Την πλέον δημοφιλή εναλλακτική επιλογή καυσίμου για τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αποτελεί πλέον το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG). Είναι ενδεικτικό ότι σύμφωνα με έρευνα της Alphaliner το 25% των συνολικών παραγγελιών υπολογιζόμενων σε μεταφορική ικανότητα (teu) containerships βασίζονται στο LNG ως καύσιμο. Τα πλοία που χρησιμοποιούν ως καύσιμο LNG χαρακτηρίζονται «διπλού καυσίμου-LNG» καθώς χρησιμοποιούν και συμβατικά καύσιμα αλλά είναι σε θέση να αξιοποιήσουν και το LNG.
Το ποσοστό των παραγγελιών πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με «εναλλακτικές» επιλογές πρόωσης αυξάνεται στο 28% όταν προστίθενται και οι μονάδες που θα είναι σε θέση να κινούνται με μεθανόλη. Ο αριθμός των containerships υπό παραγγελία έχει πλέον αυξηθεί στα 138, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 1,67 εκατ. teu, έναντι μόλις 50 πλοίων, περίπου 720.000 teu, πριν από έναν χρόνο. Η πλειονότητα των νέων πλοίων θα πέσει στο νερό το 2023 και το 2024.
Ο γαλλικός όμιλος CMA CGM διαθέτει το μεγαλύτερο μέρος του βιβλίου παραγγελιών containerships, με περίπου 80% να κινούνται με LNG. Αυτό αφορά τα υπό παραγγελία πλοία που είναι είτε ιδιόκτητα είτε ναυλωμένα από άλλες ναυτιλιακές και τα οποία θα ενταχθούν στον υπό διαχείριση στόλο της όταν παραδοθούν από τα ναυπηγεία. Λέγεται ότι η CMA CGM βρίσκεται σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις για να τοποθετήσει νέες παραγγελίες για άλλα εννέα πλοία megamax διπλού καυσίμου LNG των 23.000 teu στην CSSC Group. Η MSC, η οποία είναι η μεγαλύτερη εταιρεία του κλάδου, άργησε να επιλέξει το LNG ως καύσιμο αλλά στη συνέχεια επιτάχυνε και έκανε πολλές παραγγελίες «διπλού καυσίμου».
Το πρώτο πλοίο διπλού καυσίμου (με καύσιμο και LNG) της MSC, το «MSC WASHINGTON» 14.280 teu, ξεκίνησε αυτήν την εβδομάδα τη δραστηριότητά του από το Port Kelang για να εισέλθει σταδιακά στο δίκτυο της εταιρείας. Ωστόσο, η άνοδος των τιμών του LNG φέρεται ότι οδήγησε την εταιρεία στην απόφαση να χρησιμοποιήσει στην κύρια μηχανή του πλοίου πετρέλαιο εσωτερικής καύσης, ενώ το LNG θα χρησιμοποιηθεί για την τροφοδοσία των βοηθητικών κινητήρων. Ερώτημα αποτελεί τι θα πράξουν οι άλλες ναυτιλιακές εταιρείες με χωρητικότητα διπλού καυσίμου από αυτή την άποψη και εάν όλα τα πλοία LNG διπλού καυσίμου του τρέχοντος στόλου λειτουργούν πράγματι με υγροποιημένο αέριο αυτήν τη στιγμή.
Οσον αφορά τη μεθανόλη, η Maersk είναι ο κύριος υποστηρικτής αυτής της τεχνολογίας με την παραγγελία δώδεκα πλοίων μεταφορικής ικανότητας 16.000 teu το καθένα στα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries με παράδοση το 2024 και το 2025. Ο αριθμός των πλοίων με καύσιμο LNG στον ενεργό στόλο των containerships αντιπροσωπεύει επί του παρόντος λιγότερο από το 2% της συνολικής μεταφορικής ικανότητας με 35 πλοία, 442.000 teu, ενώ το πρώτο πλοίο τροφοδοσίας μεθανόλης της Maersk θα τεθεί σε λειτουργία τον επόμενο χρόνο.
Latest News
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι
Η Χριστίνα Μαργέλου στους κορυφαίους τραπεζίτες της ναυτιλίας το 2024
Η διάκριση αντανακλά την ισχυρή παρουσία της Eurobank και του συνόλου του ελληνικού τραπεζικού κλάδου, στην ναυτιλιακή χρηματοδότηση