Αίτηση πτώχευσης στις ΗΠΑ κατέθεσε η σκανδιναβική αεροπορική SAS, τονίζοντας πως οι απεργιακές κινητοποιήσεις των πιλότων επηρεάζουν τη ρευστότητα και το μέλλον της εταιρείας.
Οι συνομιλίες για τους μισθούς μεταξύ της αεροπορικής εταιρείας και των πιλότων κατέρρευσαν τη Δευτέρα, ανοίγοντας το δρόμο για κινητοποιήσεις που επιτείνουν το χάος σε όλη την Ευρώπη, καθώς αρχίζει η περίοδος των καλοκαιρινών διακοπών.
Διαβάστε επίσης: Handelsblatt: Χάος στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια – Όχι όμως στην Ελλάδα
SAS: Μπορούμε να συνεχίσουμε τη λειτουργία
Η SAS ανέφερε ότι θα συνεχίσει να εξυπηρετεί τους πελάτες της καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδικασίας πτώχευσης, αν και η απεργία των πιλότων επηρεάζει το πρόγραμμα των πτήσεών της.
Όπως τονίστηκε σκοπός της διαδικασίας του άρθρου 11 είναι η επιτάχυνση ενός σχεδίου αναδιάρθρωσης. «Η διαδικασία του άρθρου 11 μας δίνει νομικά εργαλεία για να επιταχύνουμε τον μετασχηματισμό μας, ενώ μπορούμε να συνεχίσουμε να λειτουργούμε την επιχείρηση ως συνήθως», σημείωσε ο διευθύνων σύμβουλος της SAS, Anko van der Werff.
Η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Σκανδιναβίας βρίσκεται σε συζητήσεις με τους πιστωτές της για να μετατρέψει 20 δισ. σουηδικές κορώνες (1,9 δισ. δολάρια) ανεξόφλητου χρέους και υβριδικών ομολόγων σε μετοχές και να συγκεντρώσει επιπλέον μετοχές περίπου 1 δισ. δολαρίων.
Διαβάστε επίσης: Easy Jet: Παραιτήθηκε ο COO λόγω της ακύρωσης χιλιάδων πτήσεων αυτό το καλοκαίρι
Αδιέξοδο
Σημειώνεται πως στην SAS, οι συνομιλίες μεταξύ των συνδικάτων και της εργοδοσίας είχαν ξεκινήσει ουσιαστικά από τον Νοέμβριο, δεδομένου πως η τωρινή σύμβαση με τους πιλότους έληγε την 1η Απριλίου. Οι συνομιλίες συνεχίστηκαν μετά και την λήξη της σύμβασης, όμως τελικά κατέρρευσαν οριστικά νωρίτερα.
Οι πιλότοι ζητούσαν αυξήσεις, όμως ήταν επίσης εξαγριωμένοι για την απόφαση της εργοδοσίας να προχωρήσει σε προσλήψεις νέων πιλότων μέσα από δύο νέες θυγατρικές της, την Connect και την Link, αντί να επαναπροσλάβει πρώην υπαλλήλους που απέλυσε κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Κατά την πανδημία η εταιρεία απέλυσε σχεδόν τους μισούς από τους πιλότους της.
Οι δύο πλευρές δεν τα βρήκαν, οπότε οι πιλότοι θα κρατήσουν τα αεροπλάνα καθηλωμένα. Η απεργία αφορά όλους τους πιλότους της μητρικής SAS Scandinavia, ήτοι περίπου 1.000 πιλότους σε Σουηδία, Δανία και Νορβηγία, αλλά όχι τους 260 πιλότους της Link και της Connect ή τους ξένους εταίρους της εταιρείας, την Xfly, την Cityjet και την Airbaltic.
Latest News
Στο 2,7% - ως αναμενόταν- ο αμερικανικός πληθωρισμός τον Νοέμβριο
Η αύξηση είναι η μεγαλύτερη των τελευταίων εφτά μηνών - Πώς θα επηρεάσει την απόφαση της Fed
Ανακατεύουν την τράπουλα της ηγεσίας οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες - Οι αλλαγές σε BMW και Mercedes
Οι μεγάλες γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες προχωρούν σε διαρθρωτικές αλλαγές ηγετικών στελεχών για να σώσουν την «παρτίδα»
Reuters: Σχέδια για υποτίμηση του γουάν ενόψει του Trump 2.0
Αποκλειστικό δημοσίευμα του Reuters αναφέρει τα σχέδια της Κίνας για να αντιμετωπίσει τους δασμούς Τραμπ
Ισχυρό ξεκίνημα για την Inditex στην εορταστική περίοδο
Η Inditex φαίνεται πως πηγαίνει καλύτερα μετά τα αποτελέσματα τρίτου τριμήνου τα οποία ήταν κάτω από τις προβλέψεις
Economist: Στην πεντάδα του χρυσού «μεταλλίου» για το 2024 η Ελλάδα [πίνακες]
Η καθιερωμένη ανάλυση του Economist για το ποια οικονομία τα πήγε καλύτερα το έτος που ολοκληρώνεται σε λίγες ημέρες
Reuters: Το κενό ηγεσίας επιδεινώνει την οικονομική δυσπραγία της Ευρώπης
Αν και η Ευρώπη υπερηφανεύεται για την ανοικτή οικονομία της, οι πιο άμεσες προκλήσεις εντοπίζονται στο εμπόριο, αναφέρει το Reuters
Περιστέρια και γεράκια στην ΕΚΤ - Όταν η βασική διαφωνία δεν είναι στα επιτόκια
Την Πέμπτη πραγματοποιείται η τελευταία για φέτος συνεδρίαση της ΕΚΤ - Τα στοιχήματα για τα επιτόκια
Η οικονομική πολιτική του Τραμπ θα φέρει «καταστροφή», προειδοποιεί ο Μπάιντεν
Ο Τζο Μπάιντεν προειδοποίησε εναντίον της εφαρμογής του προγράμματος Project 2025 που φέρεται να ενστερνίζεται ο Ντόναλντ Τραμπ
Είναι ένας ανταγωνιστικός κόσμος - Ποιοι πληρώνονται καλύτερα σήμερα;
Η διεθνής αγορά εργασίας αναγκάζει ορισμένες εταιρείες να πληρώνουν περισσότερα σε... φθηνότερες περιοχές
Πώς οι κινεζικές αεροπορικές βρέθηκαν να κυριαρχούν στις πτήσεις από Ευρώπη σε Ασία
Οι κινεζικές αεροπορικές εκμεταλλεύονται τις ρωσικές αντι-κυρώσεις και επεκτείνουν τα δρομολόγιά τους