
Νέοι παίκτες και αποκλειστικές συνεργασίες αλλάζουν το τοπίο της συνδρομητικής τηλεόρασης. Ο ανταγωνισμός μεταξύ των παρόχων έχει στραφεί σε μεγάλο βαθμό στο περιεχόμενο κι ο ένας μετά τον άλλο ενισχύουν το «οπλοστάσιό» τους, σε μια αγορά που σχηματοποιείται εκ νέου μετά τη συγχώνευση Nova και Wind. Οι νέες διεθνείς πλατφόρμες που θα κάνουν την άφιξή τους μέσα στο 2022 δημιουργούν νέα δυναμική, που για πολλούς προμηνύει ανακατατάξεις στην ελληνική αγορά συνδρομητικής.
Η COSMOTE TV ανακοίνωσε εχθές την αποκλειστική της συνεργασία ως το 2024 με τα BBC Studios, επεκτείνοντας τη συνεργασία με έναν από τους κορυφαίους παραγωγούς και διανομείς περιεχομένου παγκοσμίως. Στο πλαίσιο της συμφωνίας, οι συνδρομητές της COSMOTE TV θα απολαμβάνουν κάθε χρόνο περισσότερες από 45 ώρες νέων σειρών και νέων κύκλων σειρών σε Α’ τηλεοπτική μετάδοση, ενώ θα έχουν διαθέσιμες ondemandπάνω από 400 ώρες περιεχομένου από εμβληματικές σειρές του BBC, όπως τα βραβευμένα με BAFTA «Doctor Foster» και «Call The Midwife».
Επίσης, η χώρα μας βρίσκεται στον κατάλογο των 42 χωρών όπου θα κάνει απόβαση φέτος το καλοκαίρι το Disney+, όπως ανακοίνωσε και επίσημα η Walt Disney Company πριν 20 περίπου ημέρες. Η δημοφιλής συνδρομητική πλατφόρμα, που μένει να αποκαλυφθεί πώς θα κάνει το ντεμπούτο της στη χώρα μας ως προς το κόστος αλλά και το διαθέσιμο πακέτο, δεν περιορίζεται μόνο στις ταινίες και τις σειρές της Walt Disney, αλλά φιλοξενεί και άλλες επιτυχημένες παραγωγές των Pixar, Marvel, Star Wars, National Geographic.
Ένας ακόμη διεθνής παίκτης θα έρθει να προστεθεί με τoHBOMax, που επίσης αναμένεται εντός του 2022, στο πλαίσιο της επέκτασης της υπηρεσίας σε 21 ευρωπαϊκές χώρες. Το τοπίο για το εάν τελικά θα ενσωματωθεί ή όχι στην Over-The-Top (OTT) συνδρομητική υπηρεσία της Vodafone, για το οποίο έχουν υπάρξει διαπραγματεύσεις με τη Warner Media, μένει να ξεκαθαρίσει το επόμενο διάστημα. Σημειώνεται πως ήδη από τον Φεβρουάριο του 2020 η εταιρεία διατηρεί αποκλειστική συνεργασίας με την HBO μέσω Vodafone TV. Πάντως και οι δύο παραπάνω πλατφόρμες στήνουν δικές τους βάσεις στη χώρα μας αναζητώντας και προσωπικό.
Τα μερίδια αγοράς και οι Over-The-Top υπηρεσίες
Με τις διεθνείς πλατφόρμες όπως το Netflix, το Amazon Prime Video, η Apple TV, να έχουν εισβάλλει με όχημα και την πανδημία στα ελληνικά νοικοκυριά, οι υπηρεσίες συνδρομητικού οπτικοακουστικού περιεχομένου αποτελούν ένα νέο πεδίο μάχης για τα δεδομένα της εγχώριας αγοράς. Αν και δεν υπάρχουν επίσημα στοιχεία, εκτιμάται ότι οι μεγάλες συνδρομητικές πλατφόρμες video streaming, με κυρίαρχο το Netflix, έχουν περί τους 500.000 συνδρομητές στην Ελλάδα.
Επίσης, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Ελληνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), για το 2020, οι συνδρομητές υπηρεσιών περιεχομένου των τηλεπικοινωνιακών παρόχων ανήλθαν σε 1,114 εκατ. παρουσιάζοντας αύξηση 4,1% σε σχέση με το 2019. Εξ αυτών, ποσοστό 72% περίπου αφορούσε δορυφορικές συνδρομές, ενώ το υπόλοιπο 28% αφορούσε συνδρομές μέσω δικτύου IP. Η αυξητική τάση στον αριθμό των συνδρομητών περιεχομένου συνοδεύεται ξεκάθαρα τα τελευταία χρόνια από τη μείωση εκείνων που συνδέονται με δορυφορικό πιάτο και την αύξηση όσων προτιμούν τις OTTυπηρεσίες. Ειδικότερα, τον Δεκέμβριο του 2020 οι συνδρομητές μέσω ευρυζωνικής σύνδεσης ήταν κατά 60% περισσότεροι από τον Δεκέμβριο του 2019.
Όσον αφορά στα μερίδια των παρόχων συνδρομητικής τηλεόρασης, την πρώτη θέση στα τέλη του 2020, σύμφωνα με την έκθεση της ΕΕΤΤ, ήταν ο ΟΤΕ κατέχοντας ένα ποσοστό που κυμαίνεται μεταξύ 45% και 55%. Ακολουθούσαν η Forthnet (Nova) με 25%-35% της αγοράς, η Vodafone με 10%-15% και η Wind με 5%-10%.
Η εξαγορά της Forthnet από τη United Group, εκ των ηγετικών παρόχων υπηρεσιών τηλεπικοινωνιών και media στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, με 11 εκατ. πελάτες και 55 κανάλια σε 8 χώρες, δημιουργεί βεβαίως νέα δεδομένα. Η αρχική εκτίμηση επιβεβαιώθηκε με την εξαγορά και της Wind. Η εν εξελίξει ενοποίηση της Nova με τη Wind δημιουργεί έναν ισχυρό παίκτη στην τηλεπικοινωνιακή αγορά, με τα σχέδια για το «πάντρεμα» των συνδρομητικών υπηρεσιών τους (EON TV και Wind Vision) να αναμένονται με ενδιαφέρον προκειμένου να ολοκληρωθεί ο εγχώριος χάρτης της συνδρομητικής.


