Τα ελαστικά με χαμηλό συντελεστή φθοράς, όχι μόνο είναι φθηνότερα, αλλά μολύνουν λιγότερο το περιβάλλον. Αντίθετα, τα ελαστικά που ρυπαίνουν περισσότερο είναι αυτά που προορίζονται για σπορ αυτοκίνητα. Αυτό αναφέρει έρευνα που δημοσιεύτηκε πριν από λίγο καιρό από τη γερμανική ένωση αυτοκινήτου ADAC και η οποία εστιάστηκε στη φιλικότητα των ελαστικών κατά τη διάρκεια της χρήσης τους.
Τα τελευταία χρόνια, τα επιβλαβή σωματίδια από τα ελαστικά αυξάνονται δραματικά, γιγαντώνοντας το πρόβλημα της ρύπανσης του περιβάλλοντος. Η αύξηση αυτή οφείλεται κυρίως λόγω της αύξησης των πωλήσεων SUV και των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που είναι κατά βάση βαριά αυτοκίνητα.
Για τη διεξαγωγή των συμπερασμάτων στην έρευνα χρησιμοποιήθηκαν 100 θερινά και χειμερινά ελαστικά από συνολικά 15 κατασκευαστές, τα οποία υποβλήθηκαν σε δοκιμασία 15.000 χιλιομέτρων, τόσο μέσα στις πόλεις όσο και εκτός αστικού ιστού. Αυτά τα οχήματα είχαν μικτή χρήση και τα ελαστικά κυκλοφόρησαν σε στεγνούς, βρεγμένους και χιονισμένους δρόμους. Οι ερευνητές πήραν υπόψη το βάθος του πέλματος των ελαστικών όταν ήταν καινούρια και εξετάστηκαν τα ποσοστά τριβής, όπως και η αναμενόμενη διάρκεια ζωής των ελαστικών.
Τα ελαστικά που αναδείχθηκαν «πρωταθλητές» της ρύπανσης ήταν τα ελαστικά που προορίζονταν για τα σπορ αυτοκίνητα, τα οποία είναι μαλακά και έχουν υψηλό συντελεστή τριβής. Αντίθετα τα ελαστικά με χαμηλό συντελεστή φθοράς μόλυναν λιγότερο το περιβάλλον.
Η μελέτη
Μελέτη της Κομισιόν το 2018 είχε δείξει ότι κάθε χρόνο απελευθερώνονται στην Ευρώπη, από τη φθορά των ελαστικών, περίπου 500.000 τόνοι μικροπλαστικών. Παράλληλα δεν θα πρέπει να παραλείψουμε μια ακόμη έρευνα του Παγκόσμιου Ανεξάρτητου Οργανισμού «Analytics Emissions» που αποτελεί έναν ανεξάρτητο παγκόσμιο οργανισμό εμπειρογνωμόνων, του οποίου τα μέλη ειδικεύονται σε δοκιμές αυτοκινήτων, η οποία επισήμανε ότι η ρύπανση από τη φθορά των ελαστικών αυτοκινήτων μπορεί να είναι 1.000 φορές χειρότερη από τις εκπομπές καυσαερίων, των εξατμίσεων.
Η ρύπανση από τη φθορά των ελαστικών των οχημάτων είναι μεγάλη και δεν υπάρχουν τρόποι μέτρησης σε αντίθεση με τις εκπομπές καυσαερίων που οι κατασκευαστές ελέγχονται και υποχρεώνονται να μειώσουν τους ρύπους. Είναι γνωστό ότι οι εκπομπές ρύπων εκτός καυσαερίων (Non-Exhaust Emissions) είναι τα σωματίδια που ελευθερώνονται στον αέρα από τη φθορά των φρένων, τη φθορά των ελαστικών, τη φθορά της επιφάνειας του οδοστρώματος και τη σκόνη στο δρόμο που προέρχεται από την κίνηση των οχημάτων.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι το νέο σύστημα σήμανσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής βοηθάει τους καταναλωτές να επιλέξουν τα ελαστικά βάσει της κατανάλωσης καυσίμου, της πρόσφυσης σε υγρό οδόστρωμα και του θορύβου. Τα ελαστικά ευθύνονται για το 20% με 30% της κατανάλωσης καυσίμου ενός οχήματος, το οποίο σημαίνει ότι η επιλογή αποδοτικότερων ελαστικών μπορεί να συνεισφέρει στη μείωση των εκπομπών από τις μεταφορές. Προκειμένου να βοηθήσει τους καταναλωτές να λάβουν πιο ενημερωμένες αποφάσεις, η ΕΕ εδώ και καιρό έχει εισάγει νέο σύστημα σήμανσης ελαστικών.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
Οι μισές μεγάλες κινεζικές πόλεις... βυθίζονται - Πάνω από 1 δισ. καταστροφές
Στον επόμενο αιώνα, σχεδόν το ένα τέταρτο της παράκτιας γης θα μπορούσε να είναι χαμηλότερο από το επίπεδο της θάλασσας
«Βροχή» υποβολής φακέλων στον ΔΕΔΔΗΕ για «Φωτοβολταϊκά στη στέγη»
Το «ξαφνικό τέλος» του προγράμματος και του net-metering «φράκαρε» την πλατφόρμα. Ποιοι πρέπει να περάσουν στο νέο μοντέλο του net-billing
«Amazonia bond»: Το ομόλογο του Αμαζονίου και οι προκλήσεις για τη Λ. Αμερική
Πού κολλάνε μέχρι στιγμής οι διαπραγματεύσεις
Γιατί προσέλαβαν πρώην CEO της Shell ως σύμβουλο πράσινων επενδύσεων
Ο Μπεν βαν Μπέρντεν ηγήθηκε της ώθησης της Shell στα βιοκαύσιμα, το υδρογόνο και τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας
Φωτοβολταϊκά συστήματα από τη ΔΕΗ σε 12 ή 24 άτοκες δόσεις
Η ΔΕΗ αναλαμβάνει από την αρχή μέχρι το τέλος τη μελέτη, προμήθεια και εγκατάσταση του καταλληλότερου εξοπλισμού
Έκκληση Μυτιληναίου για την αυτάρκεια πρώτων υλών στην Ευρώπη
Ο πρόεδρος και CEO της Mytilineos προσθέτει ότι «η Ευρώπη πρέπει επειγόντως να επαναφέρει την παραγωγική δραστηριότητά της στα προ κρίσης επίπεδα»
ΟΤΕ: Πώς θα έρθει η βιώσιμη ανάπτυξη
H ημερίδα διοργανώθηκε από το Executive MBA του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών σε συνεργασία με τον Όμιλο ΟΤΕ και τη Nestle, στις εγκαταστάσεις της OTE Academy
Πώς η κλιματική αλλαγή μας οδηγεί στην φτώχεια
Ο κόσμος οδεύει προς αύξηση σχεδόν 3 βαθμών της υπερθέρμανσης του πλανήτη, σύμφωνα με τα Ηνωμένα Έθνη
Στην Ελλάδα το μεγαλύτερο φωτοβολταϊκό της BP – Τα σχέδια της Lightsource bp
Η Country Head της Ελλάδας για την Lightsource bp Ναταλία Παρασκευοπούλου ανακοίνωσε την εκκίνηση της κατασκευής φωτοβολταϊκών πάρκων 560 MW στη Θεσσαλία και Φθιώτιδα
Στοπ σε νέες έρευνες υδρογονανθράκων – Η ελληνική δέσμευση στη διάσκεψη για τους ωκεανούς
Στα 10 δισ. δολ. οι δεσμεύσεις των κρατών στην 9η Διεθνή Διάσκεψη της Αθήνας για τους ωκεανούς