Μπαίνουν σε τροχιά οι σύμβουλοι για την ολοκλήρωση των έξι μεγάλων διαγωνισμών που «τρέχουν» στον ελληνικό σιδηρόδρομο.
Με τη δημοσίευση στην επίσημη εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ξεκίνησε ο διαγωνισμός για την επιλογή του τεχνικού συμβούλου που θα συνδράμει την ΕΡΓΟΣΕ στα έργα του μεγάλου σιδηροδρομικού πακέτου των 4 δισ. ευρώ.
Είναι ο πρώτος από μια σειρά διαγωνισμών για συμβούλους που θα βάλουν στο μικροσκόπιο τα έξι έργα του ανταγωνιστικού διαλόγου, με το κόστος τους να αναμένεται να φτάσει ακόμα και στα 200 εκατ. ευρώ. Τα σιδηροδρομικά έργα νέας γενιάς θα ενώσουν το βασικό δίκτυο της χώρας με τα μεγάλα λιμάνια και θα βελτιώσουν τη σύνδεση με τη νοτιοανατολική Ευρώπη.
Ο τεχνικός σύμβουλος θα αναλάβει την υποστήριξη της ΕΡΓΟΣΕ καθ’ όλη τη διάρκεια των έξι διαγωνισμών, σε θέματα αξιολόγησης μελετών, επιλογής τεχνικών μελετητικών λύσεων και σύνθεσης αυτών, καθώς και για την υποστήριξη στην εκπόνηση των απαιτούμενων υποστηρικτικών μελετών. Όπως έχει γίνει εξάλλου σωστό, στη φάση του ανταγωνιστικού διαλόγου προβλέπεται πως θα γίνεται και τετ-α-τετ διαβούλευση με τους ενδιαφερόμενους οικονομικούς φορείς, ώστε να επιλεγεί η βέλτιστη λύση για το κάθε έργο.
Χρονιδιάγραμμα
Σύμφωνα με τον χρονοπρογραμματισμό της ΕΡΓΟΣΕ, εφόσον δεν υπάρξουν εμπόδια προσφυγών από τους συμμετέχοντες, το στάδιο αυτό θα διαρκέσει έναν χρόνο. Εκτιμάται ότι η συμβασιοποίηση των έξι μεγάλων πρότζεκτ θα ολοκληρωθεί σε διάστημα 17-24 μηνών, ενώ ο χορός των παραδόσεων μπορεί να ξεκινήσει στα τέλη του 2025.
Προϋπολογισμός
Ο προϋπολογισμός της σύμβασης υπηρεσιών, με τίτλο: «Τεχνικός Σύμβουλος για την υποστήριξη της ΕΡΓΟΣΕ στην υλοποίηση των διαδικασιών διαγωνισμού επιλεγμένων έργων με Ανταγωνιστικό Διάλογο και των απαιτούμενων υποστηρικτικών μελετών και δράσεων», ανέρχεται σε 7.201.240,20 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ).
Τα έργα
Το μεγάλο σιδηροδρομικό πακέτο έργων θα μεγιστοποιήσει το αποτύπωμα του τρένου στην ελληνική οικονομία. Περιλαμβάνει τα έργα που αφορούν στη σύνδεση των λιμένων της Πάτρας, του Λαυρίου, της Ραφήνας, του 6ου προβλήτα του λιμένα Θεσσαλονίκης, αλλά και της Καβάλας, μέσω τη κατασκευής της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης – Τοξοτών, που αποτελεί το ανατολικό κομμάτι της Σιδηροδρομικής Εγνατίας. Επίσης, θα αναβαθμίσουν τη σύνδεση της Αλεξανδρούπολης με το Ορμένιο και τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα.
Οι υπηρεσίες του συμβούλου
Οι υπηρεσίες του Τεχνικού Συμβούλου που θα ενισχύσουν την ικανότητα υλοποίησης των έργων, περιλαμβάνουν την υποστήριξη του Αναθέτοντος Φορέα:
- Κατά τη διάρκεια της εκπόνησης των λύσεων από τους υποψηφίους.
