O μεγαλύτερος «πονοκέφαλος» της γερμανικής Volkswagen είναι πλέον η έλλειψη καλωδιώσεων που κατά κόρον κατασκευάζονταν στην Ουκρανία, καθώς πλέον έχει ξεπεράσει σε μέγεθος ακόμα και το πρόβλημα της έλλειψης ημιαγωγών στην αλυσίδα εφοδιασμού. Ο πόλεμος Ρωσίας-Ουκρανίας κάνει λοιπόν ακόμα πιο δυσοίωνες τις προοπτικές της δεύτερης μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο.

Η αύξηση του κόστους των πρώτων υλών θα ανεβάσει τις τιμές τόσο για τα ηλεκτρικά όσο και για τα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, δήλωσε ο Οικονομικός Διευθυντής Αρνο Αντλιτζ, με τα πάντα, από μπαταρίες έως καταλυτικούς μετατροπείς, να γίνονται πιο ακριβά.

Υπό το πρίσμα της αυξανόμενης αστάθειας στην Ευρώπη, η ενίσχυση των πωλήσεων στην Κίνα – όπου η Volkswagen έχει επί του παρόντος μερίδιο αγοράς 16% και στοχεύει να διπλασιάσει τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων φέτος – αποτελεί ακόμη μεγαλύτερη προτεραιότητα από πριν, πρόσθεσε ο Διευθύνων Σύμβουλος Χέρμπερτ Ντις.

«Στον αέρα» οι στόχοι

«Ο πόλεμος στην Ουκρανία έχει θέσει υπό αμφισβήτηση τους στόχους μας», είπε ο Ντις στην ετήσια συνέντευξη Τύπου του γερμανικού ομίλου μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων για το 2021, που έγινε την Παρασκευή. Ο CEO της VW προειδοποίησε ότι οι αγορές εμπορευμάτων είναι πιθανό να παραμείνουν ασταθείς μέχρι το 2026.

Η ανταγωνιστική Tesla προχώρησε σε αυξήσεις τιμών στην πώληση αυτοκινήτων της σε Κίνα και Ηνωμένες Πολιτείες για δεύτερη φορά μέσα σε λίγες ημέρες αφότου ο Ίλον Μασκ αναφέρθηκε στις πιέσεις που ασκούν η αύξηση του κόστους πρώτων υλών και τα προβλήματα στα logistics.

Ο Ντις τόνισε ότι η Volkswagen έγινε πιο ανθεκτική εν μέσω της πανδημίας του κορωνοϊού και υπό κανονικές συνθήκες θα είχε λόγους να αισιοδοξεί για το 2022. Ο όμιλος μείωσε τα γενικά έξοδά του πέρυσι, οδηγώντας σε όφελος 4 δισ. ευρώ σε σύγκριση με το 2019.

Ωστόσο η διακοπή των προμηθειών καλωδίων – σε κάθε ένα αυτοκίνητο εγκαθίστανται περίπου 5 χλμ καλωδίωσης – θα μπορούσε να εξωθήσει τη Volkswagen να αναθεωρήσει τις προοπτικές της εάν δεν βρεθούν εναλλακτικές πηγές σε 3-4 εβδομάδες, πρόσθεσε ο Ντις.

Η αυτοκινητοβιομηχανία ήδη μεταφέρει την παραγωγή από την Ουκρανία στη Βόρεια Αφρική και την Ανατολική Ευρώπη – μια διαδικασία που δεν είναι περίπλοκη αλλά είναι χρονοβόρα, όπως εξήγησε ο CEO της VW.

Η Volkswagen πούλησε δύο εκατομμύρια λιγότερα αυτοκίνητα από ό,τι είχε προγραμματίσει πέρυσι λόγω ελλείψεων ημιαγωγών. Την Παρασκευή ανακοίνωσε ότι τα λειτουργικά της κέρδη διπλασιάστηκαν το 2021 σε κάτι λιγότερο από 20 δισεκατομμύρια ευρώ χάρη στις υψηλότερες τιμές και το ευνοϊκό μείγμα προϊόντων, παρά τις συνολικές παραδόσεις μονάδων που έφτασαν στο χαμηλό 10ετίας των 8,9 εκατομμυρίων.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή