Στην εξέλιξη των έργων αποκατάστασης της διώρυγας Κορίνθου, αναφέρθηκε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, κ. Γιώργος Καραγιάννης, στο πλαίσιο επιθεώρησης του εργοταξίου και παρουσίασης των εργασιών στη Σχολή Τεχνικής Εκπαίδευσης Αξιωματικών Μηχανικού (ΣΤΕΑΜΧ), παρουσία του υφυπουργού Εθνικής Άμυνας, κ. Νίκου Χαρδαλιά, του υφυπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων, κ. Χρίστου Δήμα, του δημάρχου Λουτρακίου-Περαχώρας-Αγίων Θεοδώρων, κ. Γιώργου Γκιώνη, της γενικής γραμματέως Υποδομών Μαρίας-Έλλη Γεράρδη. Για το έργο ενημερώθηκαν επίσης, εκπαιδευόμενοι ανθυπολοχαγοί της Σχολής Μηχανικού (ΣΜΧ) και σπουδαστές της Σχολής Τεχνικής Εκπαίδευσης Αξιωματικών Μηχανικού (ΣΤΕΑΜΧ), που έχουν την έδρα τους στο Λουτράκι.
Αντικείμενο του έργου,προϋπολογισμού 30,6 εκατ. ευρώ, είναι η εκτέλεση όλων των έργων επισκευής και αποκατάστασης των ζημιών στο πρανές από την πλευρά της Πελοποννήσου της διώρυγας Κορίνθου σε μήκος 1 χλμ. μετά από τις σοβαρές βλάβες από καταπτώσεις. Το σύνολο των μελετών ολοκληρώθηκε τον Νοέμβριο του 2021 και τον Δεκέμβριο 2021 δημοπρατήθηκε. Η σύμβαση υπεγράφη τον Φεβρουάριο 2022, οπότε και εκκίνησαν οι εργασίες, με συνολική προθεσμία εκτέλεσης τους 24 μήνες. Εργασίες δε θα εκτελούνται κατά τους θερινούς μήνες, τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο.
«Από την πρώτη στιγμή που ζητήθηκε η συνδρομή μας, κινηθήκαμε γρήγορα με αποτέλεσμα να αναθέσουμε και να ολοκληρώσουμε τη μελέτη και τη δημοπράτηση του έργου της αποκατάστασης σε χρόνους ασυνήθιστους για το Δημόσιο» σημείωσε ο κ. Καραγιάννης. Ενδεικτικά, σύμφωνα με τον υφυπουργό Υποδομών «μέσα σε μόνο ένα χρόνο καταφέραμε ως υπουργείο να ολοκληρώσουμε όλες τις αναγκαίες διαδικασίες έτσι ώστε το έργο της αποκατάστασης να μπορεί να γίνει πραγματικότητα».
«Η σπουδαιότητα της άμεσης αποκατάστασης είναι αδιαμφισβήτητη όχι μόνο για την εθνική οικονομία αλλά και για την εθνική μας κληρονομιά. Οι συνεχείς καταπτώσεις πρανών, ήδη από το 2018 με αποκορύφωμα τα περιστατικά στις αρχές του 2021 που εντοπίστηκαν στη πλευρά της Πελοποννήσου κατέστησαν επιτακτική τη διακοπή λειτουργίας της διώρυγας» εξήγησε ο υφυπουργός Υποδομών.
Όπως ξεκαθάρισε «τα μπαλώματα όλων των προηγούμενων χρόνων δεν ήταν αρκετά και ως υπουργείο έπρεπε να παρέμβουμε προκειμένου να δρομολογηθεί μια βιώσιμη τεχνική λύση για πολλά χρόνια». Ο κ. Καραγγιάννης υπογράμμισε ότι, «μεριμνήσαμε ώστε να μπορέσουμε να αποδώσουμε προσωρινά σε λειτουργία τη διώρυγα για τη ναυσιπλοΐα από τις αρχές Ιουλίου έως τα τέλη του Οκτωβρίου 2022 προκειμένου να μη χαθεί η τουριστική σεζόν. Επομένως, οι εργασίες γίνονται με την κατά το δυνατόν πιο περιορισμένη οικονομική επιβάρυνση και με γνώμονα τη διαφύλαξη της οικονομικής δραστηριότητας». Σύμφωνα με τον υφυπουργό Υποδομών «η αποκατάσταση της λειτουργίας της Διώρυγας αποτελεί άλλο ένα έργο για το οποίο δεσμευθήκαμε και δεν το αφήσαμε στα ‘‘χαρτιά’’, αλλά το υλοποιούμε με γοργούς ρυθμούς. Ένα έργο με μεγάλο τεχνικό ενδιαφέρον, αλλά και ένα έργο με τεράστια εθνική σημασία, τόσο για την εθνική οικονομία, όσο και για την εθνική μας ασφάλεια».
Η παρουσία μας σηματοδοτεί και την αγαστή συνεργασία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με τις Ένοπλες Δυνάμεις
Ο υφυπουργός Εθνικής Άμυνας, κ. Νίκος Χαρδαλιάς, ανέφερε κατά τον χαιρετισμό του: «Αισθάνομαι ιδιαίτερη χαρά, για την ευκαιρία που μου δίνεται σήμερα, να συναντήσω τους εκπαιδευόμενους Ανθυπολοχαγούς της Σχολής Μηχανικού και τους Σπουδαστές της Σχολής Τεχνικής Εκπαίδευσης Αξιωματικών Μηχανικού (ΣΤΕΑΜΧ), εδώ στον Ισθμό της Κορίνθου, όπου εκτελείται ένα σύνθετο και ειδικό τεχνικό έργο Εθνικού Επιπέδου, που θα αποκαταστήσει τις ζημιές που προκλήθηκαν το περασμένο έτος από την κατάπτωση των πρανών της Διώρυγας και θα καταστήσει εφικτή την επαναλειτουργία της».
Τόνισε ότι «η επαναφορά άλλωστε του διάπλου στον Ισθμό, αποτελεί αναμφίβολα έργο ιδιαίτερης προστιθέμενης αξίας για την εθνική οικονομία, αφού η Διώρυγα συνιστά διαχρονικά έναν παγκόσμιο γεωγραφικό κόμβο επικοινωνίας του Αιγαίου και του Ιονίου Πελάγους, ενώ η απαγόρευση της διέλευσής της, επιφέρει τεράστιες ζημίες στον τουρισμό, την ναυσιπλοΐα, το εμπόριο και την οικονομία».
«Ιδιαίτερη όμως είναι η χαρά μου και για έναν ακόμη λόγο. Για την παρουσία του υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, υπεύθυνου για τις υποδομές, κ. Γεώργιου Καραγιάννη. Η παρουσία μας εδώ, σηματοδοτεί, πέραν της σπουδαιότητας του έργου που εκτελείται, και την αγαστή συνεργασία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με τις Ένοπλες Δυνάμεις. Μιας συνεργασίας που εδράζεται σε στέρεα θεμέλια και ενισχύεται κάθε φορά που οι συνθήκες και οι περιστάσεις το απαιτούν» σημείωσε.
Latest News
Σταϊκούρας: Η Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου είναι σημείο αναφοράς της σύγχρονης Ελλάδας
Στα 20 χρόνια λειτουργίας της γέφυρας έχουν πραγματοποιηθεί 77 εκατ. διελεύσεις οχημάτων
Επανεκκίνηση εργασιών για τον Flyover στη Θεσσαλονίκη – Το ΣτΕ απέρριψε την αίτηση αναστολής
Το ΣτΕ απέρριψε την αίτηση αναστολής των εργασιών που είχε καταθέσει ο Σύνδεσμος Κατοίκων Συνοικισμού Κωνσταντινουπολιτών και άλλοι φορείς
Χρήστος Σταϊκούρας: 15 παρεμβάσεις για τους σιδηροδρόμους
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ενημέρωσε την επιτροπή παραγωγής και εμπορίου της Βουλής
Περιστέρης: Υπό μελέτη η αξιοποίηση του τομέα παραχωρήσων της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Πρόταση στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για τη διεύρυνση του μετοχικού σχήματος της Αττικής Οδού
Άκτωρ, ΑΠΕ και Ρουμανία απογειώνουν την Intrakat- Το guidance Έξαρχου για 2024
Τι είπε ο αντιπρόεδρος και CEO του ομίλου Intrakat για το περιθώριο κερδοφορίας το 2024
Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών: 50 εκατ. ευρώ για την αποκατάσταση ζημιών από τον Daniel
H Μελίνα Τραυλού, πρόεδρος της ΕΕΕ, συμμετείχε στην εκδήλωση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την παρουσίαση του σχεδίου αποκατάστασης ζημιών
Intrakat: Επιστροφή στην κερδοφορία τo 2023 – Ισχυρές επιδόσεις σε όλους τους τομείς
Αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 83% και νέο ιστορικό υψηλό σε ανεκτέλεστο ύψους €4,9 δισ.
Εγκαινιάστηκε το Κέντρο Επεξεργασίας Λυμάτων Κορωπίου – Παιανίας
Το ΚΕΛΚΠ, προϋπολογισμού 106.836.936 Ευρώ (προ ΦΠΑ), κατασκευάστηκε υπό την εποπτεία της Περιφέρειας Αττικής
Εργα 1,4 δισ. για την αποκατάσταση της Θεσσαλίας από τις κακοκαιρίες Daniel - Elias
Τα 900 εκατ. ευρώ αφορούν οδικά έργα και τα 463 εκατ. ευρώ σιδηροδρομικά έργα
Σε κυκλοφορία 136 χλμ. του Ε65 - Αθήνα-Γρεβενά σε 4 ώρες
Από την Εθνική Οδό Αθηνών Λαμίας έως την Καλαμπάκα, παραδόθηκαν 136 συνεχή χιλιόμετρα σύγχρονου αυτοκινητόδρομου