Στο υψηλότερο επίπεδο της χρονιάς, σπάζοντας και το φράγμα των 3.000 μονάδων, σκαρφάλωσε ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς , ο Baltic Dry Index (BDI) κλείνοντας χθες στις 3.052 μονάδες.

Η τελευταία φορά που συνέβη ήταν στις 13 Δεκεμβρίου, όταν το BDI κατέγραψε 3.216 μονάδες. Η άνοδος του BDI οφείλεται στην άνοδο των ναύλων στα  μεγαλύτερου μεγέθους πλοία τα capesize, οι οποίοι συνέχισαν να κινούνται ανοδικά για έβδομη στη σειρά ημέρα.

Μέσος ναύλος

Ο μέσος ναύλος στα capes έφτασε χθες στα 31.151 δολ την ημέρα αυξημένος κατά 2.448 δολ. ή 8,5% σε σύγκριση με μία ημέρα πριν. Ο δείκτης των Capes (BCI) έκλεισε χθες στις 3.461 μονάδες επίπεδα που είχε να δει από τα μέσα του προηγούμενου Δεκεμβρίου.

H λόγω εποχικότητας βελτίωση του εμπορίου σιδηρομεταλλεύματος από Βραζιλία σε συνδυασμό με τις αλλαγές στο εμπόριο άνθρακα και σιτηρών που έφερε ο πόλεμος στην Ουκρανία (τα φορτία έρχονται στην Ευρώπη από πιο μακρινές περιοχές) στηρίζουν τη ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου.

Επίσης θετικές προοπτικές για το δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους αποτυπώνουν και τα παράγωγα ναύλων. Τέλος να σημειωθεί ότι λόγω του Covid 19 η Κίνα δεν παρέχει ιδιαίτερη στήριξη στη ναυλαγορά καθώς δεν αυξάνεται η ζήτηση για σιδηρομετάλλευμα.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
ΟΛΘ Α.Ε.: Αυξημένες επιδόσεις το 2023 με ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων
Επιχειρήσεις |

Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα

Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα