Ένα σκίτσο του Μιχαήλ Άγγελου πωλήθηκε σε δημοπρασία του οίκου Christie’s στο Παρίσι στο ποσό ρεκόρ των 23 εκ. ευρώ.

Ο ζωγράφος χρησιμοποίησε πένα και καφέ μελάνι. Είχε πουληθεί το 1907 από τον οίκο δημοπρασιών Drouot, στο Παρίσι, ως έργο που αποδιδόταν στη «Σχολή του Μιχαήλ Αγγέλου».

Μόλις το 2019, στο πλαίσιο μίας έρευνας για μία ιδιωτική γαλλική συλλογή έργων τέχνης, αποδόθηκε στον ίδιο τον Μιχαήλ Άγγελο.

Το σκίτσο που πουλήθηκε στο Παρίσι έχει διαστάσεις όσο μία σελίδα χαρτιού Α4 και φαίνεται ότι βασίστηκε σε μια νωπογραφία του Μαζάτσο («Η βάπτιση των νεοφώτιστων»).

Τον Σεπτέμβριο του 2019 χαρακτηρίστηκε «εθνικός θησαυρός» για τη Γαλλία, κάτι που σημαίνει ότι απαγορεύτηκε η έξοδός του από τη χώρα για 30 μήνες και δόθηκε στο γαλλικό κράτος και τα μουσεία η δυνατότητα να το αγοράσουν.

Το εν λόγω έργο στο παρελθόν είχε αποδοθεί στο περιβάλλον του Μιχαήλ Αγγελου, αλλά μόλις το 2019 η έρευνα απέδειξε ότι είναι δική του δημιουργία. Η κεντρική μορφή έχει σχεδιαστεί με μελάνι σε δύο διαφορετικούς τόνους καφέ χρώματος και φαίνεται πως αποτελεί αντίγραφο εκείνης που απεικονίζεται στην τοιχογραφία «Η Βάπτιση των Νεοφύτων» (1426-27). Πρόκειται για έναν άνδρα ο οποίος περιμένει να βαπτιστεί από τον άγιο Πέτρο στο παρεκκλήσι Μπρανκάτσι στη Φλωρεντία, τμήμα της εκκλησίας της Σάντα Μαρία ντελ Κάρμινε και φέρει την υπογραφή του επίσης σπουδαίου ζωγράφου Μαζάτσο.

Αν και το πρότυπο της μορφής του Μιχαήλ Αγγελου δεν αμφισβητείται, οι ειδικοί στα σχέδια των αναγεννησιακών καλλιτεχνών του οίκου Christie’ s εκτιμούν ότι «είναι κάτι πολύ περισσότερο από ένα αντίγραφο, καθώς ο Μιχαήλ Αγγελος αποφάσισε να δουλέψει τη μορφή κατά τέτοιον τρόπο ώστε να ανταποκρίνεται περισσότερο στην αισθητική του, κάνοντάς την πολύ πιο στιβαρή και μνημειακή, διατηρώντας ταυτόχρονα την ευθραυστότητα της, τη στιγμή που είναι εκτεθειμένη και τρέμει, μετατοπίζοντας τη θέση των ποδιών και επανασχεδιάζοντας λίγο το κεφάλι, αλλά κυρίως δίνοντας έμφαση στην πλάτη και τους γλουτούς του άνδρα». Επιπλέον προσέθεσε δύο άντρες στη σύνθεση που «δεν έχουν καμία σχέση» με αυτούς της τοιχογραφίας, αλλά παραπέμπουν σε μορφές που συναντάμε σε άλλα σχέδια του καλλιτέχνη.

Η χρονολόγηση του σχεδίου θεωρείται δύσκολη, αλλά ως πιθανότερη χρονιά δημιουργίας του θεωρείται το 1496, όταν ο Μιχαήλ Αγγελος ήταν περίπου 21 ετών και είχε ήδη διακριθεί για το ταλέντο του.

Το σχέδιο πουλήθηκε τελευταία φορά το 1907 στον οίκο δημοπρασιών Hôtel Drouot στο Παρίσι ως έργο της σχολής του Μιχαήλ Αγγελου. Εναν και πλέον αιώνα αργότερα όμως, το 2019, αποδόθηκε στον ίδιο από τον ειδικό των Christie’ s στους Old Masters, Φούριο Ρινάλντι, σήμερα επιμελητή σχεδίων και εκτυπώσεων στα Μουσεία Καλών Τεχνών του Σαν Φρανσίσκο. Το έργο διαστάσεων 33×22 εκ. έχει διατηρηθεί σε πολύ καλή κατάσταση και εκτιμάται ότι θα προσελκύσει το ενδιαφέρον όχι μόνο όσων συλλέγουν αναγεννησιακά σχέδια, αλλά ακόμη και όσων ενδιαφέρονται για πιο μοντέρνα έργα. Ο οίκος δημοπρασιών δεν δίνει εκτίμηση, παρά μόνο κατόπιν αιτήματος των ενδιαφερομένων.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Plus