Latest News

«Χρυσά deals» στα τρόφιμα – Ποιες εταιρείες έβαλαν… πωλητήριο
Η μια μετά την άλλη «σκάνε» οι εξαγορές στα τρόφιμα – Οι καταλύτες για νέα deals

Βουτιά 14% στα νέα δάνεια το 2023 – Οι λόγοι της πτώσης
Από την επιχειρηματική πίστη το μεγαλύτερο μέρος της πτώσης που στο δεκάμηνο έφτασε τα 2,38 δισ. ευρώ σε ετήσια βάση

ΓΣΕΒΕΕ: Δεν συμφωνούμε με τον τεκμαρτό υπολογισμό των εισοδημάτων
Τι ζητά η ΓΣΕΒΕΕ - Γιατί εκτιμά πως θα ενισχυθεί η φοροδιαφυγή

Υδατοδρόμιο Καλαμάτας: Ολοκληρώθηκαν οι χερσαίες υποδομές
Η συνέχεια περιλαμβάνει την ολοκλήρωση των υδάτινων εγκαταστάσεων με την τοποθέτηση της πλωτής προβλήτας πρόσδεσης όπου θα γίνεται η επιβίβαση και αποβίβαση των επιβατών

Η συνεισφορά της Motor Oil για την αναγέννηση του Εκκοκκιστηρίου της Αμυγδαλέζας
Επίσκεψη στο Φυτώριο πραγματοποίησε ο υπουργός Ενέργειας Θόδωρος Σκυλακάκης

Ταμείο για τη γυναικεία επιχειρηματικότητα σχεδιάζει η HDB - Τι λέει ο Ζαββός
Το Ταμείο, θα παρέχει όχι μόνο κεφάλαια αλλά κυρίως συμβουλές και καθοδήγηση, δικτύωση ώστε μια μικρή γυναικεία επιχείρηση να πετύχει τον επενδυτικό της στόχο

Η ομάδα μπάσκετ των Special Olympics μαζί με την ΚΑΕ Παναθηναικός AKTOR
Η ομάδα των Special Olympics προπονήθηκε μαζί με τους επαγγελματίες παίκτες και brand ambassadors του «One Team» της Euroleague

Ιδρύει θυγατρική στον τομέα του factoring η Παγκρήτια Τράπεζα
Η Τράπεζα της Ελλάδας έδωσε το «πράσινο φως» για την νέα εταιρεία της Παγκρήτιας Τράπεζας - Η νέα υπηρεσία θα παρέχεται συνδυαστικά με τα υπόλοιπα προϊόντα

JP Morgan: Έτος ισχυρών αποδόσεων και το 2024 για τις ελληνικές τράπεζες
Ο ελληνικός τραπεζικός κλάδος ξεπερνά και το σκόπελο του ΤΧΣ

Optima Bank: «Καλύτερη τράπεζα» στην Ελλάδα το 2023, σύμφωνα με τους Financial Times
Μεγάλη διάκριση για την Optima Bank από το διεθνές περιοδικό «The Banker»