Είμαι έτοιμος να πω την αλήθεια μου:

Μου αρέσει το LinkedIn. Στην πραγματικότητα, λατρεύω το LinkedIn.

Τουλάχιστον μία φορά τη μέρα ανοίγω την εφαρμογή, και όχι απλώς για να ψάξω για δουλειά ή για να ευχηθώ σε κάποιον παλιό μου συνάδελφο. Αλλά, επειδή – σε αντίθεση με τα όσα βλέπω στις αρχικές μου σελίδες στο Facebook, το Twitter ή το Instagram – η συζήτηση στο LinkedIn έχει κάποιο νόημα. Οι άνθρωποι είναι ευγενείς και δεν γίνονται πολιτικές συζητήσεις. Τουλάχιστον όχι πια.

Το LinkedIn άρχισε, πρόσφατα, να δοκιμάζει μία ρύθμιση “no politics”, την οποία κι ενεργοποίησα. Φιλτράρει περιεχόμενο σχετικά με πολιτικά κόμματα και υποψηφίους, αποτελέσματα εκλογών, ζητήματα ψηφοφορίας και άλλα. Τους τελευταίους μήνες, το LinkedIn έχει καταστήσει διαθέσιμη την εν λόγω ρύθμιση σε μερικούς χρήστες του, στις ΗΠΑ (σ.σ. η εν λόγω ρύθμιση δεν είναι ακόμη διαθέσιμη στην Ελλάδα).

«Αν η ρύθμιση αυτή αποδειχθεί αποτελεσματική, αν βοηθήσει τους χρήστες να επιτύχουν αυτό που επιδιώκουν μέσω του LinkedIn, τότε θα γίνει διαθέσιμη και σε άλλες χώρες», δήλωσε ο CEO του LinkedIn, Ράιαν Ροσλάνσκι, σε αποκλειστική συνέντευξή του μέσω βίντεο.

Η νέα αυτή επιλογή είναι μία από αυτές που θα διαθέσει η πλατφόρμα στις ρυθμίσεις της εν όψει του φαινομένου της Μεγάλης Παραίτησης. Ρίξτε, απλώς, μία ματιά στο τελευταίο τρίμηνο της Microsoft: Τα έσοδα του LinkedIn αυξήθηκαν κατά 37% σε ετήσια βάση και οι νέες προσλήψεις που πραγματοποιήθηκαν μέσω της υπηρεσίας υπερδιπλασιάστηκαν.

Αυτό που συγκλονίζει, όμως, είναι ότι αυτή η πλευρά του διαδικτύου που δεν είναι καθόλου «κουλ» δεν χρησιμοποιείται μόνο από έμπειρους επαγγελματίες.

«Σήμερα, βλέπουμε πολλούς από τη Γενιά Ζ να γίνονται μέλη στην εν λόγω πλατφόρμα», ανέφερε ο κ. Ροσλάνσκι, προσθέτοντας ότι οι αλλαγές θέσεων εργασίας αυξήθηκαν σχεδόν κατά 70% για χρήστες ηλικίας 16 έως 22 ετών, έναντι μόλις 7% για χρήστες άνω των 55 ετών. «Η πλατφόρμα εξελίσσεται συνεχώς για να εξυπηρετεί καλύτερα τους χρήστες της».

Ανεξαρτήτως του σε ποια γενιά ανήκετε, οι νέες αυτές ρυθμίσεις κάνουν το LinkedIn να χρησιμοποιείται όλο και περισσότερο, ακόμη κι αν μπαίνετε στην πλατφόρμα απλώς για να μιλήσετε για δουλειές. Ή εάν δεν το χρησιμοποιείτε πολύ ακόμη, σίγουρα, μελλοντικά, θα το χρησιμοποιήσετε – εάν ο κ. Ροσλάνσκι κρατήσει τον λόγο του και διορθώσει κάποια μακροχρόνια προβλήματα της πλατφόρμας, για τα οποία έπρεπε να τον ρωτήσω.

