
Αντιμέτωποι με αλυσιδωτές αυξήσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων θα έρθουν οι επιβάτες φέτος λόγω του ράλι ιστορικών διαστάσεων που κάνουν οι τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων.
Η απόδραση για λίγες ημέρες σε ένα νησάκι θα αξίζει χρυσάφι αν δεν υπάρξουν κάποια μέτρα συγκράτησης των τιμών των καυσίμων εκτιμούν ακτοπλοϊκοί κύκλοι ενώ η εναλλακτική «ρότα» που έχουν είναι να «δέσουν» τα πλοία.
Χθες για πρώτη φορά στην ιστορία του ναυτιλιακό καύσιμο το MGO (για ταχύπλοα) έσπασε στον Πειραιά το φράγμα των 1.000 δολ. τον τόνο (935 ευρώ ο τόνος περίπου) ενώ οι τιμές των καυσίμων για τα συμβατικά ακτοπλοϊκά πλοία κυμαίνονται από 610 δολ. (υψηλού θείου) ο τόνος μέχρι και 944 δολ. (χαμηλού θείου).
Τέτοιες τιμές δεν είδα ποτέ μας είπε ακτοπλοϊκό στέλεχος, ενώ συμπληρώνει ότι κάτι πρέπει να γίνει γιατί διαφορετικά οι αυξήσεις στα εισιτήρια θα είναι διψήφιες σε ποσοστά, με την εναλλακτική λύση να είναι η αραίωση των δρομολογίων, και το δέσιμο κάποιων πλοίων.
Η άνοδος των τιμών στα ναυτιλιακά καύσιμα ήρθε σαν αποτέλεσμα του άλματος στις τιμές του αργού πετρελαίου στα 119 δολ. το βαρέλι.
Αξίζει να σημειωθεί ότι από την αρχή του έτους η τιμή του καυσίμου χαμηλού θείου που «καίνε» και τα περισσότερα πλοία έχει αυξηθεί κατά 45%.
Ήδη πολλές ακτοπλοϊκές έχουν προχωρήσει το προηγούμενο διάστημα σε αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων των επιβατών ενώ βάζουν και επίναυλο στα φορτηγά, ενώ προγραμματίζουν νέες αυξήσεις για τους θερινούς μήνες, οι οποίος μπορεί και να ξεπεράσουν το 15%.
Μέτρα στήριξης
Ωστόσο δεομένου ότι οι συνεχείς αυξήσεις τιμών θα καταστήσουν το ακτοπλοϊκό εισιτήριο απαγορευτικό για τον μέσο Έλληνας πολίτη ενώ αρνητικά θα επιδράσει και στη διεθνή τουριστική κίνηση, παράγοντες της ακτοπλοΐας σημειώνουν την ανάγκη λήψη ειδικών μέτρων στο πλαίσιο και των ευρύτερων μέτρων που λαμβάνει η εξετάζει να λάβει η κυβέρνηση για την στήριξη νοικοκυριών αλλά και επιχειρήσεων.
Όπως σημειώνουν θα πρέπει σε συνεργασία με τον υπουργό ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη να γίνει σχετική πρόταση-μελέτη και για την εξασφάλιση πόρων στήριξης της λειτουργίας της ακτοπλοΐας λόγω της κρίσης των τιμών των καυσίμων.
Η προοπτική μειώσεων, συμπτύξεων, ακυρώσεων δρομολογίων ή και δρομολογήσεων θα επηρεάσει σημαντικά την επιβατική και εμπορευματική διακίνηση και εν συνόλω τον τουρισμό στα νησιά όπως και τους στόχους που έχουν τεθεί στον τομέα αυτό. Στην περίπτωση αυτή, οι συνέπειες συνολικά ή μεμονωμένα για κάποιους προορισμούς είναι εύκολα προβλέψιμες, σημειώνει στον ot.gr ακτοπλοϊκός παράγοντας.
Μεταξύ των προτάσεων που τίθενται στο τραπέζι είναι η διατήρηση του χειμερινού πρωτοκόλλου στην οργανική σύνθεση ώστε να μειωθεί ως ένα βαθμό το κόστος λειτουργίας του πλοίου, κ.α.
Τέλος να σημειωθεί ότι μόνο για το 2021 οι ακτοπλοϊκές εταιρείες επιβαρύνθηκαν με 130 εκατ. ευρώ λόγω της αύξησης του κόστους των καυσίμων κατά 45%, την εν λόγω χρονιά.
Η κυβέρνηση, πρέπει να σταθμίσει την κατάσταση σοβαρά και να προβληματιστεί για τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει η ενεργειακή κρίση για τα νησιά μας, τους κατοίκους τους και τον τουρισμό τους, υπογραμμίζουν οι παράγοντες της ακτοπλοΐας.


Latest News

Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Σε ποια δρομολόγια αυξήθηκαν οι τιμές
Η πορεία των καυσίμων έχει εκτοξεύσει το λειτουργικό κόστος των πλοίων

Νοσταλγικη «βουτιά» στο παρελθόν των ιπτάμενων δελφινιών
Αναμνήσεις από τα σκάφη που έγιναν θρύλος της ακτοπλοΐας, αποτέλεσαν ζωοδότη των νησιών και συνεχίζουν να εξυπηρετούν εκατοντάδες χιλιάδες επιβάτες

Γ. Πλακιωτάκης: Εντός Ιουλίου η ακτοπλοϊκή σύνδεση Θεσσαλονίκης-Σμύρνης
Η σύνδεση θα εκτελείται με το πλοίο «Smyrna di Levante» της Levante Ferries

Η Brittany Ferries χτίζει τα μεγαλύτερα υβριδικά πλοία στον κόσμο
Καθώς ολοένα και περισσότερες εταιρείες στοχεύουν στην «πράσινη» ναυτιλία, η Brittany Ferries ανακοίνωσε πως περνά στη «νέα εποχή»

Βυθίστηκε ιστιοφόρο μετά από σύγκρουση με φέρυ ανοιχτά της Ερέτριας
Ένα επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο συγκρούστηκε με ιστιοφόρο σκάφος στη θαλάσσια περιοχή ανάμεσα στα λιμάνια Ωρωπού και Ερέτριας

Τα 21 χρόνια αναμονής και η ιστορία της γραμμής Ελλάδας - Κύπρου
Επειτα από 21 χρόνια και μία σειρά άκαρπων ενεργειών η ακτοπλοϊκή σύνδεση Ελλάδας - Κύπρου είναι γεγονός - Το ιστορικό της γραμμής

Έρχεται νέα λυπητερή με αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Οι επιβαρύνσεις
Η προηγούμενη αύξηση είχε γίνει τον Απρίλιο του 2022 και έφθανε μεσοσταθμικά το 10 με 12%

Γεγονός η ακτοπλοϊκή σύνδεση Κύπρου - Ελλάδας: Στον Πειραιά το «Daleela»
Στο Πειραιά έδεσε πριν από λίγο το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο «Daleela»

Επανέρχεται από σήμερα η ακτοπλοϊκή σύνδεση Κύπρου - Ελλάδας
Τέσσερα δρομολόγια μετ' επιστροφής θα πραγματοποιηθούν τον Ιούνιο, 8 τον Ιούλιο, 7 τον Αύγουστο και 3 τον Σεπτέμβριο

Το νεότευκτο «Aero 2 Highspeed» παρέλαβε η Attica Group
Την παραλαβή του νεότευκτου catamaran «Aero 2 Highspeed» που ναυπηγήθηκε στη Νορβηγία, ανακοίνωσε η «Attica Group»