
Σε νέα επίπεδα ιστορικών υψηλών βρίσκονται οι παραγγελίες containerships, προσπερνώντας τους λοιπούς κύριους τύπους εμπορικών πλοίων. Ειδικότερα, οι ναυπηγικές μονάδες λαμβάνουν τη μια παραγγελία μετά την άλλη, καταγράφοντας ισχυρή ανάκαμψη σε σύγκριση με τα χαμηλά που σημειώθηκαν μόλις πριν από λίγα χρόνια.
Σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Clarksons Research, οι παραγγελίες γενικότερα έχουν αυξηθεί σημαντικά, εν μέρει λόγω του κλάδου των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και της αυξανόμενης ζήτησης για πλοία που μεταφέρουν LNG. Όπως τονίζεται, οι παραγγελίες συνεχίζονται «ακάθεκτες» και το 2022, ειδικά για πλοία εναλλακτικών καυσίμων, αλλά σε ό,τι αφορά τα containerships καταγράφονται νέα ρεκόρ.
Διαβάστε επίσης: Μάστιγα η απώλεια containers στη θάλασσα
Οι παραγγελίες «απογειώθηκαν»
«Το βιβλίο παραγγελιών για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είναι πλέον μεγαλύτερο από τα βιβλία παραγγελιών δεξαμενόπλοιων και bulker σε χωρητικότητα (dwt) για πρώτη φορά», γράφει η Clarksons Research. Ο ναυλομεσιτικός οίκος τονίζει ότι ενώ τα δεξαμενόπλοια και τα bulker μαζί αντιπροσωπεύουν τα τρία τέταρτα της χωρητικότητας του παγκόσμιου στόλου, οι παραγγελίες συνεχίζονται σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα, ενώ οι παραγγελίες πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «απογειώθηκαν».
Η Clarksons αναφέρει ότι το βιβλίο παραγγελιών για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχει φτάσει πλέον τους 72,5 εκατ. τόνους. Αυτό συγκρίνεται με τους 63 εκατ. τόνους για νέα πλοία χύδην ξηρού φορτίου και τους 34 εκατ. τόνους για δεξαμενόπλοια αργού πετρελαίου και λοιπών προϊόντων, ένα νέο χαμηλό για την κατηγορία.
Οι παραγγελίες για νέα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων πλησιάζουν τις 900 με χωρητικότητα άνω των 7 εκατομμυρίων κουτιών (TEU). Αυτή τη στιγμή υπάρχουν περισσότερα από 6.400 ενεργά containerships χωρητικότητας πάνω από 309 εκατ. dwt.
Σημειώνεται πως τη «μερίδα του λέοντος» στο βιβλίο παραγγελιών έχουν τα πλοία 15.000 έως 18.000 TEU, με πολλούς ναυλωτές να το αναζητούν ως το πιο ευέλικτο κομμάτι του κλάδου. Ωστόσο, οι μεγάλες ναυτιλιακές (MSC, Hapag-Lloyd, ONE) σχεδιάζουν την εισαγωγή των πρώτων τους «γιγάντων» χωρητικότητας 24.000 TEU.
Την ίδια ώρα, η δυναμική που καταγράφεται ωθεί τις παραδόσεις αργότερα, με την νοτιοκορεάτικη ναυπηγική βιομηχανία να τονίζει ότι πολλές από τις χρονοθυρίδες για το 2025 έχουν πλέον κλείσει.


Latest News

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες