Θύμα της μετά-covid «κανονικότητας» και του πληθωρισμού πέφτει η Netflix, που βλέπει τη μετοχή της να καταβαραθρώνεται με απώλειες άνω του 30%, ξεπερνώντας νωρίτερα ακόμα και το 37%.

Προηγήθηκε ανακοίνωση από την πλευρά της εταιρείας για απώλεια 200.000 συνδρομητών το πρώτο τρίμηνο του έτους – η πρώτη μαζική συρρίκνωση από το 2011 – αλλά και εκτιμήσεις για απώλεια άλλων 2 εκατομμυρίων πελατών το δεύτερο τρίμηνο του 2022.

Είναι ενδεικτικό ότι η μετοχή της Netflix έφτασε να διαπραγματεύεται ως και στα 244,95 δολάρια στο άνοιγμα της συνεδρίασης, καταγράφοντας «βουτιά» -60% σε σχέση με την αρχή του έτους και καθιστώντας την τη μετοχή με τη χειρότερη απόδοση στον S&P 500 και τον τεχνολογικό Nasdaq 100 της Wall Street.

Η απώλεια χρηματιστηριακής αξίας ξεπέρασε τα 46 δισ. δολάρια.

Την «σκοτώνει» ο πληθωρισμός…

Σύμφωνα με αναλυτές, οι καταναλωτές που αισθάνονται την πίεση από τον πληθωρισμό εξετάζουν προσεκτικά πλέον τα έξοδά τους – και η αποχώρηση από υπηρεσίες streaming είναι ένας γρήγορος τρόπος για να εξοικονομήσουν χρήματα.

Η μετοχή της Netflix όμως δέχεται πιέσεις από την αρχή του χρόνου, καθώς η αύξηση της εγγραφής χρηστών κατά τη διάρκεια της πανδημίας ξεθώριασε και οι επενδυτές «γυρίζουν την πλάτη» στις εταιρείες υψηλής αξίας λόγω της αύξησης των αποδόσεων των ομολόγων.

…και η «κανονικότητα»

Οι χρήστες συνέρρεαν στο Netflix τους πρώτους μήνες της πανδημίας του κορωνοϊού, καθώς τα lockdown και τα μέτρα περιορισμού του ιού κράτησαν τους ανθρώπους στο σπίτι, οδηγώντας την τιμή της μετοχής της εταιρείας σε υψηλά ρεκόρ. Η χαλάρωση των περιορισμών και η αύξηση του ανταγωνισμού από άλλες υπηρεσίες ροής τον περασμένο χρόνο έχουν δημιουργήσει εμπόδια στην ανάπτυξη της Netflix.

Δοκιμάζονται όμως και άλλες πλατφόρμες που είδαν εκτόξευση των κερδών της την περίοδο των lockdowns, όπως η Zoom Video Communications, που μαζί με άλλες εταιρείες πασχίζει να διατηρήσει τα κεκτημένα της πανδημίας.

Η Netflix βρίσκεται στην κορυφή των εταιρειών που αντιμετωπίζουν αντίστοιχα προβλήματα, με την μετοχή να καταλήγοντας χαμηλότερα ακόμα και από τις χειρότερες εκτιμήσεις.

Έρχονται διαφημίσεις

Προσπαθώντας να συγκρατήσει τις απώλειες, στελέχη της εταιρείας δήλωσαν την Τρίτη ότι θα εισαγάγουν μια εκδοχή του Netflix που θα βασίζεται στις διαφημίσεις, ενώ υποσχέθηκαν να καταστείλουν την κοινή χρήση των κωδικών πρόσβασης – ένα μακροχρόνιο πρόβλημα για την υπηρεσία.

Οι αντίπαλοι της Netflix είτε έχουν ήδη αντίστοιχα προγράμματα είτε σκοπεύουν να δημιουργήσουν άμεσα: Το HBO Max προσφέρει μια συνδρομή που υποστηρίζεται από διαφημίσεις, ενώ η Disney+ δήλωσε πρόσφατα ότι θα λανσάρει μια εκδοχή που θα βασίζεται σε διαφημίσεις.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή