Σε υψηλά 30 ετών βρίσκεται η ναυλαγορά, έχοντας ξεκινήσει τη νέα χρονιά πιο δυνατά από κάθε άλλη χρονιά. Αυτό αναφέρει η εταιρεία ερευνών Clarksons Research, αποδίδοντας την παραπάνω επίδοση – ρεκόρ στην ανάκαμψη του εμπορίου και στη συγκρατημένη αύξηση της προσφοράς του στόλου, με φόντο την επιπτώσεις του πολέμου στην Ουκρανία. Οι αναλυτές της βρετανικής εταιρείας χαρακτηρίζουν την περσινή χρονιά μια αξιοσημείωτη χρονιά και εκτιμούν ότι το θετικό μομέντουμ για την κερδοφορία συνεχίζεται και φέτος.
«Ενώ οι αντίθετοι άνεμοι από την πλευρά της ζήτησης δημιουργούνται, μια σειρά υποστηρικτικών παραγόντων (π.χ. συμφόρηση) συνεχίζει να παρέχει ανοδική πορεία στην αγορά και από το 2022 μέχρι σήμερα ο διατομεακός μας δείκτης κερδών από ναύλωση πλοίων, ο δείκτης ClarkSea, έχει καταγράψει το ισχυρότερο ξεκίνημα», πρόσθεσε η αναλύτρια Sarah Holden. Αυτό έρχεται μετά από μια εξίσου επιτυχημένη χρονιά, καθώς πέρυσι σημειώθηκε ο υψηλότερος ετήσιος μέσος όρος για τον Δείκτη ClarkSea από το 2008, στα 28.700 δολάρια την ημέρα.
Τις πρώτες 15 εβδομάδες του 2022 ο δείκτης είχε κατά μέσο όρο 36.507 δολάρια, διπλάσιο από τον μέσο όρο των 10 ετών, είπε η Holden. Αυτό είναι το καλύτερο ξεκίνημα από τότε που η εταιρεία άρχισε να διατηρεί αρχεία πριν από περίπου 30 χρόνια. Ο δείκτης έχει επίσης γενικά ανοδική τάση κατά τη διάρκεια του έτους μέχρι στιγμής, φτάνοντας τα $40.000 ανά ημέρα.
Αυτό βρίσκεται στο κορυφαίο 2% των τιμών από το 1990. Και τις τελευταίες εβδομάδες ο δείκτης έχει πλησιάσει πολύ κοντά στα υψηλά επίπεδα των 42.600 δολαρίων την ημέρα, επίδοση που κατεγράφη στα μέσα Οκτωβρίου 2021. «Ενώ καμία μεμονωμένη εβδομάδα δεν έχει ξεπεράσει ακόμη αυτά τα επίπεδα, συνολικά οι έξι εβδομάδες μεταξύ των αρχών Μαρτίου και των μέσων Απριλίου έχουν φτάσει σε ένα νέο ορόσημο, με τον υψηλότερο μέσο όρο ClarkSea Index για οποιαδήποτε περίοδο έξι εβδομάδων από το 2008», δήλωσε η Holden.
Η ρωσική εισβολή
Η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία λειτούργησε υποστηρικτικά για τον τομέα των δεξαμενόπλοιων τις τελευταίες εβδομάδες καθώς τα τονομίλια αυξήθηκαν και οι ιδιοκτήτες φορτίου πλήρωσαν για τις ρωσικές φορτώσεις, πιστεύει η Clarksons Research.
Το πρώτο μισό του Απριλίου, τα μέσα κέρδη από δεξαμενόπλοια εκτινάχθηκαν σε περίπου 40.000 δολάρια την ημέρα. Αυτό κατατάσσεται στο κορυφαίο 10% όλων των τιμών από το 1990 και συγκρίνεται με ένα μέσο όρο 8.000 $ μεταξύ των μέσων του 2020 και του Φεβρουαρίου 2022. Η ανάκαμψη σημαίνει ότι κάθε ένα από τα κύρια ναυτιλιακά τμήματα είναι επί του παρόντος ισχυρό.
Θετική είναι η συγκυρία και για τον τομέα των εμπορευματοκιβωτίων, με τις τάσεις να παραμένουν ισχυρές μετά την εξαιρετική απόδοση του 2021. Οι παγκόσμιοι δείκτες ναύλων εξακολουθούν να υπερβαίνουν τέσσερις φορές τους μακροπρόθεσμους μέσους όρους, ακόμη κι αν οι ναύλοι έχουν υποχωρήσει από την αρχή του έτους. Οι εταιρείες μεταφοράς χύδην φορτίου έχουν επίσης καθορίσει έναν νέο δείκτη, με τα μέσα κέρδη να έχουν καταγράψει το ισχυρότερο ξεκίνημα ενός έτους από το 2008 στα 22.880 $ την ημέρα.
«Οι προοπτικές φαίνονται θετικές συνολικά, αλλά με δυνατότητες για αρκετή μεταβλητότητα», κατέληξε η Χόλντεν.
Latest News
Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς
Το μέτρο αφορά στη μετάβαση αναπληρωτών εκπαιδευτικών στον τόπο μόνιμης διαμονής τους για τις εορτές του Πάσχα
Εκπέμπουν SOS τα λιμάνια της Μεσόγειου - Δεν έχουν να αποθηκεύσουν τα εμπορεύματα
Νέες προκλήσεις δημιουργεί η αναταραχή στην Ερυθρά Θάλασσα
Συνάντηση Στυλιανίδη με τον εκτελεστικό διευθυντή του FRONTEX
Συζητήθηκε η προοπτική ενίσχυσης των διεξαγόμενων επιχειρήσεων και βελτίωσης της ανταπόκρισης της ΕΕ στις προκλήσεις που έχουν προκύψει λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων
Τι αλλάζει στην ασφάλεια των πλοίων - Αυξημένη ζήτηση για ενόπλους και συμβουλές
Οι νέες εστίες που αλλάζουν τα δεδομένα
Πέφτουν οι πωλήσεις των superyachts - Αυξάνονται οι κατασχέσεις
Παρόλα αυτά, οι παραδόσεις superyacht αυξήθηκαν κατά 31% το 2023
«Αχαρτογράφητα νερά» για την αγορά δεξαμενoπλοίων
Το αδιέξοδο των συζητήσεων για την επανέναρξη των ροών πετρελαίου από το Τζεϊχάν δημιουργεί νέα δεδομένα στη Μεσόγειο
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα
Το Ιράν διέσωσε ναυτικούς δεξαμενόπλοιου που κινδύνευσαν ανοιχτά του Ομάν
Οι ιρανικές αρχές διέσωσαν 21 ναυτικούς από δεξαμενόπλοιο που εξέπεμψε SOS
Κι αν κλείσουν τα στενά του Ορμούζ; - Οι κίνδυνοι για εμπόριο και ναύλους
Τα εφιαλτικά σενάρια υπό το πρίσμα δύο ναυλομεσιτικών οίκων
Δεσμεύσεις 580 εκατ. για πράσινη ναυτιλία από Στυλιανίδη
Οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας αλλά και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των λιμενικών υποδομών