Μπαίνουν σε τροχιά οι σύμβουλοι για την ολοκλήρωση των έξι μεγάλων διαγωνισμών που «τρέχουν» στον ελληνικό σιδηρόδρομο.
Με τη δημοσίευση στην επίσημη εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ξεκίνησε ο διαγωνισμός για την επιλογή του τεχνικού συμβούλου που θα συνδράμει την ΕΡΓΟΣΕ στα έργα του μεγάλου σιδηροδρομικού πακέτου των 4 δισ. ευρώ.
Είναι ο πρώτος από μια σειρά διαγωνισμών για συμβούλους που θα βάλουν στο μικροσκόπιο τα έξι έργα του ανταγωνιστικού διαλόγου, με το κόστος τους να αναμένεται να φτάσει ακόμα και στα 200 εκατ. ευρώ. Τα σιδηροδρομικά έργα νέας γενιάς θα ενώσουν το βασικό δίκτυο της χώρας με τα μεγάλα λιμάνια και θα βελτιώσουν τη σύνδεση με τη νοτιοανατολική Ευρώπη.
Ο τεχνικός σύμβουλος θα αναλάβει την υποστήριξη της ΕΡΓΟΣΕ καθ’ όλη τη διάρκεια των έξι διαγωνισμών, σε θέματα αξιολόγησης μελετών, επιλογής τεχνικών μελετητικών λύσεων και σύνθεσης αυτών, καθώς και για την υποστήριξη στην εκπόνηση των απαιτούμενων υποστηρικτικών μελετών. Όπως έχει γίνει εξάλλου σωστό, στη φάση του ανταγωνιστικού διαλόγου προβλέπεται πως θα γίνεται και τετ-α-τετ διαβούλευση με τους ενδιαφερόμενους οικονομικούς φορείς, ώστε να επιλεγεί η βέλτιστη λύση για το κάθε έργο.
Χρονιδιάγραμμα
Σύμφωνα με τον χρονοπρογραμματισμό της ΕΡΓΟΣΕ, εφόσον δεν υπάρξουν εμπόδια προσφυγών από τους συμμετέχοντες, το στάδιο αυτό θα διαρκέσει έναν χρόνο. Εκτιμάται ότι η συμβασιοποίηση των έξι μεγάλων πρότζεκτ θα ολοκληρωθεί σε διάστημα 17-24 μηνών, ενώ ο χορός των παραδόσεων μπορεί να ξεκινήσει στα τέλη του 2025.
Προϋπολογισμός
Ο προϋπολογισμός της σύμβασης υπηρεσιών, με τίτλο: «Τεχνικός Σύμβουλος για την υποστήριξη της ΕΡΓΟΣΕ στην υλοποίηση των διαδικασιών διαγωνισμού επιλεγμένων έργων με Ανταγωνιστικό Διάλογο και των απαιτούμενων υποστηρικτικών μελετών και δράσεων», ανέρχεται σε 7.201.240,20 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ).
Τα έργα
Το μεγάλο σιδηροδρομικό πακέτο έργων θα μεγιστοποιήσει το αποτύπωμα του τρένου στην ελληνική οικονομία. Περιλαμβάνει τα έργα που αφορούν στη σύνδεση των λιμένων της Πάτρας, του Λαυρίου, της Ραφήνας, του 6ου προβλήτα του λιμένα Θεσσαλονίκης, αλλά και της Καβάλας, μέσω τη κατασκευής της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης – Τοξοτών, που αποτελεί το ανατολικό κομμάτι της Σιδηροδρομικής Εγνατίας. Επίσης, θα αναβαθμίσουν τη σύνδεση της Αλεξανδρούπολης με το Ορμένιο και τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα.
Οι υπηρεσίες του συμβούλου
Οι υπηρεσίες του Τεχνικού Συμβούλου που θα ενισχύσουν την ικανότητα υλοποίησης των έργων, περιλαμβάνουν την υποστήριξη του Αναθέτοντος Φορέα:
- Κατά τη διάρκεια της εκπόνησης των λύσεων από τους υποψηφίους.
- Κατά την τεχνική αξιολόγηση των λύσεων που θα προταθούν από τους υποψήφιους ανάδοχους.
- Στην επεξεργασία και επιλογή τεχνικών λύσεων και στη σύνθεση αυτών ώστε να προκύψει η βέλτιστη λύση, για την οποία οι υποψήφιοι θα υποβάλουν την τελική τους προσφορά.
- Στην αξιολόγηση πάσης φύσεως αιτημάτων των υποψηφίων που αφορούν τεχνικά θέματα.
- Στην παρακολούθηση και εφαρμογή του χρονοδιαγράμματος του ανταγωνιστικού διαλόγου.
- Στην εκπόνηση υποστηρικτικών μελετών (μελέτες κτηματολογίου, μελέτες σκοπιμότητας και ανάλυσης κόστους οφέλους, περιβαλλοντικών μελετών κ.α.):
Κριτήριο ανάθεσης της σύμβασης είναι η «πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά» βάσει βέλτιστης σχέσης ποιότητας τιμής. Η επιλογή του αναδόχου, θα γίνει σύμφωνα με την «ανοικτή διαδικασία» του άρθρου 264 του ν. 4412/2016 και υπό τις προϋποθέσεις του νόμου αυτού. Ως ημερομηνία και ώρα λήξης της προθεσμίας υποβολής των προσφορών ορίζεται η 22α Ιουνίου 2022, ημέρα Τετάρτη και ώρα 14.00.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, κ. Χρήστος Βίνης σημείωσε σχετικά με την έναρξη του διαγωνισμού: «Η ΕΡΓΟΣΕ έχει επιλέξει να πλαισιώσει το δικό της έμπειρο προσωπικό με εξειδικευμένους συμβούλους σε όλα τα στάδια του ανταγωνιστικού διαλόγου, για τη βέλτιστη υλοποίηση της διαγωνιστικής διαδικασίας αυτών των έργων. Η επιλογή Τεχνικού Συμβούλου έχει ιδιαίτερη βαρύτητα, καθώς θα ενισχύσει την ικανότητα υλοποίησης των έξι κομβικών έργων που θα ενισχύσουν τη διαλειτουργικότητα του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας».
Latest News
Σταϊκούρας: To TEE εδώ και 100 χρόνια ανταποκρίνεται στις μεγάλες εθνικές και κοινωνικές προκλήσεις
«Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στηρίζει τον τεχνικό κόσμο. Διαμορφώνει τις προϋποθέσεις για τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας στον κλάδο»
ΕΕ: Υποχώρησε η παραγωγή στις κατασκευές τον Φεβρουάριο
Στην ευρωζώνη η παραγωγή μειώθηκε κατά 2,5% στην κατασκευή κτιρίων, ενώ αυξήθηκε κατά 4,9% στα έργα πολιτικού μηχανικού
Υπεγράφη σύμβαση 6 εκατ. ευρώ για έργα στο αρδευτικό δίκτυο Νιγρίτας Σερρών
Η χρηματοδότηση πραγματοποιείται από το Ευρωπαϊκό Γεωργικό Ταμείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Εθνικούς Πόρους
Ταχιάος: «Προτεραιότητα η επέκταση της Γραμμής 2 του Μετρό»
«Υπολογίζουμε πως 51.000 νέοι επιβάτες θα εξυπηρετούνται καθημερινά από την επέκταση "Ανθούπολη – Ίλιον"», δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών
Αυτοκινητόδρομος Ε65: Αθήνα – Τρίκαλα σε 3 ώρες το Πάσχα [χάρτης]
Εγκαίνια για 2 τμήματα του οδικού άξονα που κατασκευάζει η ΤΕΡΝΑ
Εξάρχου: «Ξανά σε αδιέξοδο η οικονομία, αν δεν αλλάξει το μοντέλο παραγωγής»
Τι είπε ο αντιπρόεδρος και CEO της Intrakat Αλέξανδρος Εξάρχου στον διευθυντή σύνταξης του ΟΤ Νίκο Φιλιππίδη για τις προκλήσεις της ελληνικής οικονομίας
Ταχιάος: Τι αλλάζει στις ΣΔΙΤ ως μοντέλο δημοπράτησης δημοσίων έργων
Στην πορεία των διαγωνισμών και την προκήρυξη νέων έργων, αυτό που προέχει είναι η δημοσιονομική σταθερότητα στη χώρα
Εξάρχου (Intrakat): Η Ελλάδα να αποκτήσει ισχυρές βάσεις για μία πιο ισχυρή οικονομία
Η Ελλάδα πρέπει να στοχεύσε σε μία οικονομία που θα εξάγει, παράγοντας πλούτο και αξία
Καραμούζης (Φόρουμ Δελφών): Επενδύσεις 44 δισ. ευρώ στις υποδομές τα επόμενα χρόνια
«Πρέπει να αλλάξουμε το παραγωγικό μοντέλο», επεσήμανε ο Αντιπρόεδρος και CEO της Intrakat, Αλέξανδρος Εξάρχου
Ταχιάος: Kλείνει η σήραγγα «Μαλακάσι Α» της Εγνατίας - Πώς θα διεξάγεται η κυκλοφορία
«Θα πραγματοποιηθεί έλεγχος από εξειδικευμένους δομοστατικούς», ανέφερε ο Υφυπουργός Υποδομών