Οι μετρήσεις στην Περιφέρεια

Εντάξει, μπορεί στην κυβέρνηση να ξορκίζουν τις πρόωρες εκλογές και ο πρωθυπουργός να διαρρηγνύει τα ιμάτιά του, όμως, κανείς δεν εμποδίζει κανέναν να κάνει μετρήσεις.

Εννοώ δημοσκοπήσεις σε διάφορες περιφέρειες της χώρας που απασχολούν πολιτευτές και κόμματα.

Μαθαίνουμε για παράδειγμα ότι στο Βόρειο Αιγαίο, και σε νησιά όπως η Μυτιλήνη και η Χίος, καταγράφεται μεγάλη άνοδος του ΠΑΣΟΚ, το οποίο έχει βάλει στόχο να… χτυπήσει το 20%. Και κλαίνε στον ΣΥΡΙΖΑ γιατί από εκεί φεύγουν ψηφοφόροι ενώ η ΝΔ δείχνει σημάδια σταθεροποίησης μιας και η πίεση του μεταναστευτικού δεν είναι τόσο μεγάλη τους τελευταίους μήνες.

Στη Βόρεια Ελλάδα φαίνεται να έχει πρόβλημα η ΝΔ. Για παράδειγμα στη Δυτ. Μακεδονία εξαιτίας των επιπτώσεων της απολιγνιτοποίησης. Στην Κεντρ. Μακεδονία στην οποία χάνει ψηφοφόρους προς το… φιλορωσικό κόμμα της Ελληνικής Λύσης του Βελόπουλου, και στην Α’ Θεσσαλονίκης, όπου λένε ότι οι υποψήφιοι… δεν είναι δυνατοί. Γι’ αυτό και θα ξεκινήσουν περιοδείες το επόμενο διάστημα.

Η Μακεδονία είναι στοίχημα για τον ΣΥΡΙΖΑ καθώς φοβάται ότι δεν θα καρπωθεί τις απώλειες της Νέας Δημοκρατίας, ενώ στο ΠΑΣΟΚ παίζουν δυνατά, ειδικά στη Θεσσαλονίκη, αλλά και σε άλλες πόλεις όπου ο αρχηγός, Νίκος Ανδρουλάκης, και άλλα στελέχη, κάνουν συνεχείς περιοδείες.

Η μάχη της Κρήτης

Μεγάλη μάχη θα γίνει στην Κρήτη. ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ φαίνεται να χάνουν ποσοστά ενώ μεγάλη άνοδο σημειώνει το ΠΑΣΟΚ, λόγω προφανώς της καταγωγής του Νίκου Ανδρουλάκη, αλλά κι επειδή έχει ισχυρούς υποστηρικτές αυτοδιοικητικούς (Αρναουτάκης, Σημανδηράκης κ.λπ.).

Όπως ακούγεται, δεν αποκλείεται Μητσοτάκης, Τσίπρας και Ανδρουλάκης να κατέβουν στις επόμενες εκλογές και στο ψηφοδέλτιο του νομού Ηρακλείου. Η ΝΔ θέλει να κερδίσει εκεί αλλά και στους τρεις άλλους νομούς, ο ΣΥΡΙΖΑ για να μη χάσει το κάστρο του, ενώ το ΠΑΣΟΚ για να βγει πρώτο στη γενέτειρα του αρχηγού και να κλέψει τις εντυπώσεις.

Υπενθυμίζεται ότι η αξιωματική αντιπολίτευση, παρά την κατάρρευση του 2019, έβαζε… ροζ το νησί, όμως, τώρα βλέπει να καταγράφει μεγάλες απώλειες. Αν καταφέρει να κρατήσει τα Χανιά θα είναι θαύμα, ενώ φαίνεται να χάνει Λασίθι και Ρέθυμνο.

Στο Ρέθυμνο δε αναμένεται… σφαγή αν επιβεβαιωθεί η φήμη ότι ο Τσίπρας θα κατεβάσει εκεί τον πρώην υπουργό, ναύαρχο Ευάγγελο Αποστολάκη. Εκεί όμως κατεβαίνει και ο ιδιαίτερα αγαπητός και σοβαρός πρώην υπουργός Υγείας, Ανδρέας Ξανθός.

Για να δούμε τι θα δούμε…

Μια αδικία στο power pass

Πολλές φορές τα προβλήματα αναδεικνύονται από τις επιστολές καθημερινών ανθρώπων. Και κάποιες αδικίες ή λάθη του συστήματος καλό είναι να διορθώνονται.

Μια τέτοια επιστολή έλαβε η στήλη και αφορά την εφαρμογή για το power pass, από το οποίο θα ωφεληθούν εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες.

Η συγκεκριμένη κυρία αναφέρει τα εξής:

«Κατά την υποβολή της αίτησης power pass του πατέρα μου δηλώθηκε από λάθος ο αριθμός παροχής ΔΕΗ της αδερφής μου, καθώς είναι διπλοκατοικία με δύο ξεχωριστά ρολόγια ΔΕΗ. Μόλις διαπιστώθηκε το λάθος, σπεύσαμε στον λογιστή ο οποίος έκανε αφενός μεν τροποποίηση της δήλωσης Ε1, δηλώνοντας το σωστό αριθμό παροχής στον πατέρα μου, και αφετέρου διόρθωσε στην πλατφόρμα power pass τα στοιχεία κύριας κατοικίας δηλώνοντας τον σωστό αριθμό παροχής ΔΕΗ και για τους 6 μήνες (από 12/2021 έως 05/2022). Εντούτοις κατά την επεξεργασία της αίτησης power pass, ενώ μπορούν να αλλάξουν άλλα στοιχεία (π.χ. ΙΒΑΝ, κτλ), αναφορικά με τον αριθμό παροχής το σύστημα κρατάει τον παλιό αριθμό παροχής ΔΕΗ, αυτόν που έχει δηλωθεί κατά την αρχική υποβολή της αίτησης (όπως ενημερώνεται από την ΑΑΔΕ) και δεν γίνεται να διορθωθεί. Προσπαθούμε να επικοινωνήσουμε και να βρεθεί κάποια λύση γιατί είναι κρίμα να χάσουμε την επιδότηση χωρίς δική μας υπαιτιότητα. Προσπαθούμε μάλιστα πριν τη λήξη της προθεσμίας των αιτήσεων να δηλώσουμε τα σωστά στοιχεία αλλά δεν βρίσκουμε άκρη. Το σύστημα όπως είναι τώρα δεν σου δίνει τη δυνατότητα ούτε ακύρωσης της αίτησης για να την υποβάλλουμε από την αρχή σωστά, ούτε τροποποίησης στον αριθμό παροχής για να δηλωθεί ο σωστός».

Εφόσον, λοιπόν, ισχύουν όλα αυτά, ασφαλώς και πρέπει να διορθωθούν οι αστοχίες, κι ελπίζουμε κάποιος να ακούσει.

«Φωτιά» τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια

Θέλεις να πας διακοπές σε κάποιο από τα δεκάδες πανέμορφα ελληνικά νησιά. Έχεις οικογένεια, θες και το αυτοκίνητο μαζί, επιλέγεις να πας Κυκλάδες και σπεύδεις να κλείσεις εισιτήρια. Ξέρετε πόσα πληρώνει μια 4μελής οικογένεια με ένα αυτοκίνητο για να πάει στον αγαπημένο του προορισμό; Πήγαινε – έλα στην Αθήνα κοντά στο χιλιάρικο!

Οι διακοπές φέτος είναι εφιάλτης για όσους πρέπει να έχουν αυτοκίνητο σε κάποιον νησιωτικό προορισμό μιας και τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια έχουν πάρει την ανηφόρα. Όχι ότι και οδικώς τα έξοδα θα είναι λίγα αφού η τιμή της βενζίνης είναι κοντά στα 3 ευρώ.

Όμως, πράγματι η ακτοπλοϊα αντιμετωπίζει πρωτοφανή κρίση αφού φέτος η τιμή του τόνου πετρελαίου χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο που χρησιμοποιείται στα πλοία, είναι πλέον στα 1.264 δολάρια. Ξέρετε πόσο ήταν πέρυσι; 480 δολάρια! Σχεδόν 3 φορές πάνω δηλαδή και αν υπήρχε πραγματική μετακύλιση της αύξησης στους καταναλωτές, καταλαβαίνετε ότι κανείς πλέον δεν θα ταξίδευε.

Από τις αρχές του άλλου μήνα, λένε ειδικοί της αγοράς, έρχονται νέες αυξήσεις στα εισιτήρια, από 5% έως 10% ενώ είχαμε τον Απρίλιο αύξηση μεσοσταθμικά 10% με 12%.

Τα παραδείγματα είναι ενδεικτικά.

Από Πειραιά για Νάξο το ατομικό εισιτήριο από 45,50 ευρώ έφθασε τα 48 ευρώ, αύξηση 5,49% ενώ για το ταχύπλοα το ατομικό εισιτήριο στην ίδια γραμμή από τα 63,70 άγγιξε τα 67,40 ευρώ.

Στη γραμμή Πειραιάς-Πάτμος από τα 50 ευρώ το ατομικό εισιτήριο διαμορφώθηκε στα 52,50 ευρώ αύξηση 4% και στη γραμμή Πειραιάς-Πάρος από 44,50 ευρώ το ατομικό εισιτήριο διαμορφώνεται στα 46,50 ευρώ.

Στη γραμμή Πειραιάς-Μήλος το ατομικό εισιτήριο από τα 43 ευρώ διαμορφώνεται στα 45,50 ευρώ.

Στη γραμμή Πειραιά-Ρόδος για τέσσερα άτομα με ένα ΙΧ το συνολικό κόστος εισιτηρίων από 466,50 ευρώ διαμορφώνεται στα 489,50 ευρώ αύξηση 4,93%.

Στις 6 Ιουλίου στο ταμπλό η Dimand

Μια εταιρεία με σημαντικό έργο στον τομέα του real estate και συγκεκριμένα στο development, μπαίνει στο Χρηματιστήριο. Ο λόγος για την Dimand με την έναρξη των διαπραγματεύσεων των νέων μετοχών να ορίζεται για τις 6 Ιουλίου.

Η δημόσια προσφορά θα ξεκινήσει μεθαύριο, 29 Ιουνίου. Όπως σας είχε ενημερώσει η στήλη, στην αύξηση κεφαλαίου θα μπει το Latsco Family Office που ανήκει στην Μαριάννα Λάτση και το οποίο θα συμμετάσχει με κεφάλαια έως 15 εκατ. ευρώ και θα αποκτήσει ποσοστό γύρω στο 5,35%, ενώ η επενδυτική εταιρεία Orasis θα βάλει κεφάλαια μέχρι 10 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με το ενημερωτικό της εταιρείας, η οποία θα εξηγήσει σήμερα περισσότερα σχετικά με την είσοδο στο Χρηματιστήριο:

