Τα πρώτα ηλεκτρικά οχήματα Tesla από το νέο εργοστάσιο της Γερμανίας, το Giga Berlin, άρχισαν να παραδίδονται από την προηγούμενη εβδομάδα στους ιδιοκτήτες τους. Η επίσημη λειτουργία του πρώτου ευρωπαϊκού εργοστασίου της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας που ειδικεύεται στην αποκλειστική κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων αποτελεί σημείο καμπής για τον κλάδο στη Γηραιά Ηπειρο και όχι μόνο, καθώς αλλάζει τον χάρτη των αυτοκινητοβιομηχανιών που μέχρι σήμερα κυριαρχούνταν από τις παραδοσιακές εταιρείες.
Μέχρι τώρα οι γερμανικές εταιρείες κυριαρχούσαν στις πωλήσεις μέσα στη Γερμανία αλλά και στην υπόλοιπη Ευρώπη. Τώρα όμως η Tesla που πατάει βαθιά το «γκάζι» αρχίζει να τις πλησιάζει. Οι πωλήσεις της στην Ευρώπη ήταν αυξημένες κατά 30% σε ετήσια βάση τον Δεκέμβριο, ενώ οι αντίστοιχες της Volkswagen ήταν μειωμένες σύμφωνα με στοιχεία του Economist. Βέβαια η γερμανική εταιρεία που είναι η μεγαλύτερη στον κόσμο με βάση τις πωλήσεις ομίλου πουλά πολύ περισσότερα οχήματα σε αριθμό.
Το νέο εργοστάσιο της Tesla στη Γερμανία έχει ως στόχο να κατασκευάζει 500.000 ηλεκτρικά οχήματα κάθε χρόνο. Πρόκειται για μεγάλο αριθμό που έχει κάνει κι άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες να προσπαθούν να μιμηθούν την πολιτική αυτή. Ταυτόχρονα με το εργοστάσιο αυτό η χώρα θα βελτιώσει τη φήμη της ως προς τη μετάβαση σε πιο πράσινες μορφές αυτοκίνησης, με το Βερολίνο να δίνει τόσο μεγάλη σημασία στην επένδυση που ο καγκελάριος Ολαφ Σολτς να συναντά τον ίδιο τον επικεφαλής της Tesla Ίλον Μασκ στο πλαίσιο της λειτουργίας του νέου εργοστασίου. Το εργοστάσιο στη Γερμανία πήρε οριστική έγκριση έπειτα από μεγάλες αντιδράσεις και προσφυγές από περιβαλλοντικές οργανώσεις που διαμαρτύρονταν μεταξύ άλλων για τη μεγάλη χρήση νερού από την Tesla. Οι προσφυγές αυτές καθυστέρησαν για πολλούς μήνες τα επίσημα εγκαίνια του εργοστασίου με την παρουσία εξεχόντων πολιτικών και επιχειρηματιών.
Φιλοδοξίες
Οι φιλοδοξίες του Μασκ όμως δεν σταματούν εδώ. Η Tesla θέλει να αυξήσει συνολικά την παγκόσμια παραγωγή οχημάτων σε 20 εκατομμύρια ετησίως μέσα σε οκτώ χρόνια – από περίπου 1 εκατομμύριο το 2021 -, ένα κατόρθωμα που σύμφωνα με τους αναλυτές θα είναι δύσκολο να επιτευχθεί, αλλά όχι αδύνατο. «Είναι πραγματικά φιλόδοξο, αλλά δύσκολο να κρίνουμε αν θα φτάσουν εκεί», λέει ο Εντουαρντ Σάντσεζ, αναλυτής της αγοράς στη συμβουλευτική εταιρεία Strategy Analytics. «Σύντομα θα έχουν τέσσερα εργοστάσια παγκοσμίως με παραγωγική ικανότητα 500.000 οχημάτων το καθένα για να φτάσουν τα 2 εκατομμύρια μονάδες ετησίως. Αλλά θα πρέπει να επεκτείνουν μαζικά το κατασκευαστικό τους αποτύπωμα για να φτάσουν τον στόχο τους», ανέφερε στον ιστότοπο του Nasdaq.
Τα νέα εργοστάσια στο Οστιν του Τέξας και στο Βερολίνο της Γερμανίας προστίθενται στα εργοστάσια στο Φρίμοντ της Καλιφόρνιας και στη Σαγκάη της Κίνας. Βέβαια τα προβλήματα στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα μπορεί να επηρεάσουν τους στόχους, αλλά ο Μασκ έχει δείξει ότι μπορεί να υπερνικά τα εμπόδια.
