Οι υποδομές για την εξυπηρέτηση ηλεκτρικών οχημάτων -και κυρίως οι σταθμοί φόρτισης- αποτελούν κρίσιμο απαραίτητο βήμα καθώς η ηλεκτροκίνηση εξαπλώνεται συνεχώς με γοργούς ρυθμούς στην Ευρώπη.
Διαβάστε επίσης: ΕΕ: Τα καινούρια αυτοκίνητα που πωλούνται στην Ευρώπη θα πρέπει να είναι κλιματικά ουδέτερα από το 2035
Στην Ελλάδα και τις περισσότερες από τις υπόλοιπες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης γίνεται πραγματική κούρσα αυτό το διάστημα για να ενισχυθούν οι υποδομές αυτές, φιλοδοξώντας να πλησιάσουν στον τομέα αυτό την Ολλανδία και τη Γερμανία που έχουν βρεθεί κατά πολύ πιο μπροστά. Το θέμα της ηλεκτροκίνησης, οι ευκαιρίες και οι προκλήσεις που παρουσιάζει και οι ανάγκες χρηματοδότησης για την ενέργεια θα αποτελέσουν μεταξύ άλλων νέο θέμα συζήτησης για το ΟΤ FORUM που συνεχίζεται σήμερα για δεύτερη ημέρα.
Διαβάστε επίσης: Ηλεκτροκίνηση: Ποιος κατασκευαστής προβλέπεται να προσπεράσει την Tesla
Νέα ανάλυση δεδομένων από την Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) δείχνει ότι τα μισά σημεία φόρτισης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση συγκεντρώνονται στην Ολλανδία που έχει πάνω από 90.000 τέτοιους φορτιστές και τη Γερμανία που έχει σχεδόν 60.000.
Όπως αναφέρεται στην έκθεση της ACEA η οποία βασίζεται σε στοιχεία από το Παρατηρητήριο Εναλλακτικών Καυσίμων της ΕΕ (European Alternative Fuels Observatory), μπορεί αυτές οι δύο χώρες να καταλαμβάνουν λιγότερο από το 10% της συνολικής επιφάνειας της ΕΕ αλλά έχουν στο έδαφός τους το 50% των φορτιστών όλης της Ευρώπης.
«Το χάσμα μεταξύ των χωρών στην κορυφή και αυτών στο κάτω μέρος της κατάταξης είναι τεράστιο», αναφέρεται. «Η Ολλανδία –η χώρα με τις περισσότερες υποδομές– έχει σχεδόν 1.600 φορές περισσότερα σημεία φόρτισης από τη χώρα με τις λιγότερες υποδομές -την Κύπρο, με μόλις 57 σημεία φόρτισης». Μόνο η Ολλανδία έχει τόσους φορτιστές όσο 23 κράτη μέλη μαζί. Η Ελλάδα, σύμφωνα με χωριστά στοιχεία του Παρατηρητηρίου Εναλλακτικών Καυσίμων, έχει σήμερα 514 φορτιστές για ηλεκτρικά οχήματα.
Δυτική vs Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη
Όσον αφορά την κατανομή των υποδομών, υπάρχει σαφής διαχωρισμός μεταξύ των χωρών της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, αφενός, και των χωρών της Δυτικής Ευρώπης, αφετέρου, όπως επίσης αποκαλύπτεται. Ως παράδειγμα χρησιμοποιείται μια μεγάλη σε έκταση χώρα όπως η Ρουμανία –κάπου έξι φορές μεγαλύτερη από την Ολλανδία– η οποία σήμερα έχει μόνο το 0,4% όλων των σημείων φόρτισης της ΕΕ, ενώ η Ολλανδία έχει σχεδόν το 30%.
Στην έκθεση σημειώνεται ότι αν και έχει σημειωθεί μεγάλη ενίσχυση στον αριθμό των σημείων φόρτισης στην ΕΕ τα τελευταία πέντε χρόνια, αύξηση η οποία φτάνει το 180%, ο συνολικός αριθμός φορτιστών που σήμερα ανέρχεται σε 307.000 υπολείπεται κατά πολύ από αυτόν που απαιτείται για να επαρκούν οι υποδομές της ηλεκτροκίνησης.
Απαραίτητη η ηλεκτροκίνηση για μείωση εκπομπών ρύπων
Για να επιτευχθούν οι στόχοι μείωσης του διοξειδίου του άνθρακα οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων θα πρέπει να αυξηθούν μαζικά σε όλες τις χώρες της ΕΕ. Πρόσφατη μελέτη δείχνει ότι έως το 2030 θα απαιτούνται έως και 6,8 εκατομμύρια δημόσια σημεία φόρτισης για να επιτευχθεί η προτεινόμενη μείωση του CO2 κατά 55% για τα αυτοκίνητα – που σημαίνει ότι πρέπει να δούμε πάνω από 22 φορές ανάπτυξη σε λιγότερο από 10 χρόνια, όπως σημειώνει στην έκθεσή της η ACEA.
