«Ελπιδοφόρα» χαρακτήρισε ο υπουργός Τουρισμού, Βασίλης Κικίλιας, τα πρώτα στοιχεία για τη φετινή τουριστική σεζόν.
«Η Ελλάδα είναι πρώτος προορισμός για τους Γάλλους ταξιδιώτες. Είναι πρώτος προορισμός και για τους Ρουμάνους που επιλέγουν τον οδικό τουρισμό, ένας στους δύο Σέρβους που θα ταξιδέψουν στο εξωτερικό, επιλέγουν επίσης τη χώρα μας. Η Apollo και η Der Touristik προσθέτουν συνεχώς νέους προορισμούς συνεχώς, οι μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες της Μεγάλης Βρετανίας -EasyJet, Jet 2, Ryanair και British Airways- παρουσιάζουν αύξηση των ταξιδιωτών από 20% έως 50% σε σχέση με το 2019, ενώ πολύ θετικά είναι τα μηνύματα από το Ισραήλ ειδικά για τον μήνα Σεπτέμβριο», είπε.
Όπως επισήμανε ο κ. Κικίλιας, τα αποτελέσματα είναι πλέον μετρήσιμα. «Αυτό που βλέπουμε είναι ότι όσοι μας επισκέφθηκαν, ξανά και ξανά, από το 2019 μέχρι σήμερα, κάθε χρονιά ξοδεύουν παραπάνω. Και αυτό αποτελεί την καλύτερη απόδειξη της εμπιστοσύνης που καταφέραμε να χτίσουμε όλο αυτό το διάστημα. Δεν ξέρω κανέναν ταξιδιώτη που δεν θέλει να ξοδέψει. Με αυτή την ψυχολογία έρχονται όλοι», δήλωσε.
Απευθύνοντας χαιρετισμό στο Συνέδριο «Future of Retail 2022» της ΕΣΕΕ, ο υπουργός Τουρισμού δήλωσε ότι «το ελληνικό εμπόριο είναι συνυφασμένο με το τουριστικό μας προϊόν».
Ο κ. Κικίλιας αναφέρθηκε στη σημασία της στρατηγικής στόχευσης του υπουργείου Τουρισμού για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, η οποία, όπως ανέφερε, αποδίδει ήδη τους πρώτους καρπούς, με υπερπολλαπλάσιο μέρισμα για τη μέση ελληνική οικογενειακή επιχείρηση. «Οι πολιτικές μας έρχονται να υλοποιηθούν, στην πράξη, μέσα από τη συνεργασία μας και τη συλλογική προσπάθεια, όλων μας. Και αυτό γιατί, ο τουρισμός αποτελεί, με τον πλέον επίσημο τρόπο, την ατμομηχανή -όπως συνηθίζω να λέω- της ελληνικής οικονομίας, καθώς έμμεσα ή άμεσα, ένα στα τέσσερα ευρώ στην ελληνική οικονομία προέρχονται από τον τουρισμό», επισήμανε.
Εθνική στρατηγική
Όπως είπε ο υπουργός Τουρισμός, η σύνδεση του ελληνικού εμπορίου με το τουριστικό προϊόν αποτελεί εθνική στρατηγική, προκειμένου να μεγιστοποιηθούν τα οφέλη για την ελληνική οικονομία. «Το τουριστικό προϊόν είναι αλληλοτροφοδοτούμενο με το ελληνικό εμπόριο», σημείωσε χαρακτηριστικά, φέρνοντας το παράδειγμα της διασύνδεσης του τουρισμού με τον πρωτογενή τομέα: «Παράγονται στην ελληνική γη προϊόντα, τα οποία με τη σειρά τους κατευθύνονται στα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, στα ξενοδοχεία μας και στα καταλύματά μας» δήλωσε.
Ο κ. Κικίλιας αναφέρθηκε στο πλέγμα των παρεμβάσεων που αναλήφθηκαν όλο αυτό το διάστημα, προκειμένου να «φωτιστούν» μη προβεβλημένοι προορισμοί σε όλη τη χώρα -όπως η Χάλκη, η Αστυπάλαια, η Σύμη, το Καστελόριζο, αλλά και πολλοί χειμερινοί προορισμοί- έτσι ώστε τα έσοδα από το τουριστικό προϊόν να φτάνουν σε κάθε γωνιά της πατρίδας μας, δώδεκα μήνες τον χρόνο. Παράλληλα, υπογράμμισε τη σημασία του επιτυχούς ανοίγματος και σε νέες αγορές, που έχει οδηγήσει στην ενίσχυση του ελληνικού brand, αλλά και στην τόνωση του λιανεμπορίου. «Μήπως κ. πρόεδρε του εμπορικού συλλόγου της Αθήνας, όταν περιδιαβαίνετε την Πλάκα, την περιοχή του Ψυρρή και το ιστορικό κέντρο, δεν σας λένε οι συνάδελφοί σας ότι πλέον -έπειτα από σχεδόν μία υπερδεκαετή κρίση- δεν υπάρχουν τουρίστες και επισκέπτες που καταναλώνουν, χωρίς να ρωτούν πόσο κάνει ένα προϊόν ή μία υπηρεσία; Μήπως, φέτος, δεν παρατηρούμε μία “έκρηξη” στον αριθμό των ταξιδιωτών από τις ΗΠΑ, ήδη από τον Μάρτιο, με μισό εκατομμύριο Αμερικανούς τουρίστες που φτάνουν πλέον με απευθείας πτήσεις στην Αθήνα;», διερωτήθηκε ο υπουργός Τουρισμός.
Στην πρώτη πεντάδα παγκοσμίως το ελληνικό brand
Ο κ. Κικίλιας δεν παρέλειψε να αναφερθεί στον τρόπο με τον οποίο το ελληνικό τουριστικό brand βρέθηκε στην πρώτη πεντάδα της παγκόσμιας κατάταξης, κεφαλαιοποιώντας την επιτυχή διαχείριση της πανδημίας, η οποία κατέστησε τη χώρα μας ως έναν από τους πλέον πιο ασφαλείς προορισμούς για τους επισκέπτες από όλο τον κόσμο και τις οικογένειές τους. «Αξίζει ιδιαίτερη μνεία στον τρόπο, με τον οποίο ο ίδιος ο πρωθυπουργός πέτυχε την ενίσχυση του brand “Ελλάδα”. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης ταξίδεψε στο εξωτερικό και προμόταρε σε όλα τα επίπεδα τη χώρα μας και τις ομορφιές της, όπως και τον επαγγελματικό, εμπορικό και τουριστικό της κλάδο. Και σε αυτή την εθνική προσπάθεια, ο εμπορικός κόσμος -η ΕΣΕΕ– ήταν και είναι πάντα δίπλα μας. Προσωπικά, δεν θα κουραστώ να σας αποκαλώ “συμπαίκτες” μας. Εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι, οι οποίοι δουλεύουν στο τουριστικό μας προϊόν, τονώνουν και όλους τους υπόλοιπους κλάδους της οικονομίας, με τους επισκέπτες που κινούνται, καταναλώνουν, διασκεδάζουν, όλο το χρόνο στην Ελλάδα», είπε ο υπουργός Τουρισμού. Στάθηκε, δε, ιδιαίτερα στον τρόπο που αναπτυξιακά έργα υποδομής φέρνουν νέες πολλαπλές επενδύσεις και ενισχύουν τη συνολική παραγωγικότητα της εθνικής οικονομίας. «Μήπως οι μαρίνες και τα λιμάνια, τα οποία αναπτύσσουμε δεν βοηθούν τις τοπικές κοινωνίες και τον εμπορικό κόσμο; Μόνο στη Θεσσαλονίκη, για παράδειγμα, έχουμε άνοδο 250% στην κρουαζιέρα», είπε χαρακτηριστικά.
Κινητήριος δύναμη
«Η μικρή και μεσαία επιχείρηση στην Ελλάδα είναι η κινητήριος δύναμη και ο μοχλός της ελληνικής οικονομίας» επισήμανε ο υπουργός Τουρισμού, επαναλαμβάνοντας ότι κεντρική στρατηγική της κυβέρνησης, συνολικά, είναι η περαιτέρω στήριξη του εισοδήματος της μέσης ελληνικής οικογένειας, μέσα από την ενίσχυση του τουριστικού προϊόντος με όρους όμως βιώσιμης ανάπτυξης. «Προφανώς, δεν θα “ξεριζώσουμε” τα πάντα. Προφανώς, το παραδοσιακό ταβερνάκι με την ψάθινη καρέκλα στα τρία μέτρα από τη θάλασσα και το θέλουμε και θα το υποστηρίξουμε. Και θα νομοθετήσουμε, προκειμένου κανείς να μην μπορεί να αλλοιώσει τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του τουριστικού μας προϊόντος», υπογράμμισε.
Όπως είπε ο κ. Κικίλιας, το κέρδος από το τουριστικό προϊόν κινεί όλη την οικονομία, δημιουργώντας τις συνθήκες για παραπάνω ανάπτυξη. «Από το μέρισμα της επιτυχίας αυτής, μπορούμε να φτιάχνουμε καλύτερα σχολεία, καλύτερα νοσοκομεία, καλύτερες υποδομές. Και μέρισμα από τον τουρισμό δικαιούται κάθε περιοχή της χώρας, κάθε προορισμός, είτε περισσότερο είτε λιγότερο δημοφιλής. Σε αυτή την κατεύθυνση έχουμε συντονίσει όλες μας τις ενέργειες. Και αυτό θα συνεχίζουμε να πράττουμε για να κάνουμε τη ζωή των Ελλήνων καλύτερη», κατέληξε ο υπουργός Τουρισμού.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Ερχονται «χρυσές» ημέρες στον τουρισμό - Η πρόβλεψη του WTO
Οι περισσότερες περιοχές σε όλο τον κόσμο έχουν ήδη ξεπεράσει to 100% της τουριστικής ανάκαμψης, αναφέρει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού
Επένδυση ύψους 200 εκατ. προωθεί στο Καβούσι το Metaxa Hospitality Group
Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ που εγκρίνει το Ειδικό Σχέδιο Χωρικής Ανάπτυξης της Στρατηγικής Επένδυσης (ΕΣΧΑΣΕ) «CAPE THOLOS»
Ο Μισέλ Ρουσό , νέος πρόεδρος ανώτατου εκτελεστικού συμβουλίου της Star Alliancεe
Ο Μισελ Ρουσσώ ηγείται της στρατηγικής κατεύθυνσης της Star Alliance, η οποία απαρτίζεται από 25 αεροπορικές εταιρείες - μέλη σε παγκόσμιο επίπεδο.
Airbnb: Επιπλέον «χαράτσι» 600 ευρώ φέρνουν τα νέα μέτρα
Έντονες είναι οι αντιδράσεις για το νομοσχέδιο βραχυχρόνιας μίσθωσης (τύπου Airbnb)
EasyJet: Αυξάνει τα δρομολόγια της στην Αθήνα - Ο νέος στόχος για επιβάτες το 2025
Η EasyJet επανατοποθετείται στην ελληνική τουριστική αγορά ανεβάζοντας το καλοκαίρι σε 15 τον αριθμό των δρομολογίων από Αθήνα - Σενάριο και για βάση στο «Ελ. Βενιζέλος»
Χειμερινή εξοχική κατοικία: Οι Ελληνες γυρνούν την πλάτη παρά την πτώση των τιμών [γραφήματα]
Ούτε η πώληση κάτω από το κόστος δείχνει να «συγκινεί» τους αγοραστές
Χρονιά ανάκαμψης το 2024 για τη Goldair
Μέσα στο 2024 η Goldair πρόσθεσε δυο ακόμα εμπορικές συμφωνίες με αεροπορικές εταιρείες για εξαγωγή εμπορευμάτων στις αγορές της Κίνας και του Ισραήλ
Κλιματική κρίση και πράσινη μετάβαση στην ατζέντα συνάντησης στις Βρυξέλλες για τον ευρωπαϊκό τουρισμό
Η εκδήλωση που έγινε στο ευρωκοινοβούλιο για τον ευρωπαϊκό τουρισμό αποτελεί συνέχεια του «Φόρουμ της Ρόδου»
Πληρώνεται το μεταφορικό ισοδύναμο στις επιχειρήσεις
Το μεταφορικό ισοδύναμο ανέρχεται στα 25,9 εκατ. ευρώ και αφορά στις μετακινήσεις επιβατών από τον Ιούνιο του 2023 έως και τον Δεκέμβριο του ίδιου έτους
Νέα all-inclusive θέρετρα στην Ισπανία από την Wynham και την Palladium Hotel Group
Πέντε θέρετρα της Palladium Hotel Group εντάσσονται στις επωνυμίες Registry Collection Hotels και Trademark Collection της Wyndham