Δυσκολίες αντιμετωπίζουν τα παιδιά στην ανάπτυξη των βασικών τους δεξιοτήτων, όπως η γραφή και η ανάγνωση, μετά το ξέσπασμα της πανδημίας του κορωνοϊού, σύμφωνα με έρευνα της εκπαιδευτικής αρχής του Ηνωμένου Βασιλείου.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του CNBC, στην έρευνα συμμετείχαν μαθητές διαφόρων ηλικιών, από περίπου 280 διαφορετικά εκπαιδευτικά ιδρύματα, με τα αποτελέσματα της  να δημοσιεύονται από τον Ofsted, τον Οργανισμό Επιθεώρησης και Πιστοποίησης Σχολικών Ιδρυμάτων στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Καθυστέρηση στην ανάπτυξη δεξιοτήτων

Από τα συμπεράσματα της έρευνας προκύπτει σημαντική καθυστέρηση στην ανάπτυξη του λόγου και των γλωσσικών δεξιοτήτων των μικρότερων σε ηλικία παιδιών, ενώ, παράλληλα, τα μωρά δυσκολεύονται να κατανοήσουν και να ανταποκριθούν στις βασικές εκφράσεις προσώπου oικείων τους, γεγονός που μπορεί να οφείλεται στον περιορισμό των κοινωνικών αλληλεπιδράσεων, εξαιτίας του κορωνοϊού.

Παράλληλα, παρατηρήθηκε ότι τα παιδιά αντιμετωπίζουν σημαντικές δυσκολίες στη συμμετοχή τους σε ομαδικές δραστηριότητες, ενώ τα νήπια και τα παιδιά προσχολικής ηλικίας χρειάζονται κάποιον να τους δείχνει πώς να μοιράζονται και να περιμένουν τη σειρά τους για να συμμετέχουν σε κάποια δραστηριότητα.

Καθυστέρηση, ακόμη, παρατηρήθηκε στην ανάπτυξη δραστηριοτήτων, όπως το περπάτημα και το μπουσούλημα, γεγονός που είχε ως αποτέλεσμα τα παιδιά να χρειάζονται κάποιον να τους δείχνει πώς ακριβώς θα μπορέσουν να αναπτύξουν τις κινητικές τους δεξιότητες.

Σε ό,τι αφορά τα παιδιά σχολικής ηλικίας, η έρευνα έδειξε ότι αντιμετώπιζαν δυσκολίες στην επίδοσή τους σε μαθήματα, όπως τα μαθηματικά, η ανάγνωση και τη σωστή ανάπτυξη του γραπτού λόγου, καθώς, εξαιτίας της πανδημίας, πολλά σχολεία αναγκάστηκαν να κλείσουν και τα παιδιά να στραφούν στη λύση της τηλεκπαίδευσης.

Ανησυχίες για την ψυχική τους υγεία

Ανησυχία καταγράφεται και για την ψυχική υγεία των μαθητών, με τους εκπαιδευτικούς να παρατηρούν χειρότερη ψυχολογία και χαμηλότερη αυτοπεποίθηση στους μαθητές τους, ενώ, παράλληλα, το άγχος τους έχει αυξηθεί σημαντικά!

Η κατάσταση αυτή αντικατοπτρίζεται και στα μαθήματα που επιλέγουν οι μαθητές να διαβάσουν. Πολλοί εκπαιδευτικοί σημειώνουν ότι οι μαθητές επιλέγουν ευκολότερα να ασχοληθούν, πλέον, με μαθήματα, όπως η βιολογία, η χημεία ή η φυσική. Αντιθέτως αποφεύγουν να ασχοληθούν με το μάθημα της γλώσσας, λόγω της χαμηλότερης αυτοπεποίθησής τους για την επίδοσή τους στο μάθημα αυτό, μετά τα lockdown.

Οι τεχνολογικές δεξιότητες των μαθητών είναι, επίσης, ένας τομέας που επηρεάστηκε σημαντικά, μετά το ξέσπασμα της πανδημίας. Οι μαθητές ένιωθαν περισσότερο εξοικειωμένοι με τη χρήση συσκευών αφής. Οι εκπαιδευτικοί προσπάθησαν να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα αυτό, βάζοντας τους μαθητές να χρησιμοποιούν περισσότερο τα desktop, ενώ βρίσκονται στο σχολείο.

Τα αποτελέσματα της εν λόγω έρευνας αποδεικνύουν τις δυσκολίες και τις προκλήσεις που προέκυψαν, μετά το ξέσπασμα της πανδημίας, στον τομέα της εκπαίδευσης, με την κύρια ανησυχία να  εντοπίζεται στην ανάπτυξη των παιδιών νεότερης ηλικίας. Κι αυτό διότι η καθυστέρηση στην ανάπτυξη τους θα μπορούσε, σε βάθος χρόνου, να προκαλέσει προβλήματα στα δημοτικά σχολεία και άρα στα επόμενα επίπεδα εκπαίδευσης.

Εντούτοις, όπως αναφέρει η Αμάντα Σπίλμαν, επικεφαλής επιθεωρητής εκπαίδευσης στον Ofsed: «Παρόλο που έχει σημειωθεί σημαντική πρόοδος στην προσπάθεια να αναπληρωθεί ό,τι “χάθηκε” στον τομέα της εκπαίδευσης, κατά τη διάρκεια των lockdown, είναι εμφανές ότι πολλές από αυτές τις δυσκολίες θα επιμείνουν για μεγάλο χρονικό διάστημα».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Plus
Θρίαμβος του Ολυμπιακού στην Πόλη – Ήρωας ο Τζολάκης στα πέναλτι και επική πρόκριση στα ημιτελικά (1-0, 2-3 στα πεν.)
Business of Sport |

Θρίαμβος του Ολυμπιακού στην Πόλη – Ήρωας ο Τζολάκης στα πέναλτι και επική πρόκριση στα ημιτελικά (1-0, 2-3 στα πεν.)

Ο Ολυμπιακός πήρε τεράστια πρόκριση στα ημιτελικά του Conference League – Ήρωας των «ερυθρόλευκων ο Τζολάκης στη διαδικασία των πέναλτι καθώς ο γκολκίπερ του Ολυμπιακού απέκρουσε τρία πέναλτι