«Η «DIMAND» ανακοινώνει ότι από την 23.06.2022 θέτει στη διάθεση του επενδυτικού κοινού το εγκριθέν κατά τη συνεδρίαση της 23.06.2022 του Διοικητικού Συμβουλίου της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς ενημερωτικό δελτίο (εφεξής το «Ενημερωτικό Δελτίο»), αναφορικά με τη δημόσια προσφορά στην Ελλάδα 6.213.100 νέων, κοινών, ονομαστικών, με δικαίωμα ψήφου μετοχών της Εταιρείας, ονομαστικής αξίας €0,05 εκάστης (εφεξής η «Δημόσια Προσφορά») και την παράλληλη διάθεση σε περιορισμένο κύκλο προσώπων 325.000 νέων, κοινών, ονομαστικών, με δικαίωμα ψήφου μετοχών της Εταιρείας, ονομαστικής αξίας €0,05 εκάστης σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. 4/379/18.4.2006 απόφαση της ΕΚ (εφεξής η «Παράλληλη Διάθεση μετοχών σε περιορισμένο κύκλο προσώπων»), ήτοι συνολικά 6.538.100 νέων μετοχών (εφεξής «Νέες Μετοχές»), οι οποίες θα εκδοθούν στο πλαίσιο της αύξησης του μετοχικού της κεφαλαίου της Εταιρείας κατά του ποσού των 326.905 ευρώ, με καταβολή μετρητών και με κατάργηση του δικαιώματος προτίμησης των παλαιών (κοινών και προνομιούχων) μετόχων (εφεξής η «Αύξηση») και για την, υπό την προϋπόθεση πλήρους κάλυψης του ποσού της Αύξησης, εισαγωγή του συνόλου των κοινών μετοχών της Εταιρείας στη Ρυθμιζόμενη Αγορά του Χρηματιστηρίου Αθηνών (εφεξής το «Χ.Α.»).

Στο πλαίσιο της Δημόσιας Προσφοράς, οι Συντονιστές Κύριοι Ανάδοχοι της Δημόσιας Προσφοράς, Alpha Τράπεζα Α.Ε. και Τράπεζα Eurobank Α.Ε., έχουν το δικαίωμα της προαίρεσης αγοράς («Greenshoe Option») έως 931.800 υφιστάμενων μετοχών οι οποίες ανήκουν κατά πλήρη κυριότητα νομή και κατοχή στους πωλητές μετόχους δυνάμει ρήτρας επιπρόσθετης κατανομής μετοχών («Overallotment Facility») για την κάλυψη τυχόν αυξημένης ζήτησης»

Γιατί δεν πληρώνουν φόρους έως 500 ευρώ

Τα στοιχεία που έδωσε πρόσφατα στη δημοσιότητα το Γραφείο Προϋπολογισμού της Βουλής για τους οφειλέτες του Δημοσίου, είναι εξαιρετικά ανησυχητικά. Οι πολίτες αδυνατούν να πληρώσουν τους φόρους τους. Και δυστυχώς αυτό το κάνουν κυρίως όσοι χρωστούν έως 500 ευρώ.

Όπως φαίνεται οι οφειλέτες του 500άρικου ξεπερνούν το 1,5 εκατ.

Από τα στοιχεία έχουμε:

Οι φορολογούμενοι που χρωστούν από 50 έως 500 ευρώ αυξήθηκαν κατά 265.153 άτομα. Στα τέλη Απριλίου, ο αριθμός τους έφθασε στα 1.532.349 άτομα σε σύνολο 3.944.665 οφειλετών, όταν τον Απρίλιο του 2021 ανέρχονταν σε 1.267.196. Οι οφειλέτες της κατηγορίας αυτής χρωστούν συνολικά 309 εκατ. ευρώ, ενώ 8.827 φορολογούμενοι χρωστούν 89,856 δισ. ευρώ ή το 80% των συνολικών ληξιπρόθεσμων οφειλών, με τον καθένα να χρωστάει κατά μέσο όρο πάνω από 10 εκατ. ευρώ.

Αύξηση των οφειλετών διαπιστώνεται και στις υπόλοιπες κατηγορίες οφειλής, με εξαίρεση αυτή που περιλαμβάνει χρέη μέχρι 50 ευρώ, στην οποία ο αριθμός των οφειλετών περιορίστηκε κατά 296.923 πρόσωπα. Στη μείωση αυτή συνέβαλε κυρίως η περιοδική διαγραφή βεβαιωμένων ανείσπρακτων οφειλών νομικών προσώπων ή τρίτων με εισπρακτέο υπόλοιπο ανά βασική οφειλή μικρότερο του 1 ευρώ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία ποσοστό 22,6% του συνολικού ληξιπρόθεσμου υπολοίπου, που αντιστοιχεί σε 25,4 δισ. ευρώ, αφορά σε οφειλές που χαρακτηρίζονται ως ανεπίδεκτες είσπραξης.

Επειδή δεν μπορούμε να σκεφτούμε ότι είναι… τζαμπατζήδες 1,5 εκατ. φορολογούμενοι που χρωστούν έως 500 ευρώ, κάτι άλλο συμβαίνει. Και αυτό ενδεχομένως να συνδέεται με την αύξηση στις τιμές των βασικών προϊόντων διαβίωσης, με το ακριβό ηλεκτρικό ρεύμα αλλά και με τα καύσιμα που έχουν φτάσει στα ύψη.

Συμπέρασμα; Οι περισσότεροι επιλέγουν να πληρώσουν όσα συνδέονται με την καθημερινότητά τους, δηλαδή από είδη διατροφής, υγεία, παιδεία ή μετακινήσεις από και προς τη δουλειά τους, και αφήνουν τους φόρους στην άκρη. Με ό,τι αυτό συνεπάγεται…

Χάνεται το ακίνητο για την ΚΕΚΡΟΨ

Χάνει οριστικά, κατά πώς φαίνεται το ακίνητο στο Ψυχικό η εταιρεία «ΚΕΚΡΟΨ». Σε πρόσφατη ανακοίνωση αναφέρει ότι απορρίφθηκε η ένσταση περί καταχρηστικής ασκήσεως δικαιώματος του Ελληνικού Δημοσίου, διότι θεωρήθηκε ότι δεν δημιουργούνται επαχθείς συνέπειες στην ΚΕΚΡΟΨ με την απώλεια της εκτός σχεδίου έκτασης των 242,25 στρ.

Συνδέει δηλαδή τις επαχθείς συνέπειες μόνον με το εάν έχει εγκριθεί η οικιστική αξιοποίηση της έκτασης.

Αντιθέτως β) απορρίπτεται η αγωγή του Ελληνικού Δημοσίου εν σχέσει με την εντός σχεδίου έκταση επιφανείας 49,75 στρ., με την παραδοχή ότι η άσκηση του δικαιώματος του Δημοσίου, που είχε πολλαπλώς αναγνωρίσει τα δικαιώματα της ΚΕΚΡΟΨ, είναι καταχρηστική και αντίστοιχα ότι η απώλεια της συγκεκριμένης έκτασης θα επιφέρει σημαντική βλάβη στην ΚΕΚΡΟΨ τόσο λόγω της προηγηθείσας αξιοποιήσεώς της όσο και λόγω της απώλειας της δυνατότητας αξιοποίησης στο μέλλον.

Η απόφαση αυτή του Αρείου Πάγου κατά το σκέλος της που αναφέρεται στην εκτός σχεδίου έκταση, βρίσκεται σε αντίθεση με παλαιότερη νομολογία των Δικαστηρίων μας, και ειδικότερα με την εκτίμηση των συνεπειών που υφίσταται η ΚΕΚΡΟΨ από την απώλεια της εκτός σχεδίου έκτασης, όταν μάλιστα ο ίδιος ο ‘Αρειος Πάγος με την 598/2018 απόφαση του είχε ήδη αναγνωρίσει την εν λόγω καταχρηστική συμπεριφορά του Ελληνικού Δημοσίου.

Σε παλαιότερη ανακοίνωση η εταιρεία ανέφερε: «Η απώλεια της εκτός σχεδίου έκτασης επιφανείας 242,25 στρ. περιορίζει την υλοποίηση του σχεδιασμού της εταιρείας που αφορούσε την ανάπτυξη επένδυσης στην εν λόγω περιοχή».

Η διαμάχη της εταιρείας με το δημόσιο για το «φιλέτο» του Ψυχικού, ξεκίνησε από το 1998.

