Απερρίφθη από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο η πρόταση για μη ένταξη της πυρηνικής ενέργειας και του φυσικού αερίου στον κατάλογο των περιβαλλοντικά βιώσιμων οικονομικών δραστηριοτήτων.
Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση «το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο δεν αντιτάχθηκε τελικά στην πρόταση κατ’ εξουσιοδότηση πράξης της Επιτροπής για την ταξινομία».
Η εν λόγω πρόταση προβλέπει την ένταξη ορισμένων δραστηριοτήτων στους τομείς της πυρηνικής ενέργειας και του φυσικού αερίου στον κατάλογο των περιβαλλοντικά βιώσιμων οικονομικών δραστηριοτήτων που θα καλύπτονται από την ταξινόμηση της ΕΕ.
Διαβάστε επίσης – Διαφωνία ΕΕ- Γερμανίας για το πόσο πράσινες είναι επενδύσεις σε πυρηνική ενέργεια
Πράσινες επενδύσεις
Η Επιτροπή πιστεύει ότι οι ιδιωτικές επενδύσεις σε δραστηριότητες φυσικού αερίου και πυρηνικής ενέργειας μπορούν να συμβάλουν στην πράσινη μετάβαση. Για τον λόγο αυτό, πρότεινε να χαρακτηριστούν ορισμένες δραστηριότητες στους τομείς αυτούς ως μεταβατικές δραστηριότητες που συμβάλλουν στον μετριασμό της κλιματικής αλλαγής. Η ένταξη συγκεκριμένων δραστηριοτήτων στους τομείς του φυσικού αερίου και της πυρηνικής ενέργειας θα ισχύει για περιορισμένο χρονικό διάστημα και θα υπόκειται σε ειδικούς όρους και απαιτήσεις διαφάνειας.
Η ένσταση στην πρόταση της Επιτροπής απορρίφθηκε με 278 ψήφους υπέρ, 328 κατά και 33 αποχές. Ωστόσο, για να απορριφθεί η πρόταση της Επιτροπής απαιτούνταν απόλυτη πλειοψηφία 353 ευρωβουλευτών, που δεν συγκεντρώθηκε. Αν μέχρι τις 11 Ιουλίου 2022 δεν αντιταχθεί στην πρόταση ούτε το Συμβούλιο, η κατ’ εξουσιοδότηση πράξη για την ταξινομία της ΕΕ θα τεθεί σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου 2023.
Ο κανονισμός για την ταξινομία
Ο κανονισμός για την ταξινομία αποτελεί μέρος του σχεδίου δράσης της Επιτροπής για τη χρηματοδότηση της βιώσιμης ανάπτυξης και αποσκοπεί στην τόνωση των πράσινων επενδύσεων και στην πρόληψη της προβολής ψευδοοικολογικής ταυτότητας.
Latest News
Υβριδικά και ηλεκτρικά οι μισές νέες ταξινομήσεις στην ΕΕ - Τι αγοράζουν οι Ελληνες
Η Ελλάδα είναι πολύ ψηλά στην κατάταξη των κρατών της ΕΕ στις νέες ταξινομήσεις σε υβριδικά ντιζελοκίνητα-ηλεκτρικά οχήματα
Τεράστιο το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα του TikTok - Μεγαλύτερο και από της Ελλάδας
Το TikTok φαίνεται να έχει μεγαλύτερες ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ακόμα και από κάποιες ολόκληρες χώρες
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος