Η εποχή που κάθε επιχείρηση μπορούσε να ισχυριστεί ότι το κλειδί για να κερδίζει τους πελάτες της ήταν μόνο η ποιότητα και η τιμή του προϊόντος αποτελεί μακρινό παρελθόν. Η εμπειρία πελάτη (CX) αναδεικνύεται μία όλο και σημαντικότερη συνιστώσα της εμπορικής επιτυχίας. Η κατανόηση του ταξιδιού του πελάτη, της συμπεριφοράς του, των αλληλεπιδράσεών του με τα ψηφιακά κανάλια και τις πλατφόρμες της επιχείρησης, αλλά και του αντίκτυπου που έχουν τα κανάλια αυτά στην εμπειρία του, είναι ζωτικής σημασίας για τη δημιουργία μιας αποτελεσματικής στρατηγικής CX.
Τι περιλαμβάνει όμως μια καλή εμπειρία; Σίγουρα ταχύτητα, ευκολία, συνέπεια, φιλικότητα. Οι άνθρωποι είναι όλο και πιο πιστοί στα προϊόντα και τις μάρκες που τους παρέχουν σταθερά εξαιρετική αξία με ελάχιστη απασχόληση ή άγχος. Η ευκολία και η απρόσκοπτη μετάβαση από tablet, σε smartphone, σε υπολογιστή, σε άνθρωπο είναι βασική προϋπόθεση. Επίσης η εξατομίκευση είναι ένας ακόμη σημαντικός παράγοντας που σχετίζεται άμεσα με την καλή εμπειρία πελάτη. Πλέον, η εξατομίκευση δεν αφορά μόνο σε Q&A πελατών ή σε στοχευμένες προωθητικές ενέργειες αλλά ακόμη και στον ίδιο τον σχεδιασμό του προϊόντος.
Η καλή εμπειρία πελάτη έχει απτά αποτελέσματα στις πωλήσεις και την κερδοφορία της επιχείρησης. Αντίθετα, η κακή εμπειρία απομακρύνει πελάτες γρήγορα. Στον ψηφιακό κόσμο ένας δυσαρεστημένος πελάτης θα μοιραστεί την κακή εμπειρία του με πολύ περισσότερα άτομα απ’ ό,τι θα κάνει ένας ευχαριστημένος πελάτης.
Μία επιπλέον πρόκληση που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις είναι τα νέα καταναλωτικά μοντέλα. Οι πελάτες συχνά προτιμούν να ενοικιάζουν ή απλά να χρησιμοποιούν τα προϊόντα αντί να τα αγοράζουν. Μπαίνοντας σε έναν «as a service» κόσμο, οι εταιρείες αναγκάζονται ταυτόχρονα με την ψηφιακή μετάβαση να επαναπροσδιορίσουν τη συνολική στρατηγική, τον σκοπό αλλά και το επιχειρηματικό μοντέλο της επιχείρησης.
Ο ρόλος της τεχνητής νοημοσύνης
Τα διασυνδεδεμένα δεδομένα (Linked Data) και η τεχνητή νοημοσύνη (AI) διαδραματίζουν κρίσιμο ρόλο στη βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη. Η συγκέντρωση και επεξεργασία με νέες τεχνικές, αλγορίθμους και εργαλεία, όλων των δεδομένων και των πληροφοριών από τα front-office και back-office συστήματα, δίνουν τη δυνατότητα στην εταιρεία να προσφέρει μια αναβαθμισμένη και εξατομικευμένη εμπειρία πελάτη σε όλα τα σημεία επαφής, από το μάρκετινγκ και τις πωλήσεις μέχρι την εξυπηρέτηση πελατών. Επίσης, οι πλατφόρμες τύπου «sales force», που προσφέρουν πρόσβαση σε πληροφορία από το υπολογιστικό νέφος σε πραγματικό χρόνο, βοηθούν τα τμήματα πωλήσεων στην καλύτερη κατανόηση των αναγκών των πελατών.