Έλεγχοι στο περιεχόμενο

Είναι όλοι στο LinkedIn Μητέρα Τερέζα; Σίγουρα όχι, αλλά, επειδή οι άνθρωποι το χρησιμοποιούν για να εξελιχθούν  στη σταδιοδρομία τους ή για να αναζητήσουν νέες «οικονομικές ευκαιρίες», όπως είπε ο κ. Ροσλάνσκι, οι περισσότεροι δείχνουν τον καλύτερό τους εαυτό και κάνουν ό,τι καλύτερο μπορούν. Για μένα, το LinkedIn σημαίνει λιγότερη παραπληροφόρηση και τρολάρισμα, και περισσότερες σοβαρές δημοσιεύσεις και αλληλεπιδράσεις. (Δεν είναι, όμως, τέλειο. Πριν από μερικές εβδομάδες, έπεσα πάνω σε μία δημοσίευση με παραπλανητικές πληροφορίες για τον κορωνοϊό. Μέσα σε λίγες μέρες, την είχαν κατεβάσει.)

Οι διάφοροι κίνδυνοι που κρύβονταν για αυτή την ιδιαίτερα ευχάριστη ροή στην αρχική σελίδα του LinkedIn, η οποία ορίζεται από αλγόριθμους, είναι ο λόγος που η εταιρεία πειραματίζεται με περισσότερους ελέγχους. Αφού άκουσε από τους χρήστες της ότι το πολιτικό περιεχόμενο χαλούσε την εμπειρία τους στην πλατφόρμα, πρόσθεσε μερικές επιλογές για να το περιορίσει – κάτι που θα ήθελα πολύ να καταργήσουν κι άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης!

Μπορείτε να το κάνετε απευθείας από τη ροή. Πατήστε πάνω τις τρεις τελείες που υπάρχουν στην επάνω δεξιά γωνία κάθε ανάρτησής σας, επιλέξτε «Δεν θέλω να το βλέπω αυτό» (“I don’t want to see this”) και, στη συνέχεια, προσδιορίστε το γιατί επιλέγοντας «Δεν θέλω να βλέπω πολιτικό περιεχόμενο» (“I don’t want to see political content”).

Πηγή: LinkedIn

Ή μπορείτε να μεταβείτε στις «Ρυθμίσεις» (“Settings”) και, στη συνέχεια, στις «Προτιμήσεις λογαριασμού» (“Account Prefereneces”) και, μετά, στις «Προτιμήσεις ροής» (“Feed preferences”). Αναζητήστε το: «Θέλετε να βλέπετε πολιτικό περιεχόμενο στη ροή σας;» (“Do you want to see political content in your feed?”). Eκεί, μπορείτε να επιλέξετε «Όχι» (“No”) ή διαφορετικά, μέσω της εφαρμογής, την επιλογή «Απενεργοποίηση» (“Off”). Το σύστημα εντοπίζει το πολιτικό περιεχόμενο στις αναρτήσεις του, μέσω του αρμόδιου προσωπικού του στην εταιρεία, με τη βοήθεια σχολίων από χρήστες του ή και διαφόρων λέξεων-κλειδιά, ανέφερε ο κ. Ροσλάνσκι.

Η αρχική μου σελίδα στο LinkedIn δεν είχε ποτέ πολλές αναρτήσεις με πολιτικό περιεχόμενο, τον τελευταίο καιρό, όμως, έχει γεμίσει με κάτι χειρότερο: ασταμάτητες ειδήσεις για κρυπτονομίσματα.

Όπως το Facebook και το Instagram, έτσι και το LinkedIn σάς δίνει τη δυνατότητα να εκπαιδεύσετε τους αλγόριθμους, ώστε να μην βλέπετε ορισμένες δημοσιεύσεις ενός συγκεκριμένου ατόμου. Πρόσφατα, προστέθηκε, επίσης, η επιλογή να μην βλέπετε αναρτήσεις που αφορούν ένα συγκεκριμένο θέμα. Πατήστε τις τρεις τελείες στην επάνω δεξιά γωνία κάποιας ανάρτησης, μετά την επιλογή «Δεν θέλω να το βλέπω αυτό» (“I don’t want to see this”) και, έπειτα, την επιλογή  «Δεν με ενδιαφέρει αυτό το θέμα» (“I’m not interested in this topic”). Χρειάστηκε να επιλέξουμε αυτές τις δυνατότητες σε περισσότερες από μία δημοσιεύσεις και, τελικά, τα καταφέραμε…αντίο bitcoin!

