
Μπαίνουν σε τροχιά οι σύμβουλοι για την ολοκλήρωση των έξι μεγάλων διαγωνισμών που «τρέχουν» στον ελληνικό σιδηρόδρομο.
Με τη δημοσίευση στην επίσημη εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ξεκίνησε ο διαγωνισμός για την επιλογή του τεχνικού συμβούλου που θα συνδράμει την ΕΡΓΟΣΕ στα έργα του μεγάλου σιδηροδρομικού πακέτου των 4 δισ. ευρώ.
Είναι ο πρώτος από μια σειρά διαγωνισμών για συμβούλους που θα βάλουν στο μικροσκόπιο τα έξι έργα του ανταγωνιστικού διαλόγου, με το κόστος τους να αναμένεται να φτάσει ακόμα και στα 200 εκατ. ευρώ. Τα σιδηροδρομικά έργα νέας γενιάς θα ενώσουν το βασικό δίκτυο της χώρας με τα μεγάλα λιμάνια και θα βελτιώσουν τη σύνδεση με τη νοτιοανατολική Ευρώπη.
Ο τεχνικός σύμβουλος θα αναλάβει την υποστήριξη της ΕΡΓΟΣΕ καθ’ όλη τη διάρκεια των έξι διαγωνισμών, σε θέματα αξιολόγησης μελετών, επιλογής τεχνικών μελετητικών λύσεων και σύνθεσης αυτών, καθώς και για την υποστήριξη στην εκπόνηση των απαιτούμενων υποστηρικτικών μελετών. Όπως έχει γίνει εξάλλου σωστό, στη φάση του ανταγωνιστικού διαλόγου προβλέπεται πως θα γίνεται και τετ-α-τετ διαβούλευση με τους ενδιαφερόμενους οικονομικούς φορείς, ώστε να επιλεγεί η βέλτιστη λύση για το κάθε έργο.
Χρονιδιάγραμμα
Σύμφωνα με τον χρονοπρογραμματισμό της ΕΡΓΟΣΕ, εφόσον δεν υπάρξουν εμπόδια προσφυγών από τους συμμετέχοντες, το στάδιο αυτό θα διαρκέσει έναν χρόνο. Εκτιμάται ότι η συμβασιοποίηση των έξι μεγάλων πρότζεκτ θα ολοκληρωθεί σε διάστημα 17-24 μηνών, ενώ ο χορός των παραδόσεων μπορεί να ξεκινήσει στα τέλη του 2025.
Προϋπολογισμός
Ο προϋπολογισμός της σύμβασης υπηρεσιών, με τίτλο: «Τεχνικός Σύμβουλος για την υποστήριξη της ΕΡΓΟΣΕ στην υλοποίηση των διαδικασιών διαγωνισμού επιλεγμένων έργων με Ανταγωνιστικό Διάλογο και των απαιτούμενων υποστηρικτικών μελετών και δράσεων», ανέρχεται σε 7.201.240,20 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ).
Τα έργα
Το μεγάλο σιδηροδρομικό πακέτο έργων θα μεγιστοποιήσει το αποτύπωμα του τρένου στην ελληνική οικονομία. Περιλαμβάνει τα έργα που αφορούν στη σύνδεση των λιμένων της Πάτρας, του Λαυρίου, της Ραφήνας, του 6ου προβλήτα του λιμένα Θεσσαλονίκης, αλλά και της Καβάλας, μέσω τη κατασκευής της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης – Τοξοτών, που αποτελεί το ανατολικό κομμάτι της Σιδηροδρομικής Εγνατίας. Επίσης, θα αναβαθμίσουν τη σύνδεση της Αλεξανδρούπολης με το Ορμένιο και τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα.
Οι υπηρεσίες του συμβούλου
Οι υπηρεσίες του Τεχνικού Συμβούλου που θα ενισχύσουν την ικανότητα υλοποίησης των έργων, περιλαμβάνουν την υποστήριξη του Αναθέτοντος Φορέα:
- Κατά τη διάρκεια της εκπόνησης των λύσεων από τους υποψηφίους.
- Κατά την τεχνική αξιολόγηση των λύσεων που θα προταθούν από τους υποψήφιους ανάδοχους.
- Στην επεξεργασία και επιλογή τεχνικών λύσεων και στη σύνθεση αυτών ώστε να προκύψει η βέλτιστη λύση, για την οποία οι υποψήφιοι θα υποβάλουν την τελική τους προσφορά.
- Στην αξιολόγηση πάσης φύσεως αιτημάτων των υποψηφίων που αφορούν τεχνικά θέματα.
- Στην παρακολούθηση και εφαρμογή του χρονοδιαγράμματος του ανταγωνιστικού διαλόγου.
- Στην εκπόνηση υποστηρικτικών μελετών (μελέτες κτηματολογίου, μελέτες σκοπιμότητας και ανάλυσης κόστους οφέλους, περιβαλλοντικών μελετών κ.α.):
Κριτήριο ανάθεσης της σύμβασης είναι η «πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά» βάσει βέλτιστης σχέσης ποιότητας τιμής. Η επιλογή του αναδόχου, θα γίνει σύμφωνα με την «ανοικτή διαδικασία» του άρθρου 264 του ν. 4412/2016 και υπό τις προϋποθέσεις του νόμου αυτού. Ως ημερομηνία και ώρα λήξης της προθεσμίας υποβολής των προσφορών ορίζεται η 22α Ιουνίου 2022, ημέρα Τετάρτη και ώρα 14.00.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, κ. Χρήστος Βίνης σημείωσε σχετικά με την έναρξη του διαγωνισμού: «Η ΕΡΓΟΣΕ έχει επιλέξει να πλαισιώσει το δικό της έμπειρο προσωπικό με εξειδικευμένους συμβούλους σε όλα τα στάδια του ανταγωνιστικού διαλόγου, για τη βέλτιστη υλοποίηση της διαγωνιστικής διαδικασίας αυτών των έργων. Η επιλογή Τεχνικού Συμβούλου έχει ιδιαίτερη βαρύτητα, καθώς θα ενισχύσει την ικανότητα υλοποίησης των έξι κομβικών έργων που θα ενισχύσουν τη διαλειτουργικότητα του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας».


Latest News

Έρχονται αυξήσεις στα διόδια: Το κόστος για τη διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη
Πόσο θα κοστίζουν οι διαδρομές Αθήνα - Ιωάννινα, Αθήνα – Πάτρα και Αθήνα - Καλαμάτα

Πόσο θα αυξηθούν τα διόδια - Τι ανέφερε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος
Οι αυξήσεις διοδίων θα πραγματοποιηθούν σε τρεις δόσεις, με την πρώτη να αφορά μια αύξηση της τάξης του 7,6%.

Ομολογιακό δάνειο 106,4 εκατ. ευρώ στη Dimand για την ανάπλαση της Softex
Η επένδυση εντάσσεται στον πυλώνα «Πράσινη Μετάβαση» του «Ελλάδα 2.0» και γίνεται με συμμετοχή του Ταμείου Ανάκαμψης

Κικίλιας: Έργα 743 εκατ. ευρώ από το ΑΙΓΙΣ θα έχουν δημοπρατηθεί έως τέλος 2023
Τι θα γίνει με τους ΟΤΑ που δεν έχουν ακόμα προχωρήσει σε καθαρισμούς των ρεμάτων της Αττικής

Άλλο ένα βήμα για την Αθηναϊκή Ριβιέρα - Έπεσαν οι υπογραφές για τον ποδηλατόδρομο
Η σύμβαση παραχώρηση ακινήτων για τη δημιουργία του ποδηλατόδρομου-πεζόδρομου Αθηναϊκή Ριβιέρα

Αντίστροφη μέτρηση για το Κυβερνητικό Πάρκο ΠΥΡΚΑΛ
Πότε ξεκινά ο διαγωνισμός για την κατασκευή και λειτουργία των εγκαταστάσεων - Στον χώρο της ΠΥΡΚΑΛ θα διατηρηθούν 25 (από τα 91) παλιά βιομηχανικά κτίρια

Η Αθηναϊκή Ριβιέρα των 70 χιλ. «μεταμορφώνεται» με βροχή επενδύσεων
Ποια είναι τα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη

Θεσσαλονίκη: Πότε μπαίνει σε λειτουργία το Μετρό; – Εντυπωσιακές εικόνες από τον σταθμό «Αγ. Σοφία»
Ανοιχτός για το κοινό ο νέος, υπερσύγχρονος σταθμός Αγία Σοφία το Σαββατοκύριακο 25-26/11 – «Δεσμευόμαστε ότι θα είμαστε ακριβείς για το σύνολο των έργων στην πόλη» τόνισε ο Σταϊκούρας

Στα άδυτα της Γραμμής 4 του Μετρό
Η νέα Γραμμή 4 και συγκεκριμένα το τμήμα Α, 'Αλσος Βεΐκου-Γουδή, θα περιλαμβάνει 15 νέους σταθμούς, οι οποίοι θα κατασκευαστούν κυρίως υπογείως

Τα milestones του 2024 για κατοικίες και malls στο Ελληνικό
«Πέφτουν» 168 κατοικίες στην αγορά - Ιστορικό ρεκόρ λειτουργικής κερδοφορίας για τα malls και τις μαρίνες