
Ο πόλεμος στην Ουκρανία πνίγει το εμπόριο και τα logistics της Ουκρανίας και της περιοχής της Μαύρης Θάλασσας. Η αναζήτηση εναλλακτικών εμπορικών οδών για ουκρανικά αγαθά αύξησε ραγδαία τις απαιτήσεις σε υποδομές και υπηρεσίες χερσαίων και θαλάσσιων μεταφορών.
Όπως αναφέρει σε έκθεσή της η UNCTAD, για τους εμπορικούς εταίρους της Ουκρανίας, πολλά εμπορεύματα πρέπει πλέον να προμηθεύονται από πιο μακριά. Αυτό έχει αυξήσει την παγκόσμια ζήτηση πλοίων και το κόστος αποστολής σε όλο τον κόσμο.
Τα σιτηρά και παγκόσμια φτώχια
Τα σιτηρά προκαλούν ιδιαίτερη ανησυχία δεδομένου του ηγετικού ρόλου της Ρωσικής Ομοσπονδίας και της Ουκρανίας στις αγορές γεωργικών προϊόντων διατροφής και της σχέσης τους με την επισιτιστική ασφάλεια και τη μείωση της φτώχειας.
Διαβάστε επίσης – Λιμάνια: Στο επίκεντρο της βιώσιμης ανάπτυξης
Οι συντάκτες της μελέτης, αναφέρουν ότι οι τιμές των σιτηρών και το κόστος αποστολής αυξάνονται από το 2020, αλλά ο πόλεμος στην Ουκρανία επιδείνωσε αυτή την τάση και ανέτρεψε μια προσωρινή πτώση στις τιμές της ναυτιλίας.
Η αύξηση των ναύλων
Μεταξύ Φεβρουαρίου και Μαΐου 2022, η τιμή που καταβλήθηκε για τη μεταφορά ξηρών εμπορευμάτων χύδην – όπως σιτηρά – αυξήθηκε κατά σχεδόν 60%. Η ταυτόχρονη αύξηση των τιμών των σιτηρών και των ναύλων θα οδηγήσει σε αύξηση σχεδόν 4% στις τιμές των τροφίμων παγκοσμίως. Σχεδόν το ήμισυ αυτού του αντίκτυπου οφείλεται στο υψηλότερο κόστος αποστολής.
Η UNCTAD υπογραμμίζει ότι η Ρωσική Ομοσπονδία είναι ένας γίγαντας στην παγκόσμια αγορά καυσίμων και λιπασμάτων, τα οποία αποτελούν βασικές εισροές για τους αγρότες σε όλο τον κόσμο. Οι διαταραχές στον εφοδιασμό τους μπορεί να οδηγήσουν σε χαμηλότερες αποδόσεις σιτηρών και υψηλότερες τιμές, με σοβαρές συνέπειες για την παγκόσμια επισιτιστική ασφάλεια, ιδιαίτερα σε ευάλωτες οικονομίες και οικονομίες που εξαρτώνται από τις εισαγωγές τροφίμων.
Πετρέλαιο και φυσικό αέριο
Η Ρωσική Ομοσπονδία είναι επίσης κορυφαίος εξαγωγέας πετρελαίου και φυσικού αερίου. Αντιμέτωποι με εμπορικούς περιορισμούς και υλικοτεχνικές προκλήσεις, το κόστος του πετρελαίου και του φυσικού αερίου έχει αυξηθεί καθώς επιστρατεύονται εναλλακτικές πηγές προμήθειας, συχνά σε πιο απομακρυσμένες τοποθεσίες.
Το υψηλότερο ενεργειακό κόστος οδήγησε σε υψηλότερες τιμές καυσίμων για τα πλοία, αυξάνοντας το κόστος αποστολής για όλους τους τομείς. Μέχρι το τέλος Μαΐου 2022, η παγκόσμια μέση τιμή για το μαζούτ με πολύ χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο (VLSFO) είχε αυξηθεί κατά 64% σε σχέση με την αρχή του έτους.
Το χάσμα της φτώχιας
Συνολικά, αυτά τα αυξημένα κόστη συνεπάγονται υψηλότερες τιμές για τους καταναλωτές και απειλούν να διευρύνουν το χάσμα της φτώχειας.
Σύμφωνα με την έκθεση, το παγκόσμιο εμπόριο εξαρτάται από ένα σύνθετο σύστημα λιμανιών και πλοίων που συνδέουν τον κόσμο. Εάν το παγκόσμιο εμπόριο θέλει να ρέει πιο ομαλά, πρέπει να διασφαλιστεί ότι τα ουκρανικά λιμάνια είναι ανοιχτά στη διεθνή ναυτιλία και ότι η συνεργασία μεταξύ των ενδιαφερομένων στον τομέα των μεταφορών συνεχίζει να παρέχει υπηρεσίες. Πρέπει επίσης να επιδιωχθούν εναλλακτικοί τρόποι μεταφοράς. Και οι επενδύσεις στις μεταφορές και στη διευκόλυνση του εμπορίου θα πρέπει να ενθαρρυνθούν καθώς και η υποστήριξη για τις πιο ευάλωτες οικονομίες.


