Ποιος ή καλύτερα, ποιοι δεν θέλουν να προχωρήσει ο διαγωνισμός που διενεργεί το ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση της χρήσης, ανάπτυξης και εκμετάλλευσης του υπόγειου φυσικού χώρου που προκύπτει από το σχεδόν εξαντληθέν κοίτασμα φυσικού αερίου «Νότια Καβάλα», με σκοπό τη μετατροπή του σε χώρο αποθήκευσης φυσικού αερίου;

Ο διαγωνισμός βρίσκεται σε τέλμα εδώ και σχεδόν ένα χρόνο αναμένοντας το ΤΑΙΠΕΔ μια απόφαση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ΡΑΕ). Μέχρις στιγμής απόφαση δεν υπάρχει και η όποια απόφαση υπάρξει θα βρει σε δημόσια διαβούλευση… Ακόμη και αν υποθέσουμε ότι η εκκίνηση της δημόσιας διαβούλευσης γίνει εντός του Φεβρουαρίου τότε ας οπλιστούμε με υπομονή…

Πολιτικοί παρατηρητές επισημαίνουν ότι ο διαγωνισμός για τον υπόγειο χώρο αποθήκευσης δεν είναι μια συνήθη επιχειρηματική αντιπαράθεση αλλά υπηρετεί μια εθνική ανάγκη, ιδιαίτερα σε περιόδους ενεργειακών ανατροπών.

Η αλλαγή της ατζέντας

Η χθεσινή νέα μείωση του ΕΝΦΙΑ την οποία ανακοίνωσε ο ίδιος ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης είναι ένα σήμα για εκλογές, μια προεκλογική παροχή; Εύλογο και δίκαιο το ερώτημα. Δεν ξέρω αν είναι σήμα για την επίσπευση ή όχι των εκλογών του 2023 αλλά σε κάθε περίπτωση είναι μια κίνηση στο πλαίσιο μιας συνειδητής επιλογής για την αλλαγή της ατζέντας στο έδαφος της πραγματικής οικονομίας και της καθημερινότητας των πολιτών.

Η δήλωση Μητσοτάκη ας διαβαστεί και υπό αυτό το πρίσμα: «Η κυβέρνηση προχωράει, σήμερα, σε μία νέα γενναία μόνιμη μείωση του ΕΝΦΙΑ κατά 13%. Υπερκαλύπτει, έτσι, τη δέσμευσή της για συνολική ελάφρυνση κατά 30% της φορολόγησης της ακίνητης περιουσίας. Μια απόφαση δίκαιη για την κοινωνία και επωφελής για την οικονομία. Που σημαίνει ότι οι Έλληνες θα κληθούν να πληρώνουν, πλέον, κάθε χρόνο, 860.000.000 ευρώ λιγότερα σε σχέση με το 2018. Και 350.000.000 λιγότερα, μόνο μέσα στο 2022.

Νιώθω την πολιορκία που δέχεται το μέσο εισόδημα από τη διεθνή ενεργειακή κρίση και τις ανατιμήσεις που προκαλεί όπως παντού στην Ευρώπη. Γι’ αυτό και η Πολιτεία συνεχίζει να καλύπτει μέρος των αυξήσεων στους λογαριασμούς του ρεύματος. Επιμένει, όμως και στη σταθερή αποκλιμάκωση των φόρων και των εισφορών για να τονώσει το διαθέσιμο εισόδημα όλων των νοικοκυριών. Και, την 1η Μαΐου θέτει σε εφαρμογή και δεύτερη σημαντική αύξηση του κατώτατου μισθού».

Το Λιμάνι του Φίλιππου Β΄

Ο Φεβρουάριος θα έχει  και πάλι καλά νέα από το ΤΑΙΠΕΔ. Τα νέα θα έρθουν από την Καβάλα όπου οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές θα πρέπει να υποβάλλουν τις τελικές δεσμευτικές προσφορές για τον διαγωνισμό της υπο-παραχώρησης του δικαιώματος χρήσης, συντήρησης, λειτουργίας και εκμετάλλευσης ενός σταθμού πολλαπλών χρήσεων σε τμήμα του λιμένα Φίλιππος Β΄ του Οργανισμού Λιμένος Καβάλας.  Οι προσφορές, σύμφωνα με τον προγραμματισμό του ΤΑΙΠΕΔ, πρέπει να υποβληθούν στις 9 Φεβρουαρίου 2022. Ενδεχομένως, να δοθεί – αν απαιτηθεί κάτι τέτοιο- μικρή παράταση λίγων ημερών ή ακόμη και μιας εβδομάδας.

