Bimco: Ο ναυλωτής να πληρώνει για τους ρύπους

H BIMCO υποστηρίζει τον στόχο του καθαρού μηδενικού άνθρακα για τη ναυτιλία μέχρι το 2050 αλλά θέτει θέμα ανακατανομής της ευθύνης για την τιμολόγηση του άνθρακα

Bimco: Ο ναυλωτής να πληρώνει για τους ρύπους

Σταδιακά η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία συντάσσεται με την θέση ότι οι ναυλωτές θα πρέπει να είναι υπεύθυνοι να πληρώσουν για τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τα πλοία. Τελευταίο παράδειγμα η BΙMCO, μια από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές οργανώσεις του πλανήτη που έρχεται κοντά στη θέση των ευρωπαίων (Ecsa) και Ελλήνων πλοιοκτητών (Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών) ο οποίοι έχουν προτείνει και αυτό έχει γίνει δεκτό από την ΕΕ το κόστος αγοράς δικαιωμάτων εκπομπής άνθρακα να μετακυλισθεί στους εμπορικούς φορείς (ναυλωτές) και όχι στους πλοιοκτήτες.

Στη σχετική ανακοίνωση της η BIMCO αναφέρει ότι η αντιμετώπιση των εμποδίων στη μετάβαση μπορεί να είναι το σημαντικότερο ζήτημα που αντιμετωπίζει η ναυτιλιακή βιομηχανία στο δρόμο της προς την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές.

Καθώς το ρυθμιστικό τοπίο συνεχίζει να αλλάζει, η BIMCO υποστηρίζει την Αρχική Στρατηγική του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού και το όραμα και τους στόχους της, αλλά πιστεύει ότι απαιτείται περισσότερη φιλοδοξία. Ως εκ τούτου, η BIMCO υποστηρίζει τον στόχο του καθαρού μηδενικού άνθρακα για τη ναυτιλία μέχρι το 2050.

Η κατανομή της ευθύνης για την τιμολόγηση του άνθρακα

Ένα σημαντικό ζήτημα είναι η κατανομή της ευθύνης για την τιμολόγηση του άνθρακα. Η BIMCO καθιστά σαφές ότι το εμπορικό μέρος μιας σύμβασης ναύλωσης, που είναι υπεύθυνο για τον καθορισμό της ταχύτητας και της διαδρομής ενός πλοίου θα πρέπει επίσης να φροντίζει για τα δικαιώματα εκπομπών ή πιστώσεις στο πλαίσιο ενός μέτρου που βασίζεται στην αγορά (MBM).

Πιστεύουμε ότι στην περίπτωση ενός χρονοναυλοσύμφωνου, αυτή η ευθύνη πρέπει να βαρύνει τον ναυλωτή και στο πλαίσιο μιας ναύλωσης ταξιδιού, θα πρέπει να είναι με το μέρος που δεσμεύει το πλοίο στη ναύλωση ταξιδιού, λέει ο David Loosley, Γενικός Γραμματέας της BIMCO.

Υπενθυμίζεται ότι η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών με ανακοίνωση της είχε χαιρετήσει την έκθεση του εισηγητή του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου (ΕΚ), ευρωβουλευτή κ. Peter Liese, σχετικά με την αναθεώρηση του Συστήματος Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) (EU ETS) στο πλαίσιο του νομοθετικού πακέτου «Fit for 55», η οποία λαμβάνει υπόψη, σε σημαντικό βαθμό, τις ανησυχίες της ναυτιλίας, αναγνωρίζοντας τον καθοριστικό ρόλο των commercial operators για τη ναυτιλία και την απανθρακοποίησή της, σύμφωνα με την αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει» και την ανάγκη ίδρυσης ενός ειδικού για τη ναυτιλία Ταμείου.

Η ΕΕΕ, τονίζονταν στην ανακοίνωση, εκπροσωπεί κατά κύριο λόγο πλοιοκτήτες που δραστηριοποιούνται στην bulk/tramp ναυτιλία, που αποτελεί το μεγαλύτερο και πιο αποδοτικό τομέα του ναυτιλιακού κλάδου, μεταφέροντας το 85% περίπου του συνόλου των τονομιλίων φορτίων παγκοσμίως. Στην bulk/tramp ναυτιλία οι ναυλωτές είναι κατά κανόνα οι commercial operators, όπου χιλιάδες ναυτιλιακές κυρίως Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις (ΜΜΕ) ανταγωνίζονται υπό συνθήκες σχεδόν απόλυτου ανταγωνισμού και όπου οι ναυτιλιακές εταιρείες δεν καθορίζουν τις τιμές μεταφοράς (price takers). Ως εκ τούτου, είναι σημαντικό οι ναυλωτές, ως commercial operators των πλοίων, να αναλαμβάνουν την ευθύνη σύμφωνα με την αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει».

Περισσότερα από Ποντοπόρος

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο