Γην και ύδωρ δίνουν στους πιλότους και στα πληρώματα καμπίνας οι αερομεταφορείς για να τους δελεάσουν και να τους κρατήσουν, ενώ ταυτόχρονα κυνηγούν «με το τουφέκι» ιπταμένους για να προσλάβουν. Ουδείς φαίνεται πως υποπτευόταν μια τόσο δυναμική ανάκαμψη της ζήτησης για αεροπορικές μετακινήσεις το εφετινό καλοκαίρι. Παρά τον πόλεμο στην Ουκρανία και τις αβεβαιότητες που αυτός γεννά στο πίσω μέρος του μυαλού όλων (κυρίως των Ευρωπαίων) και κυρίως παρά τον πληθωρισμό, που δεν αφήνει αλώβητες τις αερομεταφορές.
Σπαζοκεφαλιά
Η γιγαντιαία γερμανική εταιρεία ταξιδίων TUI θεωρεί ότι η τουριστική κίνηση θα αποκατασταθεί στα επίπεδα του 2019 το εφετινό καλοκαίρι. Πώς όμως θα ταξιδέψουν οι αεροπορικοί επιβάτες αν δεν υπάρχουν πληρώματα στα αεροπλάνα; Η σπαζοκεφαλιά αφορά όλους τους αερομεταφορείς, σε κάθε γωνιά της Γης. Η μεγαλύτερη σε επιβατική κίνηση αεροπορική εταιρεία στον κόσμο, Emirates, ανακοίνωσε ότι τις επόμενες ημέρες στελέχη της θα ξεχυθούν σε… 30 πόλεις της Ευρώπης, της Ασίας και της Βόρειας Αφρικής (θα έρθουν και στην Αθήνα φυσικά) για να «στρατολογήσουν» αεροσυνοδούς και ιπτάμενους φροντιστές.
Αφαίρεση καθισμάτων
Η βρετανική easyJet είχε από τις αρχές Μαΐου ανακοινώσει ότι θα αφαιρέσει καθίσματα από τα αεροσκάφη της, ώστε να μπορούν αυτά να πετούν με λιγότερο προσωπικό καμπίνας. Ταυτόχρονα η δεύτερη (μετά τη Ryanair) εταιρεία χαμηλού κόστους στην Ευρώπη ανακοίνωσε ότι θα δώσει μπόνους 1.000 στερλινών (1.185 ευρώ) στο τέλος του καλοκαιριού σε όλους τους ιπταμένους, νέους και παλαιούς (για να μην «πετάξουν» για κάποιον ανταγωνιστή προφανώς). Η εταιρεία που ίδρυσε ο Στέλιος Χατζηιωάννου έχει κάνει ήδη 1.700 προσλήψεις ενώ αρχικά είχε προγραμματίσει μόνο 1.500.
Xρυσό καλωσόρισμα
Ενα «χρυσό καλωσόρισμα» (εξαργυρώσιμο εξυπακούεται) υπόσχεται σε όσους την προτιμήσουν για να εργαστούν και η British Airways, που όπως και η easyJet έχει αναγκαστεί να καθηλώσει αεροσκάφη της λόγω ελλείψεως ιπταμένων. Ασφαλώς οι αερομεταφορείς θα μετακυλίσουν μέρος της αύξησης του λειτουργικού τους κόστους στο επιβατικό κοινό – που έχει αναδείξει εξάλλου το αεροπορικό ταξίδι ως τελείως ανελαστικό αγαθό. Ανατιμήσεις ήδη γίνονται στους ναύλους λόγω βέβαια της εκτίναξης των αεροπορικών καυσίμων. Ο μάνατζερ της Ryanair Μάικλ Ο’Λίρι δήλωσε προσφάτως ότι οι αυξήσεις το εφετινό καλοκαίρι θα είναι μονοψήφιες μεν, αλλά «πολύ κοντά στο όριο για να γίνουν διψήφιες». Υποψιάζεται κανείς ότι ένα επιπλέον «καπελάκι» για να καλυφθούν τα μπόνους των ιπταμένων είναι πειρασμός για να το βάλουν οι εταιρείες.
Latest News
Με μείωση επιτοκίων κατά 25 μ.β αποχαιρετά το 2024 η ΕΚΤ
Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα αποφάσισε ως ήταν αναμενόμενο την τέταρτη για το 2024 μείωση των επιτοκίων - Αναθεωρεί προς τα κάτω τις προβλέψεις για την ανάπτυξη
Κίνηση-έκπληξη από την κεντρική τράπεζα της Ελβετίας - Μείωση 50 μ.β. στα επιτόκια
Το βασικό επιτόκιο διαμορφώνεται στο 0,5% - Η Ελβετία ήταν η πρώτη μεγάλη οικονομία που χαλάρωσε τη νομισματική της πολιτική
Αύξηση των αμυντικών δαπανών στο 3% του ΑΕΠ - Τι συζητούν οι Ευρωπαίοι
Αυξημένες στρατιωτικές δαπάνες θα μπορούσαν να συμφωνηθούν στη σύνοδο κορυφής του NATO, το 2025, εντείνοντας την πίεση στους εθνικούς προϋπολογισμούς
Τι θα αποφασίσει το ιερατείο της ΕΚΤ για τα επιτόκια - Πού ποντάρουν οι αγορές
Οι αγορές σταθμίζουν τα δεδομένα που έχουν στο τραπέζι οι αξιωματούχοι της ΕΚΤ και εκτιμούν πώς θα κινηθεί
Λίβανος: Πρώτη παράδοση κατεχομένου εδάφους από το Ισραήλ
Αμερικανός στρατηγός βρίσκεται στον Λίβανο για να επιβλέψει την παράδοση
Η μεγάλη αποτυχία του στοιχήματος των Shell και BP στην ηλεκτρική ενέργεια
Η ηλεκτρική ενέργεια ήταν το επόμενο μεγάλο στοίχημα για πολλές εταιρείες πετρελαίου και φυσικού αερίου, όμως γύρισε μπούμερανγκ
Ποιες είναι προτεραιότητες Τραμπ για τις πρώτες 100 ημέρες
Οι πέντε κορυφαίες προτεραιότητές του Ντόναλντ Τραμπ για τις πρώτες 100 ημέρες στο Οβάλ γραφείο
Ο Τραμπ δίνει «γη και ύδωρ» κινήτρων για να φέρει μεγάλες επενδύσεις πίσω στις ΗΠΑ
Ο Τραμπ αποσκοπεί σε μια κοσμογονία εγχώριων επενδύσεων στις ΗΠΑ - Η πρόταση για διευκολύνσεις στις επενδύσεις άνω του 1 δισ.
Η Ινδία κατασκευάζει το δικό της «Χόνγκ Κονγκ» - Το φαραωνικό project των 9 δισ.
Ανησυχία ότι το σχέδιο θα εξαλείψει μερικές από τις απομονωμένες φυλές που ζουν στα νησιά του αρχιπελάγους Νικομπάρ - Τι λέει η Ινδία
Από ένα KFC στην αυτοκρατορία των 3 δισ. - Ποιος είναι ο Αυστραλός επιχειρηματίας Τζακ Κάουιν
Σήμερα, ο Τζακ Κάουιν κατέχει το 98% της εταιρείας του, ενώ το υπόλοιπο 2% ανήκει σε ορισμένους από τους αρχικούς επενδυτές και μετόχους του