- Κατά την τεχνική αξιολόγηση των λύσεων που θα προταθούν από τους υποψήφιους ανάδοχους.
- Στην επεξεργασία και επιλογή τεχνικών λύσεων και στη σύνθεση αυτών ώστε να προκύψει η βέλτιστη λύση, για την οποία οι υποψήφιοι θα υποβάλουν την τελική τους προσφορά.
- Στην αξιολόγηση πάσης φύσεως αιτημάτων των υποψηφίων που αφορούν τεχνικά θέματα.
- Στην παρακολούθηση και εφαρμογή του χρονοδιαγράμματος του ανταγωνιστικού διαλόγου.
- Στην εκπόνηση υποστηρικτικών μελετών (μελέτες κτηματολογίου, μελέτες σκοπιμότητας και ανάλυσης κόστους οφέλους, περιβαλλοντικών μελετών κ.α.):
Κριτήριο ανάθεσης της σύμβασης είναι η «πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά» βάσει βέλτιστης σχέσης ποιότητας τιμής. Η επιλογή του αναδόχου, θα γίνει σύμφωνα με την «ανοικτή διαδικασία» του άρθρου 264 του ν. 4412/2016 και υπό τις προϋποθέσεις του νόμου αυτού. Ως ημερομηνία και ώρα λήξης της προθεσμίας υποβολής των προσφορών ορίζεται η 22α Ιουνίου 2022, ημέρα Τετάρτη και ώρα 14.00.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, κ. Χρήστος Βίνης σημείωσε σχετικά με την έναρξη του διαγωνισμού: «Η ΕΡΓΟΣΕ έχει επιλέξει να πλαισιώσει το δικό της έμπειρο προσωπικό με εξειδικευμένους συμβούλους σε όλα τα στάδια του ανταγωνιστικού διαλόγου, για τη βέλτιστη υλοποίηση της διαγωνιστικής διαδικασίας αυτών των έργων. Η επιλογή Τεχνικού Συμβούλου έχει ιδιαίτερη βαρύτητα, καθώς θα ενισχύσει την ικανότητα υλοποίησης των έξι κομβικών έργων που θα ενισχύσουν τη διαλειτουργικότητα του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας».
Latest News
Έπεσαν οι υπογραφές για την υδροδότηση του Ρεθύμνου από το φράγμα Αμαρίου
Το έργο έχει ζωτική σημασία για το Ρέθυμνο και τον Μυλοπόταλο καθώς προβλέπεται να καλύψει τις ανάγκες της 20ετίας σε πόσιμο νερό
Daniel: Σε ΤΕΡΝΑ, AKTOR, AVAX και ΜΕΤΚΑ τα έργα αποκατάστασης 1,357 δισ. – 15 μήνες μετά τις καταστροφές
Το υπουργείο Υποδομών 15 μήνες μετά την κακοκαιρία Daniel δημοσίευσε τις προσκλήσεις για τα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»
Στο 23,01% το μερίδιο της AVAX στην Ολυμπία Οδό - Οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ
Ο Όμιλος AVAX στοχεύει σε παραπάνω από 25 νέους διαγωνισμούς για συμβάσεις ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενη αξία άνω των €4 δισ.
Ελληνικό: Αλλαγές στο σχεδιασμό της παραλίας του Αγίου Κοσμά
Τι προβλέπει νέα υπουργική απόφαση για το παράκτιο μέτωπο της επένδυσης της Lamda Development στο Ελληνικό
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι η εταιρεία τρέχει πολλά μεγάλα έργα αυτό το διάστημα
Άλμα 55,5% για τα EBITDA της Alumil – Τι δήλωσε ο Μυλώνας
Ο επικεφαλής της Alumil σημείωσε ότι το εννεάμηνο του 2024 αναδεικνύει την ALUMIL ως πρωταγωνιστή στον κλάδο