
Οι Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής και τα τελευταίας τεχνολογίας πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers) είναι μέχρι στιγμής οι κερδισμένοι από την ενεργειακή κρίση και την πολεμική σύγκρουση στην Ουκρανία. Σύμφωνα με αναλυτές, το τελευταίο διάστημα παρατηρείται σημαντική αύξηση των εξαγωγών LNG από τις ΗΠΑ, τη στιγμή που μέχρι πρότινος οι ναύλοι στα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου στον Ατλαντικό κινούνταν πτωτικά, καθώς μειώθηκαν τα δρομολόγια μεταξύ ΗΠΑ και Ευρώπης.
Την ίδια ώρα, κερδισμένες είναι και οι ναυτιλιακές που έχουν συνάψει μακροπρόθεσμα συμβόλαια ναύλωσης LNG Carriers καθώς θα επωφεληθούν από την άνοδο της ζήτησης LNG. Ηδη οι ναύλοι spot LNG έχουν αρχίσει να ανακάμπτουν και παράλληλα τα σύγχρονα LNG Carriers τύπου MEGI με δίχρονες μηχανές (two stroke) εμφανίζουν μέχρι και 50.000-60.000 δολ. την ημέρα επιπλέον κέρδη από τα παλαιότερης τεχνολογίας LNG Carriers.
Σχολιάζοντας τον αντίκτυπο του πολέμου και την επίδραση στον παγκόσμιο ενεργειακό χάρτη, οι αναλυτές της VesselsValue αναφέρουν ότι η Ρωσία εξακολουθεί να εξάγει περίπου 23 δισεκατομμύρια CBM φυσικού αερίου κάθε μέρα στην Ευρώπη με περίπου το ήμισυ των εξαγωγών να πηγαίνει στη Γερμανία, στην Ιταλία, στη Γαλλία και στη Λευκορωσία, υπογραμμίζοντας ότι η συντριπτική πλειοψηφία διοχετεύεται με αγωγούς και προς το παρόν δεν υπάρχει κάποια αλλαγή. Επισημαίνουν ακόμη ότι, παρά το γεγονός ότι μεγάλες ενεργειακές εταιρείες φέρονται να αποεπενδύουν από τη Ρωσία, δεν υπάρχει ακόμη ορατή μείωση του όγκου LNG.
Μπορεί το μερίδιο της Ρωσίας στη αγορά LNG να είναι μεγάλο, όμως είναι αρκετά μικρότερο από άλλες εξαγωγικές χώρες. Από τις 20 κορυφαίες εξαγωγικές περιοχές τους τελευταίους 12 μήνες η Ρωσία αντιπροσωπεύεται με δύο, την περιοχή της Αρκτικής που συνεισέφερε το 4% των συνολικών εξαγωγικών όγκων, και την περιοχή του Ειρηνικού Ωκεανού, που συνεισέφερε άλλο ένα 2%. Ωστόσο, υπάρχουν τέσσερις πολύ μεγαλύτερες εξαγωγικές περιοχές, που η καθεμία έχει διψήφια μερίδια: ο Κόλπος της Μέσης Ανατολής (20%), ο Κόλπος του Μεξικού (14%), η Νοτιοανατολική Ασία (12%) και η Δυτική Ακτή της Αυστραλίας (δηλαδή 12%).
Οι κυρώσεις
Οι δυο ρωσικές περιοχές συνεισφέρουν με 2 εκατ. κυβικά μέτρα κάθε μέρα στην παγκόσμια αγορά και παραμένει στα ίδια επίπεδα σε σύγκριση με τον μέσο όρο των τελευταίων τριών χρόνων. Αντιθέτως αυτό που δείχνουν τα στοιχεία της VesseslValue, είναι μία μείωση κατά 2 εκατ. κυβικά μέτρα την ημέρα από τον Περσικό Κόλπο σε σύγκριση με τον μέσο όρο των τριών τελευταίων ετών.
Επιπλέον, προς το παρόν φαίνεται ότι ένα κέρδος 3 εκατομμυρίων κυβικών μέτρων την ημέρα που εξάγεται από τον Κόλπο του Μεξικού είναι υπεραρκετό για να καλυφθεί το κενό της Μέσης Ανατολής, σημειώνει η VesselsValue. Η περιοχή είναι σχετικά νεοεισερχόμενη στην αγορά, με αποτέλεσμα οι περισσότερες ποσότητες να αφορούν τη spot αγορά και συνεπώς να επηρεάζεται περισσότερο από τις τρέχουσες τιμές. Σύμφωνα με τον Drewry, οι βασικές κυρώσεις που θα επηρεάσουν τη ναυτιλία LNG το επόμενο διάστημα είναι: η απαγόρευση ρωσικών πλοίων από τις ευρωπαϊκές χώρες, η αποχώρηση μεγάλων εταιρειών πετρελαίου και φυσικού αερίου (Shell, BP, Total) από ρωσικά έργα LNG, οι ρωσικές τράπεζες που δεν μπορούν να συμμετάσχουν στα συστήματα SWIFT και η απροθυμία πολλών χωρών να εισαγάγουν ρωσικό LNG.


Latest News

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες