Οι υποδομές για την εξυπηρέτηση ηλεκτρικών οχημάτων -και κυρίως οι σταθμοί φόρτισης- αποτελούν κρίσιμο απαραίτητο βήμα καθώς η ηλεκτροκίνηση εξαπλώνεται συνεχώς με γοργούς ρυθμούς στην Ευρώπη.
Διαβάστε επίσης: ΕΕ: Τα καινούρια αυτοκίνητα που πωλούνται στην Ευρώπη θα πρέπει να είναι κλιματικά ουδέτερα από το 2035
Στην Ελλάδα και τις περισσότερες από τις υπόλοιπες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης γίνεται πραγματική κούρσα αυτό το διάστημα για να ενισχυθούν οι υποδομές αυτές, φιλοδοξώντας να πλησιάσουν στον τομέα αυτό την Ολλανδία και τη Γερμανία που έχουν βρεθεί κατά πολύ πιο μπροστά. Το θέμα της ηλεκτροκίνησης, οι ευκαιρίες και οι προκλήσεις που παρουσιάζει και οι ανάγκες χρηματοδότησης για την ενέργεια θα αποτελέσουν μεταξύ άλλων νέο θέμα συζήτησης για το ΟΤ FORUM που συνεχίζεται σήμερα για δεύτερη ημέρα.
Διαβάστε επίσης: Ηλεκτροκίνηση: Ποιος κατασκευαστής προβλέπεται να προσπεράσει την Tesla
Νέα ανάλυση δεδομένων από την Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) δείχνει ότι τα μισά σημεία φόρτισης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση συγκεντρώνονται στην Ολλανδία που έχει πάνω από 90.000 τέτοιους φορτιστές και τη Γερμανία που έχει σχεδόν 60.000.
Όπως αναφέρεται στην έκθεση της ACEA η οποία βασίζεται σε στοιχεία από το Παρατηρητήριο Εναλλακτικών Καυσίμων της ΕΕ (European Alternative Fuels Observatory), μπορεί αυτές οι δύο χώρες να καταλαμβάνουν λιγότερο από το 10% της συνολικής επιφάνειας της ΕΕ αλλά έχουν στο έδαφός τους το 50% των φορτιστών όλης της Ευρώπης.
«Το χάσμα μεταξύ των χωρών στην κορυφή και αυτών στο κάτω μέρος της κατάταξης είναι τεράστιο», αναφέρεται. «Η Ολλανδία –η χώρα με τις περισσότερες υποδομές– έχει σχεδόν 1.600 φορές περισσότερα σημεία φόρτισης από τη χώρα με τις λιγότερες υποδομές -την Κύπρο, με μόλις 57 σημεία φόρτισης». Μόνο η Ολλανδία έχει τόσους φορτιστές όσο 23 κράτη μέλη μαζί. Η Ελλάδα, σύμφωνα με χωριστά στοιχεία του Παρατηρητηρίου Εναλλακτικών Καυσίμων, έχει σήμερα 514 φορτιστές για ηλεκτρικά οχήματα.
Δυτική vs Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη
Όσον αφορά την κατανομή των υποδομών, υπάρχει σαφής διαχωρισμός μεταξύ των χωρών της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, αφενός, και των χωρών της Δυτικής Ευρώπης, αφετέρου, όπως επίσης αποκαλύπτεται. Ως παράδειγμα χρησιμοποιείται μια μεγάλη σε έκταση χώρα όπως η Ρουμανία –κάπου έξι φορές μεγαλύτερη από την Ολλανδία– η οποία σήμερα έχει μόνο το 0,4% όλων των σημείων φόρτισης της ΕΕ, ενώ η Ολλανδία έχει σχεδόν το 30%.
Στην έκθεση σημειώνεται ότι αν και έχει σημειωθεί μεγάλη ενίσχυση στον αριθμό των σημείων φόρτισης στην ΕΕ τα τελευταία πέντε χρόνια, αύξηση η οποία φτάνει το 180%, ο συνολικός αριθμός φορτιστών που σήμερα ανέρχεται σε 307.000 υπολείπεται κατά πολύ από αυτόν που απαιτείται για να επαρκούν οι υποδομές της ηλεκτροκίνησης.
Απαραίτητη η ηλεκτροκίνηση για μείωση εκπομπών ρύπων
Για να επιτευχθούν οι στόχοι μείωσης του διοξειδίου του άνθρακα οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων θα πρέπει να αυξηθούν μαζικά σε όλες τις χώρες της ΕΕ. Πρόσφατη μελέτη δείχνει ότι έως το 2030 θα απαιτούνται έως και 6,8 εκατομμύρια δημόσια σημεία φόρτισης για να επιτευχθεί η προτεινόμενη μείωση του CO2 κατά 55% για τα αυτοκίνητα – που σημαίνει ότι πρέπει να δούμε πάνω από 22 φορές ανάπτυξη σε λιγότερο από 10 χρόνια, όπως σημειώνει στην έκθεσή της η ACEA.
Ο κανονισμός για την ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων (AFIR) ο οποίος προτάθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή πέρυσι, έχει ως σκοπό να βοηθήσει στην αντιμετώπιση της κατάστασης αλλά «το επίπεδο φιλοδοξίας του είναι εντελώς ανεπαρκές», πιστεύει η ACEA.
«Ενώ ορισμένες χώρες προχωρούν μπροστά σε ό,τι αφορά την ανάπτυξη υποδομών, η πλειοψηφία υστερεί», όπως δήλωσε ο γενικός διευθυντής της ACEA, Eric-Mark Huitema. «Οι έντονες ανισότητες καταδεικνύουν την ανάγκη για ισχυρούς στόχους AFIR που να είναι εναρμονισμένοι σε όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ», προσέθεσε.
Η ένωση κατασκευαστών προτρέπει τώρα τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής να ενισχύσουν το πρόγραμμα AFIR ώστε να επιτευχθεί ο στόχος της δημιουργίας πυκνού ευρωπαϊκού δικτύου σταθμών φόρτισης, που εκτείνεται από βορρά προς νότο και από ανατολή προς δύση, αναφέρεται.
Latest News
Υβριδικά και ηλεκτρικά οι μισές νέες ταξινομήσεις στην ΕΕ - Τι αγοράζουν οι Ελληνες
Η Ελλάδα είναι πολύ ψηλά στην κατάταξη των κρατών της ΕΕ στις νέες ταξινομήσεις σε υβριδικά ντιζελοκίνητα-ηλεκτρικά οχήματα
Τεράστιο το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα του TikTok - Μεγαλύτερο και από της Ελλάδας
Το TikTok φαίνεται να έχει μεγαλύτερες ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ακόμα και από κάποιες ολόκληρες χώρες
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος