Ο μαξιμαλισμός των αιτημάτων παίρνει και δίνει ιδιαίτερα σε περιοχές που έχουν πληγεί από ακραία καιρικά φαινόμενα.

Ένα ενδεικτικό αλλά απολύτως χαρακτηριστικό παράδειγμα μιας τέτοιας συμπεριφοράς πολιτικών δυνάμεων έρχεται από την Κρήτη όπου έχει ανάψει για τα καλά η μάχη για την πολιτική πρωτοκαθεδρία στο χώρο της Κεντροαριστεράς ανάμεσα στο Κίνημα Αλλαγής ΠΑΣΟΚ και τον ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία. Πολύ πρόσφατα προβεβλημένο κοινοβουλευτικό στέλεχος του Κινήματος υποστήριξε με όση δύναμη διέθετε το αίτημα της στρεμματικής ενίσχυσης. Το θέμα στο συγκεκριμένο αίτημα δεν ήταν το πόσο αποτιμήθηκε η χρηματική ενίσχυση ανά στρέμμα αλλά ο λόγος που υποβλήθηκε το αίτημα. Μαθαίνω ότι ο λόγος έχει να κάνει με το σεισμό – να ήταν σπίτι ή κατάστημα να το καταλάβω αλλά το πως δένει ο σεισμός με το χωράφι του Κρητικού αγρότη αδυνατώ…

Πάντως, σε κάθε περίπτωση η μάχη για τον έλεγχο της Κεντροαριστεράς ή αν προτιμάτε, την διεκδίκηση της επιστροφής των παραδοσιακών ψηφοφόρων του ΠΑΣΟΚ στην κοίτη του Κινήματος που ίδρυσε ο Α.Γ.Παπανδρέου θα παιχθεί στο πεδίο της πλειοδοσίας των αιτημάτων.

 Η μετακόμιση του λιμανιού

Για όλους όσοι επισκέπτεστε έστω και για ένα weekend την Χαλκίδα θα πρέπει να γνωρίζετε ότι το master plan του Λιμένος της πόλης προβλέπει την μεταφορά του εμπορικού τμήματος στην απέναντι πλευρά της όχθης του Ευβοϊκού, μπροστά από τις εγκαταστάσεις του παλαιού εργοστασίου της ΑΓΕΤ Ηρακλής ( πρώην Τσιμέντα Χαλκίδος). Με την ευκαιρία της μεταφοράς η ΑΓΕΤ Ηρακλής προσανατολίζεται να δημιουργήσει στις εγκαταστάσεις που δεν λειτουργούν από χρόνια ως παραγωγική μονάδα ένα σύγχρονο κέντρο logistics. Μάλιστα, υπάρχει η πρόβλεψη για μελλοντική διασύνδεση του λιμανιού μπροστά από την ΑΓΕΤ με το σιδηροδρομικό δίκτυο. Παράλληλα, στις υφιστάμενες εγκαταστάσεις του λιμανιού στην είσοδο του Πορθμού του Ευρίπου θα μετατραπούν σε ένα χώρο υποδοχής και υποστήριξης κρουαζιέρας. Μάλιστα, στο master plan προβλέπεται και η δημιουργία μιας νέας μαρίνας μπροστά από τον χώρο του Σιδηροδρομικού Σταθμού.

