευρώ αφορούν οδικά έργα και τα 463 εκατ. ευρώ σιδηροδρομικά έργα
Σε κυκλοφορία 136 χλμ. του Ε65 - Αθήνα-Γρεβενά σε 4 ώρες
Από την Εθνική Οδό Αθηνών Λαμίας έως την Καλαμπάκα, παραδόθηκαν 136 συνεχή χιλιόμετρα σύγχρονου αυτοκινητόδρομου