Η νέα επιλογή “Creator Mode”

Είτε πρόκειται για την ικανότητά σας να δημιουργείτε υπέροχα Excel είτε για τις μοναδικές ιδέες που έχετε για τον τρόπο διαχείρισης μισθοδοσίας, η εμπειρογνωσία σας είναι περιζήτητη. Το LinkedIn θέλει να τη μοιράζεστε ως «δημιουργός»- ναι, η λέξη που έχουν ερωτευτεί οι εταιρείες τεχνολογίας περιγράφει ανθρώπους που… δημιουργούν βίντεο, αναρτήσεις και άλλα πράγματα στο διαδίκτυο.

Εάν θέλετε να μοιράζεστε περισσότερα στo LinkedIn και να αποκτήσετε περισσότερους ακόλουθους, μπορείτε να ενεργοποιήσετε μια νέα επιλογή, τη «Λειτουργία δημιουργού» (“Creator Mode”). (Θα πρέπει να το δείτε στο προφίλ σας, στην περιοχή “Resources”.) Η επιλογή αυτή θα δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες να σας ακολουθούν, αντί για το συνηθισμένο “connect”.

Πηγή: LinkedIn

Η ρύθμιση αυτή ζητά τους τομείς εξειδίκευσής σας – στη δική μου περίπτωσή είναι: «τεχνολογία», “smartphone” κ.λπ. – ώστε οι πιθανοί ακόλουθοί σας να ξέρουν τι να περιμένουν από εσάς. Η εταιρεία πρόκειται να προσθέσει έναν πίνακα με αναλυτικά στοιχεία για τις δημοσιεύσεις σας, ώστε να μπορείτε να δείτε πόσο καλά πηγαίνουν οι αναρτήσεις σας.

Στο YouTube, το Instagram και το TikTok, οι δημοφιλείς influencer γίνονται πλούσιοι. Στο LinkedIn…όχι τόσο. Ή τουλάχιστον όχι ακόμα. Η εταιρεία έχει ξεκινήσει να δίνει ορισμένα κίνητρα επί πληρωμή. Ως μέρος του Creator Accelerator Program της εταιρείας, 100 άτομα έλαβαν επιχορήγηση 15.000 δολαρίων, τον προηγούμενο Σεπτέμβριο, με σκοπό την ανάπτυξη περιεχομένου. Η εταιρεία διαθέτει, συνολικά, 25 εκατομμύρια δολάρια για το εν λόγω πρόγραμμα.

Τα audio και video events

Αφού στη Γενιά Ζ αρέσουν τα βίντεο… ορίστε περισσότερα βίντεο!

Εάν θέλετε, μπορείτε να αλλάξετε την αυστηρή επαγγελματική φωτογραφία προφίλ που έχετε στο LinkedIn και να βάλετε ένα βίντεο 30 δευτερολέπτων. Στην εφαρμογή, είτε σε συσκευές Android ή σε iOS, μπορείτε να πατήσετε στη φωτογραφία προφίλ σας και επιλέξετε «Προσθήκη εξωφύλλου» (“Αdd cover story”).

Πηγή: LinkedIn

Στη συνέχεια, υπάρχουν νέες επιλογές που αφορούν διάφορα audio events. Σκεφτείτε το Clubhouse ή το Twitter Spaces. Στις αρχές αυτής της εβδομάδας, παρακολούθησα ένα audio event με τίτλο “Why Insurance Agents Need Fractional CIO”. Δεν σήκωσα το χέρι μου για να μιλήσω γιατί…έπρεπε να ψάξω στο google τι σημαίνει “fractional CIO”. Ωστόσο, αντέδρασα στον ομιλητή με πολλά emoji “thumbs up”.

