Λέγεται ότι η ιστορία σπανίως εξελίσσεται ευθύγραμμα – και αυτό φαίνεται πως ισχύει και για τις νέες επιχειρηματικές και καταναλωτικές τάσεις. Τέτοιες μέρες πριν δύο χρόνια, όταν ο εγκλεισμός δισεκατομμυρίων ανθρώπων παγκοσμίως λόγω των lockdowns εκτόξευε τον αριθμό των χρηστών του Netflix – και μαζί την μετοχή του, ουδείς θα περίμενε ότι το «νέο», η χωρίς διαφημίσεις συνδρομητική υπηρεσία, θα αναγκαζόταν σχετικά σύντομα να ακολουθήσει την τακτική των «παλαιών» μέσων.
Διαφημίσεις
Ήδη, όπως μεταδίδει το CNBC, οι κύριες υπηρεσίες streaming της Warner Bros. Discovery (HBO Max και Discovery+), το Peacock της NBCUniversal και το Paramount+ της Paramount Global κυκλοφορούν εκδόσεις σε χαμηλότερη τιμή, οι οποίες βασίζονται σε διαφημίσεις για να συμπληρώσουν τα έσοδά τους. Το ίδιο σκοπεύει να πράξει σύντομα και η Disney με το Disney+.
Η παλαιού τύπου βιομηχανία πολυμέσων έχει περάσει τα τελευταία τέσσερα χρόνια αναθεωρώντας τα επιχειρηματικά της πλάνα για να ανταγωνιστεί το Netflix. Όλα τα παλαιού τύπου μέσα συμφωνούσαν ότι το μοντέλο του Netflix ήταν το μέλλον της κατανάλωσης ψυχαγωγίας. Οι εταιρείες είδαν την μετοχή της Netflix να εκτοξεύεται, ανεξαρτήτως των εξόδων για παραγωγή περιεχομένου. Έτσι, εταιρείες-κολοσσοί άλλαξαν το επιχειρηματικό τους μοντέλο, προσπαθώντας να ανταγωνιστούν απευθείας το Netflix αντί να προστατεύσουν και να αναβαθμίσουν τη συνδρομητική τηλεόραση.
Κορεσμός
Και όμως, ξαφνικά ο «νέος κόσμος» του Netflix μοιάζει να καταρρέει με πάταγο: Η μετοχή της εταιρείας υποχώρησε περισσότερο από 35% την Τετάρτη. Όμως, όταν μια εταιρεία εξαρτάται από τον αριθμό των συνδρομητών, είναι αναπόφευκτο η αλματώδης ανάπτυξη κάποια στιγμή να ανακοπεί. Καμία εταιρεία δεν μπορεί να αυξάνει τον αριθμό των συνδρομητών της για πάντα. Κάποια στιγμή, ο κορεσμός ξεκινά.
Αυτό, σύμφωνα με το CNBC, φαίνεται να συνέβη για το Netflix, το οποίο έχασε συνδρομητές για πρώτη φορά εδώ και περισσότερα από 10 χρόνια κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου – και προβλέπει περαιτέρω απώλεια 2 εκατομμυρίων συνδρομητών κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2022.
Και τώρα, τι;
Η συρρίκνωση της Netflix δεν αποτελεί καλό μήνυμα για το Χόλιγουντ, το οποίο τα τελευταία χρόνια επωφελήθηκε από τα τεράστια ποσά που επένδυσε το Netflix αλλά και από την προσπάθεια των ανταγωνιστών του να ακολουθήσουν το παράδειγμά του.
Άλλωστε, ο κυρίαρχος του streaming εισέρχεται σε μία περίοδο «πειραματισμού» που θα μπορούσε να οδηγήσει ακόμη και στην ενασχόληση με τα… αθλητικά. Προς το παρόν πάντως, η εταιρεία θέτει στο επίκεντρο την πάταξη της κοινής χρήσης κωδικών πρόσβασης – κάτι με το οποίο δεν είχε ασχοληθεί επί πολλά χρόνια.
