Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ξεκινά τους διαγωνισμούς για πέντε έργα μέσω Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα, συνολικού προϋπολογισμού 1,5 δισ. ευρώ, μετά και τη σχετική σημερινή έγκριση από τη Διυπουργική Επιτροπή Έργων ΣΔΙΤ.

Διαβάστε επίσης: Σε νέα φάση ο διαγωνισμός για το κτήριο της Γενικής Γραμματείας Υποδομών – Οι τέσσερις μνηστήρες

Τα πέντε έργα

«Κάθετος Αξονας Δράμα – Αμφίπολη (Παλαιοκώμη)» με ενδεικτικό προϋπολογισμό 200,44 εκατ. ευρώ  (χωρίς ΦΠΑ) και συνολικού μήκους 43 χλμ. Τα κοινωνικοοικονομικά και αναπτυξιακά οφέλη του έργου είναι πολλαπλά καθώς θα επιτευχθεί η ταχύτερη διασύνδεση των πρωτευουσών νομών και η δημιουργία συνεκτικής αλυσίδας με την υπόλοιπη χώρα αλλά και το εξωτερικό για την απρόσκοπτη διακίνηση επιβατών και εμπορευμάτων.

Η διάρκεια του έργου ΣΔΙΤ είναι 30 έτη, περιλαμβάνοντας 3 έτη κατασκευαστική περίοδο και 27 έτη περίοδο λειτουργίας / συντήρησης και εκμετάλλευσης της υποδομής και δεν θα προβλέπονται διόδια.

Διαβάστε επίσης: Εντός του καλοκαιριού η δημοπράτηση του οδικού άξονα «Δράμα – Αμφίπολη»

«Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση της Αναβάθμισης του οδικού άξονα ΕΟ2 (Μαυροβούνι – Έδεσσα, Παράκαμψη Γιαννιτσών, Παράκαμψη Χαλκηδόνας) και λειτουργία/ συντήρηση του τμήματος γέφυρας Αξιού ποταμού – Έδεσσας» με ενδεικτικό προϋπολογισμό 358,8 εκατυ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) και μήκους περίπου 80χλμ. Η υλοποίηση του έργου θα συμβάλλει:

  • στην βελτίωση της ασφάλειας των οδικών υποδομών της κεντρικής Μακεδονίας,
  • στην βελτίωση του επιπέδου εξυπηρέτησης των χρηστών της οδού,
  • στην τουριστική αναβάθμιση της περιοχής και την αναβάθμιση του προσφερόμενου τουριστικού προϊόντος με την διασφάλιση γρήγορων και ασφαλών μετακινήσεων.
  • στην μείωση του κόστους μεταφορών και την αύξηση της ανταγωνιστικότητας του πρωτογενούς και δευτερογενούς τομέα της οικονομίας της περιοχής.

Η διάρκεια του έργου ΣΔΙΤ είναι 30 έτη, περιλαμβάνοντας 3 έτη κατασκευαστική περίοδο και 27 έτη περίοδο λειτουργίας/συντήρησης και εκμετάλλευσης της υποδομής και δεν θα προβλέπονται διόδια.

«Έργα αξιοποίησης του υδάτινου δυναμικού του Ταυρωνίτη Ποταμού ΠΕ Χανίων Κρήτης» με ενδεικτικό προϋπολογισμό 215,4 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Το έργο θα επιλύσει ένα αίτημα δεκαετιών για την άρδευση γεωργικών εκτάσεων μεγάλης απόδοσης, εξοικονομώντας νερό για άλλες χρήσεις, όπως η ύδρευση οικισμών και τουριστικών εγκαταστάσεων. Επιπλέον, θα συμβάλλει ουσιαστικά στην αντιπλημμυρική προστασία των εκτάσεων της λεκάνης απορροής του Ταυρωνίτη ποταμού, στην οποία προκλήθηκαν πολύ μεγάλες καταστροφές και έντονα πλημμυρικά φαινόμενα από τις βροχοπτώσεις που έπληξαν την περιοχή πρόσφατα.

Ο ποταμός Ταυρωνίτης

Η διάρκεια του έργου ΣΔΙΤ είναι 30 έτη, περιλαμβάνοντας 4 έτη κατασκευαστική περίοδο και 26 έτη περίοδο λειτουργίας/συντήρησης και εκμετάλλευσης της υποδομής.

«Κατασκευή φράγματος ποταμού Ενιπέα Φαρσάλων (στη θέση Παλιοδερλί), δικτύων διανομής νερού και λοιπών συνοδών έργων» με ενδεικτικό προϋπολογισμό 185,5 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Κύριος σκοπός του είναι η άρδευση εκτάσεων περίπου 100.000 στρεμμάτων. Τα οφέλη του έργου είναι πολλαπλά καθώς δίνει στους αγρότες της περιοχής τα μέσα για να αναπτύξουν με δυναμισμό την γεωργία, βελτιώνοντας το εισόδημά τους, μειώνοντας ταυτόχρονα τις δαπάνες τους εξασφαλίζοντας αρδευτικό νερό με χαμηλό κόστος. Ταυτόχρονα συμβάλλει στον εθνικό στόχο αποκατάστασης της καλής κατάστασης των υπογείων υδάτων της περιοχής, περιορίζοντας σημαντικά την υπεράντληση και αντικαθιστώντας τις απαιτούμενες ποσότητες με επιφανειακά ύδατα που θα συγκεντρώνονται στον ταμιευτήρα.

Η διάρκεια του έργου ΣΔΙΤ είναι 30 έτη, περιλαμβάνοντας 4 έτη κατασκευαστική περίοδο και 26 έτη περίοδο λειτουργίας/συντήρησης και εκμετάλλευσης της υποδομής.

«Μεταφορά και διανομή νερού από τον ποταμό Νέστο στην πεδιάδα της Ξάνθης για αρδευτικούς σκοπούς με ΣΔΙΤ»: Το έργο αφορά στη μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή, συντήρηση και λειτουργία των βασικών υποδομών για μεταφορά και διανομή νερού από τον ποταμό Νέστο στην Ανατολική πεδιάδα Ξάνθης και ειδικότερα σε μία έκταση περίπου 56 χιλ. στρεμμάτων, όπου παρατηρούνται τα σοβαρότερα προβλήματα υφαλμύρωσης.  Η γεωργία είναι η κύρια οικονομική δραστηριότητα του πληθυσμού της Ξάνθης και οι αγρότες αποτελούν το 1/3 του εργατικού δυναμικού του Νομού. Η Σύμπραξη αναμένεται να επιδράσει θετικά στη γεωργική ανάπτυξη της περιοχής μέσω της μείωσης των κινδύνων αυξημένης άντλησης των υπόγειων υδάτων καθώς και των απωλειών με την εισαγωγή προηγμένων αρδευτικών συστημάτων και πρακτικών στον τομέα της γεωργίας. Η  κατασκευή ενός δικτύου που θα χρησιμοποιεί και θα διανέμει περισσότερο επιφανειακό νερό θα μειώσει τη ζήτηση υπόγειων υδάτινων πόρων που είναι ευπαθείς σε αγροχημικές μολύνσεις και σε διείσδυση θαλασσινού νερού.

Σύμφωνα με το υπουργείο, επόμενο βήμα και για τα πέντε έργα είναι η προκήρυξη των διαγωνισμών εντός του καλοκαιριού.

Διαβάστε επίσης: Ποια έργα πρόκειται να αλλάξουν τη Δυτική Ελλάδα

Κ. Καραμανλής: Χωρίς εμμονές και με προσήλωση στις ανάγκες της κοινωνίας

Όπως ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής: «Και οι σημερινές αποφάσεις της Διυπουργικής Επιτροπής ΣΔΙΤ εντάσσονται στο μεγάλο σχέδιο έργων που έχει εκπονήσει στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υπηρετώντας τον Εθνικό στόχο της ανάπτυξης. Διότι τα έργα, όπως για παράδειγμα οι νέοι οδικοί άξονες , Δράμα-Αμφίπολη και Μαυροβούνι-Έδεσσα, αναδεικνύουν τις τοπικές κοινωνίες, στηρίζουν την Εθνική οικονομία και στο τέλος διαμορφώνουν το χάρτη μιας Ελλάδας που αλλάζει.

Η Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, χωρίς ιδεολογικές εμμονές, αλλά με προσήλωση στις ανάγκες της Εθνικής Οικονομίας και τα αιτήματα των πολιτών, διευρύνει τον κύκλο των συνεργασιών και συμπράξεων με τον ιδιωτικό τομέα.

Σχεδιάζοντας την Ελλάδα του αύριο χρειάζεται συμμαχία όλων των υγειών δυνάμεων του τόπου, αλλά και ευθυγράμμιση  με τη νέα φιλοσοφία που διέπει πλέον τον σχεδιασμό μας για τις σύγχρονες υποδομές της χώρας. Αυτή της βιώσιμης ανάπτυξης και της ορθολογικής αξιοποίησης και διαχείρισης των φυσικών μας πόρων.

Συνδυάζουμε με άλλα λόγια, και τους τρεις θεμελιώδεις στόχους που έχουμε θέσει με ολόκληρο το πρόγραμμα έργων μας: Καλύτερη καθημερινότητα, ανάπτυξη και προστασία τους περιβάλλοντος».

Αδ. Γεωργιάδης: Προχωράμε με μεγάλη ταχύτητα σημαντικά έργα υποδομής

«Αξιοποιούμε το σύγχρονο και αποτελεσματικό εργαλείο των Συμπράξεων Δημόσιου & Ιδιωτικού Τομέα για να προχωρήσουμε με μεγάλη ταχύτητα σημαντικά έργα υποδομής με μεγάλο αναπτυξιακό αποτύπωμα. Με τη σημερινή απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής ΣΔΙΤ, δίνουμε το πράσινο φως για πέντε νέα έργα, προϋπολογισμού 1,5 δις ευρώ, υψηλής προστιθέμενης αξίας για το περιβάλλον, τον αγροδιατροφικό τομέα, τον πολιτισμό, τον τουρισμό και τις μεταφορές και με σημαντικό όφελος για την καθημερινότητα εκατοντάδων χιλιάδων πολιτών σε νευραλγικής σημασίας περιφέρειες της χώρας μας. Με έργα ουσίας δημιουργούμε τη νέα Ελλάδα της δημιουργίας, της παραγωγής και της εξωστρέφειας».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Κατασκευές
OT FORUM – Δημήτρης Ανδριόπουλος: H Ελλάδα μπορεί να έχει ανάπτυξη για τα επόμενα 30 χρόνια
OT FORUM |

Ανδριόπουλος (Dimand): H Ελλάδα μπορεί να έχει ανάπτυξη για τα επόμενα 30 χρόνια

Η ελληνική αγορά ακινήτων «δεν είναι φούσκα» καθώς η ανάπτυξη δεν βασίζεται σε δανεισμό τόνισε ο CEO της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος, κατά την παρουσία του στο 4ο ΟΤ Forum του Οικονομικού Ταχυδρόμου