Σήμερα, ο καθένας μας μπορεί να συμμετέχει σε κάποιο audio session, η δυνατότητα να οργανώσουμε κάποιο audio event θα είναι διαθέσιμη από την άνοιξη και έπειτα. Η εταιρεία επεξεργάζεται, επίσης, την πιθανότητα να παρέχει στην πλατφόρμα της τη δυνατότητα οργάνωσης διαδραστικών video event.

Αντιμετωπίζοντας κάθε ελάττωμα της πλατφόρμας

Ωστόσο, η προσθήκη όλων αυτών των νέων χαρακτηριστικών στο LinkedIn μοιάζει λίγο με την εγκατάσταση ενός φανταχτερού νέου συστήματος ήχου σε ένα σκουριασμένο Volkswagen Beetle του ’71.

Για αυτόν τον λόγο πέρασα λίγο χρόνο με τον CEO του LinkedIn και τον ρώτησα τι σκοπεύει να κάνει με τα σημαντικότερα προβλήματα της πλατφόρμας:

  • Οι συνεχείς ειδοποιήσεις: Μου υπενθύμισε ότι οι χρήστες είναι αυτοί που ορίζουν τι ειδοποιήσεις θα λαμβάνουν. Μεταβείτε στις «Ρυθμίσεις λογαριασμού» (“Account Settings”) > «Επικοινωνίες» (“Communications”) και, στη συνέχεια, επιλέξτε τι ενεργοποιεί μια ειδοποίηση email ή ένα push notification. Μπορείτε να απενεργοποιήσετε τα πάντα ή μπορείτε να επιλέξετε τι θα απενεργοποιήσετε. Ωστόσο, αυτό είναι μια μεγάλη διαδικασία και θα έπρεπε να γίνει πιο απλή.
  • Τα ανεπιθύμητα μηνύματα (spam): Αυτή την εβδομάδα, έλαβα ειδοποιήσεις για θέσεις εργασίας σε ένα κτηματομεσιτικό γραφείο και σε μία εταιρεία που φτιάχνει κοσμήματα έπειτα από παραγγελία. Ο κ. Ρολάνσκι ανέφερε ότι θα μπορούσα να απενεργοποιήσω τη λειτουργία να λαμβάνω InMail, μία δυνατότητα premium που επιτρέπει στους χρήστες να στέλνουν μήνυμα σε οποιονδήποτε. Προσέθεσε, επίσης, ότι η εταιρεία επεξεργάζεται μία νέα δυνατότητα ανταλλαγής μηνυμάτων που θα διευκολύνει τους χρήστες της.
  • Ένα «χάος» στον ιστότοπο: Πολλά «κουτιά» στην αρχική σελίδα, πολλά παράθυρα ρυθμίσεων, κρυφά μενού…ένα, γενικότερο «χάος» στο LinkedIn, το οποίο με έχει τρελάνει. «Είναι κάτι που επεξεργαζόμαστε», είπε ο κ. Ροσλάνσκι. Ο ιστότοπος είναι λίγο πιο «υποφερτός», εάν ενεργοποιήσετε το “dark mode” (Settings > Account Preferences > Dark mode).

Φυσικά, σε σύγκριση με τα ζητήματα που πρέπει να αντιμετωπίσουν άλλοι γίγαντες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης -παραπληροφόρηση, ψυχική υγεία παιδιών, μοντέλα εισοδήματος- αυτά μοιάζουν με μικροπράγματα που πρέπει, απλώς, να διορθωθούν. Εάν αυτά αλλάξουν, το LinkedIn θα μπορούσε να παραμείνει το «Καλύτερο Μέσο Κοινωνικής Δικτύωσης», ακόμη και μετά τη Μεγάλη Παραίτηση.

Μεταφράστηκε στα Ελληνικά από τον Οικονομικό Ταχυδρόμο

Πρόσφατα Άρθρα