Ο κανονισμός για την ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων (AFIR) ο οποίος προτάθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή πέρυσι, έχει ως σκοπό να βοηθήσει στην αντιμετώπιση της κατάστασης αλλά «το επίπεδο φιλοδοξίας του είναι εντελώς ανεπαρκές», πιστεύει η ACEA.
«Ενώ ορισμένες χώρες προχωρούν μπροστά σε ό,τι αφορά την ανάπτυξη υποδομών, η πλειοψηφία υστερεί», όπως δήλωσε ο γενικός διευθυντής της ACEA, Eric-Mark Huitema. «Οι έντονες ανισότητες καταδεικνύουν την ανάγκη για ισχυρούς στόχους AFIR που να είναι εναρμονισμένοι σε όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ», προσέθεσε.
Η ένωση κατασκευαστών προτρέπει τώρα τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής να ενισχύσουν το πρόγραμμα AFIR ώστε να επιτευχθεί ο στόχος της δημιουργίας πυκνού ευρωπαϊκού δικτύου σταθμών φόρτισης, που εκτείνεται από βορρά προς νότο και από ανατολή προς δύση, αναφέρεται.
Latest News
Οι μισές μεγάλες κινεζικές πόλεις... βυθίζονται - Πάνω από 1 δισ. καταστροφές
Στον επόμενο αιώνα, σχεδόν το ένα τέταρτο της παράκτιας γης θα μπορούσε να είναι χαμηλότερο από το επίπεδο της θάλασσας
«Βροχή» υποβολής φακέλων στον ΔΕΔΔΗΕ για «Φωτοβολταϊκά στη στέγη»
Το «ξαφνικό τέλος» του προγράμματος και του net-metering «φράκαρε» την πλατφόρμα. Ποιοι πρέπει να περάσουν στο νέο μοντέλο του net-billing
«Amazonia bond»: Το ομόλογο του Αμαζονίου και οι προκλήσεις για τη Λ. Αμερική
Πού κολλάνε μέχρι στιγμής οι διαπραγματεύσεις
Γιατί προσέλαβαν πρώην CEO της Shell ως σύμβουλο πράσινων επενδύσεων
Ο Μπεν βαν Μπέρντεν ηγήθηκε της ώθησης της Shell στα βιοκαύσιμα, το υδρογόνο και τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας
Φωτοβολταϊκά συστήματα από τη ΔΕΗ σε 12 ή 24 άτοκες δόσεις
Η ΔΕΗ αναλαμβάνει από την αρχή μέχρι το τέλος τη μελέτη, προμήθεια και εγκατάσταση του καταλληλότερου εξοπλισμού
Έκκληση Μυτιληναίου για την αυτάρκεια πρώτων υλών στην Ευρώπη
Ο πρόεδρος και CEO της Mytilineos προσθέτει ότι «η Ευρώπη πρέπει επειγόντως να επαναφέρει την παραγωγική δραστηριότητά της στα προ κρίσης επίπεδα»
ΟΤΕ: Πώς θα έρθει η βιώσιμη ανάπτυξη
H ημερίδα διοργανώθηκε από το Executive MBA του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών σε συνεργασία με τον Όμιλο ΟΤΕ και τη Nestle, στις εγκαταστάσεις της OTE Academy
Πώς η κλιματική αλλαγή μας οδηγεί στην φτώχεια
Ο κόσμος οδεύει προς αύξηση σχεδόν 3 βαθμών της υπερθέρμανσης του πλανήτη, σύμφωνα με τα Ηνωμένα Έθνη
Στην Ελλάδα το μεγαλύτερο φωτοβολταϊκό της BP – Τα σχέδια της Lightsource bp
Η Country Head της Ελλάδας για την Lightsource bp Ναταλία Παρασκευοπούλου ανακοίνωσε την εκκίνηση της κατασκευής φωτοβολταϊκών πάρκων 560 MW στη Θεσσαλία και Φθιώτιδα
Στοπ σε νέες έρευνες υδρογονανθράκων – Η ελληνική δέσμευση στη διάσκεψη για τους ωκεανούς
Στα 10 δισ. δολ. οι δεσμεύσεις των κρατών στην 9η Διεθνή Διάσκεψη της Αθήνας για τους ωκεανούς