Καθώς οι ψηφιακές τεχνολογίες αναπτύσσονται με ταχείς ρυθμούς, οι δυνατότητες που προσφέρουν συνεχώς αυξάνονται. Η συνδυαστική ισχύς των ψηφιακών τεχνολογιών είναι αυτό που φέρνει την πρόκληση. Για παράδειγμα η τεχνολογία των chatbots σε συνδυασμό με την τεχνητή νοημοσύνη βοηθά στην όλο και πιο αποτελεσματική εξυπηρέτηση. Η τεχνητή νοημοσύνη σε συνδυασμό με τεχνολογίες augmented reality βοηθούν στη βελτιστοποίηση της τοποθέτησης των προϊόντων. Η ανάλυση μεγάλου όγκου δεδομένων σε συνδυασμό με την τεχνητή νοημοσύνη βοηθά στη διαμόρφωση ενός ελκυστικότερου προϊόντος αλλά και στην άμεση επίλυση προβλημάτων πελατών. Οι συνεργασίες με startups δίνουν τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να υιοθετούν άμεσα ψηφιακά εργαλεία που θα ήταν αδύνατον να αναπτύξουν εσωτερικά. Αυτό ακριβώς επιδιώκει ο ΣΕΒ μέσω της επιτυχημένης πρωτοβουλίας Innovation Ready που έχει φέρει σε επαφή πάνω από 80 startups με εκατοντάδες επιχειρήσεις και έχει επιτύχει τη διοργάνωση 50 Β2Β συναντήσεων για ανάπτυξη συνεργασιών.
* Η κυρία Μάγκυ Αθανασιάδη είναι διευθύντρια Τομέα Καινοτομίας ΣΕΒ
Latest News
Γήρανση του πληθυσμού και μετανάστευση στην Ελλάδα
Ο παγκόσμιος πληθυσμός θα συνεχίσει να αυξάνεται μέχρι το 2090 προσεγγίζοντας τα 11 δισ. άτομα
Οχήματα: Όσα πρέπει να ξέρετε για την άρση ψηφιακής ακινησίας
Ποια είναι η διαδικασία για την άρση ακινησίας για ΙΧ οχήματα
Ψηφιακή έκδοση και διαβίβαση παραστατικών διακίνησης (ΣΤ’ Μέρος)
Τύποι παραστατικών ψηφιακής παρακολούθησης διακίνησης αγαθών
Οι διεθνείς οργανισμοί απέναντι στο «America First 2.0»
Οι νέες συνθήκες και το δόγμα America First
Αθλητές της παραγωγής Redux
Τι αφορά το αντικίνητρο της υψηλής φορολογίας της ειδικευμένης μισθωτής εργασίας
Η αναγκαιότητα της Ελεγκτικής του Δημοσίου και τα σύγχρονα εργαλεία ορθολογικής διαχείρισης του δημοσίου χρήματος
Η Ελεγκτική του Δημοσίου αποτελεί «θεμέλιο λίθο» στο πλαίσιο της σύγχρονης δημοσιονομικής διαχείρισης,
Τα ελληνικά ομόλογα... αλλάζουν πίστα - Η αναβάθμιση της Scope και η απόδοση του 10ετούς
Πώς φθάσαμε στην αναβάθμιση του ελληνικού αξιόχρεου από τη Scope Ratings - Τα ελληνικά ομόλογα αλλάζουν επίπεδο
Πότε θα καταβληθεί το δώρο Χριστουγέννων - Πόσα χρήματα θα πάρετε [παραδείγματα]
Το δώρο Χριστουγέννων πρέπει να καταβληθεί μέχρι 21 Δεκεμβρίου 2024 και η μη καταβολή του διώκεται ποινικά
Η προφητεία των 100 χιλιάδων δολαρίων στο Bitcoin ανοίγει την όρεξη για το Ethereum
Το επενδυτικό κλίμα παραμένει καλό σε παγκόσμιο επίπεδο και επιτρέπει ανάληψη πιο ριψοκίνδυνων θέσεων, όπως σε διάφορα κρυπτονομίσματα.
Ψηφιακή πλατφόρμα για τα οχήματα myCAR – Άρση ακινησίας
Προϋποθέσεις – Τέλη Κυκλοφορίας και Ασφαλιστήριο Συμβόλαιο