Σε νηπιακό στάδιο βρίσκεται ακόμη η αγορά EV, σύμφωνα με σημείωμα της UBS, αν και η ανοδική της πορεία είναι και θα παραμείνει ισχυρή, καθώς οι καταναλωτές στρέφονται όλο και πιο πολύ σε φιλικότερες προς το περιβάλλον επιλογές και οι κυβερνήσεις αυξάνουν την πίεση για τη στροφή της βιομηχανίας αυτοκινήτου στην ηλεκτροκίνηση.

Ήδη μέσα στην περσινή χρονιά οι παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων υπερδιπλασιάστηκαν στα 4,5 εκατ. οχήματα, σύμφωνα με στοιχεία της συμβουλευτικής LMC Automotive. Το άλμα αυτό έλαβε χώρα παρά την γενικότερη αδυναμία στην αγορά και τις πωλήσεις αυτοκινήτου, με φόντο τις οικονομικές δυσχέρειες της πανδημίας και τα συνεχιζόμενα προβλήματα στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα. Μάλιστα, συνολικά οι πωλήσεις αυτοκινήτου παρέμειναν ακόμη σε επίπεδα χαμηλότερα σε σχέση με τα προ της πανδημίας.

Με δεδομένα τα στοιχεία αυτά, η UBS σε ανάλυση της εντοπίζει μια σειρά από επενδυτικές ευκαιρίες που ανοίγονται στον κλάδο.

Ιδιαίτερα ευνοημένες θα είναι οι εταιρείες κατασκευής ανταλλακτικών και εξαρτημάτων για τα ηλεκτρικά οχήματα. Σύμφωνα με τα μέχρι τώρα δεδομένα, μέχρι το 2025 περίπου το 25% των νέων αυτοκινήτων που θα κυκλοφορούν στους δρόμους θα είναι ηλεκτρικά, ένα ποσοστό που αναμένεται να ανέβει στο 60-70% μέχρι το 2030.

Σύμφωνα με την UBS ο ευρύτερος κλάδος που θα αγκαλιάζει τη νέα γενιά μετακίνησης, από ηλεκτρικά αυτοκίνητα έως αυτοκινούμενα οχήματα, θα φτάσει σε αξία τα 450 δισ. δολάρια, ήτοι δηλαδή 3 με 4 φορές το σημερινό της μέγεθος, μέχρι το 2025. Και μέχρι το 2030 θα έχει εκτοξευτεί στα δύο τρισ. δολάρια. Με την αγορά να παρουσιάζει τόσο υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης, υπάρχουν εύλογα οφέλη και επενδυτικές ευκαιρίες για όλες τις εταιρείες που ασχολούνται άμεσα ή έμμεσα με τον κλάδο και δη, την κατασκευή ανταλλακτικών και εξαρτημάτων για τα οχήματα αυτά.

Αν και κάποιες από τις εταιρείες ανταλλακτικών θα δυσκολευτούν να προσαρμοστούν στις νέες ταχύτατες αλλαγές που δρομολογούνται, αυτές που ασχολούνται ειδικά με μπαταρίες, ημιαγωγούς, σένσορες και ηλεκτρικά συστήματα θα είναι οι πλέον ωφελημένες.

Εξάλλου, η όλη στροφή του κλάδου αυτοκινήτου στην ηλεκτροκίνηση θα διευκολύνει τη στροφή σε πιο πράσινες επιλογές και greentech επενδύσεις με στόχο τη μείωση των ρύπων και την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Θα υπάρξουν νέες επενδυτικές ευκαιρίες για πρασινότερες μεθόδους παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, όπως μέσα από ΑΠΕ, ενίσχυση του κλάδου του υδρογόνου και τομέων που έχουν να κάνουν με την συγκέντρωση, αποθήκευση ή αξιοποίηση του διοξειδίου του άνθρακα.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
Στάσσης: «Η ΔΕΗ θα οδηγήσει την ενεργειακή μετάβαση στη ΝΑ Ευρώπη» – Το μήνυμα από Ουάσιγκτον
Green |

Στάσσης: «Η ΔΕΗ θα οδηγήσει την ενεργειακή μετάβαση στη ΝΑ Ευρώπη» – Το μήνυμα από Ουάσιγκτον

Γνωρίζουμε πώς να αναπτύξουμε γρήγορα ΑΠΕ και ευέλικτη χωρητικότητα, πώς να επεκτείνουμε και να εκσυγχρονίσουμε τα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας και πώς να ανταποκριθούμε στη ζήτηση των πελατών για προσιτές τιμές, είπε ο κ. Στάσσης