Σύμφωνα με πληροφορίες από την αγορά δεσμευτικές οικονομικές προσφορές θα υποβάλλουν και οι 4 διεκδικητές, ήτοι οι: η εταιρεία QUINTANA INFRASTRUCTURE & DEVELOPMENT, η Ένωση Εταιρειών IMERYS GREECE, GOLDAIR CARGO & ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΑ ΟΡΥΚΤΑ ΕΛΛΑΔΟΣ, η κοινοπραξία  INTERNATIONAL PORT INVESTMENTS KAVALA, η οποία απαρτίζεται από τις εταιρείες BLACK SUMMIT FINANCIAL GROUP – EFA GROUP και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η εταιρεία ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (ΟΛΘ).

Οι Προσωρινοί Ανάδοχοι των ΣΔΙΤ

Προσωρινός Ανάδοχος αναδείχθηκε και για το ΣΔΙΤ που έχει να κάνει με τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και συντήρηση του τμήματος Καλαμάτα– Ριζόμυλος –Πύλος– Μεθώνη του καταταλαιπωρημένου Οδικού άξονα Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου.

Ανάδοχος το κοινοπρακτικό σχήμα των εταιρειών Άκτωρ Παραχωρήσεις και Intrakat.

Το έργο περιλαμβάνει τη βελτίωση και αναβάθμιση περίπου 20 χιλιομέτρων υφιστάμενων οδών, την κατασκευή νέας αρτηρίας σε ένα μήκος περίπου 30 χιλιομέτρων, την προσαρμογή και βελτίωση 14 χιλιομέτρων κάθετου οδικού δικτύου, την κατασκευή νέου παράπλευρου οδικού δικτύου 41,4 χιλιομέτρων, την κατασκευή 12 γεφυρών και πολλών συνοδών τεχνικών έργων.

Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 250 εκατομμύρια ευρώ.

Νωρίτερα, μέσα στην εβδομάδα είχε αναδειχθεί προσωρινός ανάδοχος και για το ΣΔΙΤ για την Αναβάθμιση της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Λεωφόρου Θεσσαλονίκης (Fly Over). Ανάδοχος το σχήμα ΑΒΑΞ- Mytilineos.

Το έργο ως γνωστόν αφορά στην κατασκευή μιας Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου (ΥΤΛ, το λεγόμενο Flyover), μήκους περίπου 13,5 χιλιομέτρων, τέσσερα εκ των οποίων σε συνεχή γέφυρα. Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 373,2 εκατομμύρια ευρώ.

Την Δευτέρα θα έχουμε νέα και από το μέτωπο της Κρήτης καθώς αναμένεται να αναδειχθεί προσωρινός ανάδοχος και στο ΣΔΙΤ του τμήματος Χερσόνησος – Νεάπολη του ΒΟΑΚ. Στο διαγωνισμό υπέβαλε τελική δεσμευτική προσφορά μόνο ένα  σχήμα εκείνο των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Άκτωρ Παραχωρήσεις – Intrakat. Το έργο αφορά στην κατασκευή και λειτουργία τμήματος του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) από Χερσόνησο έως Νεάπολη που αναβαθμίζεται σε αυτοκινητόδρομο. Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 290 εκατομμύρια ευρώ.

Τέλος, λίγο πριν  το τέλος του Ιανουαρίου εκδηλώθηκε το ενδιαφέρον για το ΣΔΙΤ για το Εξωτερικό Υδροδοτικό Σύστημα Αττικής. Δύο τα σχήματα που θα παλέψουν μέχρι τέλος, ένα σχήμα από εταιρείες της Ελλάκτωρ ( Άκτωρ Παραχωρήσεις – Ηλέκτωρ) και το σχήμα Intrakat – ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Το έργο περιλαμβάνει το σύνολο των παρεχόμενων Υπηρεσιών για 20ετή περίοδο, που αφορούν στη Λειτουργία, Συντήρηση, Επισκευή, Αποκατάσταση των Παγίων που ανήκουν στην Εταιρεία Παγίων Ε.ΥΔ.Α.Π. Ο συνολικός προϋπολογισμός έργου ανέρχεται σε 235 εκατομμύρια ευρώ.

