Με έναν Ίλον Μασκ τόσο χαρούμενο που κυριολεκτικά χόρευε(!) μπροστά στις κάμερες εγκαινιάστηκε η έναρξη λειτουργίας του πρώτου εργοστασίου της Tesla στην Ευρώπη. Μάλιστα, τα πανηγυρικά εγκαίνια του «mega-factory» της αυτοκινητοβιομηχανίας τίμησε με την παρουσία του και ο Γερμανός Καγκελάριος Όλαφ Σολτς.

Βέβαια, με δεδομένο πως το έργο επρόκειτο να παραδοθεί μέχρι το καλοκαίρι του 2021 και πέρασε τελικά από… σαράντα κύματα για να ολοκληρωθεί, είναι μάλλον λογικό ο Ίλον Μασκ να φτάσει να χορεύει στα εγκαίνια του και στην συμβολική παράδοση των πρώτων 30 «made in Germany» Tesla στους αντίστοιχους ιδιοκτήτες και τις οικογένειες τους.

Το εργοστάσιο, το οποίο βρίσκεται στο Γκρουνχάιντε, κοντά στο αεροδρόμιο Βερολίνου – Βραδεμβούργου, κόστισε πολύ πάνω από το αρχικά εκτιμώμενο, συνολικά 5 δισ. ευρώ και χρειάστηκε δύο χρόνια προετοιμασίας, ενώ έλαβε την τελική άδεια λειτουργίας μόλις πριν από δύο εβδομάδες.

Τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετώπισε η εταιρία αφορούσαν περιβαλλοντικές ανησυχίες και κυρίως τη διαχείριση του νερού της περιοχής. Είναι χαρακτηριστικό ότι η ανέγερση του εργοστασίου, το οποίο θα απασχολεί 12.000 εργαζόμενους, έγινε με περίπου 20 προσωρινές άδειες και χωρίς εγγύηση για την τελική άδεια λειτουργίας. Ακόμη και τα πρώτα οχήματα που παραδόθηκαν σήμερα έγιναν με ειδική άδεια δοκιμαστικής λειτουργίας!

Μάλιστα, ακόμη και την ώρα των εγκαινίων παρουσία εκλεκτών καλεσμένων, όπως ο Καγκελάριος Σολτς, λίγο έξω από τις εγκαταστάσεις λάμβανε χώρα μια μικρή αλλά δυναμική διαδήλωση από κατοίκους της περιοχής που εξακολουθούν να διαμαρτύρονται πως το εργοστάσιο θα καταναλώνει υπερβολική ποσότητα νερού από τους υδάτινους πόρους και θα μολύνει συνάμα το περιβάλλον.

Το εργοστάσιο, που είναι το πρώτο της αμερικανικής εταιρείας στην Ευρώπη, ελπίζεται να μειώσει την πίεση που δέχονται έτερες διεθνείς μονάδες της Tesla προκειμένου να προλάβουν την αυξανόμενη ζήτηση. Θα κατασκευάζεται δε, κυρίως το μοντέλο Υ. Το συγκεκριμένο μοντέλο μέχρι τώρα εισαγόταν στην Ευρώπη είτε από τις ΗΠΑ είτε από την Κίνα, όπου ειδικά η παραγωγή έχει μειωθεί εσχάτως λόγω της αναζωπύρωσης της πανδημίας.

Μάλιστα, μόλις την περασμένη εβδομάδα η Tesla αναγκάστηκε να αναστείλει προσωρινά τη λειτουργία της μονάδας της στην Σανγκάη, λόγω της εκτίναξης των κρουσμάτων κορωνοϊού.

Το μέγα εργοστάσιο στο Βραδεμβούργο θα μειώσει την ψαλίδα. Τις πρώτες εβδομάδες η παραγωγή θα είναι περιορισμένη, γύρω στα 1.000 οχήματα την εβδομάδα, όμως μέχρι τα τέλη της χρονιάς ο ρυθμός θα έχει ανέβει στα 5.000 οχήματα την εβδομάδα. Συνολικά για φέτος ο πήχυς έχει τοποθετηθεί στα 100.000 οχήματα, όμως απώτερος σκοπός είναι η κατασκευή έως 500.000 αυτοκινήτων το χρόνο. Στα επίπεδα αυτά θα έχει υψηλότερη παραγωγή από τα 450.000 ηλεκτρικά οχήματα που πούλησε η κορυφαία γερμανική ανταγωνιστική της, Volkswagen διεθνώς, την περσινή χρονιά.

Στη μονάδα θα παράγονται επίσης και μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων συνολικής ισχύος 50 GWh, ξεπερνώντας έτσι τα επίπεδα όλων των έτερων εργοστασίων που λειτουργούν τώρα στη Γερμανία.

Για την ίδια τη Γερμανία και την Ευρώπη, η επένδυση της Tesla είναι μια θετική εξέλιξη σε ένα διάστημα που η περιοχή στρέφεται προς την ηλεκτροκίνηση για την μείωση των ρύπων.

Το εργοστάσιο της Tesla «αποτελεί σημάδι για πολλά θέματα που κινούνται τώρα στη Γερμανία», τόνισε στην ομιλία του ο Καγκελάριος Σολτς, επισημαίνοντας πως η μονάδα δικαιώνει την επιλογή της Γερμανίας να παραμείνει μια βιομηχανική χώρα και να μην περιοριστεί μόνο στην παροχή υπηρεσιών, όπως συνιστούσαν πολλοί τα προηγούμενα χρόνια.

Μάλιστα, ο κ. Σολτς επισήμανε επίσης ότι οι νέες τεχνολογίες δημιουργούν θέσεις εργασίας, έχοντας υπόψη του, όχι μόνο την επένδυση της Tesla αλλά και τη νίκη της Γερμανίας στην προσέλκυση του νέου εργοστασίου ημιαγωγών της αμερικανικής Intel.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green