Σε 3,1 γιγατόνους (Gt) υπολογίζονται το 2019 οι εκπομπές CO2 της Ευρωπαϊκής Ένωσης ήτοι λιγότερο από το 9% των παγκόσμιων εκπομπών CO2. Κατά το ίδιο έτος, η κατανάλωση στην ΕΕ ήταν 3,4 Gt εκπομπών CO2, που αντιπροσωπεύουν το 10% των παγκόσμιων εκπομπών CO2.
Αναλύοντας το σύνολο των 3,4 Gt, η Eurostat, χρησιμοποιώντας το μοντέλο FIGARO Multi-Regional Input-Output (MRIO), εκτιμά τον όγκο του CO2 που εκπέμπεται στον υπόλοιπο κόσμο για την εξυπηρέτηση της κατανάλωσης της ΕΕ σε 0,9 Gt, ενώ περίπου 2,5 Gt εκπέμπονται από το σύστημα παραγωγής της ΕΕ για εσωτερική κατανάλωση.
Καθαρός εισαγωγέας ενσωματωμένων εκπομπών
Από την άλλη πλευρά, σχεδόν 0,6 Gt CO2 εκπέμπονταν από την οικονομία της ΕΕ για την παραγωγή αγαθών που εξήχθησαν στον υπόλοιπο κόσμο. Αυτό σημαίνει ότι το 2019 οι εκπομπές που ενσωματώθηκαν σε εισαγόμενα αγαθά και υπηρεσίες ήταν υψηλότερες από τις εκπομπές που ενσωματώθηκαν στις εξαγωγές της ΕΕ, καθιστώντας την ΕΕ καθαρό εισαγωγέα ενσωματωμένων εκπομπών CO2.
Μειώθηκε το αποτύπωμα της ΕΕ
Σε σύγκριση με το 2010, η ισορροπία έχει βελτιωθεί από την πλευρά της ΕΕ. Ενώ οι εκπομπές CO2 στην ΕΕ που ενσωματώνονται σε εξαγόμενα αγαθά εκτιμάται ότι είναι σταθερές (0,6 Gt), οι εκπομπές CO2 που παράγονται εκτός ΕΕ για την κατανάλωσή της μειώθηκαν κατά περίπου 8%, από σχεδόν 1,0 Gt το 2010 σε 0,9 Gt το 2019.
Χάρη σε παρόμοια μείωση των εκπομπών CO2 για αγαθά και υπηρεσίες που παράγονται στην ΕΕ για εγχώρια κατανάλωση, το συνολικό αποτύπωμα CO2 της ΕΕ μειώθηκε από 4,0 Gt το 2010 σε 3,6 Gt το 2018 και στη συνέχεια σε 3,4 Gt το 2019. Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι την ίδια στιγμή η κατανάλωση αγαθών και υπηρεσιών στην ΕΕ αυξήθηκε, πράγμα που σημαίνει ότι το σύστημα παραγωγής της ΕΕ κατάφερε να παράγει περισσότερα αγαθά και υπηρεσίες με λιγότερες εκπομπές CO2.
Χώρες προέλευσης εισαγόμενων εκπομπών
Οι περισσότερες εκπομπές CO2 που εισάγονται για κατανάλωση στην ΕΕ εκπέμπονται στην Κίνα, τη Ρωσία και τις Ηνωμένες Πολιτείες.
Περίπου 0,9 Gt των παγκόσμιων εκπομπών CO2 που εξυπηρετούν την κατανάλωση της ΕΕ προήλθαν από χώρες εκτός ΕΕ το 2019.
Η Κίνα ήταν η πιο σημαντική πηγή αυτών των εκπομπών CO2, αντιπροσωπεύοντας το 27% των συνολικών εκπομπών στον υπόλοιπο κόσμο και αντικατοπτρίζει τον ρόλο της ως ΕΕ κύριος εμπορικός εταίρος για τις εισαγωγές.
Η Ρωσία αντιπροσώπευε εκπομπές CO2 0,11 Gt (12%) ακολουθούμενη από τις Ηνωμένες Πολιτείες (8%) και την Ινδία (6%).
Σε απόλυτες τιμές, οι εισαγόμενες εκπομπές από αυτές τις χώρες μειώθηκαν μεταξύ 2010 και 2019, εκτός από εκείνες από την Ινδία.
Μέτρια πρόοδος στον Δείκτη Βιώσιμης Ανάπτυξης 13 – δράση για το κλίμα
Σύμφωνα με την έκθεση παρακολούθησης του 2022 σχετικά με την πρόοδο όσον αφορά την επίτευξη των 17 Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης, τα τελευταία πέντε χρόνια ο στόχος δράσης για το κλίμα (ΣΒΑ 13) είχε μέτρια πρόοδο.
Αυτός ο στόχος απαιτεί επείγουσα δράση για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής και των επιπτώσεών της.
Στοχεύει στον περιορισμό της υπερθέρμανσης του πλανήτη σε πολύ κάτω από 2°C – κατά προτίμηση σε 1,5°C – σε σύγκριση με την προβιομηχανική εποχή.
Latest News
Υβριδικά και ηλεκτρικά οι μισές νέες ταξινομήσεις στην ΕΕ - Τι αγοράζουν οι Ελληνες
Η Ελλάδα είναι πολύ ψηλά στην κατάταξη των κρατών της ΕΕ στις νέες ταξινομήσεις σε υβριδικά ντιζελοκίνητα-ηλεκτρικά οχήματα
Τεράστιο το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα του TikTok - Μεγαλύτερο και από της Ελλάδας
Το TikTok φαίνεται να έχει μεγαλύτερες ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ακόμα και από κάποιες ολόκληρες χώρες
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος