Σαφή προτίμηση στο Internet για την ενημέρωση τους, δείχνουν οι Έλληνες χρήστες του Διαδικτύου, ηλικίας κάτω των 35 ετών, ενώ όπως σημειώνει και το ΣΕΠΕ, οι περισσότεροι χρήστες σε αυτές τις ηλικίες απέκτησαν σύνδεση στο διαδίκτυο ως ανήλικοι και δεν έχουν αναμνήσεις από το τοπίο της ενημέρωσης πριν από την έλευση του Διαδικτύου.
Διαβάστε επίσης: ΣΕΠΕ: Πόλεμος και πληθωρισμός «φρενάρουν» την ευρωπαϊκή αγορά τεχνολογίας
Σήμερα, οι πολίτες αυτής της ηλικιακής κατηγορίας επιλέγουν διαδικτυακές πηγές (74%) σε μεγαλύτερο βαθμό από τους ερωτηθέντες άνω των 35 (64%). Την “τηλεόραση” επιλέγει ως κύρια πηγή ενημέρωσης το 30% των άνω των 35 και μόλις το 18% των κάτω των 35, ενώ πολύ μικρά ποσοστά επιλέγουν το ραδιόφωνο και τον Τύπο ως την κύρια πηγή ενημέρωσης τους, ανεξαρτήτως ηλικίας.
Διαβάστε επίσης: Κυβερνοασφάλεια: Οι 20 δημοφιλέστεροι κωδικοί πρόσβασης που έχουν διαρρεύσει στο σκοτεινό διαδίκτυο
Την παραπάνω εικόνα αποτυπώνει το Digital News Report 2022 του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης, τα αποτελέσματα του οποίου δημοσίευσε, για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά, η διαΝΕΟσις. Σύμφωνα με τα ευρήματά της έρευνας, οι ερωτηθέντες μεγαλύτερης ηλικίας είναι πιο πιθανό να βρίσκουν ειδήσεις στο Διαδίκτυο πηγαίνοντας απευθείας στις ενημερωτικές ιστοσελίδες.
Το 24% των άνω των 35 βρίσκει ειδήσεις κυρίως πηγαίνοντας απευθείας στις ενημερωτικές ιστοσελίδες, ενώ μόλις το 13% των νεότερων βρίσκει ειδήσεις με αυτόν τον τρόπο. Οι νεότεροι χρήστες του Διαδικτύου προτιμούν είτε να “τους βρίσκουν” οι ειδήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (34%, έναντι 25% για τους άνω των 35), είτε να ψάχνουν για θέματα της επικαιρότητας σε μηχανές αναζήτησης (34% έναντι 26% αντίστοιχα).
Η κύρια πλατφόρμα
Ένα ενδιαφέρον εύρημα της μελέτης είναι ποιες πλατφόρμες χρησιμοποιούν οι χρήστες διαφορετικής ηλικίας για την ενημέρωσή τους. Ενώ το Facebook παραμένει η κύρια πλατφόρμα για ανάγνωση και σχολιασμό ειδήσεων και στις δύο ηλικιακές ομάδες, το ένα τρίτο (34%) των νεότερων σε ηλικία προτιμά να ενημερώνεται στο Instagram (έναντι του 18% ανάμεσα στους άνω των 35). Από την άλλη, οι μεγαλύτερες ηλικίες προτιμούν να ανταλλάσσουν συνδέσμους ειδήσεων ή να συζητούν την επικαιρότητα μέσω ανταλλαγής μηνυμάτων στο Viber. Ηλικιακές διαφορές παρατηρούνται και όσον αφορά τα διαφορετικά είδη ειδήσεων. Οι νεότεροι σε ηλικία δείχνουν χαμηλότερο ενδιαφέρον για τα περισσότερα είδη ειδήσεων.
Για παράδειγμα, μόλις το 40% των νέων κάτω των 35 ενδιαφέρεται για τις πολιτικές ειδήσεις – το αντίστοιχο ποσοστό στους άνω των 35 είναι 63%. Οι διαφορές είναι πιο περιορισμένες για άλλα είδη ειδήσεων, για θέματα που σχετίζονται με την κοινωνική δικαιοσύνη, τις ανισότητες ή το lifestyle. “Συνοπτικά, οι νέοι στην Ελλάδα είναι πιο πιθανό να πιστεύουν πως οι ειδήσεις “θα τους βρουν” σε πλατφόρμες, όπως το Facebook και το Instagram και μοιάζουν λιγότερο πρόθυμοι να τις αναζητήσουν ενεργά. Επιπλέον, λίγοι νέοι και νέες πια ενημερώνονται κυρίως από την τηλεόραση”, διαπιστώνει η ίδια έρευνα.
Latest News
myAUEB: Η νέα εφαρμογή για το κινητό από το ΟΠΑ
Η πρώτη ολοκληρωμένη εφαρμογή κινητού σε ελληνικό ΑΕΙ από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Σε διπλή μέγγενη από ΗΠΑ και Ευρώπη το TikTok
Ψήφισε και η Γερουσία για αναγκαστική πώληση της εφαρμογής από την κινεζική ByteDance - Έρευνα και από Κομισιόν στο TikTok Lite με φόβους για εθισμό των χρηστών
Η Tesla φτιάχνει πιο πρόσιτα αυτοκίνητα και απογειώνει τις μετοχές της
Τι σχεδιάζει ο Ίλον Μασκ για το επόμενο διάστημα
Επαγγελματικά email: Τα λάθη που κάνουμε – Οι «κανόνες» για τη σωστή τεχνική
Πώς θα υπάρχει αμεσότητα στην ανάγνωση από τον παραλήπτη;
34 χρόνια από την εκτόξευση του διαστημικού τηλεσκοπίου Hubble
Από την εκτόξευσή του το 1990 και μετά, το Hubble έχει πραγματοποιήσει 1,6 εκατομμύρια παρατηρήσεις σε πάνω από 53.000 αστρονομικά αντικείμενα
Μεγάλη επένδυση της Google σε νέο data center στην Ολλανδία
Η επένδυση θα δημιουργήσει 125 νέες θέσεις εργασίας
Ανακοίνωση νέων προϊόντων από την Apple στις 7 Μαΐου
Η Apple αναμένεται να κυκλοφορήσει νέα iPad αφού δεν ανακοινώθηκαν νέα μοντέλα το 2023
Τέσσερις τρόποι για να μειώσουμε τα ψηφιακά μας απόβλητα
Κάθε email, φωτογραφία, βίντεο και έγγραφο που αποθηκεύουμε στο διαδίκτυο απαιτεί ενεργοβόρα κέντρα δεδομένων για την αποθήκευση και τη διαχείριση αυτών των πληροφοριών
Tα iPhone... δεν πουλάνε όσο πριν στην Κίνα - Το χειρότερο τρίμηνο από την πανδημία
Η Apple χάνει πωλήσεις σε μια αγορά που συνολικά κατέγραψε αύξηση περίπου 1,5%
Πώς φτάνουν στην Κίνα τα «απαγορευμένα» τσιπ της Nvidia
Τι αποκαλύπτουν τα στοιχεία του Reuters