
Μέσα σε συνθήκες μιας ανεπανάληπτης εδώ και 70 τουλάχιστον χρόνια παγκόσμιας κρίσης η στήριξη και η ενίσχυση του εισοδήματος των Ελλήνων είναι βασικός όρος για την επιβίωσή τους. Σε αυτή την εκρηκτική συγκυρία χρειάζονται πραγματικά χρήματα και ισχυρή ρευστότητα εδώ και τώρα. Τόσο για τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις όσο και για τους πολίτες έτσι ώστε στο τέλος της ημέρας να στηριχτεί η κάθε οικογένεια, να βγει ο προϋπολογισμός του νοικοκυριού.
Το αποτελεσματικότερο εργαλείο για να πετύχουμε αυτόν τον στόχο είναι ο ελληνικός τουρισμός που φέρνει 1 στα 4 ευρώ στην οικονομία – δηλ. το 25% του ΑΕΠ – και αποτελεί τη βασική λαϊκή οικονομία της Ελλάδας.
Η ειδοποιός διαφορά της βιομηχανίας του τουρισμού είναι ότι τα χρήματα περνούν απευθείας στην πραγματική οικονομία, πιάνουν τόπο. Από τον ξενοδόχο στον εργαζόμενο στην τουριστική επιχείρηση και από τον επιχειρηματία της εστίασης στον αγρότη, τον μεταφορέα, τον ιδιοκτήτη ενός μίνι μάρκετ. Κάθετα και άμεσα χωρίς μεσάζοντες και καθυστερήσεις.
Εξίσου σημαντικό, πέραν της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης που αποτελούν στρατηγική μας στόχευση για την τουριστική ανάπτυξη, είναι ότι ο τουρισμός αποτελεί το ισχυρότερο μέσο περιφερειακής ανάπτυξης και τόνωσης της οικονομίας. Στα μικρά μας νησιά και στις ορεινές μας περιοχές συρρέουν επενδύσεις και αυξάνεται κατακόρυφα το εισόδημα που προέρχεται από τον τουρισμό.
Παρατηρείται πλέον το φαινόμενο οι νέοι μας από τα αστικά κέντρα και από το εξωτερικό να επιστρέφουν στις ρίζες τους για να ξεκινήσουν μια οικογενειακή τουριστική επιχείρηση.
Το εγχείρημα της στήριξης της ελληνικής κοινωνίας μέσω του τουρισμού είναι εθνικό, με δεδομένη τη δύσκολη διεθνή πραγματικότητα.
Όλοι μας το αντιλαμβανόμαστε αυτό και πρωταγωνιστικό ρόλο στην προσπάθειά μας παίζουν οι εργαζόμενοι, ο ανθρώπινος παράγοντας. Η αλληλεπίδραση εργαζομένου και τουρίστα είναι κομβική στον κλάδο και για να προσφέρουμε ποιοτικές εμπειρίες στους ταξιδιώτες μας πρέπει οι εργαζόμενοί μας να είναι ευχαριστημένοι.
Μια Ελλάδα με φωτεινά πρόσωπα είναι η καλύτερη τουριστική επένδυση.
Καθίσταται εξαιρετικά σημαντικό το ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης αυξάνει τον κατώτατο μισθό και με διάφορα θεσμικά εργαλεία στηρίζει άμεσα το εισόδημα και την αξιοπρέπεια των ανθρώπων του τουρισμού. Οι δομές είναι κρίσιμες αλλά τίποτε πιο ουσιαστικό και αποδοτικό από τον ανθρώπινο παράγοντα.
Καθώς περάσαμε με επιτυχία από τη χειμερινή τουριστική περίοδο – 2 χρόνια η χώρα λόγω COVID-19 ήταν κλειστή για τους χειμερινούς προορισμούς – επιβεβαιώσαμε όπως όλα δείχνουν τώρα το Πάσχα τη στρατηγική μας να ανοίξουμε νωρίτερα και να επιμηκύνουμε την τουριστική σεζόν.
Αυτό που έχω να υποσχεθώ στους Έλληνες και ειδικά στους εκατοντάδες χιλιάδες ανθρώπους του τουρισμού είναι ένα μόνο πράγμα, σκληρή δουλειά! Για πρώτη φορά στην ιστορία του, ο ΕΟΤ έκανε και κάνει καμπάνια 12 μηνών για όλες τις μορφές του τουρισμού, για πρώτη φορά περιμένουμε πάνω από 480.000 ταξιδιώτες από την Αμερική με απευθείας πτήσεις στην Αθήνα μέχρι και τα τέλη Νοεμβρίου του 2022, για πρώτη φορά η κρουαζιέρα αυξάνεται τόσο σε Νότια και Βόρεια Ελλάδα και με home port τον Πειραιά, τη Θεσσαλονίκη και το Ηράκλειο, για πρώτη φορά και εν μέσω πολέμου και πανδημίας συνεργάζονται τόσο καλά το Ελληνικό Δημόσιο και ο ιδιωτικός τομέας. Η ιστορία έχει δείξει και αποδείξει πως μόνο όλοι μαζί σε μια συστηματική και ομαδική προσπάθεια μπορούμε να τα καταφέρουμε καλύτερα και πιο ποιοτικά.
Στο τέλος του 2022 θα κάνουμε ταμείο για τον τουρισμό, προβλέψεις για μία ακόμη φορά δεν θα κάνω, θα πω όμως ότι θα κάνουμε το παν για να στηρίξουμε τους Έλληνες.
Ο κ. Βασίλης Κικίλιας είναι υπουργός Τουρισμού.


Latest News

Aυξήθηκαν οι αφίξεις και οι διανυκτερεύσεις σε τουριστικά καταλύματα τον Φεβρουάριο
Ιδιαίτερη αύξηση παρουσίασαν οι αφίξεις και διανυκτερεύσεις αλλοδαπών, με ποσοστά 3,8% και 4,9% αντίστοιχα
![Accor: Η βιωσιμότητα «κλειδί» για την ανάπτυξη και ανθεκτικότητα του ελληνικού τουρισμού [έρευνα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/thumbnail-600x400.jpg)
Accor: Η βιωσιμότητα «κλειδί» για την ανάπτυξη και ανθεκτικότητα του ελληνικού τουρισμού [έρευνα]
Το White Paper “Sustainable Expansion of Greek Tourism” που δημοσίευσε πρόσφατα η Accor αποτυπώνει τη δέσμευσή της στη βιώσιμη φιλοξενία

Σην Ιβηρική το brand Super 8 της Wyndham - Η συμφωνία με τη Soliteight
Η Wyndham και η Soliteight βάζουν το brand Super 8 σε Ισπανία και Πορτογαλία με 40 νέα ξενοδοχεία σε διάστημα 10 ετών

Ποιοι προορισμοί κέρδισαν τους Έλληνες το Πάσχα - Το κόστος μετακίνησης
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Ferryscanne για τις εξορμήσεις το Πάσχα

Ανοίγει νέα ξενοδοχεία σε Αθηνα και Μάνη ο όμιλος Radisson - Η συνεργασία με την Fais Group
Την επέκταση της παρουσίας του στην Ελλάδα δρομολογεί ο όμιλος Radisson - Οι συνεργασίες σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς

Παράνομη εγκύκλιος της ΑΑΔΕ για τη φορολόγηση του Airbnb - Η απόφαση του ΣτΕ
Το θέμα παραπέμφθηκε προς οριστική κρίση στην Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας.

Αύξηση μόλις 0,5% στις ταξιδιωτικές εισπράξεις το πρώτο δίμηνο του 2025 - Άνοδος 3,5% στους τουρίστες
Τι δείχνουν τα στοιχεία της ΤτΕ για τις χώρες προέλευσης των τουριστών - Η μεγάλη άνοδος των Αμερικάνων και οι μηδενικές εισπράξεις από Ρώσους τον Φεβρουάριο - Πάνω από 1,5 εκατ. οι ξένοι τουρίστες

Πόρτο Χέλι και Ερμιόνη ο νέος προορισμός τριών πολυτελών διεθνών αλυσίδων
Τα σχέδια επέκτασης στην ελληνική αγορά με πολυτελή ξενοδοχεία των Waldorf Astoria της Hilton, Six Sences της IHG Group και Four Seasons
![Ξενοδοχεία: Μεγάλο το ενδιαφέρον για επενδύσεις στην Ελλάδα – Η θέση της Αθήνας [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/Athens-hotels-600x399.jpg)
«Μαγνήτης» επενδύσεων η Ελλάδα στα ξενοδοχεία - Στο top 10 η Αθήνα [γραφήματα]
Η Αθήνα μπήκε στη δεκάδα των ελκυστικών πόλεων και η Ελλάδα διατηρεί την πέμπτη θέση στην Ευρώπη

Οι top χώρες προέλευσης των περισσότερων ξένων ταξιδιωτών στην Ελλάδα
Η θερινή τουριστική περίοδος διαγράφεται θετικά για την Ελλάδα, με τα διαθέσιμα στοιχεία να επιβεβαιώνουν τη συνεχιζόμενη ανάπτυξη του κλάδου