Ο γεωμέτρης των φωτοβολταϊκών πάρκων

Ο Μέτων ήταν Έλληνας μαθηματικός, αστρονόμος, γεωμέτρης και μηχανικός, ο οποίος έζησε στην Αθήνα τον 5ο π.Χ. αιώνα. Είναι περισσότερο γνωστός για τους υπολογισμούς που αφορούν τον επώνυμο Μετωνικό κύκλο, τον οποίο εισήγαγε το 432 π.Χ. στο σεληνιακό Αττικό ημερολόγιο. Το όνομα του Μέτωνα του Αθηναίου επέλεξαν οι δύο συνεταίροι – όμιλος ΔΕΗ και όμιλος RWE- να ονομάσουν την νέα εταιρεία τους. Η Μέτων Ενεργειακή Α.Ε., λοιπόν, ξεκινά το έργο της που δεν είναι άλλο από την πραγματοποίηση έργων ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στην Ελλάδα, όπως ανακοίνωσε η ΔΕΗ,  στο συνέχεια της συμφωνίας με την RWE Renewables. Υπενθυμίζεται ότι η ΔEΗ Ανανεώσιμες εισέφερε σε είδος στη Μέτων Ενεργειακή εννέα κατά 100% θυγατρικές της, οι οποίες αναπτύσσουν εννέα φωτοβολταϊκα έργα με συνολική ισχύ έως 940 MW, τα οποία βρίσκονται στη δυτική Μακεδονία, εντός των ορίων του πρώην Λιγνιτωρυχείου Αμυνταίου και απέκτησε το 49% της Μέτων Ενεργειακή.

Το νέο ομολογιακό

Σήμερα,  7 Φεβρουαρίου 2022 2.2022 ξεκινά η δημόσια εγγραφή (ολοκληρώνεται στις 9 Φεβρουαρίου 2022) για το Κοινό Ομολογιακό Δάνειο, άνευ  εξασφαλίσεων,  της SAFE BULKERS PARTICIPATIONS PLC (με εγγυήτρια δανείου, την SAFE BULKERS INC.). Στόχος, η συγκέντρωση εσόδων 100 εκατομμυρίων ευρώ, με προϋπόθεση για την επιτυχή έκδοση του Κοινού Ομολογιακού Δανείου είναι η συγκέντρωση ποσού τουλάχιστον 80 εκατομμυρίων ευρώ.

Οι ράγες των λιμανιών

Σε μια ανάρτηση του στο Linkedin ο υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης γράφει: «Στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αποτελεί προτεραιότητά μας η αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός του σιδηροδρομικού μας δικτύου.

Έτσι, με τον Κώστα Καραμανλή δημοπρατήσαμε το μεγαλύτερο πακέτο έργων που έχει γίνει ποτέ στον σιδηρόδρομο, ύψους 4,5 δις. ευρώ, με το οποίο θα πετύχουμε την αναβάθμιση του δικτύου αλλά και του στρατηγικού ρόλου των μεγάλων λιμανιών της χώρας».

Αυτό που έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον είναι το στοίχημα της διασύνδεσης των μεγάλων λιμανιών της χώρας με το σιδηροδρομικό δίκτυο.

Σε μια δεύτερη ανάρτηση ο υφυπουργός Υποδομών  κάνει μια αναφορά στο εργοτάξιο του έργου της οδικής σύνδεσης του 6ου προβλήτα στον Λιμένα Θεσσαλονίκης με τον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ, το οποίο επισκέφθηκε συνοδεύοντας τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη. Διαβάζω: «Ένα έργο, που επί 15 χρόνια βρισκόταν στον αέρα, και τώρα προχωράει με γοργό ρυθμό και που, μαζί με την σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου Προβλήτα, καθώς και του προαστιακού της δυτικής Θεσσαλονίκης, αναμένεται να αναβαθμίσει συνολικά το λιμάνι αλλά και όλη την ευρύτερη περιοχή.

Υλοποιούμε με συνέπεια ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα αναβάθμισης των υποδομών στη Θεσσαλονίκη με στόχο την οικονομική ανάπτυξη και μία καλύτερη ποιότητας ζωής!».

