Κατά 142% αυξήθηκε μέσα στο πρώτο πεντάμηνο του έτους η αυθεντικοποίηση των πολιτών σε ηλεκτρονικές υπηρεσίες με κωδικούς Taxisnet, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Συγκεκριμένα, από τον Ιανουάριο μέχρι και τον Μάιο του 2022 οι πολίτες αυθεντικοποιήθηκαν σε πλατφόρμες ψηφιακών υπηρεσιών χρησιμοποιώντας κωδικούς Taxisnet 154.315.749 φορές, έναντι 63.617.253 αυθεντικοποιήσεων που είχαν πραγματοποιηθεί την ίδια περίοδο του 2021.

Η αύξηση αυτή βασίζεται στη διαρκή διεύρυνση των φορέων του Δημοσίου που αυθεντικοποιούν τους πολίτες μέσω του Taxisnet. Ειδικότερα, ήδη κατά τους πέντε πρώτους μήνες του 2022, 82 πληροφοριακά συστήματα του Δημοσίου απέκτησαν τη δυνατότητα να παρέχουν ψηφιακές υπηρεσίες χρησιμοποιώντας ως διαπιστευτήρια τους κωδικούς Taxisnet. Με τον τρόπο αυτό, ο συνολικός αριθμός των φορέων (Υπουργεία, Δήμοι, Νοσοκομεία, Πανεπιστήμια κοκ) που παρέχουν πρόσβαση σε ψηφιακές υπηρεσίες με κωδικούς Taxisnet ανέρχεται πλέον σε 276.

Κεντρική στρατηγική

Υπενθυμίζεται ότι η χρήση των κωδικών Taxisnet για την πρόσβαση των πολιτών στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες συνιστά κεντρική στρατηγική του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Ως εκ τούτου, αποτελεί διαρκή επιδίωξη η επέκταση της σχετικής δυνατότητας σε όσο το δυνατόν περισσότερους φορείς. Διευκολύνεται, έτσι, σημαντικά η καθημερινότητα των πολιτών και των επιχειρήσεων, αναβαθμίζοντας την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών. Κάθε προσθήκη νέου φορέα υλοποιείται με απόφαση του Υπουργού Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκου Πιερρακάκη και με την προβλεπόμενη έγκριση από τον Γενικό Γραμματέα Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης Δημοσθένη Αναγνωστόπουλο.

Τα διαπιστευτήρια Taxisnet χρησιμοποιούνται με ενιαίο και απλό τρόπο σε ένα ευρύτατο φάσμα υπηρεσιών από πληθώρα φορέων του Δημοσίου. Με τον τρόπο αυτό, πολίτες και επιχειρήσεις απαλλάσσονται από την ανάγκη φυσικής παρουσίας στις διαδικασίες των φορέων, περιορίζοντας χρονοβόρες μετακινήσεις, αναμονή και άσκοπη ταλαιπωρία για τη λήψη υπηρεσιών (π.χ. έκδοση πιστοποιητικών και βεβαιώσεων, υποβολή αιτήσεων ή δηλώσεων, κλπ).

Παραδείγματα

Ενδεικτικά, παραδείγματα νέων ψηφιακών υπηρεσιών, στις οποίες δόθηκε η δυνατότητα χρήσης των κωδικών Taxisnet, είναι:

• Ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την αυθεντικοποίηση των γονέων μαθητών, ώστε να συμμετέχουν σε εξετάσεις/ κλήρωση για εισαγωγή σε Πρότυπα / Πειραματικά Σχολεία.

• Ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (ΕΚΔΔΑ) για πρόσβαση και εκδήλωση ενδιαφέροντος για τα σεμινάρια που οργανώνονται.

• Ηλεκτρονικές υπηρεσίες για την εξυπηρέτηση πελατών του Διαχειριστή Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ) αναφορικά με την υποβολή αιτημάτων ηλεκτροδότησης.

• Ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας.

• Ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

• Ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Πράσινου Ταμείου του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

• Ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, που αφορά την Διαχείριση του Μητρώου Ραδιοερασιτεχνών και των κεραιοσυστημάτων τους.

• Ηλεκτρονικές υπηρεσίες Περιφερειών.

• Ηλεκτρονικές υπηρεσίες Δήμων.

• Ηλεκτρονικές υπηρεσίες Μετοχικού Ταμείο Πολιτικών Υπαλλήλων.

• Ηλεκτρονικές υπηρεσίες Επιμελητηρίων.

• Ηλεκτρονικές υπηρεσίες για Δημοτικές Επιχειρήσεις Ύδρευσης και Αποχέτευσης για την εύκολη πληρωμή λογαριασμών μέσω διαδικτύου.

• Ηλεκτρονικές υπηρεσίες για Οργανισμούς Άθλησης και Πολιτισμού.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Κοινωνία
Siemens: Προκαταρκτική Ντογιάκου για την παραγραφή των αδικημάτων
Επικαιρότητα |

Προκαταρκτική Ντογιάκου για την παραγραφή των αδικημάτων στη Siemens

Για να διαπιστωθεί αν στην μακρόχρονη πορεία της διερεύνησης της υπόθεσης υπάρχουν ενδεχόμενες ευθύνες συγκεκριμένων προσώπων που οδήγησαν την υπόθεση στον σκόπελο της παραγραφής