Όσον αφορά ευρύτερα τον κλάδο των οπτικοακουστικών παραγωγών, η απώλεια του έως τώρα στόχου για τις υπόλοιπες εταιρείες, δηλαδή να ακολουθήσουν την πορεία του Netflix, ίσως οδηγήσει σε αυξημένο ανταγωνισμό, ακόμα και σε ενοποιήσεις εταιρειών – αν και είναι αμφίβολο αν ενδεχόμενες εξαγορές θα λάβουν το «πράσινο φως» από τις ρυθμιστικές αρχές των ΗΠΑ.
Προς το παρόν, το μόνο βέβαιο είναι ότι η πτώση του Netflix συμπαρασύρει και τους ανταγωνιστές του: Την Τετάρτη, η μετοχή της Paramount Global σημείωσε πτώση άνω του 8%, της Warner Bros. Discovery άνω του 6%, ενώ η μετοχή της Disney σημείωσε πτώση 5,6%.
Το «τέλμα» στο οποίο αυτή τη στιγμή μοιάζει να βρίσκεται το Netflix, είναι σαν να συμπαρασύρει τον κλάδο σε μια «υπαρξιακή αγωνία»: Τι κάνουμε τώρα;
Latest News
Δεινόσαυροι σε συλλογές δισεκατομμυριούχων - Η μάχη στις δημοπρασίες
Οι δεινόσαυροι υφαρπάζονται από δισεκατομμυριούχους καθώς οι επιστήμονες δεν έχουν τέτοιους πόρους
Ιράν: Νέα πτώση για το ριαλ έναντι του δολαρίου
Συνεχίζεται η καταβαράθρωση του νομίσματος του Ιράν έναντι του δολαρίου. Το ριάλ έπεσε στα 756.000 ανά δολάριο
Μπροστά στην απαγόρευση του TikTok - Πώς προετοιμάζονται οι αγορές μόδας και ομορφιάς
Το timing της απαγόρευσης έρχεται αν και κατά τη φετινή εορταστική σεζόν, οι πωλήσεις του TikTok Shop έχουν αυξηθεί κατακόρυφα
Σκληρό πόκερ Μελόνι και Stellantis για αύξηση παραγωγής της Fiat στην Ιταλία
Η επαναπροσέγγιση μεταξύ των δύο πλευρών δημιουργεί νέες ελπίδες για την αυτοκινητοβιομηχανία Fiat και τους εργαζόμενους
«Πράσινο φως» για το deal των 16,5 δισ. δολ. στα φάρμακα αδυνατίσματος ανάμεσα σε Novo Holdings και Catalent
Η «προίκα» της συμφωνίας της Novo Holding με την Catalent είναι τρία εργοστάσια σε Ιταλία, Βέλγιο και Ηνωμένες Πολιτείες
Αμερικανικό δικαστήριο απορρίπτει αίτημα της TikTok - Η «κλεψύδρα» τελειώνει στις 19/1
Σύμφωνα με το νόμο το TikTok θα απαγορευτεί εκτός αν η κινεζική ByteDance το εκποιήσει μέχρι τις 19 Ιανουαρίου
Παγκόσμια Τράπεζα και ΔΝΤ εγκαταλείπουν τα φτωχά κράτη - Ακόμα και οι διασώσεις γίνονται... ακριβές
Η Παγκόσμια Τράπεζα έχει μείνει πίσω πλέον από την Κίνα που εμφανίζεται ως ο πιο γενναιόδωρος δανειστής στον αναπτυσσόμενο κόσμο
Τέλος οι προσλήψεις στην Klarna, τον λόγο έχει η... τεχνητή νοημοσύνη
O CEO της Klarna θεωρεί ότι η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να κάνει όλες τις δουλειές που κάνουν οι άνθρωποι στην εταιρεία
Baykar: Συμφωνίες εξαγωγής UAV με 34 χώρες για την τουρκική βιομηχανία
Το 2023, το 90% των εσόδων της Baykar προήλθε από τις ξένες αγορές - Οι εξαγωγές της εταιρείας έφρασαν τα 1,8 δισ. δολάρια
«Μαχαιριά« της Moody’s στον φιλόδοξο Μπαϊρού - Τι εκτιμά η DW
Η μείωση του δημόσιου χρέους αποτελεί «στόχο ζωής» για τον Μπαϊρού, αλλά και ο Moody's μάλλον δεν πιστεύει ότι θα την επιτύχει άμεσα