Σύμφωνα με πηγές του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, σήμερα 3 Μαρτίου 2022 στην θαλάσσια περιοχή της Βόρειας Μαύρης Θάλασσας (λιμένες, αγκυροβόλια και ύδατα Ουκρανίας και Ρωσίας) βρίσκονται πέντε (5) πλοία υπό ελληνική σημαία με σαράντα δύο (42) Έλληνες ναυτικούς. Επίσης μέχρι στιγμής έχει επιβεβαιωθεί η παρουσία έξι (6) ελληνόκτητων πλοίων υπό ξένη σημαία στο βόρειο τμήμα της Μαύρης Θάλασσας, στα πέντε (5) εκ των οποίων επιβαίνουν δώδεκα (12) Έλληνες ναυτικοί.
Στο νότιο τμήμα της Μαύρης Θάλασσας βρίσκονται έξι (6)πλοία υπό ελληνική σημαία με σαράντα τέσσερις (44) Έλληνες ναυτικούς εκ των οποίων δύο (2) πλοία βρίσκονται έξωθεν Στενών του Βοσπόρου.
Εκ των δέκα (10) πλοίων που βρίσκονται στο βόρειο μέρος της Μαύρης Θάλασσας και επιβαίνουν Έλληνες ναυτικοί, δύο (2)εξακολουθούν να παραμένουν στο λιμένα Γιούζνε Οδησσού, ένα (1) στο λιμένα Οδησσού, δύο (2) στο αγκυροβόλιο στο Στενό Κέρτς, ένα (01) στο αγκυροβόλιο του Νοβοροσίσκ Ρωσίας, δύο (2) στο λιμένα του Νοβοροσίσκ, ένα (1) βρίσκεται εν πλω για τον λιμένα του Νοβοροσίσκ, ένα (1) στο λιμένα Dneprobugskiy Ουκρανίας και ένα (1) στο λιμένα Μικολάϊβ.
Εξακολουθεί ισχύουσα η σύσταση της Ελλάδας ως κράτος σημαίας, για άμεση απομάκρυνση και μη προσέγγιση των ελληνικών εμπορικών πλοίων από και προς τα λιμάνια και τα χωρικά ύδατα της Ουκρανίας και της Ρωσικής Ομοσπονδίας στη Μαύρη Θάλασσα, καθώς και στα αγκυροβόλια των ως άνω λιμένων, που εκδόθηκε τις πρώτες ώρες της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία στις 24/2.
Από το ΥΝΑΝΠ ενημερώνεται διαρκώς η ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα (ΝΕΕ, ΕΕΕ ΕΕΝΜΑ, ΠΝΟ και ΠΕΠΕΝ) για κάθε εξέλιξη.
Σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Επιτροπής κλιμακώθηκαν οι κυρώσεις από τα αρμόδια όργανα του Συμβουλίου Ε.Ε. Στο παρόν στάδιο οι υιοθετηθείσες κυρώσεις δεν έχουν σοβαρή επίπτωση στις θαλάσσιες μεταφορές από και προς τη Ρωσία. Το καθεστώς κυρώσεων τελεί υπό συνεχή επανεξέταση, αναλόγως των εξελίξεων στο πολιτικό και στρατιωτικό πεδίο.
Σε επίπεδο ΙΜΟ Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) ζητήθηκε από τη χώρα μας η έκτακτη σύγκληση του Συμβουλίου ΙΜΟ προκειμένου συζητηθούν οι συνέπειες της ρωσικής επίθεσης στην Ουκρανία στην ασφάλεια ναυσιπλοΐας και ναυτική ασφάλεια (maritime safety and security) στον Εύξεινο Πόντο και την Αζοφική θάλασσα. Οι χώρες που ζήτησαν την έκτακτη σύγκληση ήταν, από πλευράς ΕΕ η Ελλάδα, Γαλλία, Γερμανία, Μάλτα, Ολλανδία, Κύπρος, Δανία, Βέλγιο, Σουηδία και εκτός ΕΕ οι ΗΠΑ, Αυστραλία, Καναδάς, Τουρκία, Ηνωμένο Βασίλειο.
Τα ουκρανικά και ρωσικά ύδατα της Μαύρης και Αζοφικής Θάλασσας παραμένουν στον κατάλογο των περιοχών αυξημένων στρατιωτικών, πειρατείας, τρομοκρατίας και συναφών κινδύνων της Μικτής Στρατιωτικής Επιτροπής του Lloyd’s Market Association (LMA) .
Εξακολουθεί επίσης η αναστολή από 24/2 της ναυσιπλοΐας στην Αζοφική Θάλασσα (κλείσιμο Στενού Κερτς).
Από πλευράς Κλάδου Ελέγχου Πλοίων έχουν ενημερωθεί οι ναυτιλιακοί φορείς ότι τα πλοία τους, όταν πλέουν σε λιμένες των δύο χωρών στη Μαύρη και Αζοφική Θάλασσα, θα πρέπει να εφαρμόζουν αυξημένα μέτρα ασφαλείας, σύμφωνα με το Διεθνή Κώδικα Ασφαλείας Πλοίων και Λιμενικών Εγκαταστάσεων του ΙΜΟ (ISPS Code). Επίσης, οι ρωσικοί λιμένες TUAPSE NOVOROSSIYSK, TAMAN και KAVKAZ έχουν αυξήσει το επίπεδο ασφαλείας τους για το χρονικό διάστημα μέχρι τις 13-03-2022. Επιπρόσθετα, η Ουκρανία, σε συνέχεια του κλεισίματος των λιμένων της για εμπορική ναυσιπλοΐα από τις 25/2 κατόπιν εντολής του ουκρανικού ναυτικού, ενημέρωσε ότι λόγω της εμπόλεμης κατάστασης ανέβασε και το επίπεδο ασφαλείας των λιμανιών της στο ανώτατο επίπεδο -3- του ISPS Code.
Το μοναδικό καταγεγραμμένο πρόβλημα πλοίου υπό ελληνική σημαία εντοπίζεται, μέχρι ώρας, στο λιμένα Γιούζνε της Οδησσού όπου βρίσκεται παραβεβλημένο φορτηγό πλοίο, με έξι Έλληνες ναυτικούς. Στο συγκεκριμένο πλοίο δεν χορηγείται απόπλους λόγω της αναστολής λειτουργίας των ουκρανικών λιμένων.
Από το ΥΝΑΝΠ έχει ζητηθεί η συνδρομή της ελληνικής προξενικής αρχής στην Οδησσό για παρέμβαση στις τοπικές αρχές και την παροχή κάθε δυνατής συνδρομής, με στόχο τον απόπλου του πλοίου.
Το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης επικοινωνεί τακτικά με πλοιάρχους όλων των ελληνικών πλοίων στην περιοχή και δεν έχει αναφερθεί άλλο πρόβλημα.
Ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες αναφέρουν παρουσία πολεμικών πλοίων ανοικτά της Οδησσού.
Για όσο χρονικό διάστημα ισχύει η απαγόρευση ναυσιπλοΐας στην Αζοφική, έχει ανακοινωθεί από την Υπηρεσία Τύπου της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Θαλάσσιων και Ποτάμιων Μεταφορών της Ρωσικής Ομοσπονδίας η δημιουργία περιοχών ασφαλούς αναμονής για πλοία στα ΒΔ του Στενού του Κέρτς και στον κόλπο του Ταγκανρόγκ.
Τέλος, ανακοινώθηκε η αποκατάσταση της κανονικής λειτουργίας του αγκυροβόλιου λιμένος Kavkaz Ρωσίας- STSarea- (ανατολικό μέρος στενού Κέρτς).
Latest News
Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς
Το μέτρο αφορά στη μετάβαση αναπληρωτών εκπαιδευτικών στον τόπο μόνιμης διαμονής τους για τις εορτές του Πάσχα
Εκπέμπουν SOS τα λιμάνια της Μεσόγειου - Δεν έχουν να αποθηκεύσουν τα εμπορεύματα
Νέες προκλήσεις δημιουργεί η αναταραχή στην Ερυθρά Θάλασσα
Συνάντηση Στυλιανίδη με τον εκτελεστικό διευθυντή του FRONTEX
Συζητήθηκε η προοπτική ενίσχυσης των διεξαγόμενων επιχειρήσεων και βελτίωσης της ανταπόκρισης της ΕΕ στις προκλήσεις που έχουν προκύψει λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων
Τι αλλάζει στην ασφάλεια των πλοίων - Αυξημένη ζήτηση για ενόπλους και συμβουλές
Οι νέες εστίες που αλλάζουν τα δεδομένα
Πέφτουν οι πωλήσεις των superyachts - Αυξάνονται οι κατασχέσεις
Παρόλα αυτά, οι παραδόσεις superyacht αυξήθηκαν κατά 31% το 2023
«Αχαρτογράφητα νερά» για την αγορά δεξαμενoπλοίων
Το αδιέξοδο των συζητήσεων για την επανέναρξη των ροών πετρελαίου από το Τζεϊχάν δημιουργεί νέα δεδομένα στη Μεσόγειο
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα
Το Ιράν διέσωσε ναυτικούς δεξαμενόπλοιου που κινδύνευσαν ανοιχτά του Ομάν
Οι ιρανικές αρχές διέσωσαν 21 ναυτικούς από δεξαμενόπλοιο που εξέπεμψε SOS
Κι αν κλείσουν τα στενά του Ορμούζ; - Οι κίνδυνοι για εμπόριο και ναύλους
Τα εφιαλτικά σενάρια υπό το πρίσμα δύο ναυλομεσιτικών οίκων
Δεσμεύσεις 580 εκατ. για πράσινη ναυτιλία από Στυλιανίδη
Οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας αλλά και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των λιμενικών υποδομών