
95.000(!) μισοτελειωμένα αυτοκίνητα έχει στις εγκαταστάσεις της η General Motors, καθώς της λείπουν μικροτσίπ και εξαρτήματα ώστε η κατασκευή των οχημάτων να ολοκληρωθεί και να δρομολογηθεί η μεταφορά τους προς τις αντιπροσωπείες και τους αυριανούς κατόχους τους. Το σοκαριστικό αυτό στοιχείο αναμένεται να βαρύνει σημαντικά στα αποτελέσματα τριμήνου του αμερικανικού κολοσσού.
Διαβάστε επίσης: Ηλεκτροκίνηση: Χάσμα – σοκ στις υποδομές στην Ευρώπη
Στα αναθεωρημένα στοιχεία της, η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία δήλωσε πως αναμένει πως τα κέρδη της θα κυμανθούν στα 1,6 με 1,9 δισ. δολάρια για το δεύτερο τρίμηνο, ήτοι αισθητά χαμηλότερα από τα 2,46 δισ. δολάρια που προέβλεπαν αρχικά οι αναλυτές.
Διαβάστε επίσης: Κλιματική αλλαγή: Πως απειλούν τον πλανήτη τα ακριβά αυτοκίνητα
Οι συνολικές πωλήσεις της για το τρίμηνο υποχώρησαν κατά 15%, με την πτώση για το σύνολο του εξαμήνου να φτάνει το 18%.
Πάντως, η εταιρεία δήλωσε αισιόδοξη για την ολοκλήρωση της παραγωγής των συγκεκριμένων αυτοκινήτων μέσα στη χρονιά, ώστε να καταφέρει να «πιάσει» και τους οικονομικούς της στόχους για το σύνολο του 2022.

Λίστα αναμονής 17 ετών!
Σε δημοσίευμα της Wall Street Journal έγινε ειδική αναφορά στα προβλήματα που παρουσιάζει η GM στην παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων και δη, στο πολυδιαφημισμένο πρώτο Hummer EV, κυρίως λόγω της ανεπάρκειας σε μπαταρίες ηλεκτροκίνησης.
Το δημοσίευμα ανέφερε πως η εταιρεία κατασκευάζει μόλις 12 ηλεκτρικά Hummer την ημέρα, που είναι ένα εξωφρενικά χαμηλό νούμερο ακόμη και για τα δύσκολα δεδομένα για τον κλάδο της ηλεκτροκίνησης. Συγκριτικά η Ford παράγει 150 F-150 Lighting ημερησίως και η Rivian έως 40 μοντέλα EV.
Με δεδομένο πως η λίστα αναμονής για το συγκεκριμένο μοντέλο της GM φτάνει ήδη τα 77.500 άτομα, αν ο ρυθμός παραγωγής δεν βελτιωθεί, σημαίνει πως θα χρειαστούν μόλις… 17,5 χρόνια, ώστε να καλυφθούν μόνο οι συγκεκριμένες παραγγελίες!

Δύσκολο τρίμηνο
Πάντως, συνολικά το δεύτερο τρίμηνο φαίνεται πως ήταν εξαιρετικά δύσκολο για τις περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες, που είδαν τις πωλήσεις και τα κέρδη τους να υποχωρούν.
Σύμφωνα με την Cox Automotive, οι πωλήσεις νέων οχημάτων στις ΗΠΑ υποχώρησαν κατά 17% σε σχέση με πέρυσι, κατά το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς. Γεγονός που φαίνεται πως επηρέασε τις επιδόσεις όλων των εταιρειών.
Ενδεικτικά η Hyundai Motor ανακοίνωσε πτώση στις πωλήσεις κατά 16% το πρώτο εξάμηνο.
Πρόκειται για μια δραματική ανατροπή του τοπίου σε σχέση με τις αρχές της χρονιάς, όταν οι περισσότερες εταιρείες ήλπιζαν σε καλύτερες ημέρες λόγω της βελτίωσης των οικονομικών δεδομένων και της εκτίμησης πως σταδιακά και οι ελλείψεις σε πρώτες ύλες και μικροτσίπ θα περιοριστούν.
Ο πόλεμος επιδείνωσε όλα τα δεδομένα, εντείνοντας τις πιέσεις σε πρώτες ύλες, commodities και στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Ελλείψεις και ποιοτικά προβλήματα
Έκθεση της Wards Intelligence για την αμερικανική αγορά αυτοκινήτου υποστήριξε πως ο αριθμός των οχημάτων που μεταφέρθηκαν από τα εργοστάσια στις αντιπροσωπείες το Μάιο ήταν κατά 25% χαμηλότερος σε σχέση με πέρυσι, στα 1,1 εκατ. αυτοκίνητα, είτε λόγω μειωμένων πωλήσεων είτε κυρίως λόγω χαμηλού ρυθμού παραγωγής από τα εργοστάσια εξαιτίας των ελλείψεων σε ημιαγωγούς και πρώτες ύλες.
Όμως, ακόμη και για τους καταναλωτές που κατάφεραν να παραλάβουν το νέο τους αυτοκίνητο, τα προβλήματα δεν έλλειψαν, καθώς σε πολλές περιπτώσεις διαπιστώθηκαν τεχνικά και ποιοτικά προβλήματα. Έρευνα καταναλωτών της JD Power έδειξε πως αριθμός ρεκόρ ιδιοκτητών καινούργιων αυτοκινήτων διαπίστωσε ποιοτικό ή τεχνικό πρόβλημα στο όχημα τους μέσα στους πρώτους τρεις μήνες κυκλοφορίας, που οφειλόταν κυρίως σε κάποια έλλειψη σε μικροτσίπ.
Το τοπίο, δυστυχώς, δεν πρόκειται να αλλάξει και να βελτιωθεί σύντομα. Η έγκριτη συμβουλευτική AlixPartners, σε εκτίμηση της την περασμένη εβδομάδα, υποστήριξε πως οι ελλείψεις μικροτσίπ θα συνεχίσουν να επηρεάζουν τον παγκόσμιο κλάδο αυτοκινήτου τουλάχιστον μέχρι το 2024!


Latest News

Οι δασμοί στα εισαγόμενα φάρμακα θα αυξήσουν τις τιμές τους στις ΗΠΑ κατά 51 δισ. δολ. ετησίως
Οι ΗΠΑ εισήγαγαν το 2023 φαρμακευτικά προϊόντα συνολικής αξίας 203 δισεκατομμυρίων δολαρίων απο την Ευρώπη

Πρώην υπάλληλος της Adidas διεκδικεί 6,2 εκατ. μετά από καταγγελία για ρατσιστική διάκριση
Η πρώην εργαζόμενη ισχυρίζεται ότι το τμήμα ανθρώπινου δυναμικού της Adidas δεν ασχολήθηκε ουσιαστικά με την καταγγελία της

Δημοσκόπηση Bloomberg: Αυξάνονται οι πιθανότητες για ύφεση στις ΗΠΑ
Τι προβλέπει δημοσκόπηση του Bloomberg για την πορεία της οικονομίας των ΗΠΑ και την πολιτική που ακολουθεί ο αμερικανός πρόεδρος για τους δασμούς

ΔΝΤ για Υποσχάρια Αφρική: Αντοχή στην παγκόσμια αστάθεια με αύξηση εσόδων
Κατά το ΔΝΤ, 11 από τις 20 ταχύτερα αναπτυσσόμενες οικονομίες στον κόσμο θα βρίσκονται στην υποσαχάρια Αφρική

Απογειώθηκαν στα 7,25 δισ. ευρώ τα έσοδα τριμήνου της Safran
Τα ανεβασμένα έσοδα της Safran επηρεάστηκαν απο τις πωλήσεις σε ανταλλακτικά κινητήρων και τις υπηρεσίες

Τραμπ: Εκτελεστικό Διάταγμα για Εξόρυξη Βαθέων Υδάτων από τις ΗΠΑ
Η κυβέρνηση Τραμπ κινείται προς την παράκαμψη του οργάνου του ΟΗΕ που διέπει τον πυθμένα του ωκεανού και την εξόρυξη ορυκτών και μετάλλων σε διεθνή ύδατα

Ο Μιλέι χλευάζει τους οικονομολόγους καθώς το πέσο αψηφά τις προβλέψεις για απότομη πτώση
Το πέσο βρίσκεται πολύ πάνω από το κατώτερο όριο μετά τη μερική διακύμανση, αλλά παραμένει ασταθές

Εθνική Τράπεζα Ελβετίας: Όχι στο bitcoin ως συναλλαγματικό απόθεμα
Τι είπε για το Bitcoin ο διοικητής της Εθνικής Τράπεζας της Ελβετίας

Τραμπ: Ποια είναι ερώτηση που κάνει συχνά στον Όρμπαν
Ο Ούγγρος πρόεδρος Βίκτορ Όρμπαν δήλωσε ότι ο Πρόεδρος των ΗΠΑ τον καλεί τακτικά για να τον ρωτήσει πότε θα αποχωρήσει η Ουγγαρία από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Αναβρασμός με τους δασμούς Τραμπ - Μπορούν οι αναδυόμενες ασιατικές αγορές να βγουν κερδισμένες;
Οι αναδυόμενες αγορές βρίσκονται ανάμεσα στις ΗΠΑ και στην Κίνα - Πώς θα ισορροπήσουν στον εμπορικό πόλεμο