Τα έσοδα της αύξησης και το κεφάλαιο κίνησης

Που θα χρησιμοποιηθούν τα νέα κεφάλαια που θα προέλθουν από την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου στην οποία προχωρά η εισηγμένη εταιρεία ΕΥΡΩΣΥΜΒΟΥΛΟΙ; Όπως μπορεί κανείς να διαβάσει στο ενημερωτικό δελτίο της έκδοσης σε περίπτωση πλήρους κάλυψης της αύξησης, τα συνολικά αντληθέντα κεφάλαια, μετά την αφαίρεση των δαπανών (υπολογίζονται σε 30 χιλιάδες ευρώ), εκτιμάται ότι θα ανέλθουν σε ποσό περίπου 1.527.515,40.  Ευρώ. Στο ίδιο ενημερωτικό δελτίο η εταιρεία δεσμεύεται να χρησιμοποιήσει το σύνολο των καθαρών κεφαλαίων, για την ενίσχυση του κεφαλαίου κίνησης της εταιρίας. Στο σημείο η διοίκηση της εταιρείας διευκρινίζει ότι το ποσό των νέων κεφαλαίων δεν θα χρησιμοποιηθεί για την καταβολή οιουδήποτε ποσού προς τους μετόχους της υπό μορφή διανομής μερίσματος ή προμερίσματος ή επιστροφής κεφαλαίου ή οποιασδήποτε άλλης διανομής προς τους μετόχους (σε μετρητά ή σε είδος). Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι τα κεφάλαια που θα συγκεντρωθούν αναμένεται να διατεθούν εντός 12 μηνών από την ολοκλήρωση της αύξησης.  Οι βασικοί μέτοχοι της εταιρείας, σύμφωνα με το μετοχολόγιο της 18.1.2022, είναι οι: WW Investments Ltd , που ελέγχεται από την Beth Wittig,  κατέχει άμεσα ποσοστό 21,220% των μετοχών , η Οικονομοτεχνική Ε.Π.Ε., συμφερόντων Παντελή Σκαρλάτου, κατέχει άμεσα ποσοστό 6.619% των μετοχών και των δικαιωμάτων ψήφου, ο Ευστάθιος Ταυρίδης κατέχει άμεσα ποσοστό 10,888% και έμμεσα μέσω της Κ.Ε.Μ. 1,311% ήτοι συνολικά 12,200% των μετοχών, ο Πάρις Κοκορότσικος κατέχει άμεσα ποσοστό 10,728% και έμμεσα μέσω της Κ.Ε.Μ. 1,773% ήτοι συνολικά 12,500% των μετοχών της εταιρίας. Συνολικά, οι προαναφερόμενοι μέτοχοι κατέχουν άμεσα ποσοστό 52,538% των μετοχών και των δικαιωμάτων ψήφου της εταιρίας.

Το Τουριστικό Περίπτερο στη Λίνδο

Στην αξιοποίηση του Τουριστικού Περιπτέρου στη Λίνδο της Ρόδου προχωρά η Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου (ΕΤΑΔ), μέσω ανοικτού ηλεκτρονικού πλειοδοτικού Διαγωνισμού (e-auction) στην ηλεκτρονική της πλατφόρμα www.e-publicrealestate.gr.

Πρόκειται για οικόπεδο εμβαδού 210,67τ.μ., στον Νομό Δωδεκανήσου εντός του παραδοσιακού οικισμού της Λίνδου, 55 χλμ. νότια από την πόλη της Ρόδου. Το ακίνητο έχει πρόσωπο επί της κεντρικής πλατείας της Λίνδου και βρίσκεται σε προνομιακή κομβική θέση, σε σχέση με τις κυκλοφοριακές ροές πεζών και οχημάτων, δεδομένου ότι βρίσκεται τόσο στο όριο των πλακόστρωτων πεζοδρόμων του παλαιού οικισμού με το ασφαλτοστρωμένο οδικό δίκτυο όσο και επί της οδού πρόσβασης του οικισμού στη θάλασσα. Το στέγαστρο της εισόδου αποτελείται από σταυροθόλια επί περιστυλίου και είναι ιδιαίτερης μορφολογικής αρχιτεκτονικής αξίας. Για περισσότερες πληροφορίες εδώ: https://bit.ly/3HqivHA

Η Σύσταση και οι ψηφιακές πλατφόρμες

Γιατί η Σύσταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στα κράτη μέλη να πάψουν να βάζουν εμπόδια στις ψηφιακές εφαρμογές και την καινοτομία αφορά την Ελλάδα; Είναι αλήθεια πως η χώρα μας είναι μία από τις χώρες που φωτογραφίζει η Σύσταση και πρωταγωνίστησε κατά τις συζητήσεις στις Βρυξέλλες ως παράδειγμα προβληματικής νομοθέτησης, που θέτει εμπόδια στον ανταγωνισμό.

Η ελληνική νομοθεσία για τους ψηφιακούς διαμεσολαβητές (ν.4530/2018 – Άρθρο 12) θέτει σημαντικά εμπόδια στις ψηφιακές εφαρμογές προς όφελος των παραδοσιακών μορφών, εμποδίζοντας την ευελιξία στο κόμιστρο ή το δικαίωμα τους να επιλέγουν τους οδηγούς – συνεργάτες τους. Επιπλέον, απαγορεύει μια σειρά από διατάξεις όπως ο διαμοιρασμός μιας διαδρομής, εφ’ όσον συγκατάθεση του επιβάτη, μια υπηρεσία που η Έκθεση χαρακτηρίζει κομβική για τη μείωση των ρύπων και την κάλυψη της ολοένα και αυξανόμενης ζήτησης. Είναι χαρακτηριστικό πως είναι τόσο προβληματικός ο ν.4530/2018, που παραμένει δίχως εφαρμοστικές διατάξεις 3,5 χρόνια μετά την ψήφιση του.

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Inside Stories