Το μεγάλο πλεονέκτημα. Η εταιρεία έχει καταφέρει να αντιμετωπίσει τέτοια ζητήματα λόγω φιλοσοφίας κατασκευής. «Η ηλεκτρονική αρχιτεκτονική της Tesla είναι θεμελιωδώς διαφορετική, επομένως δεν χρειάζονται τα ίδια μικροτσίπ με άλλα (οχήματα). Λειτουργούν υπό λογισμικό αρχιτεκτονικής τομέα, συγκεντρώνοντας τις λειτουργίες του υπολογιστή μέσω ενός “ενιαίου εγκεφάλου” που ελέγχει διαφορετικά μέρη του αυτοκινήτου, ενώ οι αντίπαλοι χρησιμοποιούν πολλούς υπολογιστές που χρειάζονται συγκεκριμένα μικροτσίπ.
Τα οχήματα της Tesla είναι περισσότερο εξαρτημένα από το λογισμικό, ενώ οι παλαιού τύπου κατασκευαστές εξαρτώνται περισσότερο από το υλικό», αναφέρει ο Σάντσεζ στο Nasdaq. «Η Tesla πηγαίνει σε διαφορετικούς συνεργάτες (εταιρείες) έχοντας ένα σχέδιο στο μυαλό και ρωτά, “μπορείς να το κάνεις αυτό;”. Οι παραδοσιακοί παίκτες απλώς πηγαίνουν σε προμηθευτές και ρωτούν “τι έχεις;”» σημειώνει ο Σάντσεζ.
Latest News
Η κλιματική αλλαγή απειλεί το αγαπημένο κηπευτικό των Ιρλανδών
Η κλιματική αλλαγή ευθύνεται για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μεγαλύτεροι καταναλωτές του κόσμου
Πώς ο απρόβλεπτος Μασκ βυθίζει την Tesla στο χάος
Χιλιάδες απολύσεις, μια πτωτική πορεία πωλήσεων και αποτίμησης και η απόσυσρση προγράμματος φτηνού EV κλονίζουν εταιρεία και μετόχους
Η ηλεκτροκίνηση της Ευρώπης μένει από... ρεύμα
Το ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο εξηγεί γιατί η ΕΕ χάνει τον στόχο της απανθρακοποίησης έως το 2035
Ενεργειακή αναβάθμιση κτιρίων του Παν. Δυτικής Μακεδονίας
Η ενεργειακή αναβάθμιση των κτιρίων του Παν. Δυτικής Μακεδονίας εντάσσεται στο Πρόγραμμα «Δίκαιη Αναπτυξιακή Μετάβαση 2021-2027»
Ανησυχία αρχών για τον «αυτόματο πιλότο» στα Τesla - Τι δείχνει η ανάκληση 2 εκατ. οχημάτων
H NHTSA ανακοίνωσε ότι ξεκίνησε έρευνα μετά από την καταγραφή νέων συμβάντων σύγκρουσης οχημάτων Tesla
ΔΕΗ Ανανεώσιμες: Νέος φωτοβολταϊκός σταθμός 80 MW στη Δυτική Μακεδονία
Στην κατασκευή του θα χρησιμοποιηθούν bifacial φωτοβολταϊκά πλαίσια υψηλής απόδοσης, πάνω σε σταθερό σύστημα στήριξης.
Αρχές του 2025 το νέο φτηνό ηλεκτρικό αυτοκίνητο
Η αλλαγή των σχεδίων της εταιρείας λειτούργησε θετικά για τις μετοχές της Tesla, που κινούνταν έντονα ανοδικά καταγράφοντας κέρδη έως και 10%
Πλαστικά, ένας αιώνιος εφιάλτης ρύπανσης και… συμφερόντων
Τα Ηνωμένα Έθνη επιδιώκουν να τερματίσουν τη ρύπανση των πλαστικών με μια διεθνώς δεσμευτική συνθήκη, όμως οι διαπραγματεύσεις είναι σκληρές και τα… λεφτά πολλά
Πόσες εύκρατες μέρες θα χάσουν διαφόρες χώρες λόγω κλιματικής αλλαγής - Πώς επηρεάζεται η Ελλάδα
Μέχρι το τέλος του αιώνα, οι κάτοικοι των βόρειων χωρών θα δουν γενικά ηλιόλουστες, ανοιξιάτικες μέρες να εμφανίζεται νωρίτερα τον χειμώνα
HELLENiQ ENERGY: Έναρξη λειτουργίας της ΕΚΟ Energy στην Κύπρο ως προμηθευτής πράσινης ενέργειας
Ξεκίνησε η εμπορική δραστηριότητα στην προμήθεια ηλεκτρισμού από ΑΠΕ