Η ιστορία αναφέρει ότι το Παλαιό Ψυχικό δημιουργήθηκε ουσιαστικά από την ΚΕΚΡΟΨ ως αποτέλεσμα της συνένωσης το 1923 δύο μεγάλων εκτάσεων που ανήκαν στο βιομήχανο Γ. Ησαϊα, τον τραπεζικό Γ. Οικονομίδη και τον μηχανικό Δ. Διαμαντίδη, οι οποίοι είχαν συστήσει την “Αθηναϊκή Εταιρεία”. Όλη η εισφερθείσα στην εταιρεία έκταση, οριοθετείται από τα όρια της δημοτικής ενότητας Ψυχικού του Δήμου Φιλοθέης-Ψυχικού.

Η Κέκροψ ανέπτυξε μεγάλο μέρος της περιοχής, προχώρησε στη πολεοδόμησή της, ενώ στο πλαίσιο των εργασιών της είχε ξεκινήσει από το 1937 λατομική δραστηριότητα στα Τουρκοβούνια, η οποία σταμάτησε το 1976.

Δώδεκα χρόνια μετά την αναστολή των εργασιών του λατομείου, το 1988, το Ελληνικό Δημόσιο άσκησε ενώπιον του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Αθηνών αγωγή με την οποία αξίωσε την ιδιοκτησία έκτασης 300 περίπου στρεμμάτων στην περιοχή Τουρκοβουνίων (Λατομείο Ψυχικού).

Και κάπως έτσι φτάσαμε στη διεκδίκηση τους επίμαχου οικοπέδου το οποίο φαίνεται να χάνεται οριστικά για την εταιρεία.

Το πρόβλημα στη Βόρεια Εύβοια

Γιατί διαμαρτύρονται στη Βόρεια Εύβοια, ρωτήσαμε ανθρώπους που γνωρίζουν τι έχει γίνει σχεδόν ένα χρόνο μετά την καταστροφική πυρκαγιά. Και το ρωτήσαμε με αφορμή αποδοκιμασίες σε βάρος στελεχών της κυβέρνησης.

Η απάντηση ήταν η εξής: Ενώ οι διαδικασίες, οι επιτροπές, τα σχέδια, οι υποσχέσεις ήταν ταχύτατες, υπάρχει πρόβλημα στην υλοποίηση.

Λένε συγκεκριμένα ότι ουσιαστικά δεν έχει γίνει κάτι ουσιαστικό για την πολύπαθη Βόρεια Εύβοια. Μόνο ορισμένα αντιπλημμυρικά έργα, με κορμοδέματα για να μην έχουμε άλλες τραγωδίες.

Επί της ουσίας, όμως, δεν υπάρχει επιτάχυνση διαδικασιών για να επιστρέψει η ζωή στην περιοχή, για να γίνουν μεγάλα οδικά έργα, για να έρθει η ανάπτυξη, όχι μόνο από την κεκτημένη ταχύτητα του τουρισμού, αλλά και με άλλες δουλειές.

Και χρεώνουν στην κυβέρνηση καθυστερήσεις που θα πρέπει να τελειώσουν άμεσα, για να μη βρεθούν προ δυσάρεστων εκπλήξεων στις εκλογές.

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Inside Stories
Η προεδρική παρέμβαση για τις υποκλοπές, τα fake news για τη δόση και τα… καρφιά της Motor Oil για τον ΔΕΣΦΑ και το FSU της Ρεβυθούσας
Inside Stories |

Η προεδρική παρέμβαση για τις υποκλοπές, τα fake news για τη δόση και τα… καρφιά της Motor Oil για τον ΔΕΣΦΑ και το FSU της Ρεβυθούσας

Στη δημοσιότητα έδωσε η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) τις θέσεις των παικτών της αγοράς ενέργειας επί των προτεινόμενων μέτρων του «Προληπτικού Σχεδίου Δράσης για την Ασφάλεια Εφοδιασμού της Ελλάδας με Φυσικό Αέριο».