Γην και ύδωρ δίνουν στους πιλότους και στα πληρώματα καμπίνας οι αερομεταφορείς για να τους δελεάσουν και να τους κρατήσουν, ενώ ταυτόχρονα κυνηγούν «με το τουφέκι» ιπταμένους για να προσλάβουν. Ουδείς φαίνεται πως υποπτευόταν μια τόσο δυναμική ανάκαμψη της ζήτησης για αεροπορικές μετακινήσεις το εφετινό καλοκαίρι. Παρά τον πόλεμο στην Ουκρανία και τις αβεβαιότητες που αυτός γεννά στο πίσω μέρος του μυαλού όλων (κυρίως των Ευρωπαίων) και κυρίως παρά τον πληθωρισμό, που δεν αφήνει αλώβητες τις αερομεταφορές.

Σπαζοκεφαλιά

Η γιγαντιαία γερμανική εταιρεία ταξιδίων TUI θεωρεί ότι η τουριστική κίνηση θα αποκατασταθεί στα επίπεδα του 2019 το εφετινό καλοκαίρι. Πώς όμως θα ταξιδέψουν οι αεροπορικοί επιβάτες αν δεν υπάρχουν πληρώματα στα αεροπλάνα; Η σπαζοκεφαλιά αφορά όλους τους αερομεταφορείς, σε κάθε γωνιά της Γης. Η μεγαλύτερη σε επιβατική κίνηση αεροπορική εταιρεία στον κόσμο, Emirates, ανακοίνωσε ότι τις επόμενες ημέρες στελέχη της θα ξεχυθούν σε… 30 πόλεις της Ευρώπης, της Ασίας και της Βόρειας Αφρικής (θα έρθουν και στην Αθήνα φυσικά) για να «στρατολογήσουν» αεροσυνοδούς και ιπτάμενους φροντιστές.

Αφαίρεση καθισμάτων

Η βρετανική easyJet είχε από τις αρχές Μαΐου ανακοινώσει ότι θα αφαιρέσει καθίσματα από τα αεροσκάφη της, ώστε να μπορούν αυτά να πετούν με λιγότερο προσωπικό καμπίνας. Ταυτόχρονα η δεύτερη (μετά τη Ryanair) εταιρεία χαμηλού κόστους στην Ευρώπη ανακοίνωσε ότι θα δώσει μπόνους 1.000 στερλινών (1.185 ευρώ) στο τέλος του καλοκαιριού σε όλους τους ιπταμένους, νέους και παλαιούς (για να μην «πετάξουν» για κάποιον ανταγωνιστή προφανώς). Η εταιρεία που ίδρυσε ο Στέλιος Χατζηιωάννου έχει κάνει ήδη 1.700 προσλήψεις ενώ αρχικά είχε προγραμματίσει μόνο 1.500.

Xρυσό καλωσόρισμα

Ενα «χρυσό καλωσόρισμα» (εξαργυρώσιμο εξυπακούεται) υπόσχεται σε όσους την προτιμήσουν για να εργαστούν και η British Airways, που όπως και η easyJet έχει αναγκαστεί να καθηλώσει αεροσκάφη της λόγω ελλείψεως ιπταμένων. Ασφαλώς οι αερομεταφορείς θα μετακυλίσουν μέρος της αύξησης του λειτουργικού τους κόστους στο επιβατικό κοινό – που έχει αναδείξει εξάλλου το αεροπορικό ταξίδι ως τελείως ανελαστικό αγαθό. Ανατιμήσεις ήδη γίνονται στους ναύλους λόγω βέβαια της εκτίναξης των αεροπορικών καυσίμων. Ο μάνατζερ της Ryanair Μάικλ Ο’Λίρι δήλωσε προσφάτως ότι οι αυξήσεις το εφετινό καλοκαίρι θα είναι μονοψήφιες μεν, αλλά «πολύ κοντά στο όριο για να γίνουν διψήφιες». Υποψιάζεται κανείς ότι ένα επιπλέον «καπελάκι» για να καλυφθούν τα μπόνους των ιπταμένων είναι πειρασμός για να το βάλουν οι εταιρείες.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
Βαλτιμόρη: Αδιανόητο έργο… η απομάκρυνση των συντριμμιών της γέφυρας
Διεθνή |

Τι θα γίνει με τα συντρίμια της γέφυρας στη Βαλτιμόρη - Προβληματισμοί και συνέπειες

«Το πλοίο έχει περίπου το μέγεθος του Πύργου του Άιφελ. Και στην κορυφή του υπάρχει μια ατσάλινη γέφυρα. Φανταστείτε το. Μέχρι πρόσφατα δεν μπορούσα να το φανταστώ», λέει ο κυβερνήτης του Μέριλαντ