Latest News

Σημάδια αποσυμφόρησης στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα
Υποχωρούν οι τιμές μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων

Ρότα για νέο ρεκόρ βάζει η κρουαζιέρα
Τα πρώτα στοιχεία από την κίνηση στο λιμάνι του Ηρακλείου αποτυπώνουν τις εκτιμήσεις

Σύγκρουση ιστιοφόρου με αλιευτικό στην Κεφαλονιά
Ο μοναδικός επιβαίνων του αλιευτικού έπεσε στη θάλασσα, ενώ οι επιβάτες του ιστιοφόρου είναι καλά στην υγεία τους
![Celebrity Beyond: Στον Πειραιά το νεότερο κρουαζιερόπλοιο της Celebrity Cruises [video]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/08/maxresdefault-2-600x338.jpg)
Στον Πειραιά το νεότερο κρουαζιερόπλοιο της Celebrity Cruises [video]
Πλοίαρχος του Celebrity Beyond ανέλαβε η Kate McCue, η πρώτη Αμερικανίδα που τέθηκε επικεφαλής σε κρουαζιερόπλοιο

Μεγαλύτερη πρόκληση, ο γερασμένος στόλος
Το 50% των ελληνικών ακτοπλοϊκών πλοίων που είναι σήμερα δρομολογημένα, το 2035 θα είναι ηλικίας άνω των 40 ετών

Στο στόχαστρο της ΕΕ οι αντιμονοπωλιακοί κανόνες των liners
Υποβολή παρατηρήσεων σχετικά με το πλαίσιο το οποίο απαλλάσσει τις κοινοπραξίες liners από τους αντιμονοπωλιακούς κανόνες, ζητεί η Κομισιόν

Πλακιωτάκης: Όπως πάντα η Ελλάδα σώζει ζωές στο Αιγαίο
Μήνυμα πως η προστασία της ανθρώπινης ζωής αποτελεί καθημερινό μέλημα και απόλυτη προτεραιότητα έστειλε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής

Καράβια βγήκαν στη στεριά στον Ρήνο [φωτογραφίες]
Σήμα κινδύνου για την ποτάμια ναυσιπλοΐα εκπέμπουν οι γερμανικές αρχές

Επιστολή ΕΒΕΠ στην Attica Group για τα Aero Catamaran
Ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ αναφέρει πως η ελληνική ακτοπλοΐα απέκτησε τρία «νέα κοσμήματα» και τα νησιά του Αργοσαρωνικού τρία υπερταχύπλοα

«Μελτέμια» στην αγορά των bulk carriers
Οι εταιρείες αντιμετωπίζουν ένα ιδιόμορφο κοκτέιλ παραγόντων που διαμορφώνουν τα σημερινά κέρδη