Υπενθυμίζεται ότι η διοίκηση της  ΕΡΓΟΣΕ προωθεί την υλοποίηση ενός προγράμματος που ολοκληρώνουν κομβικές υποδομές αναγκαίες και απαραίτητες για την αναβάθμιση του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου, με απώτερο στόχο να καταστεί η χώρα μας περιφερειακό hub στον τομέα των logistics στην ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων και της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Στα τέλη του περασμένου Ιανουαρίου ολοκληρώθηκε από τους υποψηφίους η υποβολή των Φακέλων Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος (A΄ φάση) των διαγωνισμών έργων, που προκήρυξε η ΕΡΓΟΣΕ με τη διαδικασία του Ανταγωνιστικού Διαλόγου. Τα εν λόγω έξι έργα, συνολικού προϋπολογισμού 4 δισ. €, που αποτελούν το μεγαλύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων στην ιστορία της χώρας, διασυνδέουν τα μεγάλα λιμάνια της χώρας με το σιδηροδρομικό δίκτυο και ενισχύουν τη διασυνοριακή σιδηροδρομική σύνδεση με την υπόλοιπη νοτιοανατολική Ευρώπη.

Τα έξι σιδηροδρομικά έργα, τα οποία έχουν επιλεγεί και τα οποία δημοπρατήθηκαν με Ανταγωνιστικό Διάλογο:

  • αποτελούν σημαντικά σχεδιαζόμενα έργα για την ολοκλήρωση της εθνικής σιδηροδρομικής υποδομής,
  • είναι δημόσια έργα στρατηγικής σημασίας για τη χώρα, που επιτρέπουν τη σύνδεση κύριων λιμένων με το σιδηροδρομικό δίκτυο και ενισχύουν τη διασυνοριακή σιδηροδρομική σύνδεση με τα Βαλκάνια και τη νοτιοανατολική Ευρώπη,
  • αποτελούν τμήμα ή διασυνδέονται με τον σιδηροδρομικό διάδρομο Orient/East-med του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών και περιλαμβάνονται στο σχεδιασμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την προγραμματική περίοδο 2021-2027.

Σε παλαιότερη ανάρτηση του διευθύνοντος συμβούλου της ΕΡΓΟΣΕ Χρήστου Βίνη γίνεται αναφορά σε αυτά τα έργα. «Η δημοπράτηση 6 εμβληματικών έργων, συνολικού προϋπολογισμού 4δισ. €, μέσω της διαδικασίας του Ανταγωνιστικού Διαλόγου, ξεκινά και δεν μπορούμε παρά να είμαστε ικανοποιημένοι και περήφανοι.

Από την πρώτη στιγμή που αναλάβαμε τη διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε. / ERGOSE S.A. στόχος μας ήταν να προχωρήσει ο σχεδιασμός και η υλοποίηση έργων ζωτικής σημασίας που θα αλλάξουν το τοπίο των επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών στη χώρα μας».

Στο Λαύριο

Σε μια ανάρτηση στο facebook – από τον χρήστη The Great Greek Big Blue – G2B2- διαβάζω τη συνέχεια και την εξέλιξη των διαγωνιστικών διαδικασιών του προγράμματος. «Άνοιξαν οι φάκελοι εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την επέκταση του Προαστιακού στο Λαύριο. Ενδιαφέρον εκδήλωσαν οι κοινοπραξίες:

1) ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – ΙΝΤΡΑΚΑΤ,

2) ΑΚΤΩΡ – MYTILINEOS και

3) ΑΒΑΞ-ALSTOM.

Ο προϋπολογισμός δημοπράτησης του έργου, σύμφωνα με την ΕΡΓΟΣΕ, ανέρχεται σε 391 εκατ .ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) και ο ανάδοχος που θα επιλεγεί θα αναλάβει την μελέτη και κατασκευή της σιδηροδρομικής σύνδεσης της πόλης και του λιμένα Λαυρίου με την υφιστάμενη σιδηροδρομική προαστιακή γραμμή από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό (Σ.Σ.) Κορωπίου συνολικού μήκους περίπου 32 χλμ.

Η νέα σιδηροδρομική γραμμή θα είναι διπλή στο μεγαλύτερο μήκος της, ηλεκτροκινούμενη και εφοδιασμένη με σύγχρονα συστήματα αμφίδρομης σηματοδότησης με τηλεδιοίκηση και ETCS επιπέδου 1.

Στη χάραξη του Νέου Προαστιακού Σιδηρόδρομου από το Κορωπί έως τον λιμένα Λαυρίου προβλέπονται δύο σιδηροδρομικοί σταθμοί, ένας στο Μαρκόπουλο και ο τερματικός επιλιμένιος στο Λαύριο, καθώς και επτά σιδηροδρομικές στάσεις στις θέσεις/οικισμούς ΒΙΟ.ΠΑ Καλυβίων, Καλυβίων, Κουβαρά, Κερατέας, Δασκαλειού, Καλοπήγαδου και Λαυρίου (εξυπηρέτηση πόλης).

Σε κάθε περίπτωση, η οριστική χωροθέτηση των στάσεων θα πραγματοποιηθεί κατά την διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου, λαμβανομένου υπόψη των αναγκών του δικτύου μεταφορών.

Σε όλους τους σιδηροδρομικούς σταθμούς και στάσεις  προβλέπεται χώρος στάθμευσης, ώστε να εξυπηρετούνται ευρύτερες ζώνες οικιστικής ανάπτυξης με δυνατότητα πρόσβασης με αυτοκίνητο ή με άλλο τοπικό μέσο μαζικής μεταφοράς.

Με την υλοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής Κορωπί – Λαύριο ολοκληρώνεται ένας βασικός στόχος για την ανάπτυξη προαστιακού σιδηρόδρομου στην Αττική. Η επέκταση του δικτύου του προαστιακού σιδηροδρόμου μέχρι το Λαύριο είναι κρίσιμη για την ολοκλήρωση των βασικών υποδομών μαζικής μεταφοράς και ειδικότερα του δικτύου μέσων σταθερής τροχιάς στην Αττική, καθώς και για την επίτευξη των βασικών στόχων του πολεοδομικού, χωροταξικού, συγκοινωνιακού και περιβαλλοντικού σχεδιασμού των περιοχών από όπου διέρχεται η γραμμή.

Η σχεδιαζόμενη επέκταση του προαστιακού σιδηροδρόμου προς το Λαύριο, θα εξυπηρετήσει τους οικισμούς της Ανατολικής Αττικής και θα στηρίξει περαιτέρω την ανάπτυξη και αναβάθμιση της περιοχής και της ποιότητας ζωής.

Επιπλέον η ολοκλήρωση της επέκτασης του Προαστιακού σιδηροδρόμου μέχρι το Λαύριο, θα προσφέρει στον λιμένα του Λαυρίου πρόσβαση υψηλού επιπέδου με μέσο μαζικής μεταφοράς σταθερής τροχιάς και σύνδεση με το Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος, στηρίζοντας και ενισχύοντας δραστικά τον τουρισμό».

Στη Ραφήνα

Σε μια δεύτερη ανάρτηση του ίδιου χρήστη διαβάζω: «Την 1/2/2022 άνοιξαν οι φάκελοι εκδήλωσης ενδιαφέροντος και για το έργο “Κατασκευή Νέας Προαστιακής Γραμμής για τη σύνδεση της Ραφήνας και του Λιμένα Ραφήνας με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο” προϋπολογισμού 309 εκατ. ευρώ.

Ενδιαφέρον εκδήλωσαν οι κοινοπραξίες των ΑΒΑΞ – Alstom, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Intrakat – Siemens και Ελλάκτωρ – Μυτιληναίος.

Ο προϋπολογισμός δημοπράτησης του Έργου, ανέρχεται σε ποσό € 309 εκ. (χωρίς ΦΠΑ) και ο Ανάδοχος που θα επιλεγεί θα αναλάβει την μελέτη και κατασκευή της σιδηροδρομικής σύνδεσης της πόλης και του λιμένα Ραφήνας με την υφιστάμενη σιδηροδρομική προαστιακή γραμμή.

Σύμφωνα με τις υπάρχουσες μελέτες, έχουν εξετασθεί δύο εναλλακτικές χαράξεις:

-Κατασκευή εξ ολοκλήρου νέας σιδηροδρομικής γραμμής, ως επέκταση της υφιστάμενης γραμμής από τον τερματικό Σιδηροδρομικό Σταθμό στο Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος, μέχρι τον Λιμένα Ραφήνας, όπου προβλέπεται η κατασκευή τερματικού Σιδηροδρομικού Σταθμού στον Λιμένα Ραφήνας.

Περιλαμβάνονται  πέντε νέες Σιδηροδρομικές Στάσεις (Συνεδριακού Κέντρου Αεροδρομίου, Σπάτων,  Αρτέμιδος, Διασταύρωσης, Ραφήνας) και ενός νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού (Λιμένα Ραφήνας)

-Σιδηροδρομική σύνδεση του Λιμένα Ραφήνας από την περιοχή Γέρακα αρχικά κατά μήκος της ζώνης της παλιάς γραμμής Λαυρίου και στη συνέχεια σε συνδυασμό με τον αυτοκινητόδρομο Σταυρού – Ραφήνας με χρήση της (κατασκευασμένης σε ένα τμήμα) νησίδας. Περιλαμβάνονται πέντε νέες Σιδηροδρομικές Στάσεις (Γέρακα, Αγ. Γερασίμου,  Αρτέμιδος, Διασταύρωσης, Ραφήνας) και ενός νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού (Λιμένα Ραφήνας).

-Το έργο δημοπρατείται  με τη διαδικασία του Ανταγωνιστικού διαλόγου, όπου μέσα από τον διάλογο με τους υποψηφίους, θα προκύψει και η τελική επιλεγείσα λύση (ως προς την χάραξη και ως προς την χωροθέτηση των στάσεων) λαμβάνοντας υπόψη των προαναφερθέντων υφιστάμενων μελετών.

-Σε όλους τους σιδ. Σταθμούς και Στάσεις  προβλέπεται χώρος στάθμευσης, ώστε να εξυπηρετούνται  ευρύτερες ζώνες οικιστικής ανάπτυξης με δυνατότητα πρόσβασης με αυτοκίνητο ή με άλλο τοπικό μέσο μαζικής μεταφοράς.

Σκοπιμότητα του έργου :

-Υποστήριξη  και αξιοποίηση των υποδομών του λιμένα Ραφήνας.

-Υποστήριξη ανάπτυξης της τουριστικής βιομηχανίας.

Συνδυασμένες Μετακινήσεις (Μετεπιβίβαση) – Σύνδεση αεροδρομίου Ελ. Βενιζέλος με λιμένα Ραφήνας

-Βελτίωση πρόσβασης – εξυπηρέτησης οικισμών ανατολικής Αττικής

-Υποστήριξη ανάπτυξης παράκτιας ζώνης και γενικότερα ανατολικής Αττικής

-Συμβολή στη Βιώσιμη Κινητικότητα. Ο προαστιακός σιδηρόδρομος υποστηρίζει ιδιαιτέρως την περιβαλλοντική, την κοινωνική και την οικονομική συνιστώσα των μετακινήσεων

-Βελτίωση ποιότητας κυκλοφοριακής ροής – Επιπέδου Εξυπηρέτησης. Δραστική μείωση χρόνου διαδρομής

-Περιορισμός δαπανών χρήσεως και γενικότερα κόστους μετακινήσεων

-Περιορισμός των δαπανών μεταφοράς αγαθών

-Βελτίωση της ασφάλειας των Μεταφορών και περιορισμός του κόστους ατυχημάτων

-Περιορισμός εκπομπών αερίων θερμοκηπίου (CO2, N2O, CH4)

-Περιορισμός ατμοσφαιρικής ρύπανσης (NOX, SO2, CO, VOC κλπ)

-Ανάπτυξη και απασχόληση από την κατασκευή και λειτουργία των συγκοινωνιακών Έργων».

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Inside Stories